Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Przy jakich obrotach zmieniać bieg? / Przy jakiej prędkości zmieniać bieg?


emaks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Audiczkę 1.8T AEB i zastanawia mnie to, czy jak zmieniam biegi przy około 2000rpm to czy jej nie zamulę?

Czy zmienianie biegów przy wartości około 4000-5000rpm nie obciąża zbytnio silnika? Słyszałem że zmieniając biegi przy niskich wartościach obrotowych bardzo obciąża się silnik i że piąty bieg powinno się wrzucać tylko na trasie (80km/h w górę).

Jak się do tego odnieść?

Pozdrawiam. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno sie zmieniać przy 2000rpm -max 2500rpm spokojana jazda oczywisćie :) na czwórce kończysz przy prędkości 90 km/h a dalej to wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumię to tak mniej więcej jeżdżę. :> Około 2000rpm i zmiana biegu. Coś obiło mi się o uszy ostatnio, że auto z turbiną powinno się wyżej kręcić i móc pozwolić turbinie na pracę... Wydłuża to ponoć żywotność silnika, bo jest mu lżej, ponieważ turbina odciąża silnik. Nie wiem jak się to ma w praktyce... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zimny to 2200-2500 zmiana ale jak już się odpowiednio dogrzeje to nawet 4000 :evil: Furka czasami przegoniona lepiej śmiga :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy gdzie i jak, jezeli jade spokojnie po prostej to juz od 60 4 bieg u mnie wystarcza a czasem nawet 5 jezeli nie bede musiał przyspieszac. Ogólnie lepiej miec wyzsze obroty niz za niskie w stosunku do obciązenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj turbinie pożyc. na rozgrzanym silniku spokojnie mozesz dokręcać do 4500 rpm. po zmianie znowu jestes w zakresie turbo. inne elementy silnika też mają z tego porzytek pompa oleju oraz wody lepiej tłoczy.

wszystko zależy od stylu jazdy. niektórzy lubia jezdzić do 2000 rpm. ja osobiście tylko jak jest slisko :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzysz na licznik i:

wrzucasz jedynkę i jak wskazówka będzie przy ok 50 km/h to wrzucasz dwójkę. Jak dojdzie do 90 km/h to wrzucasz trójkę a jak bedzie w okolicach 130-140 km/h to 4 do toczenia sie po mieście

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

przy takich predkościach na poszczególnych biegach masz ok 5000obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5000 RPM?? zapomnialem jak to jest w aeb :wallbash:

to dwojke wrzucasz przy 70, trojke przy 110 a czworke przy 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzysz na licznik i:

wrzucasz jedynkę i jak wskazówka będzie przy ok 50 km/h to wrzucasz dwójkę. Jak dojdzie do 90 km/h to wrzucasz trójkę a jak bedzie w okolicach 130-140 km/h to 4 do toczenia sie po mieście

:)

...a jakie masz wtedy spalanie :decayed:

Co do tych obrotów to nie wiem jak ma się do tego 1.8T ale ja w swoim zmieniam przy ok 2600-2900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak podepnę się pod temat, do jakich obrotów powinno się kręcić 1.8T aby osiągnąć najlepsze przyspieszenie? okolice 5500rpm?

W Hondzie było nieco łatwiej, zmieniało się bieg po prostu przed samą odcinką :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma strachu, AEB to wytrzymała bestyja :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japońce to szlifierki :slina:a niemieckie samochody sa dla dziadkow :kox:(taki zart, jeszcze mnie trzyma hehehe) ja tam zawsze przy 2.5-2.8 zmieniam, no chyba ze go przeganiam to przy 6 zmiana :naughty:dalej nie oplaca sie ciagnac bo juz boost spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...