redhotek Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam, wiem- trochę o odmie już było napisane, ale... podejrzewam uszkodzoną/ zatkaną odmę. gdzieś na innym forum (chyba vw) w dziale silników diesla wyczytałem, że można sprawdzić odmę poprzez odkręcenie korka wlewu oleju podczas pracy silnika i jeśli korek podskakuje jak pokrywka na garnku podczas gotowania, tzn. że odma (lub jej przewody) jest uszkodzona lub- najbardziej prawdopodobne- zatkana. czy ktoś słyszał o tej metodzie? sprawdza się? czy to samo tyczy silników diesla i benzynowych? może jakiś właściciel benzyniaka (najlepiej adr) sprawdziłby u siebie? u mnie korek po odkręceniu dość mocno podskakuje, ale nie wiem czy wierzyć tej metodzie. generalnie chodzi mi o (chociaż przybliżone) sprawdzenie odmy bez konieczności dobierania się do niej (odkręcenie kolektora, wymontowanie odmy, itp). sam nie mam jak tego zrobić, a mechanik- nawet jeśli z odmą jest wsio ok- jak znam życie wymieni ją i policzy za robociznę. dzięki z góry za pomoc. pozdr. 1
martinno Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witaj Nie musisz wcale rozkręcać kolektorów aby dobrać się do odmy .Jeśli w twoim nikt wcześniej nie wymieniał odmy to na pewno jest ona już z parciała i należało by ją wymienić,Mi podczas czyszczenia przepustnicy,odma się rozsypała przy demontażu.Należało by też wyczyścić wszystkie przewody idące do odmy oraz dolot,mi akurat tam się zgromadziło trochę syfu, i takie sitko tam jest które miałem zatkane.
Bebzo28 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 ja już złupi-alem Odma jest to część plastikowa wychodząca z przepustnicy w stronę filtra powietrza? czyli taka plastikowa rura? proszę o fotkę jak wygląda ODMA w silniku 1.8 ADR 20v. czy tak wygląda odma znalazłem to na forum http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/aMa9UmPQxGq/
MATIUS Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 http://allegro.pl/odma-silnika-audi-a4-passat-b5-1-8-20v-i1336035696.html tutaj ta odma ona jest pod kolektorem ssącym
martinno Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Tu macie całą odmę http://img692.imageshack.us/img692/8927/20110106214127.jpg
Agrzesiek4 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 ja już złupi-alem Odma jest to część plastikowa wychodząca z przepustnicy w stronę filtra powietrza? czyli taka plastikowa rura? proszę o fotkę jak wygląda ODMA w silniku 1.8 ADR 20v. czy tak wygląda odma znalazłem to na forum dołączę się do tematu, ja tez chcialbym u siebie w ADR-ku sprawdzic stan odmy, ale widze kolego ze na tym zdjeciu kolektor jest wyciagniety i jest fajny dostep. Ale jak sie tam do odmy dostac bez rozbierania kolektora? ciezko bedzie nie? http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/aMa9UmPQxGq/
martinno Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Ja całą odmę zdemontowałem bez rozbiórki kolektorów.W sumie to łatwo i szybko nie było,może dzięki zwinnym dłoniom poradziłem sobie, ale w sumie to nie wiem czy nie było by szybciej zdemontować kolektor.Następnym razem jeśli będę musiał to znowu rozbierać to być może zdemontuje kolektor
Raftik Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ja całą odmę zdemontowałem bez rozbiórki kolektorów.W sumie to łatwo i szybko nie było,może dzięki zwinnym dłoniom poradziłem sobie, ale w sumie to nie wiem czy nie było by szybciej zdemontować kolektor.Następnym razem jeśli będę musiał to znowu rozbierać to być może zdemontuje kolektor Ja również wymieniałem bez ściągania kolektora ale chyba nie dam się na to namówić drugi raz, napewno ściągnę kolektor jakbym musiał wymieniać ponownie odmę. Ja mam ręce duże i mniej zgrabne więc się cholernie namęczyłem ale się udało
?agi Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jezeli chodzi o odme to moga rozne zeczy sie rodzic od tego kiedy zalozylem wontek i nikt nic nie wiedzial a byla peknieta i wygrzana wiec zmieniaj czym predzej i nie kupuj uzywki nawet ori.Bo nie wiesz ile auto z jakiego wyciagli mialo przejechane i zaraz moze sie rozpasc.Nowa ori w ASO caly kompel 220zl tanie to nie jest jak za 2 kawalki plstiku
redhotek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 dzięki za odpowiedzi, ale szkoda że nikt nie odpowiedział na główne moje pytanie rozumiem zatem, że nikt nie słyszał o metodzie odkręcenia korka oleju? ktoś może czuje nagłą potrzebę sprawdzenia tego u siebie? pytanie do tych, co rozkręcali odmę bez zdejmowania kolektora: z której strony podeszliście ją? od przodu? od alternatora? generalnie ja walczę z zapachem spalin w kabinie przy włączonym nawiewie i tylko na postoju (np parking albo światła) ale silnik musi pochodzić jakieś 5 min zanim zaczynam wyczuwać spaliny. znawcą nie jestem, ale bardziej mi to wygląda na spaliny benzyny, a nie oleju. ale układ wydechowy sprawdzony przeze mnie i dwóch tłumikarzy. nikt nie widzi przedmuchów. kolektor wylotowy sprawdzony, uszczelki wymienione. dlatego też teraz podejrzenie pada na odmę, bo brak mi już pomysłów.
?agi Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 nie ruszaj jej odkrec kolektor ssacy i ogladnij . chyba ze masz dobre oko to zobaczysz bez odkrecania powinna byc suchutenk a jak bedzie jakis osad na zewnatrz z olejem to jest gdzies peknieta
redhotek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 a przy demontażu kolektora dużo roboty? widzę parę śrub imbusowych z góry, a z dołu jak? jeśli muszę się pakować pod auto to kapiszon, bo nie mam kanału
Labiel Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Co do dostania się do odmy to polecam demontaż kolektora ssącego. Mi zajmuje to jakieś 30 minut. Jedyny minus tej roboty jest taki że trzeba spuścić płyn chłodniczy - dojście do termostatu jest super więc nie powinno być problemu. Potem odłączamy rurę idącą do przepustnicy plus dwa węże wodne, plus jedne jakiś od serwa. Sam kolektor to już pikuś. Trzymają go dwie śruby od dołu. Potem tylko opaski i wychodzi bez problemu. gdzieś kiedyś wrzucałem tu fotostory z wyciągania właśnie kolektora. Co do twojego testu to nie jest on tak do końca miarodajny bo jeśli będziesz miał duże przedmuchy to korek też ci będzie skakał a odmę możesz mieć ok.
?agi Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 sciagaj kolektor ssacy chwila momet i zrobione ale bez sciagniecia tez widac jak sie przyjzysz dokladnie i masz uszkodzona
Labiel Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 sciagaj kolektor ssacy chwila momet i zrobione ale bez sciagniecia tez widac jak sie przyjzysz dokladnie i masz uszkodzona Jeśli będzie uszkodzona to bardzo prawdopodobne że będzie oblana olejem i po tym można się skapnąć że może być pęknięta.
?agi Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 jak bedziesz uszkodzona to napewno bedzie oblana tak delikatnie olejem
mapelastik Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Po odkręceniu korka wlewu oleju będzie dmuchać powietrze i normalne że korek w jakimś stopniu będzie podskakiwał,jeśli dmucha powietrze to ok jeśli zaś pajawił by się dym lub jakieś inne dziwne opary no to wtedy jest problem,ale by tą metodą sprawdzać odmę to nie słyszałem.
redhotek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 oks dzięki wielkie wszystkim za odp i sugestie. wnioskowałem, że ta teoria może się sprawdzać ze względu na fakt, że skoro odma jest zapchana, to nie ma właściwego odpowietrzenia silnika, więc po odkręceniu korka oleju będzie on dość mocno podskakiwać. nie wiem jednak czy ten efekt nie ma miejsca przy sprawnej odmie. na chłopski rozum powinno go nie być, ale chyba pozostaje mi dobrać się do tej odmy i dokładnie ją obejrzeć. pozdr.
?agi Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 bierz sie do pracy powodzenia nie jest ciezko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się