arekopl 0 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam!!! Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków????? kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ??? Za podpowiedz z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek23 0 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 kopcenie na bialo-siwo to norma w niskich temp.filtry maja bardzo duzy wplyw na odpalanie zwlaszcza ze dawno niewymieniales i nieodwadnialem filtra palia?niedomagania podczas palenia moga byc spowodowane zlym katem wtrysku, padajacymi swiecami takze sprawdz vagiem.u siebie nieslysze zadnego cykania kolo turbo,ale musialbys bardziej sprecyzowac kiedy je slychac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lexpar 0 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Oj, kolego, skorzystaj trochę z szukajki. Ten temat był już poruszany na forum. Wystarczy chcieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baskecior 2 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Witam!!! Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków????? kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ??? Za podpowiedz z góry dziękuję 1. Kat wtrysku, a nie kat wtrysków Dobrze kombinujesz 2. N75 w AFN`ie nie słychać, EGR`a również, może stuka któryś z zaworów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audia4s4 0 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Kopcenie na biało to normalka przy zimnym silniku szczególnie przy niskich temperaturach powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky 7 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Witam!!! Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków????? kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ??? Za podpowiedz z góry dziękuję po pierwsze podwojne grzanie swiec nie ma sensu i niszczy swiece ... po drugie koniecznie wymienic filtry ... po trzecie sprawdzic statyczny kat wtrysku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcm 0 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Ja też sie zastanawiałem czy biały dymek z rana to normalka i właśnie w tej chwili sie uspokoiłem :> :> :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawadzior 0 Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Charakterystyczne cykanie w okolicach turbiny moze byc spowodowane zuzyciem uszczelki kolektora wydechowego. U mnie od dluzszego czasu tak slychac i kilku mechanikow potwierdzilo to, ze moze wlasnie to jest powodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekopl 0 Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam, wszystkich ponownie i dziękuję za podpowiedzi, problemy z moja niunią zostały rozwiązane, a więc co do porannego odpalania furki za przysłowiowym dotknięciem problem wynikł w świecach żarowych wszystkie 4 szt. nadawały się tylko na szrot, po wymianie niunia pali za [dotknieciem], kopcenie z dwururki również zmniejszyło się diametralnie czyli nie ma już wielkiej zadymy, co do cykania w turbinie, jest to normalna praca turbo, gdyż pracuje tam elektrozwór (tak mi powiedział mechanik) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawadzior 0 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 hej, dzisiaj ostatecznie zalatwilem problem charakterystycznego cykania w okolicy turbiny, wymienilem wszystkie popychacze zaworow tzw. szklanki i jest juz gicio, takze jesli nadal masz z tym problem to mysle ze powinienes tez tak zrobic. 160 zl za 8 sztuk szklanek + 70 zl uszczelka od pokrywy zaworow + robota i sprawa zalatwiona. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianek33 0 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Witam. Jak w mojej A4 1Z mam podobny problem z cykaniem. Rano po uruchomieniu słychac przez parę sekund charakterystyczne cykanie, potem ustaje i pojawia się po nagrzaniu silnika. Mechanik stwierdził że to są szklanki, wymieniłem i niestety jest tak samo. Co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Zły olej, zmień na Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40, miałem takie samo stukanie szklanek na zimnym i na mocno rozgrzanym silniku. Po wymianie z Castrola na Liqui Moly problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianek33 0 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Aktualnie silnik mam zalany lotosem semisynteticiem. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem z olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam 3 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Lotos semisyntetyk to SYF. Miałem z nim doświadczenia w bravie rodziców - mechanik taki zalał i powiedział że dobry - silnik 1.2 16 v. Po pierwsze brava piła go w ilości około litr na 10 tyś, po drugie stukały w niej popychacze. Wymieniłem na półsyntetyk ale valvoline i całkiem inny silnik - ustało spalanie oleju i popychacze przestały się odzywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się