Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] CYKANIE W OKOLICY TURBOSPRĘŻARKI ORAZ PORANNE KOPCENIE


arekopl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków?????

kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ???

Za podpowiedz z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopcenie na bialo-siwo to norma w niskich temp.filtry maja bardzo duzy wplyw na odpalanie zwlaszcza ze dawno niewymieniales i nieodwadnialem filtra palia?niedomagania podczas palenia moga byc spowodowane zlym katem wtrysku, padajacymi swiecami takze sprawdz vagiem.u siebie nieslysze zadnego cykania kolo turbo,ale musialbys bardziej sprecyzowac kiedy je slychac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, kolego, skorzystaj trochę z szukajki. Ten temat był już poruszany na forum. Wystarczy chcieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków?????

kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ???

Za podpowiedz z góry dziękuję

1. Kat wtrysku, a nie kat wtrysków ;) Dobrze kombinujesz

2. N75 w AFN`ie nie słychać, EGR`a również, może stuka któryś z zaworów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków?????

kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ???

Za podpowiedz z góry dziękuję

po pierwsze podwojne grzanie swiec nie ma sensu i niszczy swiece ...

po drugie koniecznie wymienic filtry ...

po trzecie sprawdzic statyczny kat wtrysku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sie zastanawiałem czy biały dymek z rana to normalka i właśnie w tej chwili sie uspokoiłem :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich ponownie i dziękuję za podpowiedzi, problemy z moja niunią zostały rozwiązane, a więc co do porannego odpalania furki za przysłowiowym dotknięciem problem wynikł w świecach żarowych wszystkie 4 szt. nadawały się tylko na szrot, po wymianie niunia pali za [dotknieciem], kopcenie z dwururki również zmniejszyło się diametralnie czyli nie ma już wielkiej zadymy, co do cykania w turbinie, jest to normalna praca turbo, gdyż pracuje tam elektrozwór (tak mi powiedział mechanik)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, dzisiaj ostatecznie zalatwilem problem charakterystycznego cykania w okolicy turbiny, wymienilem wszystkie popychacze zaworow tzw. szklanki i jest juz gicio, takze jesli nadal masz z tym problem to mysle ze powinienes tez tak zrobic. 160 zl za 8 sztuk szklanek + 70 zl uszczelka od pokrywy zaworow + robota i sprawa zalatwiona. :dance: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak w mojej A4 1Z mam podobny problem z cykaniem. Rano po uruchomieniu słychac przez parę sekund charakterystyczne cykanie, potem ustaje i pojawia się po nagrzaniu silnika. Mechanik stwierdził że to są szklanki, wymieniłem i niestety jest tak samo. Co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zły olej, zmień na Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40,

miałem takie samo stukanie szklanek na zimnym i na mocno rozgrzanym silniku.

Po wymianie z Castrola na Liqui Moly problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos semisyntetyk to SYF. Miałem z nim doświadczenia w bravie rodziców - mechanik taki zalał i powiedział że dobry :thumbdown: - silnik 1.2 16 v. Po pierwsze brava piła go w ilości około litr na 10 tyś, po drugie stukały w niej popychacze.

Wymieniłem na półsyntetyk ale valvoline i całkiem inny silnik - ustało spalanie oleju i popychacze przestały się odzywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...