Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN/AJM/ATJ] Temp silnika max 73'C po wymianie termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, spędziłem trochę czasu czytając strony dot. tematu termostatów i sądzę ,że mój przypadek jest nieco różny od opisanych.

1) kanał 49 pokazuje max 72'C pokrywa się ze wskaźnikiem na blacie.

2) wymieniłem termostat wczoraj i to samo,

3) wąż termostat <=> chłodnica zimny ,więc termostat nie puszcza,

4) kanał 1 nie pokazuje żadnych błędów " 0"

5) temp. przez vaga rośnie od temp otoczenia do max 30'C

Dziś przejechałem 15 km na 3-cim biegu przy 3.000 obrotów i max wskazanie 73'C po tej jeździe jednak nie sprawdzałem węża - błąd.

Miał ktoś kiedyś podobne objawy?

Czy czujnik temp.kwalifikuje się do wymiany?

Czemu ten sam czujnik pokazuje na klimatroniku inna wartość niż przez vaga?

Opublikowano

jaki termostat wlozyles ori czy zamiennik?czasami termostat nowy tez jest juz z wada,moze jest walniety

Opublikowano

Dałem zamiennik ,ale po wymianie dokładnie to samo. Mam kolejne pytanie: czy po otwarciu termostatu płyn wpływa do bloku ,czy też z niego wypływa na chłodnice? Pytam ponieważ jeśli wpływa płyn do silnika to sprawdzany przezemnie wąż termostat <=> chłodnica miał prawo być zimny zarówno na starym org termostacie jak i na nowym zamienniku.

Opublikowano

ja miałem tak że nagrzewał sie bardzo wolno i max do 70-80stopni , także wymieniłem termostat ale to nie pomogło więc wymieniłem czujnik i to było to, teraz jest wszystko wpożadku.

Opublikowano

ja miałem tak że nagrzewał sie bardzo wolno i max do 70-80stopni , także wymieniłem termostat ale to nie pomogło więc wymieniłem czujnik i to było to, teraz jest wszystko wpożadku.

Mialem to samo. Wymiana czujnika pomogla :th:

Opublikowano

O ile sie nie mylę :D to jak sie termostat otwiera to płyn z bloku leci do chłodnicy ;)

Opublikowano

Dzięki, jutro więc wymienię ten czujnik. Tam jest tylko jeden czujnik temp.cieczy ? Pytam na wypadek gdyby sprzedawca zapytał "który?"

Opublikowano

Dałem zamiennik ,ale po wymianie dokładnie to samo. Mam kolejne pytanie: czy po otwarciu termostatu płyn wpływa do bloku ,czy też z niego wypływa na chłodnice? Pytam ponieważ jeśli wpływa płyn do silnika to sprawdzany przezemnie wąż termostat <=> chłodnica miał prawo być zimny zarówno na starym org termostacie jak i na nowym zamienniku.

Zgaduję że założyłeś Wahlera i zamiast kupić od razu oryginał , teraz wymienisz pół silnika, zamiast posłuchać dobrej rady ...

No ale wolnoć Tomku ... :decayed:

Opublikowano

Ok, ale jak wytłumaczycie 30'C vagiem i 70'C na zegarach oraz klimatroniku? Jest to co najmniej dziwne czysz nie? Już sam nie wiem, poza tym wydaje mi się ,że małe jest prawdopodobieństwo iż org termostat uszkodziłby się tak ,że steruje dokładnie tak samo jak nowy nie firmowy, nie wiem może się mylę.

W starym oplu trzymałem za węża i jak się otwierał termostat czułem wzrost temp. co porównywałem z temp. na desce ew.termometrem w zbiorniku wyrównawczym. Tu wydaje się to nie takie proste.

Wie ktoś jak sprawdzić ten czujnik?[br]Dopisany: 12 Listopad 2007, 22:11 _________________________________________________Zrobiłem test na org. termostacie (uszkodzonym jak mi się wydawało) wsadziłem go do garnka z wodą i zacząłem grzać:

84'C - po wyjęciu go woda powoli wycieka z 'kieliszka' ,nie widać żadnej szczeliny

88'C - ciągle nie widać szczeliny ale woda znajduje ujście

92'C - widać małą szczelinę

97'C - termostat otwarty

Co wy na to?

Opublikowano

Witam!

Pszeszukałem już chba całe forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi np. tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,3411.0.html koledzy jakby wymarli czy coś

tak węic pozwole sobie podpiąć się pod temat (może wpólnymi siłami......)

do rzeczy :

1.Mój silnik dogrzewa się do 90 stopni baaardzo wolno :10 kilometrów przy temp. około 2-5'C z czego 4km normalne tempo,około 4km korek= 15 - 20 minut (tutaj temp. okoł 80) i 2 normalne tempo po tym dystanso/okresie 10km/30minut chciało by się powiedzieć już mamy 90'C

2.Jeśli w między czasie załączę klime w opcji auto bez econ (= właczenie wiatraka od klimy) to temp spada w dół o jakieś 10' po wyłączeniu czekamy jakieś 15 sek. i temperatura wraca tam gdzie była.

3.Termostat został wymieniony na wstępie niestety na Verneta czy jakoś tak (nie byłam zorientowany w temacie - poprostu chciałem dobry termostat... no i dostałem) ale

Zrobiłem test na org. termostacie (uszkodzonym jak mi się wydawało) wsadziłem go do garnka z wodą i zacząłem grzać:

84'C - po wyjęciu go woda powoli wycieka z 'kieliszka' ,nie widać żadnej szczeliny

88'C - ciągle nie widać szczeliny ale woda znajduje ujście

92'C - widać małą szczelinę

97'C - termostat otwarty

ja również to sprawdziłem wyniki identyczne

1) kanał 49 pokazuje max 72'C pokrywa się ze wskaźnikiem na blacie.

u mnie nie zawsze dokładnie (róznica kilku stopni) z tym że dochodzi do 90, u mechanika przy wymianie termostatu i płynu jak dogrzewaliśmy silnik (w celu otwarcia termostatu) po trzymaniu silnika na obrotach około 2500obr./min przez jakieś 10 minut

3) wąż termostat <=> chłodnica zimny ,więc termostat nie puszcza,

4) kanał 1 nie pokazuje żadnych błędów " 0"

to się zgadza

Czemu ten sam czujnik pokazuje na klimatroniku inna wartość niż przez vaga?

u mnie czujniki pokazują te same wartości w vagu i programie boscha co na klimatroniku i na desce (różnica do 2') tak więc objawy podobne a czujniki (chyba) ok. myślę że to mogę pominąć.

Teraz kilka groszy z mojej strony :

w moim silniku jest takie ustrojstwo jak "świece dogrzewające płyn chłodniczy" - (Morus sprawdź u siebie) i jedynie tutaj w/g mechanika który sprawdzał mi dzisiaj całe ustrojstwo należy szukać przyczyny, tyle tylko że ja już to sprawdziłem :mysli:

Ukad wygląda tak trzy świece podzielone są na dwa obwody :

obwód 1 - jedna świeca zasilana z przekaźnika - w obwodzie bezpiecznik 25A - przekaźnik sterowany z ECU

obwód 2 - dwie świece zasilane z przekaźnika - w obwodzie bezpiecznik 50A - przekaźnik sterowany z ECU

ECU podaje mase/minus żeby załączyć przekaźnik, + podawany na przekaźniki po przekręceniu stacyjki

I teraz UWAGA warunki załączenia się obwodów:

1.alternator nie jest zbyt obciążony (czytaj mało odbiorników) - ECU sprawdza sobie to mierząc pobór prądu

2.w ECU nie ma błędów alternatora (chyba 1117 jeśli dobrze pamiętam) - u mnie brak błędów

3.temperatura płynu chłodniczego poniżej 70' - jest

4.obroty silnika >800 - jest

5.temperatura powietrza na zewnątrz... no właśnie tutaj zdania podzielone <0 (to w/g serwisu Audi w Krakowie) lub <5 (to z jakieś strony internetowej) - ???

6. silnik chodzi conajmniej od 30s. (pewnie dlatego że tyle czasu grzeją jeszcze świece w cylindrach)

wyniki moich :wallbash: ekspertyz

Świece OK :a4fan:

Przekaźniki (dwa) OK :a4fan:

Bezpieczniki (50A i 25A)OK :a4fan:

jak zwieram (ręcznie) styki przekaźnika to słychać wyraźnie jak silnik przymuli, tak jakby się kompresor od klimy załączał ale podczas jazdy tego nie słyszę, czuję ani widzę.

Na chwilę obecną pozostaje poczekać na temperaturu ujemne i wpadnę miernikiem pod masę.

Mógł bym też sprubować oszukać czujnik tem.zew. ale raczej poczekam :gwizdanie:

Mam jeszcze jeden typ : korek od wlewu/zbiorniczka - w nim jest jakiś zawór - (kiedyś jak miałem Yamahe FZR to sporo zamieszania narobił i kilku mechesów się po beretach ze zdziwienia się drapało) a to układ zamknięty może tu jakiś problem.

Tak czy siak mam nadzieję rozwiązać ten (bez wątpienia) problem bo strasznie lubię moją niunię.

Mam nadzieje że za tą "książkę" nie dostane od nikogo kopa (prosze o wyrozumienie), oraz że komuś to wszystko się przyda.

Morus co dwie kalarepy to nie trzy.... ani jedna :drunk:. Niech moc będzie z nami.

PS. jeśli ktoś pomimo tego wszystkiego co tutaj napisaliśmy dalej sądzi że to termostat to ........

ja go chętnie wymienię bo już nie mam siły :blink:

Opublikowano

Wednesday 14 November 2007 07:47:23

038 906 018 S 1.9l R4 EDC 00SG 1621

Group A: '007 Group B: Not Running

Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp

TIME TIME

Marker STAMP °C °C °C STAMP

0,26 6,3 1,8 -30,6

0,57 6,3 1,8 -30,6

0,88 6,3 1,8 -30,6

1,19 6,3 1,8 -30,6

1,51 6,3 1,8 -30,6

1,82 6,3 1,8 -30,6

2,13 6,3 1,8 -30,6

2,44 6,3 1,8 -30,6

2,77 6,3 1,8 -30,6

3,1 6,3 1,8 -30,6

3,42 6,3 1,8 -30,6

3,75 6,3 1,8 -30,6

Oto logi, temp.otoczenia -0,5'C ,na kanale 49: 30'C.

Co do tych świec to fajny patent ale w AFN chyba ich nie ma, ale dzięki za sugestie Pablo natomiast nie będę Ci mógł pomóc ponieważ dopiero się wgryzam w tematy. Słyszałem jednak od kolegi o dość nietypowym przypadku mianowicie po wymianie termostatu utworzyła się poduszka powietrzna na wężu termostat<=>chłodnica co też powodowało dziwne wskazania temp.

Wracając do mojego problemu to jednak chyba czujnik walnięty ,czy podzielacie moją opinię?

Opublikowano

No widzę że zimno u kolegi -30...... tylko jeśli przekłamuje o 30,1(jeśli dobrze liczę) to + 70 = 100 ? a może to ma się nijak poprostu pokazuje głupoty i jest do wymiany.

Nawiasem mi po nocy na klimatroniku pokazuję (C49 lub C51 - nie pamiętam) minumum 30 nie mniej.

Co do tych świec to fajny patent ale w AFN chyba ich nie ma

mam wrażenie że się mylisz zobacz tutaj: http://url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic858935.html

Słyszałem jednak od kolegi o dość nietypowym przypadku mianowicie po wymianie termostatu utworzyła się poduszka powietrzna na wężu termostat<=>chłodnica co też powodowało dziwne wskazania temp.

to oznaczało by że poprzedni właściciel też wymieniał termostat (był oryginalny) i też miał z tym problemy bo po wymianie jest dokładnie tak samo!!!

Ale ja również dziękuję za sugestie - wszelkie mile widziane.

Wracając do mojego problemu to jednak chyba czujnik walnięty ,czy podzielacie moją opinię?

czytałem że:

czujnik to koszt okoł 30zł.

satysfakcja z samodzielnego usunięcia usterki i pomocy kolejnym pokoleniom(z podobnymi objawami) -bezcenna :drool:

za te i inne zaopłacisz kartą master card....

a tak poważnie to jeśli tyle kosztuje to bym go wymienił profilaktycznie.

Opublikowano

Oj tu mnie zaskoczyłeś, muszę poszukać w silniku podobnej konstrukcji.

Czujnik wymienię i się zobaczy. Tylko ,że jak to nie czujnik to będzie kolejny zbędny wydatek....ale cóż.

Opublikowano

Oby niewielki :th: czego Ci życzę.

Tylko nie zapomnij zdać relacji - coby inni nie szukali :wallbash:

Morus powiedz mi :

1.jak długo jeźdisz autkiem? - (czy poprzedniej zimy coś się działo?)

2.czy wymieniałeś rozrząd a co za tym idzie pompę wody/płynu?

Pytam ponieważ ja tak z tego co pamientam to na nie oryginalną i tutaj jeszcze jedno podejżenie - ponieważ w lecie było ok teoretyczne możliwa jest sytuacja że w małym obiegu pompa nie ma wystarczającej wydajności żeby:

mielić płynem w układzie i ogrzewać prawidłowo czujnik temperatury,termostat itd.

Ale to już chyba czarny scenariusz :disgust:

Sprawdzić to można (jak myślę) w ten sposób :

1.Zagrzać silnik tak aby otworzył się termostat i sprawdzić węża termostat<=> chłodnica czy jest ciepły - tyle że u mnie to nie wykonalne.

2.Zmierzyć fizycznie temperaturę bloku silnika - widziałem w serwisie takie ustrojstwo jak termometr laserowy - niestety go nie mam- ale to by było najbardziej miarodajne u mnie i u Ciebie !

I jeszcze jedno spostrzeżenie na koniec.

Czytałem że wskazówka ma tgzw. zatrzask to znaczy że jak dojdzie do 90' to pomimo wachań nie spada ale dzisiaj ona pierwsza była równo na 90' jak C49 pokazywał 80 i powolutku (czytaj 5minut) dochodził do 90 podczas gdy wskazówka stała na 90' bez zmian. Tak jakby czerpały pomiar z innych czujników? Na komputerze czujniki zdawały się być dobre !

Opublikowano

Czujnika jeszcze nie wymieniłem(jutro go kupię), właśnie skończyłem z rozrządem. Mam opcje bez pompy :>

Co do wydajności pompy to prędzej - moim zdaniem - łożysko by się rozpadło i lało by płynem aniżeli łopatki pompy by się zużyły.

Ale przy okazji odkryłem kolejny problem...otóż wszystkie cztery świece żarowe nie dawały znaku życia podczas testu. Myślę - niemożliwe - więc je wykręciłem kolejno i faktycznie wszystkie zjarane. Kumpel mnie poratował używkami. Po wkręceniu przekręcam kluczyk a tu 2,4,7s a one cały czas grzeją! Wyłączyłem stacyjkę. Więc pewnie przekaźnik i pewnie kolejna stówa nie moja. Ale potem pod sklepem przekręcam i grzały tylko 1s => wniosek => czujnik temp.?(przy -0,5'C wskazywał -30) czy to możliwe ,że komp grzał świece tyle czasu nawet gdyby było -40'C?

Audi mam miesiąc i na dodatek to mój pierwszy diesel..lol

Opublikowano

Wednesday 14 November 2007 07:47:23

038 906 018 S 1.9l R4 EDC 00SG 1621

Group A: '007 Group B: Not Running

Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp

TIME TIME

Marker STAMP °C °C °C STAMP

0,26 6,3 1,8 -30,6

0,57 6,3 1,8 -30,6

0,88 6,3 1,8 -30,6

1,19 6,3 1,8 -30,6

1,51 6,3 1,8 -30,6

1,82 6,3 1,8 -30,6

2,13 6,3 1,8 -30,6

2,44 6,3 1,8 -30,6

2,77 6,3 1,8 -30,6

3,1 6,3 1,8 -30,6

3,42 6,3 1,8 -30,6

3,75 6,3 1,8 -30,6

Oto logi, temp.otoczenia -0,5'C ,na kanale 49: 30'C.

Co do tych świec to fajny patent ale w AFN chyba ich nie ma, ale dzięki za sugestie Pablo natomiast nie będę Ci mógł pomóc ponieważ dopiero się wgryzam w tematy. Słyszałem jednak od kolegi o dość nietypowym przypadku mianowicie po wymianie termostatu utworzyła się poduszka powietrzna na wężu termostat<=>chłodnica co też powodowało dziwne wskazania temp.

Wracając do mojego problemu to jednak chyba czujnik walnięty ,czy podzielacie moją opinię?

Tak jak sądziłem masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Do wymiany na oryginalny zakupiony w ASO.

[br]Dopisany: 15 Listopad 2007, 23:15 _________________________________________________

Witam!

Pszeszukałem już chba całe forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi np. tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,3411.0.html koledzy jakby wymarli czy coś

tak węic pozwole sobie podpiąć się pod temat (może wpólnymi siłami......)

do rzeczy :

1.Mój silnik dogrzewa się do 90 stopni baaardzo wolno :10 kilometrów przy temp. około 2-5'C z czego 4km normalne tempo,około 4km korek= 15 - 20 minut (tutaj temp. okoł 80) i 2 normalne tempo po tym dystanso/okresie 10km/30minut chciało by się powiedzieć już mamy 90'C

2.Jeśli w między czasie załączę klime w opcji auto bez econ (= właczenie wiatraka od klimy) to temp spada w dół o jakieś 10' po wyłączeniu czekamy jakieś 15 sek. i temperatura wraca tam gdzie była.

3.Termostat został wymieniony na wstępie niestety na Verneta czy jakoś tak (nie byłam zorientowany w temacie - poprostu chciałem dobry termostat... no i dostałem) ale

Zrobiłem test na org. termostacie (uszkodzonym jak mi się wydawało) wsadziłem go do garnka z wodą i zacząłem grzać:

84'C - po wyjęciu go woda powoli wycieka z 'kieliszka' ,nie widać żadnej szczeliny

88'C - ciągle nie widać szczeliny ale woda znajduje ujście

92'C - widać małą szczelinę

97'C - termostat otwarty

ja również to sprawdziłem wyniki identyczne

1) kanał 49 pokazuje max 72'C pokrywa się ze wskaźnikiem na blacie.

u mnie nie zawsze dokładnie (róznica kilku stopni) z tym że dochodzi do 90, u mechanika przy wymianie termostatu i płynu jak dogrzewaliśmy silnik (w celu otwarcia termostatu) po trzymaniu silnika na obrotach około 2500obr./min przez jakieś 10 minut

3) wąż termostat <=> chłodnica zimny ,więc termostat nie puszcza,

4) kanał 1 nie pokazuje żadnych błędów " 0"

to się zgadza

Czemu ten sam czujnik pokazuje na klimatroniku inna wartość niż przez vaga?

u mnie czujniki pokazują te same wartości w vagu i programie boscha co na klimatroniku i na desce (różnica do 2') tak więc objawy podobne a czujniki (chyba) ok. myślę że to mogę pominąć.

Teraz kilka groszy z mojej strony :

w moim silniku jest takie ustrojstwo jak "świece dogrzewające płyn chłodniczy" - (Morus sprawdź u siebie) i jedynie tutaj w/g mechanika który sprawdzał mi dzisiaj całe ustrojstwo należy szukać przyczyny, tyle tylko że ja już to sprawdziłem :mysli:

Ukad wygląda tak trzy świece podzielone są na dwa obwody :

obwód 1 - jedna świeca zasilana z przekaźnika - w obwodzie bezpiecznik 25A - przekaźnik sterowany z ECU

obwód 2 - dwie świece zasilane z przekaźnika - w obwodzie bezpiecznik 50A - przekaźnik sterowany z ECU

ECU podaje mase/minus żeby załączyć przekaźnik, + podawany na przekaźniki po przekręceniu stacyjki

I teraz UWAGA warunki załączenia się obwodów:

1.alternator nie jest zbyt obciążony (czytaj mało odbiorników) - ECU sprawdza sobie to mierząc pobór prądu

2.w ECU nie ma błędów alternatora (chyba 1117 jeśli dobrze pamiętam) - u mnie brak błędów

3.temperatura płynu chłodniczego poniżej 70' - jest

4.obroty silnika >800 - jest

5.temperatura powietrza na zewnątrz... no właśnie tutaj zdania podzielone <0 (to w/g serwisu Audi w Krakowie) lub <5 (to z jakieś strony internetowej) - ???

6. silnik chodzi conajmniej od 30s. (pewnie dlatego że tyle czasu grzeją jeszcze świece w cylindrach)

wyniki moich :wallbash: ekspertyz

Świece OK :a4fan:

Przekaźniki (dwa) OK :a4fan:

Bezpieczniki (50A i 25A)OK :a4fan:

jak zwieram (ręcznie) styki przekaźnika to słychać wyraźnie jak silnik przymuli, tak jakby się kompresor od klimy załączał ale podczas jazdy tego nie słyszę, czuję ani widzę.

Na chwilę obecną pozostaje poczekać na temperaturu ujemne i wpadnę miernikiem pod masę.

Mógł bym też sprubować oszukać czujnik tem.zew. ale raczej poczekam :gwizdanie:

Mam jeszcze jeden typ : korek od wlewu/zbiorniczka - w nim jest jakiś zawór - (kiedyś jak miałem Yamahe FZR to sporo zamieszania narobił i kilku mechesów się po beretach ze zdziwienia się drapało) a to układ zamknięty może tu jakiś problem.

Tak czy siak mam nadzieję rozwiązać ten (bez wątpienia) problem bo strasznie lubię moją niunię.

Mam nadzieje że za tą "książkę" nie dostane od nikogo kopa (prosze o wyrozumienie), oraz że komuś to wszystko się przyda.

Morus co dwie kalarepy to nie trzy.... ani jedna :drunk:. Niech moc będzie z nami.

PS. jeśli ktoś pomimo tego wszystkiego co tutaj napisaliśmy dalej sądzi że to termostat to ........

ja go chętnie wymienię bo już nie mam siły :blink:

Przekopałem się przez ten słowotok i ...

1) Czujniki masz w porządku

2) Twój styl jazdy nie rozpieszcza silnika, ale po 10 km byle jakiej jazdy powinieneś mieć 90 st C.

3) Kupiłeś podrabianego Verneta ... cóż - sugeruję wymianę na BTT z ASO. Silnik będzie lepiej dogrzany. AJM powinien się dogrzac po 6-7 km byle-jakiej jazdy.

4) Układ 3 świec ma za zadanie dogrzać układ ogrzewania kabiny a nie silnika - przy klimatroniku i dołączonych 3 świecach priorytetem jest dogrzanie kabiny ! Ten patent stosowany był na zamówienie na tzw "zimne regiony".

Oczywiście AFN`y mają ten patent, mój również go ma.

Żeby poszerzyć wasze horyzonty powiem że już 1Z z `95 w Audi B4 go miał ... :tongue4:

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów

Co do wydajności pompy to prędzej - moim zdaniem - łożysko by się rozpadło i lało by płynem aniżeli łopatki pompy by się zużyły.

Nie chodzi mi o zużyte łopatki - może moja nowa pompa którą się zmienia przy rozrządzie to jakiś złomek.

...otóż wszystkie cztery świece żarowe nie dawały znaku życia podczas testu

Przy okazji sprawdziłeś... ale nie ten układ - ten o którym ja mówiłem ma tylko trzy świece żarowe i znajdują się one z tyłu silnika (od strony podszybia).

wniosek => czujnik temp.?(przy -0,5'C wskazywał -30) czy to możliwe ,że komp grzał świece tyle czasu nawet gdyby było -40'C?

Te świece grzeją podobno 30s.od przekręcenia kluczyka (warunek:temp silnika poniżej X wartości).

Audi mam miesiąc i na dodatek to mój pierwszy diesel..

Ja troche dłużej od marca a co do diesla to też jest mój pierwszy...

Baskecior

Przekopałem się przez ten słowotok i ...

dziękuję ..... za odpowiedź :embarrassed: ja nazwał bym to "dokładny opis" czy było by lepiej tak : "nie grzeje nie wiem czemu" :)

2) Twój styl jazdy nie rozpieszcza silnika, ale po 10 km byle jakiej jazdy powinieneś mieć 90 st C.

Co masz na myśli - dodam że te początkowe kilometry jadę nie przekraczając 2000rpm. Jaki powinien być styl? Nie mam wpływu na to że jest korek!
Kupiłeś podrabianego Verneta ... cóż - sugeruję wymianę na BTT z ASO

zauważ że stary był oryginalny działał jak u morusa a wymieniłem go bo dostrzegłem problemy! Oczywiście doinwestuję w oryginał jeśli jest choć cień szansy że to coś da! (???)

4) Układ 3 świec ma za zadanie dogrzać układ ogrzewania kabiny a nie silnika - przy klimatroniku i dołączonych 3 świecach priorytetem jest dogrzanie kabiny !

1.Niech mnie kule biją jeśli w instrukcjach i schematach nie wyczytałem - "świece żarowe - płyn chłodniczy" :blink:

2.Jeśli nawet tak jest jak mówisz - że są montowane z przeznaczeniem do podgrzania kabiny to czy nie podgrzewają one tego samego płynu ktury krąży po silniku (wątpię żeby wytracił całe ciepło na kabinę) tak więc zgodzisz się że :

woda z silnika <=> podgrzewanie<=>nagrzewnica<=>silnik (tutaj pewnie nie jest chłodniejsza niż przed podgrzaniem)

ale poświęce się dzisiaj dla Ciebie i przejadę bez włączania ogrzewania (czytaj ciepłego nadmuchu) ;(

przy klimatroniku i dołączonych 3 świecach priorytetem jest dogrzanie kabiny !

Co to znacz? Czy klimatyzacja ma być włączona żeby świece grzały??? Jak pisałem wyżej jeśli ją włączę klime (=wentylator od klimy) to temperatura silnika spada - i było by to troszkę nie logiczne studzenie klimy + grzanie płynu.

I ostatnie ale naj ważniejsze pytanie : Baskecior co proponujesz/sugerujesz??? Mając powyższe na uwadze :drool:

UPDATE : Jak się nie mylę to spadł śniegc ;( - czyli jednak zima

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...