jaras231 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 wyglada na to ze czujnik cisnienia doladowania lezy bardzo malo prawdopodobne ... a masz jakieś podejrzenia Lub sugestie? dodam że zamieniałem z N18 z N75 i N18 padł całkowicie
ciahciah Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 widać zmiene bo miałeś źle złożoną turbone wcześniej, teraz jest złożona jak nalezy... na ori kompie turbo i sterowanie pracowało idealnie czyli wina ECU, obstawiam limitery nie poprawione lub coś innego zwalone w ECU, nie koniecznie map sensor zrób basic setting 011, najlepiej zamontuj ciśnieniomierz i zobaczysz jakie ciśnienie daje turbo podczas przyspieszania
jaras231 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 a ma ktoś może schemat takiego sterownika?? muszę jeszcze zmierzyć napięcie na N75, dziś mi padła bateria w mierniku,
kostrz Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar
vauxhall95 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 racja nie musi byc map sensor ale cos z ECU,co innego mialem na mysli
jaras231 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar tzn? można jaśniej?
kostrz Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 w twoim sofcie max ciśnienie turbo "turbo map" to 2200mbar , ogranicznik turbo "boost limiter map" 2300mbar i boost limit turbo "single value boost limit" 2200mbar tzn? można jaśniej? tak są mapy zrobione u ciebie i takie wartości czyli chwilowo turbo może podać ci 2300mbar(1.3 bara) a pojedynczy limiter i max wartość w mapie ciśnienia turbo jest 2200mbar czyli stała max która turbo powinno utrzymywać przy max obciążeniu to 2200mbar (1.2 bara) wszystko uzależnione od ciśnienia atmosferycznego u ciebie widać ze max masz 2140mbar w logach widać. jak dla mnie wygląda ze źle wyczyszczone zostało turbo ewentualnie źle wyregulowana jest sztanga lub źle złożone sterowanie kierownic i zamiast być ciśnienie upuszczane-zmniejszane to widać z logów ze narasta(nawet ze zdjętym wężykiem sterowania gruszki vnt gdzie ustawienie kierownic jest takie ze ciśnienie nie powinno narastać teoretycznie) lub jest olej w wężyku mapa ale wtedy by wzrosło ciśnienie powyżej wymaganego przez sterownik i by spadało lub zabity kat jeśli go posiadasz. podmień n75 i sprawdź jego sprawność oraz sprawdź gruszkę vnt ,całe sterowanie podciśnieniowe wężyki aku i kierownice które muszą pracować prawidłowo, bardzo lekko w całym ich zakresie
jaras231 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 teraz to już nic nie wiem to ma tak być czy jest coś nie tak??
ciahciah Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca
spanky Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 na ori sofcie jest wszystko ok, wiec nie widze powodow do szukania usterki w sprezarce lub sterowaniu doladowaniem ... balagan zaczyna sie po zapieciu innego sterownika z softem i tu szukajcie problemu ...
kostrz Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 sterownik ten jeździł w innej a4 afn przez jakiś czas i logi były ok, jest to mocny soft i na oryg. sterowniku sa inne ograniczniki i limity jak ktoś robi mapki to wie, na forum golfa , a6 i seata były podobne przypadki.[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 11:00_________________________________________________ kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca oryg. sterownik jakie ma mapki i ograniczniki a właśnie widać ze auto na tym oryg. ster. min przeładowuje od 3500obr.do 4200 przy 4200obr ma 1999mbar gdzie powinno być 1948 a pojedynczy ogranicznik boosta jest w tym sterowniku oryg. ustawiony 1980mbar chwilowy max 2150mbar proponował bym podpiąć w/w sterownik do innego 100% sprawnego auta , nic kolega nie napisał czy zamontował sprawny n75
spanky Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 sterownik ten jeździł w innej a4 afn przez jakiś czas i logi były ok, jest to mocny soft i na oryg. sterowniku sa inne ograniczniki i limity jak ktoś robi mapki to wie, na forum golfa , a6 i seata były podobne przypadki.[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 11:00_________________________________________________ kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca oryg. sterownik jakie ma mapki i ograniczniki a właśnie widać ze auto na tym oryg. ster. min przeładowuje od 3500obr.do 4200 przy 4200obr ma 1999mbar gdzie powinno być 1948 a pojedynczy ogranicznik boosta jest w tym sterowniku oryg. ustawiony 1980mbar chwilowy max 2150mbar to ze jezdzil w innym A4 nie znaczy ze bedzie jezdzil ok w tym aucie ... takie przeladowanie to zadne przeladowanie [na oryginalnym sofcie] i odczepcie sie od tych ogranicznikow [atmosferyczny,maksymalny] bo tu nie tkwi problem ... jaras231 zrob log dynamiczny 001 i 004 na tym modzonym sterowniku ...
jaras231 Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 Zamieniałem N18 z N75 i było tak samo, wiem że nie ma pewności że N18 był do końca sprawny, a po paru dniach jazdy N18 sie spieprzył i nie przepuszcza podciśnienia na gruszkę więc wsadziłem znów N75, i na razie "działa". Pytanie jak działa sterowanie N75, z tego co kojarzę to są tam impulsy które sterują tym zaworkiem tak?? [br]Dopisany: 07 Luty 2011, 14:06_________________________________________________ kostrz spójrz na tego loga zrobionego na ori kompie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf8f3c0831d881ca z czego ta brechta??
ciahciah Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 przez kostrz'a teraz to już nic nie wiem to ma tak być czy jest coś nie tak?? też chce pomóc ale jedyne co mi się nasuwa to turbo pompuje jak należy a w logach są jaja, przynajmniej patrząc na loga 010 widać że wskazania przepływki są sensowne, jak już mówiłem zamontuj sobie ciśnieniomierz i podczas przyspieszania zobaczysz jakie ciśnienie daje turbo bo może się okazać ze daje jak należy, druga opcja to coś się przepaliło w ECU(wtedy jak miałeś podmianę z N18 i padł i uszkodził ECU) i sterowanie N75 umarło, zaglądałeś do ECU? może coś się z fajczyło, gruntownie obejrzyj ECU w środku
jaras231 Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 a powiedz mi jak N75 dostaje napięcie to zawór puszcza podciśnienie na gruszkę czy blokuje? jeszcze tego nie sprawdzałem N18 się nie spalił bo po odpięciu go wyskoczył mi błąd, on po prostu nie podawał ciśnienia na gruszkę, tak jakby się zatarł kupiłem baterie do miernika to sprawdzę to dokładnie, porobię logi, to myślę że ok 2h i dam znać co i jak[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 18:51_________________________________________________Napięcie na N75 = 6,7V[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 20:15_________________________________________________Sprawdziłem też sztangę na postoju, po dodaniu gazu spada na dół Oto nowe logi 001 004 010 011
przemik Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 To auto ma seryjną turbine i wtryski ?? Polane zdrowo paliwem. Albo zaworek nie potrafi utrzymac cisnienia - jesli jest wyzsze żądane... albo mapa zaworka jest cos poswirowana...
Sztomel Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 N75 nie dostaje napięcia ze sterownika, napięcie na N75 jest cały czas po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon, sterownik steruje N75 poprzez podawanie bardzo krótkich impulsów masą. Jeśli N75 nie dostaje impulsów masy z ECU to jest w pozycji spoczynkowej czyli takiej w której otwarty ma kanał pomiędzy króćcem VAC a OUT czyli cały czasz przepuszcza podciśnienie wytwarzane przez pompę podciśnienia, które wciąga (po uruchomieniu silnika) sztangę w górę do wnętrza gruchy. Impulsy masy dostaje wtedy jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania jest większe niż ciśnienie zadane i aby utrzymać ciśnienie na zadanym przez ECU poziomie. Nie mierzy się napięcia dochodzącego do N75 tak jak Ty to zmierzyłeś, mierzy się wartość napięcia pomiędzy pinem nr 1 wtyczki od N75 a masą silnika (przy włączonym zapłonie) a który to jest pin nr 1 to się przekonasz łącząc końcówki miernika najpierw pomiędzy jeden z pinów wtyczki a masę a potem pomiędzy drugi a masę. Przy jednym tylko z pomiarów będzie wartość napięcia taka jak na akumulatorze.
ciahciah Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 nie dopracowany ten czip, mapa dynamicznego kata wtrysku nie poprawiona, paliwa dużo, jedz na korektę czipa
spanky Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Oto nowe logi 001 004 010 011 To auto ma seryjną turbine i wtryski ?? Polane zdrowo paliwem. Albo zaworek nie potrafi utrzymac cisnienia - jesli jest wyzsze żądane... albo mapa zaworka jest cos poswirowana... nie dopracowany ten czip, mapa dynamicznego kata wtrysku nie poprawiona, paliwa dużo, jedz na korektę czipa jak już zostało napisane, modyfikacji w tym sterowniku troche brakuje żeby to miało rece i nogi ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się