Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Zamarzanie ropy - jaka temperatura ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jako, ze powoli nastaje zima to mam w zwiazku z tym pytanie: w jakiej temperaturze zamarza 'letnia' ropa? Bo poki co zimowej nie spotkalem jeszcze w mojej okolicy... Zimowa to pewnie ma temperature zamarzania okolo 30-40 stopni ale letnia? Szukalem na forum i nie znalazlem nic pasujacego do mojego pytania. Ewentualnie co dolac do letniej ropy aby uczynic z niej zimowa? Da sie cos takiego zrobic?

Opublikowano

Witam letnia ropa jest do -10 -15 wiec bez obaw, ona tak szybko nie zamarza tylko parafina sie ścina i gęstnieje. Jak będzie większy mróz to dolej trochę nafty wypali Ci wodę z baku :) i parafina sie nie zetnie pzdr

Opublikowano

Co do zimowej ropy z tego co wyczytałem z atestu i badań Petro Tanku to temperatura jest do 32 stopni, taki V-Pover Diesel, Ultimate do 28 stopni.

Opublikowano

Jak komuś mało niech wojskową ropkę załatwia ;)

Opublikowano

ja slyszalem zeby na dno (prawie pusty bak) wlac ok. litra denaturatu i utrzymywac paliwo jak najblizej pelnego wtedy zima dla naszych traktorow nie bedzie straszna

Opublikowano

-25C i samochod stal tydzien w ogrzewanym garażu....

paliwo powinno byc zimowe,

więc bez depresatora ani rusz jak tylko temp spadnie ponizej 10, 15C trzeba lać

Opublikowano

-25 stopni, poprzednia A4 (1Z 90KM) odpalała bez problemu i jeździła - nic nie dolewałem - zwykła ropa z BP

Opublikowano

Jak komuś mało niech wojskową ropkę załatwia ;)

Kiedyś to ona może była dobra,teraz wojsko spadło na psy i jeździ na tym samym badziewiu które tankujemy na stacjach

Opublikowano

A mi sie obiło o uszy ze niektórzy leją do baku kilka litrów PB 95? Wiecie cos w tym temacie?

Opublikowano

Słyszałem, że niektórzy dolewają do baku olej mixol. Czy ktoś coś wie na ten temat?

Ja sam leję, polecam do diesla "setke" mixolu na pełny bak ropki, ciszej chodzi silnik, i do tego ropa jest jeszcze bardziej tłusta, trudniej zamarza "wytrąca się parafina".
Opublikowano

Ten pomysl z mixolem mi sie jakos nie podoba :P Gdzies tam na necie widzialem srodki ale to do aut ciezarowych 1l/500l ropy. Takie rozwiazanie odpada, czyli po prostu trzeba tankowac zimowa rope i tyle :) Pytalem z ciekawosci bo nigdy diesla nie mialem i obawialem sie, ze ropa bedzie juz nie za dobra przy -5, -10 stopni... ale skoro ta temp. siega 'az' -15 to nie jest zle :)

Opublikowano

Do ciężarówki mój ojciec na 1200litrów lał na zimę 20 litrów PB ale lepiej sprawdza się nafta działa jak środki przeciw zamarzaniu i spala się z wodą a nie jest sucha jak denaturat pzdr :a4fan:

Opublikowano

Ale ja pisałem o mixolu w powiązaniu z i tak zimową ropą, bo kto ma na dobrych stacjach jeszcze letnią ropkę :P ?

Opublikowano

Dorzucę swoje try groszę,miksol nic nie ma jeśli chodzi o temp wytrącania parafiny bo o tym mówimy.Miksol dobrze wpływa na pracę pompy i wtrysów lepiej się smarują pompiarze zalecają dolewać miksol.Każda z poprzednich wypowiedzi jak denatyrat,wiąze wodę.Nafta obniza temp,wytrącania parafiny tak jak bęnzyna alę jest to szkodliwe na wtryski i pompę.Polecam środki do ON są na kazdej stacji i sklepie.Jest tylko jedno ale trzeba je wlać przed wytrąceniem parafiny potem to tylko ciepły garaż. :hi:

Opublikowano

co wy za jakies domowe sposoby macie typu: bp do diesla, denaturat czy nafta!!! :wallbash: tak jak kolega napisal krzys19600 na kazdym cpn macie uszlachetniacze do dieslow! i lepiej nie lejcie ruskiej ropy na zime vhyba ze z pewnego zrodla :rolleyes:.

pozdro StoRK

Opublikowano

Powiem wam jedno te uszlachetniacze na stacjach na zimę w cenie miedzy 15 -40 pln są do du.. a nawet je odradzam bo szkoda kasy po prostu nie działają przetestowaliśmy z ojcem duże ilości tego. Są i takie lepsiejsze ale to już koszt np 80 pln 1l koncentratu na 200-300 litrów te coś działają ale naprawę najlepiej do marznącego paliwa nadawała się nafta i było po problemie mówię tu o ciężarówkach takich jak volvo fh 12 z 2005 czy nowy daf auta po wlaniu nafty w zimę paliły na dotyk i nic się z nimi nie dzieje. Zaczęli praktykować to prawie do każdego tankowania jak paliwo podejrzanie białe przy temp - 10 (heh polskie stacje :polew: to jest loteria a nie lanie nafty ), i nic się nie psuje. Volvo już zrobiło 700 tys kilometrów i jakoś ani wtryski ani pompa się nie wysrała więc nie wierze że nafta je zniszczy jeśli się jej doleje z głową i naprawdę jak temperatury spadną dużo poniżej zera .

Opublikowano

Muszę sie jeszcze raz wtrącić,My tu mamy dylemat zwjązany z samochodami osobowymi.Ja jestem kierowcą TIR.I co się robi w cięzarówkach to ja doskonale wiem ale nie będę robił tego w mojej :audi:.Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzona stacja CPN i jak spodziewamy się dużych mrozów dolać srodka przeciw wytrącaniu parafiny,A jeśli chodzi o cięzarówki to jest osobny rozdział,Na dalekiej Rosij widziałem Kamazy gdzie rura wydechowa przechodziła przez dół zbiornika :kox:

Opublikowano

A ja w dalszym ciągu twierdzę że nawet przy -25 nic nie trzeba dolewać, zaleć zwykłe ON na BP i starczy.

Testowane wielokrotnie

Opublikowano

zadna nafta zaden dynks to tylko szkodzi, to kiedys bylo dobre jak nie bylo zadnych dodatkow do paliw, ktorych teraz jest pelno w sklepach, stacjach itp. Mixol w lato raz na jakis czas wlac nawet sie powinno przeczysci nam wtryski. Na zime tylko dodatek do ON wystarczy tylko zadnych Ceramizerów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...