marinero Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 Witam - pomimo tego ze temat byl maglowany wielokrotnie nigdy nie pojawilo sie fotostory z montażu. Postanowilem zrobic mala relacje podczas dzisiejszego montażu u mnie w niuni. Podłokietnik jest nowy kupiony na jednej z aukcji na a....o, w dziale promocje, rabaty podaje detale gdyby ktos chcial sobie taki prezent sprawic. Podłokietnik nie jest oryginalny ale bardzo fajnie i dokładnie wykonany co bedzie mam nadzieje widać na zdjęciach. Ja niestety nie dostałem pod kolor mojego wnętrza (blue marine) więc czeka mnie na wiosne wizyta u tapicera. Czas pracy: 2 godziny (wszystko robilem pierwszy raz) Narzędzia potrzebne: Klucz nasadowy łamany - 8 mm Klucz nasadowy 12 mm Klucz nasadowy 13 mm Śrubokręt krzyżakowy 3 x blaszka bądz srubokręt Przed montażem tak to mniej więcej wyglada: Przesuwamy obydwa fotele przednie jak najbardziej do tyłu. Ukażą sie nam zaślepki które zdejmujemy lekko podwazajac od spodu i odkręcamy śruby które są pod spodem - 8 mm. Ja użyłem takiego klucza: Nastepnie wyjmujemy popielniczke z tylu i odkrecamy srube przytrzymujaca tunel kluczem nasadkowym 13 mm (to ta na zdjeciu z podkladka). Przed zdjeciem tunelu nalezy zdjac obudowe hamulca recznego - dynks do wyjecia znajduje sie pod spodem dzwigni pomiedzy raczka a kolnierzem (nalezy go pociagnac na dol). Nalezy tez odpiac kostke do komputera - tutaj przydadza sie trzy blaszki badz srubokrety ktore wkladamy w wyciecia i popychamy kostke na dol. Podnosimy dzwignie hamulaca maksymalnie do gory i zdejmujemy powoli tunel pamietajac o odlaczeniu z przodu kostki od zasilania zapalniczki. Teraz możemy powedrowac do stolu warsztatowego gdzie jesli na tunelu od spodu jest zaznaczony obrys podlokietnika to wycinamy zaznaczony elelment. U mnie nic nie bylo zaznaczone wiec wkrecilem podtsawe podlokietnika w tunel a nastepnie odrysowalem olowkiem podstawe, odkrecilem i odejmujac po kilka mm wyciolem wczesniej narysowany ksztalt. Mozna wyciac duzo mniej i potem dopasowywac sobie do ksztaltu nogi od podlokietnika. Powinnismy uzyskac nastepujacy efekt koncowy - mozna lekko spilowac boki dla lepszego efektu: Nastepnie zakladamy zalaczona uszczelke - ja u siebie wyciolem kawalek przy wycieciu na hamulec reczny co widac na ponizszym zdjeciu: Wszystko (podstawe z podlokietnikiem) teraz skrecamy uzywajac nasadki 12 mm - patrzac na ulozenie uszczelki: Tak wyglada calosc zlozona ktora w odwrotna strone skladamy dodajac i dokrecajac 13 mm nakretki z podkladkami nad podstawa podlokietnika. Teraz pozostaje nam sie cieszyc caloscia. Pozostaje nam tylko zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie caloscia. Mam nadzieje ze w miare logicznie wszystko ulozylem w calosc i bedzie pomocne. W razie pytan i udoskonalen piszcie smialo. Powodzenia!!
EndriuGiz Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 a tak wygląda podłokietnik jak ja zrobiłem u siebie tylko jeszcze w domu świetna sprawa taki podłokietnik
kred Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 wytnijcie wiecej w miejscu gdzie wchodzi plastik od dzwigni chamulca recznego bo mozna sie nie milo zaskoczyc po zmontowaniu. jest tam za ciasno i mozna polamac plastik od podłokietnika zaciagajac reczny. ciecie po zlozeniu nie jest zabiegiem za prostym i mozna sobie tylko szkody narobic
MAX_01 Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Dzięki za praktyczne wskazówki koledzy, właśnie taki podłokietnik dostałem (faktycznie jest fajnie zrobiony :th:), za chwilke zabieram się do montażu, jak wyjdzie - zobacze. Ale jeśli chodzi o wykonanie podłokietnika - polecam, a i pieniądze nie są za niego duże. :> Pozdrawiam. 1
KuteK Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Sorry że odświeżam ten stary temat ale mam pytanie odnośnie tego podłokietnika. Nie jest on krótszy od oryginału?
Fishbone Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 a ja mam pytanie co do orginału , czy tam nic ciąć nie trzeba ? wszystko pasuje jak klocki lego ?
MAX_01 Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam koledzy, montowany przezemnie podłokietnik (zapewne taki sam montował marinero) nie odbiega w żaden sposób od oryginału jeśli chodzi o jego długość, jest bardzo wygodny w użytkowaniu. Jeśli chodzi o montaż, to naprawde bardzo prosta sprawa i faktycznie w moim audi było wszystko przystosowane już pod montaż, więc wyglądało to jak składanie "klocków lego". Należy pamiętać, że w większości elementów wyposażenia dodatkowego wszystko w autach już jest przystosowane, tylko kiedyś kupujący nie dopłacił za zamontowanie (takie jak: podłokietnik, wyświetlacz temperatury w zegarach czy nawet parktronik - wiem bo wszystko to już zamontowałem w swej audi). Mam wiele fotek z moich dokładek "fabrycznych niedociągnięć" , więc jeśli ktoś potrzebuje dodatkowego foto story z powyższych udoskonaleń - podać maila i już wysyłam. Pozdrawiam. 1
EndriuGiz Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 no podlokietnik ma wymiary zbilizone do ori moga sie ruznic minimalnie ale niewidac roznicy podlokietnik u mnie sie sprawuje super polecam kazdemu :th:
gaciu Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :]
alfuta Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :] to jest złącze obd2 - łączysz auto poprzez interfejs obd2 z komputerem (mały serwis, sprawdzasz, testujesz, kasujesz błędy, inspekcje ) itd
oro Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 A czy tak samo jest z montażem w b6 czy coś więcej trzeba sie męczyć napewno trzeba ciąc plastik konsoli koło ręcznego ale czy bedzie pasowac
czeslaw555 Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 a gdzie można kupić samą pokrywę/górę podłokietnika?
audiii a4 Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 będzie pasował podłokietnik z passata b5 99 rok ???
Leoneq Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Wczoraj montowałem z kumplem u mnie podłokietnik do b6 Nie trzeba rozbierać tunelu środkowego... wystarczy : 1. Wyjąć tylną popielniczkę 2. Odkręcić 2 śruby pod tylną popielniczką ( klucz 13 mm) 3. Wsadzić tą "blaszkę" do mocowania podłokietnika i przykręcić.... 4. Wymierzyć dziurę do wywiercenia.... korzystaliśmy z tego zdjęcia ( z serwisówki audi ) A - 9 mm B - 5 mm C - 39 mm D - 31 mm E - 15 mm F - 16 mm G - 9 mm H - 43 mm Suwmiarką wszystko pomierzyliśmy , mazakiem zaznaczyliśmy 5. Wkrętarka i malutkie wiertełko po zaznaczonej lini z 50 otworków i dziura juz była 6. Gdy otwór juz był wycięty użyliśmy pilnika żeby krawędzie poszczępione doprowadzić do porządku 7. W nóżce podłokietnika szły kable ( jeden od anteny drugi od ładowarki ) wywaliłem je 8. Włożyliśmy podłokietnik wszystko ładnie pasowało, skręciliśmy i koniec. Szkoda ze zdjęć nie robiłem... no ale moze następnym razem Czas pracy 1,5h z przerwami na herbate i batonika Efekt Super. Polecam
Gość seaman Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Czolem... Podlokietnik przyszedl wczoraj poczta i zaraz wzialem sie do montazu...nie bylo ciezko...:-) Jedyna roznica miedzy tym co ja dostalem a tym ktory jest na zdjeciu w opisie to troche inny typ lapy podtrzymujacej. U mnie nie bylo uchytow z otworami do przykrecenia lapy do tunelu... Otwor w tunelu wykonalem mala szlifiereczka (rozwiertakiem jak kto woli ;-) Polecam podlokietnik Pozdro
radzisz22 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 witam czy ktos wie czy podlokietnik z tunelem od passata b5 da sie wlozyc z tunelem do a4 aby uniknac ciecia itd?poza tym mam opcje w tym tunelu na napoje z tylu a w audi nie mam i mam popielniczke w tym od passata ktorej nie mam w audi i jest tak lipna dziura dzieki za odp pozdrawiam
Perfidny Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 ja również jestem po montażu podłokietnika , postępowałem według instrukcji i wszystko było ok do momentu gdy po zmontowaniu wszystkiego chciałem wsadzić popielniczkę z maskownicą na miejsce , okazało się że stopka mocująca podłokietnik jest za blisko popielniczki i nie jestem wstanie zamknąć ani otworzyć popielniczki , niestety próbowałem wcisnać na siłę i urwałem mocowania popielniczki z maskownicą , jedynym rozwiązaniem wg mnie poza oczywiście naprawą mocowania jest zeszlifowanie tylnego żebra łapy mocującej co da ok 1 cm pozwalający na swobodne manewrowanie zaślepką popielniczki , czy wy również spotkaliście się podczas montażu z tym problemem , czy może ja zrobiłem coś nie właściwie , proszę o konstruktywne uwagi
radzisz22 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 witam kupielem podlokietnik od passata z popielniczka i tunelem caly montaz zajal mi 10 minut(dzieki za wskazowki z forum) ipolegal na odkreceniu 3 srub mam teraz tunel i podlokietnik od passata wszystko wyglada jak oryginal od audi a za tunel z wysylka od passata dalem 125 zl .Reasumujac kupujac podlokietnik z tunelem od passata nie trzeba nic ciac itd trzeba tylko przykrecic 3 sruby(2 z przody jedna z tylu) wypiac kostke od kompa i puscic ja z boku wszystka gra jak trala pozdrawiam
M.Audi Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 tez posiadam ten podlokietnik ale jak sie opieram o niego to plastik bardzo skrzypi czy tez u was tak jest ?? mozna to jakos posmarowac??
nawer88 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 czyli tunel z podłokietnikiem od passata B5 pasuje bez problemu do A4? I jak wygląda sprawa złącza OBDII? Z tego co widziałem w passacie znajduje się przy ręcznym,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się