Hubert Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 U mnie w Irlandii średni koszt wymiany pod uszczelką to 600e - więc myślę że bedzie podobnie; taniej możesz próbować szukać u polskich mechaników, jakąś połowę mniej liczą; a żeby miec pewność to zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia
saintadamus Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Czy może byc coś innego niż walnieta uszczelka albo głowica? no przecież nie można tak gdybać co jeszcze może być zrób po prostu test na obecność spalin albo sprawdź kompresje i będziesz wiedział na pewno chociaż rosnące ciśnienie w układzie chłodzenia i wzrastająca temp to faktycznie może być uszczelka albo głowica... jak już będziesz miał ściągnięta głowice i w planowaniu niech ci ją sprawdzą czy nie jest gdzieś pęknięta
malatay Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Opublikowano 26 Listopada 2007 gdybam po to żeby wszystkie możliwości wykluczyć a niemam możliwości sprawdzenia ciśnienia i innych rzeczy, a z tego gdybania znowu mam rebus , mechanik powiedział że to uszczelka pod głowicą a ja chciałem odpowietrzyć nagrzewnice z myślą że to może nie to i okazało się że woda nieleci w żadnym wężu a chyba powinna? nawet gdyby poszła głowica.Niewiem co o tym myśleć.Może to tylko pompa?Proszę mi podpowiedzieć jak sprawdza się pompe(czy konieczne jest wymontowanie jej w celu sprawdzenia?) plis
Nosb Opublikowano 27 Listopada 2007 Opublikowano 27 Listopada 2007 Ach ten londyn I ci leniwi nic nie umiejacy mechanicy angielscy Hmm... Słuchaj :nagrzewnica ma dawac ciepłe powietrze - łaski nie robi (jedynie moze nie dawac jesli jest zapowietrzona lub zapchana - to drugie sprawdzisz odkrecając obydwa weze i dmuchając w nią ) ... Objawy które mówisz wydaje mi sie ze zapowietrzona nagrzewnica... Na start wymieniłbym termostat i odpowietrzył układ jak nalezy ... Druga sprawa : z czym ty sie zabierasz do diagnozy (naprawy) tego autka jak nie umiesz nawet wymienic termostatu ? (dwie srubki i 20 minut pracy) Znajdz opis gdzies na forum dokładny odpowietrzenia układu i to zrób ! Nie wydaje mi sie zeby to byla uszczelka głowicy... U mojej mamy w b3 1,8 (blok podobny , termostat identyk , nagrzewnica itp podobnie) była nieszczelna nagrzewnica ... Efekt ? ubywanie płynu z układu , zaparowane szyby , zapowietrzanie sie ukladu ... Temperatura była za wysoko (100 stopni) ... Zrypana pompa wody bedzie co innego ... W 2,8 AAH odpadł mi wirnik od osi pompy i autem nie dało sie normalnie przejechac kawalka drogi bo wode gotowalo i rozsadzało weze (brak cisnienia i obiegu płynu) Czasami niezle jaja lubi zrobic korek zbiorniczka wyrównawczego - on ma w srodku wbudowany zaworek który ma utrzymywac odpowiednie cisnienie układu chłodzenia... Reasumując : zapowietrzenie według mnie 90 % pompa 6% uszczelka 4 % Czyli : odpowietrzyc dobrze i potem ewentualnie podmienic korek... Ale moge sie mylic... W koncu zaden ze mnie mechanik a chłopaczek który z ich pomocy w sumie wogóle nie korzysta Pozdrawiam.
malatay Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2007 No więc: Pompa wody okazała się zrypana-wymieniłem, założyłem termostat(bo był ale wybebeszony).Po stukrotnym odpowietrzeniu kontrolka wysokiej temperatury cały czas zapala się przy 90c ,czujnik temperatury został wymieniony na nowy ,kontrolka dalej zapala się przy 90c.Dziwna sprawa jak odpowietrzam to co jakiś czas leci gorąca para,czyżby to jednak była uszczelka? Zdaje sobie sprawe że jak typiarze jebła pompa to i uszczelka mogła pryknąć(węże niepuchną)
saintadamus Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 tak Cie troche nie rozumiem kolego kilka postów niżej nawet napisałeś że diagnoza to walnięta uszczelka a Ty dalej sie zastanawiasz co to może być innego skoro nie jesteś pewien daj jak człowiek auto do sprawdzenia a nie jeździj tak bo to dla silnika nie zdrowe i nie dumaj co może być jeszcze poza tym jak może nie być możliwości sprawdzenia jeśli Ci szkoda na to kasy to zaniedługo sie łapniesz na tym że taniej by wyszło sprawdzenie niż wymiana różnych rzeczy
malatay Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jak byś czytał to byś wiedział że jestem w U.K i koszt wjazdu na warsztat jest za***isty ,dlatego unikam tego jak prawie każdy piszący o swoich problemach z audi.Wymieniłem pompe bo była wywalona i wsadziłem termostat bo go niebyło.Więc niepisz bzdur.Ja rozwiązuje problem w moim audi i każda osoba która ma mi coś do podpowiedzenia utwierdza mnie lub eliminuje moje przypuszczenia. Pytanie:Gdzie znajduje się czujnik kontrolki wys.temperatury(bo niewiem czy wymieniłem ten co powinienem, wymieniłem czujnik znajdujący sie przy wężu idącym od głowicy do nagrzewnicy) [br]Dopisany: 07 Grudzień 2007, 23:56 _________________________________________________Mam pytanko: Co oznacza wyrażenie "przegrzana głowica" i jakie są objawy
marewel Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 "przegrzana głowica" Oznacza najczesciej to ze jest peknieta i do wymiany.
malatay Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2007 Witam ponownie, po wymianie niezbędnych elementów takich jak: pompa ,termostat, czujnik temp. autko zachowuje się normalnie tzn. temp 90 nonstop . Jedyna nieprawidłowość to zapalanie się kontrolki wys.temp. nawet jak autko jest zimne i moje pytanie:czy kontrolka wys.temp komunikuje się z tym czteropinowych czujnikiem który znajduje się na króćcu wychodzącym z głowicy-dalej idący gumowym wężem do nagrzewnicy czy może z innym czujnikiem który należy wymienić a nieznam jego położenia
Hubert Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Tak się zastanawiam, czy to jest kontrolka wysokiej temperatury, czy niskiego poziomu płynu chłodzącego??
malatay Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2007 tylko gdzie jest czujnik poziomu płynu ? odpiełem przewody z pod zbiorniczka wyrównawczego kontrolka i tak zapala się(dodam że kontrolka zapala się także na zupełnie zimnym silniku)
Nosb Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 podnies zbiorniczek wyrównawczy : pod nim jest wpiety w niego od dołu (na wcisk) pewnie wypadl i sie obija pod nim
malatay Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam , zakupiłem Vaga, uniknełem wymiany uszczelki pod głowicą.Wnioski Końcowe: Zepsuta pompa (wymieniona) Zepsuty korek zbiorniczka wyrównawczego (wymieniony) Zepsuty czujnik G2 (niezlokalizowany) Autko normalnie hasa tylko ta kontrolka czujnika temp. wkurza mnie Proszę o lokalizacje czujnika G2 .,czy ktoś go wymieniał?
Hubert Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 No to swietnei, że jednak jest ok, co do czujnika to nie mam pojęcia co za czujnik, a jaką temperaturę teraz autko trzyma? (i ta temperatura to wg. vaga czy wskaznika?)
malatay Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 temp. wzkaznika 90 temp. według vaga 93,5 dochodzi do 97 i spada do 93,5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się