Skyliner89 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Audi R18 Audi ma na swoim koncie już dziewięć sukcesów w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans i nie zamierza się poddawać. Zaprezentowany został właśnie najnowszy model do walki o pierwsze miejsce - Audi R18. Poprzednik, Audi R15 TDI, napędzany był 5,5-litrowym silnikiem Diesla V10. Nowe R18 będzie miało mniejszy motor, bo "zaledwie" 3,7-litrowe V6 TDI, połączone z nową 6-biegową przekładnią. Podwozie oraz aerodynamika zostały zaprojektowane z uwzględnieniem doświadczenia z poprzednich lat. Nadwozie monocoque z włókna węglowego jest natomiast sztywniejsze i lżejsze niż u poprzedników. Najbardziej rzucającą się w oczy cechą Audi R18 są potężne klosze reflektorów. Kryją one diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie cyfry "1", co ma być odwołaniem do historycznego logo marki Audi, jeszcze z czasów istnienia Auto Union. W przyszłorocznym wyścigu Le Mans mają jeździć trzy egzemplarze Audi R18. Czy firmę czeka kolejny, 10. już triumf? A może konkurenci staną na wysokości zadania i pokonają niemieckie bolidy? To okaże się w dniach 11-12 czerwca, kiedy na francuskim torze będziemy śledzić 24-godzinną rywalizację. Żródło: Moto.Onet.pl
Kimi Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Od 10 lat tylko w 2003 Bentley, a w 2009 Peugeot przerwały dominację Audi w 24 Heures du Mans :gwizdanie: . Myślę, że R18 będzie kontynuował to pasmo sukcesów
Piotrek98igo Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 ktos wie dlaczego 3.7l v6?jakies normy czy co?jaka moc tego silnika?
Gik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Może chodzi o stosunek masy do mocy? Mniejszy jest lżejszy...
gizmus2006 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Oby szybko i bezawaryjnie jeździło i spokojnie będzie można mówić ze klekoty są lepsze niż benzyniaki
Kimi Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Oby szybko i bezawaryjnie jeździło i spokojnie będzie można mówić ze klekoty są lepsze niż benzyniaki Chciałbyś Muszę Cię zmartwić, ale najbliższa przyszłość należeć będzie raczej do małolitrażowych turbodoładowanych benzyniaków.
gudi Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 ktos wie dlaczego 3.7l v6?jakies normy czy co?jaka moc tego silnika? O ile się nie mylę to skracają silnik, żeby uzyskać jak najrównomierniejszy rozkład masy. Kiedyś widziałem filmik, w którym inżynier Audi opowiadał o obcięciu V12 TDI z R10 i wstawieniu V10 TDI w R15. Jako powód podawał właśnie rozłożenie masy. Myślę, że teraz kierują się podobną filozofią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się