ciahciah Opublikowano 31 Grudnia 2010 Opublikowano 31 Grudnia 2010 no właśnie najpierw sprawdzić wtryski, kompresje, a dopiero potem sprawdzać pompę, sprawdzenie wtrysków i kompresji to najtańsza opcja, wyjmowanie pompy to już grubsza robota, na korekcje trzeba patrzeć z przymrużeniem oka, jak autem zaczyna telepać i z rury dymi na czarno, nie ma pełnej mocy i spalanie jest większe wtedy wiadomo że coś nie gra, no to jest temat rzeka
jnx Opublikowano 31 Grudnia 2010 Opublikowano 31 Grudnia 2010 a mam pytanie z innej beczki.. Co jeśli układ podciśnienia, kierowniczki, gruszka jest w porządku a zawór N75 jest nowy i podmieniany również na inne dobrze działające i nadal występuje przeładowanie ? Przy zadanym ciśnieniu 2350mbar turbo wywala poza zakres MAPsensora.. Jakie mogą być jeszcze przyczyny ? Może w sofcie?
Sztomel Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 jnx, przy tych założeniach które podałeś nie jest to możliwe chyba, że masz przytkany wężyk wychodzący z N75 (z króćca ATM) do obudowy filtra powietrza ale jest to wręcz nieprawdopodobne więc coś musiałeś przeoczyć. Jeśli chcesz się upewnić, że jest inaczej to wklej logi ale koniecznie grupy 010 dynamicznie.
goldi Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2011 Miałeś racje Tomek w tym golfie nie do końca została rozruszana sztanga turbiny i dla tego dalej łapie tryb awaryjny.Kolego a mógłbyś coś więcej powiedzieć o diagnostyce pompowtrysków czyli grupy 13.18.23 bo do tej pory nikt mi nie odpowiedział na to pytanie
Sztomel Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Bo jest na ten temat trochę danych, które należy w necie wyszukać i materiał ten wchłonąć i samemu zrozumieć a zacząć należy od zapoznania się z budową i zasadą działania pompowtryskiwacza i jego sterowaniem przez sterownik silnika za pośrednictwem sygnałów podawanych na cewkę jego elektrozaworu. Wtedy zrozumiesz w jakich granicach powinna się zawierać wartość BIP (Begining of Injection Period) czyli początek fazy wtrysku i co powoduje, że wartość BIP nie mieści się w granicy tolerancji. Dużo jeszcze pisać o diagnozowaniu pracy elektrozaworów pompowtryskiwaczy, usterkach w instalacji do nich itp. itd. i dlatego nikt nie chce tu pisać obszernych elaboratów. Zacznij może od studiowania materiałów zawartych w Dziale Ciekawostki na forum www.tdi-tuning.pl oraz pościągaj sobie z netu dostępne zeszyty szkoleń itp.
jnx Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Noi dupka.. Przewody wszystkie dobre.. Od 2000 do 3000 mam ustawione na 1.4bara poźniej już spadek do 1.3. Cholera nie mam jak zrobić logów ale czuje że moc mi uciekła.. moment jest ok ale coś się dzieje u góry dzisiaj jak wracałem do Niemiec, rozbujałem do 180 i później jakby stanął a do 200 to mi zawsze pięknie szedł.. Ślisko jest i nie ma jak logów zrobić.. po drugie co to za logi jak przeładowanie mam. Spojrzałem jeszcze na grupe 13stą.. Korekcje w granicach błędów pomiarowych -0.05, ale po gnieceniu ostrzejszym i po przeładowaniu na jednym cylindrze wyskakuje -1.89. Cholera czy jest ktoś z Łodzi który AFN ma w jednym palcu ? Odrazu mówię że na spotach Łódzkich bywałem ale tam raczej pogawędka o pogodzie.
ciahciah Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 -1.89... sprawdź kompresje na tłokach bo może twój czip i pałowanie na maksa nadwątlił któryś cylinder... albo któryś wtrysk, sprawdź u pompiarza wcześniej też na 1,4bara do 200km ciągnął ok czy może było mniejsze doładowanie? załóż swój watek jnx i wklej tam nowy komplecik logów, jest odwilż wiec do roboty
jnx Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 kompresja napewno jest ok, uszczelniacze na zaworach, pierścienie na tłokach zrobione, planowana głowica, silnik w środku żyletka. NAjlepsze było dzisiaj... wjechałem na jakąś góre i chciałem z niej zjechać i auto nie chciało odpalić... męczyłem się 20minut i wkońcu odpalił aku dobry, temperatura 12stopni, kręcił kręcił i nie mógł i odpalił. Teraz odpala bez problemu, tak jakby wtedy się układ zapowietrzył, vag nic nie wykazuje.. Nigdy tak nie miałem że nie chciał odpalić nawet na największych mrozach po 3-4 sek odpalał bezproblemowo. Jakby przekaźnik na świecach padł to by nie odpalił a teraz odpala od ręki za każdym razem. Co to mogło być ? Układ paliwowy przeczyszczony DIESEL SPLUNG jakiś czas temu zalałem filtr paliwa tym i pochodziło ale już od tamtego czasu zrobiłem 1500km. Odnośnie pałowania na maksa to ja raczej tego nie robie, a wcześniej to i wskazówka do 220 dochodziła i kończyła się skrzynia już. Jestem w Niemczech więc jakiekolwiek obecnie sprawdzenie nie wchodzi w rachube bo usługi tutaj są cholernie drogie. Zapytałem z ciekawości wymiana oleju mobil 10w40 : 77Euro. Tak więc lipton.. Wklejałem ostatnio logi i nic z nich nie wynika
banshee Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Sprawdź klapę gaszącą na dolocie. Czasami się zacina i za chiny nie odpalisz auta bez tlenu. Błąd w takim wypadku nie wyskakuje, bo jest to usterka mechaniczna. Rozumiem, że po wjechaniu na górkę zgasiłeś auto i nie mogłeś odpalić?
jnx Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 AFN nie ma klapy gaszącej.... Odpaliłem i podjechałem 20metrów po dziewczynę i zgasł samoistnie. Paliwko lane na niemieckich stacjach.
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 No to problem można zawężyć do układu paliwa i pompy, pewnie zapowietrza się układ lub N109 brudny, przód auta był wyżej od tyłu na tej górce? następnym razem jak nie będzie chciał zapalić podaj na N109 bezpośrednio napięcie od plusa aku, jak zagada to zasilanie N109 szwankuje W logach można dojrzeć zapowietrzanie się układu wiec pokaż komplecik logów
jnx Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 No to problem można zawężyć do układu paliwa i pompy, pewnie zapowietrza się układ lub N109 brudny, przód auta był wyżej od tyłu na tej górce? następnym razem jak nie będzie chciał zapalić podaj na N109 bezpośrednio napięcie od plusa aku, jak zagada to zasilanie N109 szwankuje W logach można dojrzeć zapowietrzanie się układu wiec pokaż komplecik logów Tak ale nieznacznie bo stanąłem troche po przekątnej. Auto z tego poziomu odpaliło. Dziś już chyba nie ma szans na zrobienie logów bo co chwile deszcz spada i jest mokro i koła boksują. Jutro spróbuję. Zapytam jeszcze, które grupy najlepiej robić razem? Wiem że oddzielnie najlepiej ale zmniejszyło by mi to roboty troche bo nie mam warunków zbytnio a i hamulce na wykończeniu.. http://vaglog.rtnet.pl/janoxik_25708.html Tak się zastanawiam... Bo : - 008: poz. 2, 3 i 4: a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa; b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa; c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2. jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo. Czyżby kiepski soft czy co? Sorki za chwilowe zejście z tematu..
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 no soft jest przesadzony, za dużo paliwa przy niskich obrotach no ale to nie jest problemem twojego problemu jedynie ja w tym logu widzę 120koni a nie 140.. obowiązkowo osobno 000 001 004, rób od 1000 do 4500obr, pozostałe logi też dobrze by było zrobić oddzielnie bo może problem Vmax leży po stronie przepływki lub turbo, statyczne i basic setting obowiązkowo osobno
spanky Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 http://vaglog.rtnet.pl/janoxik_25708.html Czyżby kiepski soft czy co? powyzszy log swiadczy o sofcie nie najwyzszych lotow ... zrob komplet bedzie mozna wiecej powiedziec ... no soft jest przesadzony, za dużo paliwa przy niskich obrotach no ale to nie jest problemem twojego problemu jedynie ja w tym logu widzę 120koni a nie 140.. na podstawie logu 008 nie ma szans na wywrozenie ile mocy ma auto , a ma wiecej niz 120 ...
przemik Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 jedynie ja w tym logu widzę 120koni a nie 140.. coraz fajniejszych rzeczy mozna sie na tym forum dowiedziec...
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 doprawdy? nie mam zamiaru się kłócić z mądrzejszymi od mnie, twierdzisz spanky że tam jest 140KM? mając bazę logów z różnymi mocami, wystarczy porównać, obrotów i czasu nie oszukasz, jeden pomiar jest obarczony dużym błędem, do tego wiatr i nachylenie drogi, ale czy aż 20KM może wynosić ten błąd? nie sądzę
jnx Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Auto było zhamowane i miało 142KM i troche poddymiało bo turbina niepompowała. Zmieniłem na AWX i poszłą korekta doładowania ale już bez hamowania, więc mocy pewnie troche przybyło bo paliwo się dopala. Przemik twoje byłe audi na programie 140KM dostaje za każdym razem w dupke czy to z rolowanego czy z linii. Log był robiony przy MOCNO obciążonym aucie więc na sekundy nie ma co patrzeć. A tutaj wykres przed założeniem turbo awx i niedopalanym paliwem: Tak więc nie ma co dywagować nie o to tu chodzi...
przemik Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Sie pomału robi bałagan w tym wątku. Temat dotyczy dywagacji na temat sztangi turbiny i wtrysków. @jnx Chcesz zeby Ci chlopaki przeanalizowali logi... zaloz swoj temat. Pozdrawiam
spanky Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 doprawdy? nie mam zamiaru się kłócić z mądrzejszymi od mnie, twierdzisz spanky że tam jest 140KM? mając bazę logów z różnymi mocami, wystarczy porównać, obrotów i czasu nie oszukasz, jeden pomiar jest obarczony dużym błędem, do tego wiatr i nachylenie drogi, ale czy aż 20KM może wynosić ten błąd? nie sądzę musisz popracowac nad swoimi tabelami bo jakos rozmijaja sie z rzeczywistoscia poniżej ... i nikt tutaj sie nie kłóci [bo po co ?] , tylko stwierdza fakty ... Auto było zhamowane i miało 142KM i troche poddymiało bo turbina niepompowała. Zmieniłem na AWX i poszłą korekta doładowania ale już bez hamowania, więc mocy pewnie troche przybyło bo paliwo się dopala. Przemik twoje byłe audi na programie 140KM dostaje za każdym razem w dupke czy to z rolowanego czy z linii. twierdzisz spanky że tam jest 140KM? a jak to rozumiesz ? na podstawie logu 008 nie ma szans na wywrozenie ile mocy ma auto , a ma wiecej niz 120 ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się