Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Najważniejsze wymiany po zakupie auta... - porada.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przyszedł czas na quattro które zakupiłem sobie 2 dni temu, stąd pojawiają się moje pytania :

- czy w moście z tyłu wymienić olej (most nie hałasuje) ?

- czy w skrzyni biegów (manual) wymienić olej ?

- co jest jeszcze zalecane aby wymienić przy tym napędzie aby słuzył długo i bezawaryjnie

Z góry dziękuje za informacje.

Pozdrawiam

R

Opublikowano

olej w moście niekoniecznie

olej w skrzyni niekoniecznie

olej w silniku

filtry: oleju, powietrza, paliwa, kabinowy

rozrząd

ew. klocki hamulcowe

płyn chłodniczy/hamulcowy/ (jeśli jest taka potzreba)

płyn do spryskiwaczy (zimowy ma być)

Opublikowano

Z filtrem paliwa mogą być małe problemy :)

Ja u siebie od razu wymieniłem olej, rozrząd i filtr oleju i powietrza. Reszta nie wymagała wymiany i tak do tej pory sie bujam, chociaż nadchodzi chwila na wymianę płynu ukł. wspomagania i być może chłodniczego. Sprawdź stan tarczy, klocków osłony przegubów.

Pozdrawiam:)

Opublikowano

Witam.

Przyszedł czas na quattro które zakupiłem sobie 2 dni temu, stąd pojawiają się moje pytania :

- czy w moście z tyłu wymienić olej (most nie hałasuje) ?

- czy w skrzyni biegów (manual) wymienić olej ?

- co jest jeszcze zalecane aby wymienić przy tym napędzie aby słuzył długo i bezawaryjnie

Z góry dziękuje za informacje.

Pozdrawiam

R

Podobno w :a4fan: nie wymienia sie oleju w skrzyni ale tylko w manualu, ani w tylnym moscie, chyba ze cieknie cos i trzeba rozbierac ze by zlikwidowac wyciek. Albo jak cos padnie w skrzyni lub w moscie i sie robi to wtedy sie wymienia a poza tym slyszalem w ASO ze nie ma takiej potrzeby. Naped Quattro jest praktycznie bez awaryjny

A z reszta to tak jak koledzy pisza

rozrzad, wszystkie filtry, olej, idzie zima wiec plyn chlodniczy, sprawdz akumulator, stan hamulcow ewentualnie swiece i przewody.

Pozdrawiam

Opublikowano

Koledze AlanA4 ewidentnie chodzi o serwisowanie napędu quattro i na te pytania proszę odpowiadać (no chyba że się mylę) ??

Opublikowano

Witam,

Dzięki Panowie za szczere rady, ale miałem na myśli sam napęd :quattro: , nie miałem wycieków z mostu ale gdzieś ktoś mi kiedyś powiedział że koniecznie tam trzeba olej było wymieniać i w skrzyni też (ale ten ktoś miał na myśli chyba automat), w manual'u z reguły jeśli nie ma wycieków to się nie wymienia (chyba ze siły wyższe zmuszają).

Skoro napęd :quattro: mam sprawny i nie zauważyłem żadnych wycieków jestem spokojny, dowiedziałem się że zawsze trzeba używać takich samych opon :)

Przeraziłem się tylko jak zobaczyłem zawieszenie w przodu w tym aucie w BMW to łamigłówka ale tu to już szok, drążków masa, wahaczy itp, tak myślę jak przyjdzie czas robić zawias z przodu ile kredytu trzeba będzie brać :polew:

Opublikowano

A ja wymienilem i tu i tu :P

Wymiana nie zaszkodzi a zawsze to swiezszy olej.

Przednie zawieszenie swoja droga ale tylnie tez Cie moze slono kosztowac.

Ja juz sie o tym przekonalem.

Ale to wszystko nic jak sie poslizgasz troche :quattro:

Opublikowano

dowiedziałem się że zawsze trzeba używać takich samych opon

Opony koniecznie takie same jaki na przednia os tak i na tylnia.

Opublikowano

dowiedziałem się że zawsze trzeba używać takich samych opon

Opony koniecznie takie same jaki na przednia os tak i na tylnia.

Właśnie w porę się dowiedziałem bo przy zakupie odrazu na to zwracałem uwagę, chyba nic nie szkodzi jak tył jest 1-2 mm bardziej zjechany... ?

Pozdrawiam

R

Opublikowano

quattro jest praktycznie bezawaryjne ale jeśli auto ma 11 lat to warto wymienić olej, w końcu oleje też mają swój "okres przydatności". poza tym na specjalnym magnesie w dyferencjale zbierają się opiłki metalu, jeśli auto było w przeszłości ostro katowane to kiedyś może zdarzyć się, że opiłki dostaną się między pracujące koła zębate i może być problem... to tylko teoria ale nie szkodzi wymienić oleju.

Opublikowano

Rozmawiałem z mechanikami na temat kółeczek w samochodzie z :quattro: i generalnie chodzi o to, żeby opona miała taką samą wysokość czyli np 205 60(przekrój?) a bieżnik nie musi być taki sam wszędzie (na osiach musi, ale nie przód może się różnić od tyłu) nie tylko jeżeli chodzi o wysokość bieżnika, ale też o jego rodzaj np (tył kierunkowe - przód jakieś inne).

Jest to opinia dwóch niezależnych mechaników i obaj twierdzili to samo. Interesowałem się dlatego, że zmuszony byłem kupić zimówki ale używane (stan jak nówki a cena 4 razy mniejsza) i mam przód inny i tył inny... Nie jestem z tego zadowolony na 100% ale parę stów w kieszeni. Niedługo mam zamiar wymienić olej w tylnym moście. W skrzyni biegów wymieniałem razem z silnikowym w maju (podejrzewam, że od nowości nie był wymieniany) i nic złego się nie stało.

Opublikowano

lone_wolf - wymiana oleju w moście bądź też skrzyni NAPEWNO nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie, ale wiesz jak to jest w Polsce wiele osób rzadko olej w silniku wymienia a co mówić o moście czy skrzyni... potem stoją na allegro takie igiełki z olejem wymienianym co 100k km i przebiegiem 130k km a auto z początku lat 90-tych...

Ja wyznaję zasadę że jeśli auto kupuje w miarę dobrym stanie i doinwestuje w nie parę/parnaścię zł to auto odwdzięczy mi się z nawiązką :)

Ale sporo osób wyznaje zasadę "auto jest dla mnie a nie ja dla auta" trochę błędna "złota myśl" bo oboje jesteśmy dla siebie :cool:

:quattro: 4ever

Pozdrawiam

R

Opublikowano

Jak się wszystko trzyma na słowo honoru to może zaszkodzić taki "świeży powiew" :) Napisz mi później na PW ile Cię rozrząd wyniesie (razem z wymianą) bo chciałbym sobie porównać cenowo :)

Auto dla mnie więc o nie dbam, żeby mieć czym jeździć a nie ciułać na MZK albo taxi bo auto było dla mnie a nie ja dla niego :) Ja mam taką zasadę ;]

Pzdr!

Opublikowano

Co do rozrządu to :

Pasek, napinacz i rolka prowadząca coś koło 400 zł, i robocizna z tego co sie dowiadywałem od 200 do 300 zł. Tylko że ja nadal się boję zostawić te auto mechanikowi...

warnwarn.gifRozmowa całkowicie nie na temat

[spedyt]

Opublikowano

tak jak ktoś napisał naistotniejsze jest by na jednej osi były jednakowe opony o tym samym stopniu zużycia.

Opublikowano

Co do rozrządu to :

Pasek, napinacz i rolka prowadząca coś koło 400 zł, i robocizna z tego co sie dowiadywałem od 200 do 300 zł. Tylko że ja nadal się boję zostawić te auto mechanikowi...

Wydaje mi się, że powinieneś to zrobić jak najszybciej jeżeli nie masz pewności co do przebiegu rozrządu. Jak trzaśnie to będziesz musiał zostawić tak czy siak a będzie Cię to wtedy kosztowało kilka-kilkanaście razy więcej... Rozrząd to nie zabawka.

warnwarn.gifRozmowa całkowicie nie na temat

[spedyt]

Opublikowano

Skoro juz mowa o wymiane oleju w skrzyni i dyferencjale to, jesli ktos wymienial i jesli byla by tak mozliwosc to prosze, o marke oleju i oznaczenie jakie powinny byc w skrzyni i dyferencjale, bo tez bede wymienial z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano

skrzynia biegów - G052911A- SAE 75W909 (syntetyczny) - 2,75L

dyfer GL-5 SAE 90, 1,9L

Olej polecam Mobil

Opublikowano

skrzynia biegów - G052911A- SAE 75W909 (syntetyczny) - 2,75L

dyfer GL-5 SAE 90, 1,9L

Olej polecam Mobil

Dzieki wielkie za pomoc

Pozdrawiam

[skoro wszystko jasne to zamykam] - schiller

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...