Szofer Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Pochwalę się tak skromnie czym sobie śmigam niedawno zakupione więc jeszcze w fazie mocno testowej... Suche dane: Audi A4 B5 Avant Silnik: 1.9 TDi 110 PS (AFN) Skrzynia: Automat (leniuch po właścicielu) Przebieg: 180500 - niby real Wyposażenie: - 2x el. szyby - klimatronic - podgrzewana tylna szyba - wycieraczka na tylnej klapie - tablica rejestracyjna x2... - zbyt wiele żeby wymieniać więc sobie daruję Radio mało oryginalne bo jakiś kenwood z usb i płytkami do tego piecyk czterokanałowy kenwood i tube Blaupunkt. Nie jest to szczyt marzeń ale puki co wypełnia pustkę po tylnych głośnikach których fabryka do tego egzemplarza nie przewidziała... Plany? Owszem są: 26 stycznia roku 2011 przewiduję montaż taksometru 27 stycznia roku tego samego postawienie "koguta" na dach w lutym wymiana całego zawieszenia przód i tył... ale niestety ze względu na przeznaczenie zarobkowe pojazdu nie mogę zglebić pojazdu ;( jeszcze w styczniu delikatna przeróbka grilla z przodu - kółeczka na czarno pójdą jak fundusze pozwolą nowe lampy jeszcze w lutym przyjdą na przód i na tył ( z przodu są wypalone i brzydkie) zakup felg alu 15" i nowiuśkich opon do tego (mam alu 16" ori na zbyciu niestety - wszystko spowodowane legalizacją taksometru) i na razie tyle... na pewno będzie kombinacja z czasem nad wywaleniem weluru i wstawieniem skórki, montaż dźwięku i prądu w tylne drzwi... ale to z czasem a oto kilka poglądowych foto: (tacki jutro tj 26.01 idą do wymiany na DW) mam nadzieję, ze gdzieś nie nagiąłem regulaminu klepiąc ten wątek Postaram się w miarę na bieżąco aktualizować a Gdyby ktoś kto przeczyta ten temat miał na zbyciu 15 alu lub chciał takowe zamienić na 16 alu to proszę dać znać ======================================================= Mału upgrade numer 1 Lekko zmodyfikowany grill z przodu na taki ło : a oto alu o których mówiłem ori 16" 205/55/16 wszystkie mają takie same opony miśka z takim samym stanem bieżnika.... na 2 egzemplarzach lekko parchy wychodzą tak jak na zdjęciu reszta info na PW
KANAL Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Jak to jest z legalizacja taksometru? Nie mozna wiekszych kol z opona ktora jest zamiennikiem 15stki?
Szofer Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 w legalizacji taksometru masz wbity rozmiar opony jaki był na aucie podczas jej przeprowadzania... w przypadku gdybym zmienił rozmiar opon np z 195/65/15 na 205/60/15 musiałbym robić ponowną legalizację (koszt ok 300zl) lub gdybym tego nie zrobił a policja podczas kontroli wypatrzyłaby że rozmiar kól jest inny niż w legalizacji mógłbym stracić licencję... więc tnąc koszta i papierkową robotę najlepiej jest posiadać jeden rozmiar na lato i na zimę... zimę mam 195/65/15 i takie też będe musiał miec lato... w sumie jest to też w miare najtańszy rozmiar opon jeśli chodzi o 15 i dużo tańszy niż 16...
tgkone Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 no audiczka jak każda inna czyli fajna, jedynie jej przeznaczenie bardziej ciekawi.... dlaczego wybrales akurat a4 ktore z racji swojego zawieszenia i nieco mniejszej przestrzeni w polsce jest rzadkim widokiem, passat i a6 bardziej dominują.... jak dlugo jezdzisz taryfą? jezdzisz w jakiejs smiesznej korporacji w ktora wysyla samochody pracownikow na dodatkowe przeglady np. oswietlenia, klimatyzacji itp ?? rozumiem ze tacho wskazuje wedlug licznika zamontowanego w samochodzie, a jak to sa ma jesli licznik jest poprawiony po fabryce tj. nie zawyza o 8km/h tylko podaje tak jak w climatroniku??
soolek Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 A jak Ty masz zamiar wozić klientów w tym samochodzie? Przecież tu jest w h... mało miejsca. Gdyby coś, to mam na handel: http://img709.imageshack.us/gal.php?g=11102010578.jpg
Góral.tz Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 ja mam 15 mozemy sie zamienić oponki są takie jak potrzebujesz dębica bieżnik prawie nowy więc spokojnie możesz jeździć bo ja przejeździłem na nich jeden sezon
MATIUS Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Fajne auto i jak kolega chce spróbować na taxówce to czemu nie też miałem takie plany... wiadomo są gorsze są lepsze wozy ale sek jest w tym by zarobić Pozdro i powowdzenia Kolego
Szofer Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 no audiczka jak każda inna czyli fajna, jedynie jej przeznaczenie bardziej ciekawi.... dlaczego wybrales akurat a4 ktore z racji swojego zawieszenia i nieco mniejszej przestrzeni w polsce jest rzadkim widokiem, passat i a6 bardziej dominują.... jak dlugo jezdzisz taryfą? jezdzisz w jakiejs smiesznej korporacji w ktora wysyla samochody pracownikow na dodatkowe przeglady np. oswietlenia, klimatyzacji itp ?? rozumiem ze tacho wskazuje wedlug licznika zamontowanego w samochodzie, a jak to sa ma jesli licznik jest poprawiony po fabryce tj. nie zawyza o 8km/h tylko podaje tak jak w climatroniku?? śpieszę z odpowiedzią bo akurat wróciłem z montażu taksometru Taksometr podpinany jest bezpośrednio pod czujnik prędkości w skrzyni biegów - więc ani licznik, ani climatronic oprócz tego w celu posiadania pewności że wszystko jest ok każdy monter taksometrów ma gdzieś na mieście obliczoną trasę równą 1km i tak docelowo ustawia taksometr - krótko mówiąc ze skrzyni ten badziew bierze impuls a i tak sam wie ile to jest 1km dlaczego audi na taryfę...? Jeżdżę na taryfie ponad 2,5 roku, w tym czasie przerobiłem peugeota 405, Forda Scorpio, 2x Opel Omega 3.0 v6 i 2.5v6, Volvo v40 1.9 TD... Nie ukrywam że szukałem Passata, bo A6 poza moim zasięgiem finansowym była. A4 wygrało ponieważ: a) miałem kiedyś 80 b4 i byłem mega zadowolony, zawsze mi się podobały B5 w kombiaku i zawsze jak kupowałem nowe auto to zaczynałem poszukiwania od b5 właśnie... no i poniekąd spełniłem swoje marzenie wiem że nie jest może mega dużo miejsca w środku w szczególności z tyłu... ale to przecież nie mi będzie z tyłu cisno :decayed: no a po za tym po wrocku śmiga Citroen C3 na taxie... więc przy tym to mam krążownik szos ostatni powód dla którego właśnie ten model audi na taryfe wybrałem to fakt posiadania cudownego, wspaniałego i oszczędnego silniczka AFN do tego automacik i jeżdżę z uśmiechem na twarzy Edmondo - niestety ten felunek co pokazałeś średnio mi się widzi \fotki swoich 16" wrzucę dzisiaj do tego tematu
bentle120 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 witam, w polsce mozna jezdzic autami 10-15 letnimi jako taryfa ? jak to jest z przegladem technicznym ? co 6 miesiecy ? jezdze od 10 lat na taryfie w lyonie i unas audi 10 letnie nie mialo by szans auta maxi dwuletnie przeglad co 6 miesiecy inaczej koniec z licencja
Szofer Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 witam, w polsce mozna jezdzic autami 10-15 letnimi jako taryfa ? jak to jest z przegladem technicznym ? co 6 miesiecy ? jezdze od 10 lat na taryfie w lyonie i unas audi 10 letnie nie mialo by szans auta maxi dwuletnie przeglad co 6 miesiecy inaczej koniec z licencja W PL na taryfie może jeździć 40 letni poldek na taryfie... przegląd estetyczny auto ma tylko raz, przegląd techniczny na taxi tylko raz, no i okresowe badanie techniczne co rok jak każde inne auto mały upgrade 1 posta
Góral.tz Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 ile za te fele chcesz?? ja mam piętnastki ale takie jak edmondo ci pokazał wiec sie nie zamienisz pewnie a szkoda bo byś miał komplet cały
miczek.mk Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 witam, w polsce mozna jezdzic autami 10-15 letnimi jako taryfa ? jak to jest z przegladem technicznym ? co 6 miesiecy ? jezdze od 10 lat na taryfie w lyonie i unas audi 10 letnie nie mialo by szans auta maxi dwuletnie przeglad co 6 miesiecy inaczej koniec z licencja Bentle120 - noooo, bez obrazy, kolego ale we Francji jeżdżą na taksówce tylko samochody "made in france", więc nie dziw się, że max 2 letnie i przegląd co pół roku, Mój sąsiad ma Lagunę II kombi 1.9dCi od nowego, teraz ma 55 tysięcy przebiegu, a co w tym samochodzie się już nie zepsuło to WOŁA O POMSTĘ DO NIEBA. Uogólniając, ja znam tylko jeden nowożytny, francuski samochód, który jest zwyczajnie SOLIDNY - Peugeot 406. Reszta to pożal się Boże, łącznie z jego następcą - P407. Po 300 tysiącach przebiegu to nawet na szrot nie chcą ich przyjmować. A poważnie, to my jesteśmy jeszcze trzecim światem jeśli chodzi o motoryzację, wystarczy popatrzeć na przebiegi i ceny na ogłoszeniach Allegro, Otomoto, Gratki i porównać przebiegi i ceny podobnych pojazdów na znanych portalach ogłoszeniowych Europy (mówię o ogłoszeniach rdzennych mieszkańców danego kraju, a nie ludności napływowej). No więc i taksówki mamy w takim stanie jak cała motoryzacja. A wracając do Twojego auta Szofer, jeśli kupiłeś dobre A4 AFN to jak naprawisz całe zawieszenie na oryginalnym Lemforederze, i naprawisz lub usuniesz kilka znanych wad tego auta, które są ogólnie rozpoznane (myślę tak inwestycja około 5.000 a max 10.000 zł - chyba, ze poprzedni właściciel je już usunął), to przejedziesz nim bezawaryjnie więcej niż NOWYM A4 z salonu.
soolek Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 i naprawisz lub usuniesz kilka znanych wad tego auta, które są ogólnie rozpoznane (myślę tak inwestycja około 5.000 a max 10.000 zł - chyba, ze poprzedni właściciel je już usunął), to przejedziesz nim bezawaryjnie więcej niż NOWYM A4 z salonu. A cóż to takiego kosztownego jest w AFNie?
miczek.mk Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 i naprawisz lub usuniesz kilka znanych wad tego auta, które są ogólnie rozpoznane (myślę tak inwestycja około 5.000 a max 10.000 zł - chyba, ze poprzedni właściciel je już usunął), to przejedziesz nim bezawaryjnie więcej niż NOWYM A4 z salonu. A cóż to takiego kosztownego jest w AFNie? Kolego Edmondo, zakładam , że kolega Szofer to zawodowiec i potrzebuje SOLIDNEGO SAMOCHODU I ABSOLUTNIE BEZAWARYJNEGO, więc wyjaśniam - prawo jazdy mam od roku 1990, zrobiłem w tym czasie 1.200.000 km (słownie milion dwieście tysięcy km) samochodami osobowymi z kartką i ołówkiem w ręku, mam swoją firmę informatyczną, i myślę, ze możesz mi wierzyć, ale w razie czego (lista tematów do zrobienia zakładając, że samochód jest sprawy, zadbany, rocznik 1996 czyli 15 lat z prawdziwym przebiegiem zgodnie z przelicznikami średnimi z rynku niemieckiego dla tej klasy aut czyli 25 tys. km na rok co daje około 350 - 400 tysięcy km w zależności od miesiąca wydania samochodu przez dilera i landu, z którego pochodzi) 1. sprzęgło z kołem zamachowym 2. zawieszenie przód, geometria 3. amortyzatory przód, tył 4. poduszki silnik, skrzynia 5. rozrząd (rolki, napinacze, pasek rozrządu), pasek wielorowkowy, sprzęgło alternatora, napinacz paska wielorowkowego, ustawienie kąta wtrysku 6. plecionka układu wydechowego 7 świece żarowe, termostat, pompa wody 8. akumulator 9. felgi, opony 10. chłodnica wody, chłodnica klimy, węże, korek zbiornika wyrównawczego 11. turbina, węże, wężyki, intercooler, szczelność 12. przepływomierz 13. hamulce (węże gumowe, płyn hamulcowy, tarcze, klocki, regeneracja tylnych zacisków - zapieczenie) 14. uszczelnienia silnika 15. uszczelnienia półosi napędowych 16. silentbloki tylne 17. zawór turbiny, czyszczenie kolektora ssącego, czyszczenie egr 18. filtry, oleje 19. wycieraczki, żarówki 20. czyszczenie wnętrza, wymiana dywaników, usunięcie ubytków lakieru, maszynowe polerowanie lakieru 21. przegląd i czyszczenie układu wentylacyjnego/ klimatyzacyjnego 22. diagnostyka, regulacje, testy, poprawki, 23. inne (przykładowo osłona silnika, skrzyni biegów, mieszek i gałka zmiany biegów, kierownica, wypalone i niebezpieczne w nocnej eksploatacji lampy główne itd., itp.,) To są podstawowe tematy do zrobienia. Jeśli coś opuściłem, to przepraszam, pisałem z głowy. Zakładam korzystanie z niepodrabianych zamienników o jakości zgodnej z oryginałem lub wtedy kiedy się opłaca - z oryginałów. W razie czego służę swoim AUDI A4 B5 1.9TDI 110PS AFN Avant, możesz zobaczyć jak wygląda, jeździ, jak wyglądają koszty utrzymania. Mam też porównanie np. do drugiego mojego A4 - B6 quattro 1.9TDI 130PS AVF Avant, i zapewniam Cię, że moje doświadczenia na temat A4 są oparte na własnej eksploatacji i jestem pewien, że A4 B5 AFN wytrzyma sporo więcej niż np. A4 B6 AVF, celowo nie wspominając o 2.0TDI, bo tam to dopiero jest horror. Pozostając z poważaniem - miczek.mk Oto jedno ze zdjęć mojego A4 B5 wykonane przeze mnie gdzieś w Niemczech, tak dla przypomnienia (resztę znajdziesz w moich postach):
Szofer Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 milczek owszem masz rację, ale to wszystko są usterki eksploatacyjne i oczywiście wszystko co wymieniłeś trzeba będzie zrobić... ale nie od razu krok po kroku i będzie cacy
Mathis Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 i naprawisz lub usuniesz kilka znanych wad tego auta, które są ogólnie rozpoznane (myślę tak inwestycja około 5.000 a max 10.000 zł - chyba, ze poprzedni właściciel je już usunął), to przejedziesz nim bezawaryjnie więcej niż NOWYM A4 z salonu. A cóż to takiego kosztownego jest w AFNie? Kolego Edmondo, zakładam , że kolega Szofer to zawodowiec i potrzebuje SOLIDNEGO SAMOCHODU I ABSOLUTNIE BEZAWARYJNEGO, więc wyjaśniam - prawo jazdy mam od roku 1990, zrobiłem w tym czasie 1.200.000 km (słownie milion dwieście tysięcy km) samochodami osobowymi z kartką i ołówkiem w ręku, mam swoją firmę informatyczną, i myślę, ze możesz mi wierzyć, ale w razie czego (lista tematów do zrobienia zakładając, że samochód jest sprawy, zadbany, rocznik 1996 czyli 15 lat z prawdziwym przebiegiem zgodnie z przelicznikami średnimi z rynku niemieckiego dla tej klasy aut czyli 25 tys. km na rok co daje około 350 - 400 tysięcy km w zależności od miesiąca wydania samochodu przez dilera i landu, z którego pochodzi) 1. sprzęgło z kołem zamachowym 2. zawieszenie przód, geometria 3. amortyzatory przód, tył 4. poduszki silnik, skrzynia 5. rozrząd (rolki, napinacze, pasek rozrządu), pasek wielorowkowy, sprzęgło alternatora, napinacz paska wielorowkowego, ustawienie kąta wtrysku 6. plecionka układu wydechowego 7 świece żarowe, termostat, pompa wody 8. akumulator 9. felgi, opony 10. chłodnica wody, chłodnica klimy, węże, korek zbiornika wyrównawczego 11. turbina, węże, wężyki, intercooler, szczelność 12. przepływomierz 13. hamulce (węże gumowe, płyn hamulcowy, tarcze, klocki, regeneracja tylnych zacisków - zapieczenie) 14. uszczelnienia silnika 15. uszczelnienia półosi napędowych 16. silentbloki tylne 17. zawór turbiny, czyszczenie kolektora ssącego, czyszczenie egr 18. filtry, oleje 19. wycieraczki, żarówki 20. czyszczenie wnętrza, wymiana dywaników, usunięcie ubytków lakieru, maszynowe polerowanie lakieru 21. przegląd i czyszczenie układu wentylacyjnego/ klimatyzacyjnego 22. diagnostyka, regulacje, testy, poprawki, 23. inne (przykładowo osłona silnika, skrzyni biegów, mieszek i gałka zmiany biegów, kierownica, wypalone i niebezpieczne w nocnej eksploatacji lampy główne itd., itp.,) To są podstawowe tematy do zrobienia. Jeśli coś opuściłem, to przepraszam, pisałem z głowy. Zakładam korzystanie z niepodrabianych zamienników o jakości zgodnej z oryginałem lub wtedy kiedy się opłaca - z oryginałów. W razie czego służę swoim AUDI A4 B5 1.9TDI 110PS AFN Avant, możesz zobaczyć jak wygląda, jeździ, jak wyglądają koszty utrzymania. Mam też porównanie np. do drugiego mojego A4 - B6 quattro 1.9TDI 130PS AVF Avant, i zapewniam Cię, że moje doświadczenia na temat A4 są oparte na własnej eksploatacji i jestem pewien, że A4 B5 AFN wytrzyma sporo więcej niż np. A4 B6 AVF, celowo nie wspominając o 2.0TDI, bo tam to dopiero jest horror. Pozostając z poważaniem - miczek.mk Oto jedno ze zdjęć mojego A4 B5 wykonane przeze mnie gdzieś w Niemczech, tak dla przypomnienia (resztę znajdziesz w moich postach): Chcesz powiedzieć że Szofer ma to wszystko zrobić od razu aby mieć bezawaryjne auto? Przecież to by było wyrzucenie pieniędzy w błoto. Szofer tak jak piszesz, wymiany na czas wszystkiego i będziesz zadowolony. Ojciec ma Passata z AFN i przez 4 lata wymienił tylko wahacze przód, hamulce tył, rozrząd i dosłownie tydzień temu padło turbo, ale to raczej wina poprzedniego mechanika bo była u niego na czyszczeniu i nagle po tym zaczęły się dziać cyrki, jakieś dziwne dźwięki. Oleje i filtry jak co roku. Tak tylko leje i jeździ
amokk Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Montowałem taksometr innova taxi 2 u siebie. Wystarczy podpiąć pin SYGNAŁ pod GALĘ (pin 1 w czarnej kostce zasilającej). Pozostałe przewody tj. stały +, masę i podświetlenie również wpinamy do tej samej kostki. Stałego + zabezpieczyłem bezpiecznikiem 3A, a przewody trzeba podpiąć tak, aby serwis mógł łatwo wyjąć taksometr z osprzętem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się