goldi Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Koledze pewnie chodzi o to http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=100073.0 ale lepiej ręcznie rozruszać za pomocą klucza 13
knipex Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Wyczyscilem turbine i zawór N75-ten od strony chlodnicy bo sa dwa-do tego wymienilem filtr paliwa i auto nie do poznania.Przedtem krecil sie na czworce do 3300 i 120km/h.To byl max.W tej chwili bede chyba musial klode drzewa uwiazac do zaczepu .Mozna tez wyczyscic kolektor wydechowy i zawor EGR.W moim przypadku byly w dobrym stanie takze na razie podarowalem to sobie.
neku Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 zrobie ten nr ze strzykawką jak nie pomoże to do mechanika na czyszczenie turbo a n 75 też sie czyści w jaki sposób?
knipex Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ten numer ze strzykawka nic nie daje.To tak samo jakbys sztanga rozruszal kierowniczki.Szkoda wogole takimi metodami zawracac sobie glowe.Sprawdz czy kierowniczki sie nie przycinaja i czy sztanga chodzi w pelnym zakresie.Jezeli sztanga da sie ruszyc tylko troche,powiedzmy ok. 1 cm to znaczy,ze sie zapiekaja i niedlugo wogole stana i nie ruszysz. Trzeba wymontowac turbo i wyczyscic.Zawor N75 teoretycznie nie jest rozbieralny ale polak potrafi.Trzeba wymontowac N75,odgiac blaszana opaske z jednej strony najlepiej tak zeby jej nie uszkodzic.Odginalem srubokretem,nastepnie zdejmujesz te biala kopulke i wyciagasz tloczek wraz z czerwona gumowa oslonka. Wtedy trzeba wyczyscicw srodku najlepiej wd-40 i szmatka na srubokret.Tloczek tez czyscimy.Do tloczka mozna zapodac wd-40.Przed zlozeniem kilka kropel oleju maszynowego w korpus tloczka,tzn ten czarny plastik w ktorym jest tloczek i skladasz.Biala kopulke najlepiej skleic superglue.Zakladasz blaszke ,zaginasz i montujesz w samochodzie. P.S. Tak wogole to ten zawor przez wszystkich nazywany"zaworem N75" tak sie nie nazywa tylko ma swoj symbol kilkucyfrowy co mozna sprawdzic w serwisie.Nazwa" N75" wziela sie od numeru bledu. Sprawdz tez kolektor i zawor EGR bo szkoda roboty i kasy jezeli sam tego nie robisz.Wyczyscisz turbo a z brudnego kolektora znowu syfu najdzie na kierowniczki.
neku Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 mam zaufanego mechanika zlece mu ta robote ciekawe czy ogarnie temat w poniedziałek zaprowadzam i napisze co i jak tym razem dzięki wszystkim[br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 19:50_________________________________________________aha i przy tym jak przyspieszam to słychać dość głośne zasysanie powietrza
nowal Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 moze intercooler dziurawy? kopci na czarno?
piotr0020 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Dzisiaj zaaplikowałem EGR3 do dolotu http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php rozruszałem sztangę kluczem 13, przegoniłem i problem z trybem awaryjnym został rozwiązany. Od razu zauważyłem większy skok pracującej sztangi.
etrone98 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Czyli jak koledzy, moze ktos jeszcze podtwierdzic zbawienne dzialanie preparatu na notlaufy spowodowane przycinajaca sie sztanga ?
nowal Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dla mnie to dziwne skoro ten preparat nie czysci cieplej strony turbiny.... Nie mam pojecia jak to sie dzieje
malinek21 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php CZYSZCZENIE DOLOTU: 1. Uruchomić silnik i poczekać, aż się rozgrzeje. Zdjąć filtr powietrza. 2. Ustawić pracę silnika na 2000 obr/min; 3. Przy pracujacym ciepłym silniku wtryskiwać preparat w odstępach do kolaktora dolotowego. Podczas aplikowania obroty silnika obniża się - spadną. Po każdym rozpyleniu, poczekać aż silnik osiągnie ustawione poprzednio obroty. Jeśli to konieczne przegazować, żeby silnik nie zgasł z powodu wzbogaconej mieszanki. OKI nie ma sprawy tylko ceną wyczyszczonego dolotu bedzie zrabany przepływomierz
nowal Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php CZYSZCZENIE DOLOTU: 1. Uruchomić silnik i poczekać, aż się rozgrzeje. Zdjąć filtr powietrza. 2. Ustawić pracę silnika na 2000 obr/min; 3. Przy pracujacym ciepłym silniku wtryskiwać preparat w odstępach do kolaktora dolotowego. Podczas aplikowania obroty silnika obniża się - spadną. Po każdym rozpyleniu, poczekać aż silnik osiągnie ustawione poprzednio obroty. Jeśli to konieczne przegazować, żeby silnik nie zgasł z powodu wzbogaconej mieszanki. OKI nie ma sprawy tylko ceną wyczyszczonego dolotu bedzie zrabany przepływomierz to robisz za przeplywomierzem i po problemie
neku Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 nie czas spekulować na temat preparatów które pomagają na chwilę jutro oddaję auto do mechanika na czyszczenie turbo i ............... nowy problem sie pojawił taki metaliczny dziwięk jakby brzęczenie słychać go bardziej od dołu auta wydaje mi się że to szklanki ale nie wiem
knipex Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 To nie bedzie turbina ale zawor N75. Jezeli masz takie odczucie podczas jazdy jakby cos zatrzymywalo auto i puszczalo to szwankuje wlasnie ten zaworek.Wystarczy wymontowac i nawet nie trzeba rozbierac.Wystarczy,ze psikniesz do niego wd-40 i przedmuchasz.Tzn.,gdy masz wymontowany zawor to na bialej kopulce sa dwa biale wypusty na ktore zaklada sie wezyki.Psikasz to tego grubszego bialego wd-40 a nastepnie dmuchasz ale tak aby powietrze wchodzilo przez dwa biale a wychodzilo czarnym.Gdy wydmuchasz ten preparat to ponawiasz cala procedure kilka razy.Powietrze powinna przechodzic ale z oporem lecz nie za duzym. Łatwo rozpoznac czy turbina czy tez zaworek niedomaga.Krecisz silnik podczas jazdy powyzej 3000 najlepiej na czworcei gdy dostaje mula i za cholere nie chce isc przewaznie powyzej 3300 to turbina natomiast zawor objawia sie tym ,ze wchodzi na obroty i nagle jakby ktos trzymal na gumie z tylu za chwile puszcza i znowu zamul ale po kazdym takim trzymaniu zwiekszaja sie obroty.Moze byc tak ,ze zacznie szarpac przy nizszych obrotach tak ok. 2000. Zanim pojedziesz do mechanika wyczysc ten zawor i sprawdz jak zachowuje sie podczas jazdy bo szkoda kasy na taki banal.Mechanior jezeli dojdzie do tego ,ze to ten zawor to pewnie nie bedzie czyscil bo teoretycznie jest on nierozbieralny tylko zamowi nowy a ori kosztuje 580 zł.Mozna kupic na allegro za ok. 120zł.Mozna tez zaoszczedzic calkowicie i go wyczyscic.
neku Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 bardzo dziękuję za poradę! jutro z samego rana sprawdze!
cocoo24 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 jak już pisałem, u mnie sztanga nie chodziła na pełnym zakresie, rozruszałem ją, zrobiłem trasę 1200km i auto nie do poznania. Przez pierwsze 400km troche coś je jeszcze bolało, ale przepaliło
slaviozo Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 luknij weze ja tez tak mialem przegonilem z 3 dni pod rzad i waz pekl ;P a tez mi tak na 1-2s przymula gdy na 4 biegu 2,5 obrotkow wskakiwalo ;]
neku Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2011 witam otóż byłem u mechanika turbiny nie ruszał bo mówił że nie możliwe żeby za***ała sie tak szybko i wyczyścił n75 i posprawdzał wężyki i otóż postawił diagnoze muszę załatwić czujnik co jest wlutowany w komputer w niego wchodzi podciśnienie bo czujnik już złe dane podaje i przy przyśpieszaniu ma te dziury a błędy na kąpie pokazuje czujnik ciśnienia w koleklorze ssącym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się