czarny_281 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam!!! Panowie może będziecie w stanie mi pomóc. Sporo szukałem na ten temat, jednak nigdzie nie dostrzegłem konkretnej odpowiedzi. Liczę na to , że któryś z Kolegów osobiście montował czujniki w ten sposób i ma swoje własne zdanie na ten temat potwierdzone praktyką. Chciałbym zamontować zwykłe czujniki parkowania bez żadnych wodotrysków typu wyświetlacz, tylko sygnalizacja dźwiękowa (chyba wybór padnie na firmę Stig), rzecz w tym że zastanawiam się czy element w którym chcę nawiercić otwory, czyli nielakierowany fragment zderzaka z wycięciem na końcówkę tłumika nie jest zbyt nisko od ziemi. Czy nie będzie wykrywał mi gruntu jako przeszkody? Nie wiem jaką specyfikację mają czujniki które wymieniłem, ale normalnie odległość od ziemi podawana jest ok 45-50cm. Wybrałem listwę, gdyż 1) byłoby mi łatwiej je zamontować, 2) nie byłyby tak widoczne. Ważne tylko aby działały poprawnie. Kurcze rozpisałem się :>. Z góry dziękuję.
.Pablo. Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 U mnie cofając i dojeżdżając do krawężnika wykrywa przeszkodę dając czujniki tak nisko mogą ciągle piszczeć ja bym nie ryzykował i zamontował je jak każdy w zderzaku
Daimos Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 czujniki musisz zamontować zgodnie z instrukcją, czyli przeważnie na wysokości 40-50cm od podłoża, u siebie montowałem na takiej wysokości wiercąc otwory w zderzaku i nie miałem żadnych problemów z montażem
Kowi87 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 W fabryce zamontowane są w dokładce zderzaka, ale ona wtedy jest inaczej wyprofilowana
czarny_281 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 Bardzo dziękuję za pomoc. Trzeba będzie jednak zrezygnować z tej listwy. Jeszcze raz dzięki. [br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 17:08_________________________________________________Odgrzewam swój własny kotlet, ale chyba warto. Otóż wczoraj zamontowałem czujniki parkowania w swojej "Czarnej Inez" :> Mimo ostrzeżeń Kolegów, poszedłem trochę na ryzyko i wcisnąłem czujniki w listwę. Pomijając fakt że montaż w samym zderzaku wyglądałby do niczego to jak się okazuje za skorupą jest kawał belki. Wybrałem wcześniej wspomniane czujniki z sześciostopniową sygnalizacją bez wyświetlacza (to nie jest reklama, nie mam żadnych udziałów w firmie). Nie ukrywam że sam wątpiłem w to czy nie wywaliłem 117 zł (razem z przesyłką) w błoto, liczyłem się z tym że najwyżej czujniki będą siedzieć w listwie, ale bez podłączenia do układu -na wypadek gdyby okazało się że są za nisko i będą wariować. Tym bardziej nie liczyłem na wiele, bo według producenta powinny być zainstalowane na wysokości 55-65 cm nad podłożem (gdy zadzwoniłem odradzono mi montaż). Tym czasem wszystko działa jak należy. Co do samego montażu: Producent zaleca następujące odległości czujników od siebie: odległość pomiędzy dwoma środkowymi czujnikami to 40cm, a od nich do skrajnych 30cm, zaś odległość od boku auta do skrajnych czujników 9-15cm. W żaden sposób te odległości nie pasowały do mojego autka, więc rozmieściłem je następująco: odległość pomiędzy dwoma środkowymi czujnikami to 44cm między wewnętrznym prawym i skrajnym prawym (oraz analogicznie czujniki lewe) 33cm, zaś odległość od boku auta do skrajnych czujników taka jaka wyszła sama, ale myślę że też niewielka różnica od tej zalecanej. Wysokość punktów do wywiercenia otworów zapunktowałem na 35cm od podłoża, czyli w miejscu gdzie profil listwy jest najbliższy pionowi, dzięki czemu moje czujniki posiadające lekko skośną powierzchnię "patrzą" chyba nawet bardzo nieznacznie ku górze (prawie niezauważalne). Podsumowując wygląda to zbliżenie do oryginału, działa bezproblemowo no i jeżeli ktoś chce zaryzykować to ja śmiało mogę powiedzieć że warto. Aha nie wiem jak z krawężnikami ani z cienkimi słupkami, nie miałem okazji przetestować, jeżeli będzie ktoś chciał to napiszę. U mnie z całą pewnością stwierdzam że nie wykrywa (ku mojemu miłemu zaskoczeniu) podłoża jako przeszkody . Co do samych czujników które zastosowałem: Otwornica mogłaby mieć ciut mniejszą średnicę -dla pewności chyba złapię od środka klejem na gorąco aby zapobiec ich przekręcaniu. Gniazda w centralce są masakrycznie delikatne, mam wrażenie że po podpięciu wtyków, wyjęcie ich zaowocuje wyrwaniem gniazd, no ale to przy ewentualnym demontażu. Przy kupie śniegu sygnał wręcz błyskawicznie przechodzi w ciągły (powinno być 6 etapów powiadomienia,mam wrażenie że przynajmiej 2-ch pierwszych nie ma) -no ale jest wykrywana. Na przeszkodach typu inne auto, ściana itp. sygnał ciągły jest przy 30cm od czujników, czyli od najbardziej wypukłej części mojego zderzaka do innego auta jest odległość ok 25cm -grubość lakieru lecz jak dla mnie świetnie. W razie pytań chętnie odpowiem.
predki74 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 I bardzo dobrze zrobiłeś ja miałem oryginalnie w tej listwie i tak oryginalnie jest montowane pozdrawiam .powiem tak zauważysz też róznice jak będzie deszcz padał też będzie dawać ciągły sygnał
wojtek26 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Pokaż fotki jak one wygladaja u Ciebie bo tez sie przymierzam do czujników cofania
Daimos Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ja mam zamontowane w górnej części zderzaka (akurat w tym miejscu nie ma kolizji z belką wewnątrz zderzaka) i nie ma takiej opcji żeby układ sygnalizował przeszkodę przy mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni pomimo że żadnej przeszkody nie ma, wszystko działa ok, szczerze mówiąc na cholerę mi czujniki jak nie spełniałyby swojego zadania podczas deszczu czy śniegu. A co do wyglądu to kwestia gustu, mnie się podoba Jaj będę miał chwilę to wstawię fotkę. Cały zestaw kupiłem na allegro, był polecany tutaj na forum w którymś z tematów odnośnie montażu sygnalizacji cofania w B5.
czarny_281 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Przepraszam za tak późną odpowiedź, jednak krucho z czasem i nie siedziałem w ostatnim czasie przed komputerem. Poniżej foty jak to wygląda u mnie. Nie śmiejcie się, ale był mróz na dworze i przetarłem tylko zderzak, więc wygląda to jak wygląda. Na szczęście niedługo wiosna... :>
GOLI Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Więc i ja podłączę się pod temat.Czy montował ktoś czujniki w listwie przy zamontowanym haku? Czy czujniki mi go nie wykryją?
wojtek26 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Trzeba zachowac odstęp od haka i nie bedzie problemu czyli około 30-40cm po obu stronach
Tomasz Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 napisz do użytkownika kowi87 on ma i czujniki i hak,
Damian_1986 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Ja mam zamontowane w górnej części zderzaka (akurat w tym miejscu nie ma kolizji z belką wewnątrz zderzaka) i nie ma takiej opcji żeby układ sygnalizował przeszkodę przy mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni pomimo że żadnej przeszkody nie ma, wszystko działa ok, szczerze mówiąc na cholerę mi czujniki jak nie spełniałyby swojego zadania podczas deszczu czy śniegu. A co do wyglądu to kwestia gustu, mnie się podoba Jaj będę miał chwilę to wstawię fotkę. Cały zestaw kupiłem na allegro, był polecany tutaj na forum w którymś z tematów odnośnie montażu sygnalizacji cofania w B5. Kolego, możesz podrzucić fotki swojego zderzaka z czujnikami. Przymierzam się do montażu czujników, zastanawiam się czy nie dać ich wyżej, żeby nie było problemów z działaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się