Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przeładowanie Turbo - Proszę o pomoc - Nowe logi str2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wyglada na to ze czujnik cisnienia doladowania lezy

bardzo malo prawdopodobne ...

a masz jakieś podejrzenia Lub sugestie? dodam że zamieniałem z N18 z N75 i N18 padł całkowicie :confused4:

Opublikowano

widać zmiene bo miałeś źle złożoną turbone wcześniej, teraz jest złożona jak nalezy...

na ori kompie turbo i sterowanie pracowało idealnie czyli wina ECU, obstawiam limitery nie poprawione lub coś innego zwalone w ECU, nie koniecznie map sensor

zrób basic setting 011, najlepiej zamontuj ciśnieniomierz i zobaczysz jakie ciśnienie daje turbo podczas przyspieszania

Opublikowano

a ma ktoś może schemat takiego sterownika??

muszę jeszcze zmierzyć napięcie na N75, dziś mi padła bateria w mierniku,

Opublikowano

w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar

Opublikowano

racja nie musi byc map sensor ale cos z ECU,co innego mialem na mysli

Opublikowano

w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar

tzn? można jaśniej?

Opublikowano

w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar

tzn? można jaśniej?

tak są mapy zrobione u ciebie i takie wartości czyli chwilowo turbo może podać ci 2300mbar(1.3 bara) a pojedynczy limiter i max wartość w mapie ciśnienia turbo jest 2200mbar czyli stała max która turbo powinno utrzymywać przy max obciążeniu to 2200mbar (1.2 bara) wszystko uzależnione od ciśnienia atmosferycznego u ciebie widać ze max masz 2140mbar w logach widać.

jak dla mnie wygląda ze źle wyczyszczone zostało turbo ewentualnie źle wyregulowana jest sztanga lub źle złożone sterowanie kierownic i zamiast być ciśnienie upuszczane-zmniejszane to widać z logów ze narasta(nawet ze zdjętym wężykiem sterowania gruszki vnt gdzie ustawienie kierownic jest takie ze ciśnienie nie powinno narastać teoretycznie) lub jest olej w wężyku mapa ale wtedy by wzrosło ciśnienie powyżej wymaganego przez sterownik i by spadało lub zabity kat jeśli go posiadasz.

podmień n75 i sprawdź jego sprawność oraz sprawdź gruszkę vnt ,całe sterowanie podciśnieniowe wężyki aku i kierownice które muszą pracować prawidłowo, bardzo lekko w całym ich zakresie

Opublikowano

teraz to już nic nie wiem :kox:

to ma tak być czy jest coś nie tak??

Opublikowano

na ori sofcie jest wszystko ok, wiec nie widze powodow do szukania usterki w sprezarce lub sterowaniu doladowaniem ...

balagan zaczyna sie po zapieciu innego sterownika z softem i tu szukajcie problemu ... :cool1:

Opublikowano

sterownik ten jeździł w innej a4 afn przez jakiś czas i logi były ok, jest to mocny soft i na oryg. sterowniku sa inne ograniczniki i limity jak ktoś robi mapki to wie, na forum golfa , a6 i seata były podobne przypadki.[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 11:00_________________________________________________

:polew:

kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca

oryg. sterownik jakie ma mapki i ograniczniki a właśnie widać ze auto na tym oryg. ster. min przeładowuje od 3500obr.do 4200 przy 4200obr ma 1999mbar gdzie powinno być 1948 a pojedynczy ogranicznik boosta jest w tym sterowniku oryg. ustawiony 1980mbar chwilowy max 2150mbar

proponował bym podpiąć w/w sterownik do innego 100% sprawnego auta , nic kolega nie napisał czy zamontował sprawny n75

Opublikowano

sterownik ten jeździł w innej a4 afn przez jakiś czas i logi były ok, jest to mocny soft i na oryg. sterowniku sa inne ograniczniki i limity jak ktoś robi mapki to wie, na forum golfa , a6 i seata były podobne przypadki.[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 11:00_________________________________________________

:polew:

kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca

oryg. sterownik jakie ma mapki i ograniczniki a właśnie widać ze auto na tym oryg. ster. min przeładowuje od 3500obr.do 4200 przy 4200obr ma 1999mbar gdzie powinno być 1948 a pojedynczy ogranicznik boosta jest w tym sterowniku oryg. ustawiony 1980mbar chwilowy max 2150mbar

to ze jezdzil w innym A4 nie znaczy ze bedzie jezdzil ok w tym aucie ...

takie przeladowanie to zadne przeladowanie [na oryginalnym sofcie] i odczepcie sie od tych ogranicznikow [atmosferyczny,maksymalny] bo tu nie tkwi problem ...

jaras231 zrob log dynamiczny 001 i 004 na tym modzonym sterowniku ...

Opublikowano

Zamieniałem N18 z N75 i było tak samo, wiem że nie ma pewności że N18 był do końca sprawny, a po paru dniach jazdy N18 sie spieprzył i nie przepuszcza podciśnienia na gruszkę więc wsadziłem znów N75, i na razie "działa".

Pytanie jak działa sterowanie N75, z tego co kojarzę to są tam impulsy które sterują tym zaworkiem tak??

[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 14:06_________________________________________________

:polew:

kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca

z czego ta brechta??

Opublikowano

przez kostrz'a

teraz to już nic nie wiem :kox:

to ma tak być czy jest coś nie tak??

też chce pomóc ale jedyne co mi się nasuwa to turbo pompuje jak należy a w logach są jaja, przynajmniej patrząc na loga 010 widać że wskazania przepływki są sensowne, jak już mówiłem zamontuj sobie ciśnieniomierz i podczas przyspieszania zobaczysz jakie ciśnienie daje turbo bo może się okazać ze daje jak należy, druga opcja to coś się przepaliło w ECU(wtedy jak miałeś podmianę z N18 i padł i uszkodził ECU) i sterowanie N75 umarło, zaglądałeś do ECU? może coś się z fajczyło, gruntownie obejrzyj ECU w środku

Opublikowano

a powiedz mi jak N75 dostaje napięcie to zawór puszcza podciśnienie na gruszkę czy blokuje? jeszcze tego nie sprawdzałem

N18 się nie spalił bo po odpięciu go wyskoczył mi błąd, on po prostu nie podawał ciśnienia na gruszkę, tak jakby się zatarł

kupiłem baterie do miernika to sprawdzę to dokładnie, porobię logi, to myślę że ok 2h i dam znać co i jak[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 18:51_________________________________________________Napięcie na N75 = 6,7V[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 20:15_________________________________________________Sprawdziłem też sztangę na postoju, po dodaniu gazu spada na dół

Oto nowe logi

001 c00ef88d744b42bem.jpg

004 b0aa1171ce42aed6m.jpg

010 0ac22bc1ae002b21m.jpg

011 8c0df51fbc65c724m.jpg

Opublikowano

To auto ma seryjną turbine i wtryski ??

Polane zdrowo paliwem.

Albo zaworek nie potrafi utrzymac cisnienia - jesli jest wyzsze żądane... albo mapa zaworka jest cos poswirowana...

Opublikowano

ori wtryski i turbo

Opublikowano

N75 nie dostaje napięcia ze sterownika, napięcie na N75 jest cały czas po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon, sterownik steruje N75 poprzez podawanie bardzo krótkich impulsów masą. Jeśli N75 nie dostaje impulsów masy z ECU to jest w pozycji spoczynkowej czyli takiej w której otwarty ma kanał pomiędzy króćcem VAC a OUT czyli cały czasz przepuszcza podciśnienie wytwarzane przez pompę podciśnienia, które wciąga (po uruchomieniu silnika) sztangę w górę do wnętrza gruchy. Impulsy masy dostaje wtedy jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania jest większe niż ciśnienie zadane i aby utrzymać ciśnienie na zadanym przez ECU poziomie.

Nie mierzy się napięcia dochodzącego do N75 tak jak Ty to zmierzyłeś, mierzy się wartość napięcia pomiędzy pinem nr 1 wtyczki od N75 a masą silnika (przy włączonym zapłonie) a który to jest pin nr 1 to się przekonasz łącząc końcówki miernika najpierw pomiędzy jeden z pinów wtyczki a masę a potem pomiędzy drugi a masę. Przy jednym tylko z pomiarów będzie wartość napięcia taka jak na akumulatorze.

Opublikowano

nie dopracowany ten czip, mapa dynamicznego kata wtrysku nie poprawiona, paliwa dużo, jedz na korektę czipa

Opublikowano

Oto nowe logi

001 c00ef88d744b42bem.jpg

004 b0aa1171ce42aed6m.jpg

010 0ac22bc1ae002b21m.jpg

011 8c0df51fbc65c724m.jpg

To auto ma seryjną turbine i wtryski ??

Polane zdrowo paliwem.

Albo zaworek nie potrafi utrzymac cisnienia - jesli jest wyzsze żądane... albo mapa zaworka jest cos poswirowana...

nie dopracowany ten czip, mapa dynamicznego kata wtrysku nie poprawiona, paliwa dużo, jedz na korektę czipa

jak już zostało napisane, modyfikacji w tym sterowniku troche brakuje żeby to miało rece i nogi ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...