Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wężyk czy kabelek? Przetarcie kabelka oznacza brak doładowania i na VAG-u błąd N75. Jedna żyła to +12V a druga sterowanie masą z komputera. Podpięcie do gruchy kompresorka około 1 bar dla testu to w tym przypadku dobry pomysł. Tu sterowanie jest nadciśnieniem.

PS.Witam kolege Sztomela :hi:

Opublikowano

ten wężyk co idzie do obudowy filtra powietrza nie ma na to żadnego wpływu. U Ciebie sztanga nie będzie się ruszać tak jak na filmiku bo nie masz zmiennej geometrii w swojej turbosprężarce. Najbardziej narażoną częścią na pęknięcia w dolocie powietrza doładowanego jest dolna część krótkiego gumowego łącznika przed kolektorem ssącym więc zdemontuj go i sprawdź czy nie jest pęknięty właśnie od dołu.

Właśnie o tym łączniku wspominałem że został wymieniony a auto nadal nie jedzie ;( Gdy ruszałem sztangą to skrzypiała przy wyciąganiu co nie wydaje mi się normalne :confused4:

Wężyk czy kabelek? Przetarcie kabelka oznacza brak doładowania i na VAG-u błąd N75. Jedna żyła to +12V a druga sterowanie masą z komputera. Podpięcie do gruchy kompresorka około 1 bar dla testu to w tym przypadku dobry pomysł. Tu sterowanie jest nadciśnieniem.

PS.Witam kolege Sztomela :hi:

Chodzi mi o KABELEK wychodzący z N75 do obudowy filtra. Izolacja nie jest przetarta tylko przecięta i jak sie ją podważy paznokciem to druty widać.[br]Dopisany: 21 Grudzień 2010, 15:18_________________________________________________Kolego gtados oświeć mnie co to jest MAF i jak wypinałeś tą wtyczke z N75 tym bardziej że masz jak ja 1Z a przepływka jest nad kolektorem ssącym jeśli się nie myle?

Opublikowano

przy kolektorze ssacym jest EGR a przeplywka przy obudowie filtra powietrza

Opublikowano

przy kolektorze ssacym jest EGR a przeplywka przy obudowie filtra powietrza

w tej chwili zastanawiam się jak to wygląda :>[br]Dopisany: 21 Grudzień 2010, 19:04_________________________________________________Dobra już wiem :D jeśli jest uszkodzony kabel napięcia dochodzący do przepływki (czyli MAF jak znalazłem :decayed:) albo ten drugi to moze wtedy N75 świrować?[br]Dopisany: 21 Grudzień 2010, 19:12_________________________________________________Koledzy specjaliści czy w 1Z były kierownice dochodzące do turbiny?[br]Dopisany: 21 Grudzień 2010, 20:03_________________________________________________a właśnie zapomniałem o ważnej sprawie jak sądzę. Dzwoni mi środkowy tłumik (prawdopodobnie plecionka poszła). Tyle że u mnie plecionka jest między turbo a katem więc skąd dzwonienie na środkowym tłumiku.

Znalazłem na forum że jeden gościu miał też błąd 00575 z VAG'a i też mu auto nie jechało jak mnie. Okazało się że katalizator zatkał układ wydechowy bo sie posypał w środku a On tam wymieniał przepływkę i N75.

Gdyby nie ta przeklęta zima to już bym miał logi dynamiczne :gwizdanie:

Opublikowano

1z nie ma turbiny ze zmienną geometrią (VTG)

Jeśli będziesz miał przerwane kable od maf'u to ecu będzie otrzymywał złe informacje.

Regulowałeś ciśnienie doładowania sztangą gruszki ? w warsztacie jest wątek jak wyregulować.

Opublikowano

a właśnie zapomniałem o ważnej sprawie jak sądzę. Dzwoni mi środkowy tłumik (prawdopodobnie plecionka poszła). Tyle że u mnie plecionka jest między turbo a katem więc skąd dzwonienie na środkowym tłumiku.

Miałem bardzo podobny objaw, opisany tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=128955.0 , być może u Ciebie jest to samo ale wydaje się właśnie jakby dzwonił tłumik środkowy... tak czy inaczej uważam, że to jeden z bardzo znaczących problemów w przypadku Twojego auta. ;)

Opublikowano

Ciśnienia turbo regulować nie będę póki nie zrobie logów (czyli jak śnieg stopnieje).

Co do dzwonienia tłumika to jeśli dobrze pamiętam to gdy mniej on dzwonił to auto jechało lepiej (nie umiem skojarzyć czy napewno ze wzgl. na śnieg) ale odkąd dzwoni mocniej to jest gorzej z przyspieszaniem. Nie wiem czy to możliwe ale czy rozsypany katalizator może przenosić wibracje na środkowy tłumik bo dzwonienie słuchać również jak otworzę maskę i nachylę się w okolicach katalizatora. Cały czas sie zastanawiam czy juz wczesniej auto nie jechało gorzej odkąd dzwoni mi ten wydech.[br]Dopisany: 22 Grudzień 2010, 14:24_________________________________________________

a właśnie zapomniałem o ważnej sprawie jak sądzę. Dzwoni mi środkowy tłumik (prawdopodobnie plecionka poszła). Tyle że u mnie plecionka jest między turbo a katem więc skąd dzwonienie na środkowym tłumiku.

Miałem bardzo podobny objaw, opisany tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=128955.0 , być może u Ciebie jest to samo ale wydaje się właśnie jakby dzwonił tłumik środkowy... tak czy inaczej uważam, że to jeden z bardzo znaczących problemów w przypadku Twojego auta. ;)

Przeczytałem wątek i mam pytanie :tongue4: Jeśli uszkodzony byłby katalizator to turbo by normalnie ładowało czy ciśnienie było by za małe?

Opublikowano

Jeśli uszkodzony byłby katalizator to turbo by normalnie ładowało czy ciśnienie było by za małe?

Z tego co pamiętam ciśnienie doładowania było w miarę normalne - moim zdaniem ciśnienie może być nawet prawidłowe... bo turbina napompuje ile trzeba ale przez przytkany katalizator niema ujścia tak dużej ilości spalin...

Na twoim miejscu najpierw wywaliłbym katalizator i ewentualnie wtedy szukał dalej ;)

u mnie też wydawało się jakby tłumik środkowy dzwonił( nawet z kanału ) a okazało się, że w środku tej puszki była jakby kulka z tego plastra i na wolnych obrotach tak dzwoniło, że aż wstyd było się zatrzymać gdziekolwiek...

Opublikowano

Jeśli uszkodzony byłby katalizator to turbo by normalnie ładowało czy ciśnienie było by za małe?

Z tego co pamiętam ciśnienie doładowania było w miarę normalne - moim zdaniem ciśnienie może być nawet prawidłowe... bo turbina napompuje ile trzeba ale przez przytkany katalizator niema ujścia tak dużej ilości spalin...

Na twoim miejscu najpierw wywaliłbym katalizator i ewentualnie wtedy szukał dalej ;)

u mnie też wydawało się jakby tłumik środkowy dzwonił( nawet z kanału ) a okazało się, że w środku tej puszki była jakby kulka z tego plastra i na wolnych obrotach tak dzwoniło, że aż wstyd było się zatrzymać gdziekolwiek...

Ok to najlepiej najpierw zrobie logi dynamiczne zanim zaczne cokolwiek wymieniać. Póki co chce naprawić ten pęknięty przewód idący z N75 do przepływki chociaż z tego co napisałeś to sądzę że to katalizator padł bo mi też dzwoni jak cholera na wolnych obrotach ale też zadzwoni jak silnik spada z obrotów (czyli przy zmianie biegów) Tobie auto w miarę szło na 1 i 2 biegu a potem już ledwie jechało?

Opublikowano

Tobie auto w miarę szło na 1 i 2 biegu a potem już ledwie jechało?

Dokładnie tak :good:

Opublikowano

Tobie auto w miarę szło na 1 i 2 biegu a potem już ledwie jechało?

Dokładnie tak :good:

Hah czyli to katalizator. Ile za to ustrojstwo trza dać?

Opublikowano

Tobie auto w miarę szło na 1 i 2 biegu a potem już ledwie jechało?

Dokładnie tak :good:

Hah czyli to katalizator. Ile za to ustrojstwo trza dać?

Mam dokładnie coś takiego: http://www.tlumiki-gruchot.pl/modules/myalbum/photo.php?lid=2935&location_id=184 - dałem około 180zł za zamiennik + uszczelki :) kupiłem od Pana Gruchota którego również mi polecili na forum, teraz mogę polecić i ja, wykonanie pierwsze klasa :) jeśli się nic nie zmieniło to możesz powołać się na forum i dostaniesz rabat :)

Opublikowano

Tobie auto w miarę szło na 1 i 2 biegu a potem już ledwie jechało?

Dokładnie tak :good:

Hah czyli to katalizator. Ile za to ustrojstwo trza dać?

Mam dokładnie coś takiego: http://www.tlumiki-gruchot.pl/modules/myalbum/photo.php?lid=2935&location_id=184 - dałem około 180zł za zamiennik + uszczelki :) kupiłem od Pana Gruchota którego również mi polecili na forum, teraz mogę polecić i ja, wykonanie pierwsze klasa :) jeśli się nic nie zmieniło to możesz powołać się na forum i dostaniesz rabat :)

eeeeee sądziłem że ten katalizator będzie wyglądać jak oryginał. Przeszło Ci to przegląd? a tak wogóle to jest normalny katalizator czy ino pucha sama? :tongue4:

Opublikowano

sama puszka, przegląd przeszło :)

Opublikowano

sama puszka, przegląd przeszło :)

Skoro tak to przy próbie spalin nie wyjdzie że nie ma katalizatora?

Opublikowano

Skoro tak to przy próbie spalin nie wyjdzie że nie ma katalizatora?

nie robili mi próby :naughty:

Opublikowano

Skoro tak to przy próbie spalin nie wyjdzie że nie ma katalizatora?

nie robili mi próby :naughty:

hah no i tu jest problem :naughty: bo jak zrobią próbe i sie okaże że w normach spalin się nie mieszcze :decayed:

Dzisiaj jeszcze gorzej mi to jeździło ;( Zawias na 2000 obr/min i przy ok 100 km/h :confused4: wcześniej zawieszał się na 120 km/h :confused4:

Opublikowano

myślę, że jakieś 70% użytkowników na forum nie ma katalizatora w dieslu :)

Opublikowano

myślę, że jakieś 70% użytkowników na forum nie ma katalizatora w dieslu :)

aha hehehe :> a wiesz może jak często sprawdzana jest jakość spalin? Najbardziej mi o to chodzi żeby przeglądy przechodził z tym zamiennikiem co mi poleciłeś.

Opublikowano

Ja mam taki przypadek ze do 4 biegu jeszcze jakoś jedzie na 5 do 3000obrotów i koniec... nie zastanawiałem sie co to może być ale po tym wątku stwierdzam ze kat.. Jak macie inne propozycje piszcie

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...