Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Przejść już na olej 10w40 przy przebiegu 215 tyś?


wojt23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jeszcze trochę i stuknie mi 215 tyś w moim ADR,obecnie był lany olej Castrola 5w40,czy zmienić już na gęstszy przy tym przebiegu?Kolega doradził mi,że mam teraz zalać 10w40 bądz 15w40 :mysli:

Proszę o zdanie.

Z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jeszcze trochę i stuknie mi 20015 tyś w moim ADR,obecnie był lany olej Castrola 5w40,czy zmienić już na gęstszy przy tym przebiegu?Kolega doradził mi,że mam teraz zalać 10w40 bądz 15w40 :mysli:

Proszę o zdanie.

Z góry dzięki :hi:

Jeśli od nowości silnik był eksploatowany na syntetyku, nie ma takiej potrzeby, możesz dalej go lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają :naughty:

Taa... to zalej "gęstszy" :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają :naughty:

Takie rozwiązanie też Ci ten kolega podsunął ? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł.

Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków.

Przebieg 220tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol to syf zalepiający silniki :thumbdown:

Tak. Tu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=7434.0 Naczytałem sie o Castrolu, i będę te oleje mijać szerokim łukiem.

W tym temacie jest także ciekawy link http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf . Dobra lektura.

I co do zmiany na gęstszy, To ta liczba przy "W" oznacza gęstość zimnego oleju, a silnik większość czasu pracują na gorąco, więc skąd jest ten mit zmiany na gęstszy olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł.

Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków.

Przebieg 220tys.

zawsze słyszałem u mechaników olejarzy że jak już latasz na półsyntetyku, to nie należy przechodzić na syntetyk :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł.

Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków.

Przebieg 220tys.

zawsze słyszałem u mechaników olejarzy że jak już latasz na półsyntetyku, to nie należy przechodzić na syntetyk :mysli:

I ci mechanicy i olejarze to pewnie grubi panowie z wąsami dobrze po 60 :cool1:

To mity z PRL-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

uciekaj od tych mechaników jak najdalej

ich edukacja w dziedzinie stosowania oleji silnikowych zakonczyła sie w epoce PRL-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

uciekaj od tych mechaników jak najdalej

ich edukacja w dziedzinie stosowania oleji silnikowych zakonczyła sie w epoce PRL-u

Trzeba uświadamiać nowym,ze to błędne bzdury :naughty:,które wleką się przez długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja bym pozostał prze syntetyku na twoim miejscu.

Ja też przy przebiegu ok 200tyś.zalałem moje :a4fan: Mobil S 10W 40 ,ale to z powodu że miałem wycieki oleju (ok 0.5 litra na 10tyś)i w przekonaniu że to pomoże choć trochę zmniejszyć wycieki.Efekt był jednak odwrotny od zamierzanego i pojawiły się jeszcze większe wycieki(ok. 1 litr na 10 tyś)

Przyczyną wycieków był prawdopodobnie zatkany ezektor,po wymianie na nowy problem z wyciekami ustał i teraz się zastanawiam czy znowu nie zalać go syntetykiem Mobil 1 5W50 bo taki olej wcześniej lałem.Na półsyntetyku zrobiłem ok 50tyś.

Czy po ewentualnym zalaniu syntetykiem silnik się rozszczelni?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co tam wyszło z tym olejem??? jakim najlepiej zalać gdy koledze szklanki słychać na ciepłym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co tam wyszło z tym olejem??? jakim najlepiej zalać gdy koledze szklanki słychać na ciepłym??

Najlepiej by było wlać ze 20W-50 :wink4:

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jaaa :kox: nawet nie wiedziałem ze sa takie oleje :shocked:[br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 19:40_________________________________________________w poprzednim aucie tez mi szkalanki stukały przy 100C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...