pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 tym że u mnie niema żadnej mazi. Ani w odmie ani pod korkiem. A w miejscu gdzie wąż od odmy wpada do tego grubego węża przed turbo jest dość sporo takiego nawet klarownego oleju. Tzn nie jest go na tyle że pływa tam ale dość sporo. Jak ostatnio odkręciłem to było by tam około 1/4 kieliszka do wódki rozchlapane po wężu w środku. No i dolot (kolektor) jest cały w czarnej mazi której musze sie pozbyć ale to w lato jak będzie ciepło i czas. Pierwsze poczynania już zrobiłem czyli zaślepiony EGR.
kalik Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tę maź, która powstaje z oparów wydobywających się z odmy trudno nazwać olejem, gęste, lepkie i z wodą. Za oil catch tanka u mnie robi plastikowa butelka po chemii do Karchera zaznaczona na czerwono. A jak zaślepiony dolot? Dobrałem stalowy pręt o odpowiedniej średnicy i wsadziłem go w rurę dolotu tuż przed turbiną. Te rurkę odmy łatwo się wyciąga, ona jest zakończona plastikowym króćcem z wystającym rantem na około. [br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 14:30_________________________________________________Kolego Pastaldo Załóż Oil Catch Tanka to zobaczysz tę maź.
exe Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 ja zastosowałem korek od wina i na opaskę, pastaldo to troszkę tego oleju za dużo moim zdaniem, od strony zimnej turbiny powinno go być niewiele, śladowe ilości.
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Może spróbuje jeszcze do tego wymienić ten separator na pokrywie zaworów. Bo w sumie ktos kiedys pisał że tam jest jakaś membrana a u siebie nic takiego nie widziałem i wydaje mi sie że jest poprostu przelotowo Macie może zdjęcie sprawnego tego separatora i jak ta membrana wygląda? ja zastosowałem korek od wina i na opaskę, pastaldo to troszkę tego oleju za dużo moim zdaniem, od strony zimnej turbiny powinno go być niewiele, śladowe ilości. Dlatego sie troche tego obawiam i zastanawiam jak to zrobić żeby tego oleju nie było.
exe Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ja to kilka razy ściągałem, widziałem jakąś sprężynkę, podobno jest tam jakaś membrana, która ma wyłapywać olej.
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ja tam nic nie widziałem a jak dmuchałem w każdy z krućców to żadnego oporu nie było Nie wiem czy to jest ok.
exe Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 no to coś jest nie tak, jak ściągnąłem odmę (wlot na wężu do turbo) to nie dało się w niego dmuchnąć, przewód zwiększył objętość i z powrotem wypchnął powietrze, które wdmuchnąłem. Więc pewnie separator masz uszkodzony.
lesand Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ja tam nic nie widziałem a jak dmuchałem w każdy z krućców to żadnego oporu nie było Nie wiem czy to jest ok. tak ma być
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 no to coś jest nie tak, jak ściągnąłem odmę (wlot na wężu do turbo) to nie dało się w niego dmuchnąć, przewód zwiększył objętość i z powrotem wypchnął powietrze, które wdmuchnąłem. Więc pewnie separator masz uszkodzony. Ja tam nic nie widziałem a jak dmuchałem w każdy z krućców to żadnego oporu nie było Nie wiem czy to jest ok. tak ma być Patrząc na te 2 odpowiedzi zgłupiałem
zdzis Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ale mieszacie.... :/ Bała grucha to separator oleju gdzie są jakieś plastikowe labirynty zrobione żeby olej się zatrzymywał trochę a do tego jest ten cały zaworek odmy gdzie jest membrana która powinna blokować powstawanie podciśnienia (żeby turbawka nie zaciągała) I ten właśnie zaworek jest chyba rozdupczony bo ta membrana jest sztywna jak pieron. A do zatkania dolotu najlepszy będzie korek od szampana i opaska :> Albo dotoczyć coś
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ale mieszacie.... :/ Bała grucha to separator oleju gdzie są jakieś plastikowe labirynty zrobione żeby olej się zatrzymywał trochę a do tego jest ten cały zaworek odmy gdzie jest membrana która powinna blokować powstawanie podciśnienia (żeby turbawka nie zaciągała) I ten właśnie zaworek jest chyba rozdupczony bo ta membrana jest sztywna jak pieron. A do zatkania dolotu najlepszy będzie korek od szampana i opaska :> Albo dotoczyć coś Chyba najbardziej rzeczowa odpowiedź
exe Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 jak jest strzałka z kierunkiem przelotu "gazów" to jak można coś wdmuchnąć do niej?
zdzis Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 jak na separatorze jest strzałka z kierunkiem przelotu "gazów" to jak można coś wdmuchnąć do niej? Można wciągać a nie dmuchać kolego i to nie na separatorze tylko na zaworku (takim czarnym). Gruszka to separator który odseparowuje olej z powietrza i niema tam żadnej membrany. radzę wrócić na górę tam wyjaśniłem co do czego
lesand Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 może uściślijcie o czym piszecie, biała puszka to zewnętrzny separator oleju (nie był montowany we wszystkich silnikach) czarny "dysk" na pokrywie zaworów to zawór regulacji ciśnienia, i z tego co wiem to przepływ powietrza przez niego powinien być możliwy w obie strony, przynajmniej tak było w moim AFN
zdzis Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tylko że zawór odmy powinien blokować żeby turbawka nie zaciągała (żeby nie powstawało podciśnienie)
exe Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dokładnie, zastosowałem złe nazewnictwo- sorencja
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 No ok czyli jak sprawdzić czy ten separator działa ok bo jak nadmieniałem u nie chyba jest coś nie tak bo jednak sporo syfu leci do dolotu.?
zdzis Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Odkurzacz i zrób podciśnienie Chyba że masz inny sprzęt który dobrze ssa
pastaldo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Odkurzacz i zrób podciśnienie Chyba że masz inny sprzęt który dobrze ssa Bez dwuznacznych skojarzeń
Sztomel Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tylko że zawór odmy powinien blokować żeby turbawka nie zaciągała (żeby nie powstawało podciśnienie) podciśnienie zawsze tam powstaje i jest jeśli odma jest połączona z rurą dolotu powietrza do turbo a turbo pracuje, sprężyna zastosowana w tym zaworze regulacji ciśnienia ma za zadanie stawiać pewny opór podciśnieniu oraz ciśnieniu gazów ze skrzyni korbowej. Wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej + stałe podciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę powoduje uchylanie się membrany i przepuszczanie gazów wraz z drobinami oleju do dolotu powietrza do turbo. Na uchylanie się (podnoszenie) membrany w tym zaworze ma oczywiście wpływ ciśnienie w skrzyni korbowej, sprężystość samej sprężyny zaworu (z biegiem czasu z pewnością maleje), ciśnienie turbodoładowania (im większe turbosprężarka wytwarza ciśnienie doładowania - zwłaszcza jeśli przeładowuje - tym większe podciśnienie działa na sprężynę aby podnieść membranę i uchylić zawór a zwłaszcza jeśli ktoś nie dba o regularną wymianę filtra powietrza i nie czyści od czasu do czasu samego dolotu powietrza do filtra (np. w moim Golfie jest dodatkowy filtr z bardzo drobnej siatki metalowej przed zasadniczym filtrem powietrza tzw. "snow screen" i jego zawalenie syfem uniemożliwia swobodny przepływ powietrza do filtra zasadniczego).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się