Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Wymiana wałków


kuki23

Rekomendowane odpowiedzi

witam rozebralem moje nowo nabyte audi mam do wymiany walki ,wali zakupilem firmy ruvill + pestki popychacze dzwigienki,dodatkowo zakupilem zaworki zwrotne ,odme ,kompletny rozrzad wszystkie uszczelki kwota nie mala ale czeba reanimowac silniczek co jeszcze by pasowalo wymienic jak mam rozebrane .A mam pytanie o pompe wtryskowa jak kupie inna pompe o tych samych numerach bedzie pasowala czy czeba robic jakies adaptacjie bo wyczytalem ze potrzebny jest jakis pin dzieki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej adaptacji nie trzeba robić.

Mógłbyś napisać na PW ile Cie to wszystko kolego wyniosło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walki komplet 2700zl ,rozrzad juz nie pamietam ale ponad 1000 zl grubo bo wszystko ruvilla ,zaworki serwis 190zl,oleje filtry uszczelki .Tak ze jak podlicze czesci to pewnie okolo 5000tys zl ajeszcze dochodzi pompa ale nie teraz bo mnie troche skroblo a da sie jezdzic tylko ciezko na goracym zapala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie powinnes kupic oryginalne walki ewentualnie po regeneracji u swiatka bo te zamienniki dlugo nie pociagna.... ale mam nadzieje ze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko na goracym zapala

Musisz zmienić dawkę rozruchową paliwa (najlepiej u jakiegoś tunera, chociaż trochę chęci i wiedzy i samemu można to zrobić).

Nie napisałeś w pierwszym poście, że będziesz wymieniał pompę wody i termostat - jeśli o tym zapomniałeś to lepiej to wymienić.

Przy okazji wymiany rozrządu warto dać jeszcze wtryskiwacze do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji (sprawdzenie wtrysków - max. pół godziny i parę złotych).

Jeśli chodzi o zamienniki wałków, a konkretnie pakowane przez Rouville to znajomy jeździ na nich już około 110 tys (380 tys na budziku - AKE) i zero zużycia (6 tys. temu wymiana rozrządu). Tak więc wiele zależy od innych rzeczy, nie tylko od samych wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa tez bedzie wymieniana wszystko co sie znajduje pod rozrzadem jak bym nie wymienil to chyba najwiekszy bym zrobil blad ,a co do walkow opakowanie ruvila mysle ze orginal zobaczymy wszystko sie okaze tylko nie wiem czy dobrze zrobie ze zaleje mobilem 10w40 mam juz kupiony na przepukanie silnika i na wymiane [br]Dopisany: 31 Grudzień 2010, 11:39_________________________________________________a jeszcze bede sciagal miski olejowe bo wiadomo ze ze starych walkow to moze byc tam syfu pieknie ,poprzedni wlasciciel tez wymienial walki ale bez popychaczy ,krzywek same walki i dlugo nienajezdzil 2 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te walki to lepiej szybko oddaj,bo szkoda pieniedzy.

A dlaczego ma oddać wałki. Nie od dziś wiadomo ze silnik ma problem z hydrauliką olejową w górnej jego części. I jak zorganizuje odpowiednie olejenie wałeczków to będzie to śmigać jak powinno. A wiadomo też nie od dziś co trza zrobić zeby to działało. Nie ważne jakie wałki nawet te od swiątka jak będą pracowały bez oleju to i te sie skończą. A jak wiemy te silniki potrafią zrobić 1 mln km. Tylko ze jakiś debil 15 lat temu wpadł na genialny pomysł by lać do nich olej typu LL. I to spowodowało to co mamy właśnie teraz. A jak by sie zmieniło olej co 10-15 tyś km. Myślę ze problem był by naprawdę marginalny. Na pewno bez skali Światowej.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie kuzyn ma a6 2.5 tdi robi wymiane co 10tys km oleju i wszystko chula tylko mam pytanie czy ten mobil 10w40 bedzie dobry co kupilem kuzyn leje castrola 10w40 i chodzi i tez tak mysle ze powinno byc dobrze ale zobaczymy wszystko nowe wkladam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że raczej 5w40 byłby lepszy ( masz tutaj temat: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0 ) im będzie gęstszy tym gorzej dla wałków :) i dla turbinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się lepiej kup 5w 40 motula, kiedyś też lałem castrola 10W 40 potem mobil 10W 40 a teraz motul i tak już zostanie. Trochę drożej ale na pewno nie pożałujesz. Jeżeli będziesz przechodził z półsyntetyku na syntetyk to jeszcze kup płyn do płukania silnika motula lub LIQUI MOLY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe VP44 musisz po wymianie zaadoptowac bo komunikuje sie ona z immo. Bez adaptazji ci nie zapali. Tak bylo u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musialem zawiezc auto do ASO na lawecie bo nie mialem PINu. W nowszych autach nie dawali PINu, wszystko odbywa sie Online. ASO wysyla zapytanie o dostep do Audi i maja okreslone okno czasowe, w ktorym musza zaadoptowac pompe. We wczesneiejszych modelach (nie wiem do ktorego roku) PIN dostawales razem z kluczykami (piecio-cyfrowy chyba pod zdrapka jak na losie z loterii).

Zmienili to ze wzgledu na korupcje i zapobieganie kradzieza.

Teraz pracownicy ASO nie maja dostepu do PIN wlasnie ze wzgledu na to ze odbywa sie to wszystko przez siec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie wszystkie czesci są i jutro robimy kolo furki oczywiscie juz rozebrana walki porazka okragle niema nic i auto palilo na 20c mrozu bez problemu czeka mnie mycie jutro wszystkich czesci kolektory ssace caly dolot i skladamy oczywiscie mam znajomego mechanika juz nie raz robil te motory jezeli chodzi omechaniczne sprawy z elektroniki to musze czekac na kogos bledy i te sprawy[br]Dopisany: 02 Styczeń 2011, 19:53_________________________________________________walki wymienione wszystkie zaworki,membrany w magistrali olejowej ,wtryski koszt z rozrzadem i duzo wiecej zeczy co bylo po drodze 8000tys teraz pytanie auto slabo ciagnie czeba jeszcze przestawic kat bo jest na - moze byc przyczyna tego czy moze pompy wtryskowej bo sie konczy,na zimny pali dobrze na cielym kiepsko i pytanie mam numery pompy i co mnie zastanawia koncowka numeru 106BX nie moge znajsc takiej czy ona byla wymieniana juz jakis zamiennik i made in cz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kat wtrysku, co do pompy to byly rozne oznaczenia w zaleznosci w jakim modelu byly stosowane. BX byly w 18 roznych typach aut wkladane. Jezeli mialbys pompe regenerowana to bedzie na pompie widniala literka "K" (na module sterujacym pompa).

- B czyli BX jest do AKN z manualna skrzynia

- C czyli CX do AKN z automatem

- E czyli EX do AKE

- A czyli AX byly w AFB w A8 do 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak spytam, kolego, ile ten silnik ma przejechanych kilometrów, skoro poprzedni właściciel zmieniał wałki i teraz Ty też zmieniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi miec duzo przejechane, w tych silnikach niestety walki wycieraja sie super szybko (taka wada). Jezeli poprzedni wlasciciel kupil i zalozyl jakies badziewie to nie dziwne ze znowu do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...