martinno Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam Mam taki problem , ostatnio ładowałem aku,odłączyłem go z auta i ładowałem w domu. Odłączyłem go na ok. 24 godz. i po naładowaniu zamontowałem z powrotem. I mam tu takie pytanie . Czy odłączenie aku na tak długo ma jakieś negatywne skutki na instalacje gazową? Instalka to BRC SEQUENT 24.Podczas pierwszej jazdy ,po zamontowaniu aku. , zaczęło strasznie szarpać, przerywać silnik,nigdy wcześniej tak się nie działo. Czy rozregulowała mi się mapa wtrysku gazu?
Samaelos Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Czy rozregulowała mi się mapa wtrysku gazu? Dokładnie tak.
martinno Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 A czy mógł by się ktoś jeszcze wypowiedzieć? Bo na elektrodzie mówią że odłączenie zasilania nie ma wpływu na sterownik BRC
rng 17 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 na 99 procent mam taka samą instalację i takie objawy nigdy mi nie wystąpiły a odłączałem nawet na 2 dni
morsdicti Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 bzdura z tą rozregulowaną mapą ... jeżeli sterownik jest sprawny i trzyma parametry to choćby miesiąc stał bez aku nie ma prawa się rozregulować - aku służy do podtrzymania pamięci, ale sterownik koreluje mapę z mapą ecu auta, benzynową i tak i tak będzie poprawnie jechał - skasowaniu mogą ulec jedynie Twoje nastawy które sobie sam ustawiłeś np: czyszczenie wtryskiwaczy itd ... ale to nie ma wpływu na poprawną jazdę na LPG. A na benzynie dobrze idzie ? Mi się wydaje, że przepustnica nie zaadoptowana jak trzeba - na benzynie tego tak nie odczujesz wciskasz gaz i jedzie nawet jak nie zaadaptujesz po odłączeniu aku, na gazie to już inna bajka - wykasowałeś błędy ? np: przepływomierz na pewno wywalił sporadyczny po odłączeniu, dla benzyny to nie przeszkadza najwyzej kieliszek więcej pali, a na gazie już jest padaka bo inaczej miesza. Druga sprawa reduktor - może za szybko przełącza CI sterownik na gaz i jedziesz na zimnym reduktorze (może jakiś magik gazownik nastawił Ci temperaturę programowo i Ci wykasowało bo miało prawo, te nastawy) na zimnym reduktorze są takie objawy, karnij się na benzynie aż dojdzie do 90 stopni i przełącz na gaz zobacz co będzie. Druga sprawa może iść na dwa paliwa jednocześnie (radził bym nie jeżdzić bo rozp.... katalizator) albo może nie masz odpowiedniego poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym ?
kaszub1 Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Pewnie trzeba zrobić adaptacje mapki,tak sądze :>
martinno Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 Dzieki chlapaki za odpowiedzi. Rozwiazalem przyczyne szarpania i przerywania silnika na gazie. Przyczyna nie bylo rozregulowanie sie mapy wtrysku gazu,ale zasniedziale styki na bezpiecznikach oraz same bezpieczniki od instalacji. Po przeczyszczeniu stykow i bezpiecznikow jak reka odjal,problem ustal.Niewiem tylko dlaczego zbieglo sie to w czasie kiedy akurat odlaczylem aku. Problem rozwiazany,a i przepraszam za brak polskich liter. Pozdrawiam
Kierownik Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Sprawdzę u siebie styki i bezpiecznik , bo u mnie też czasami na gazie szarpie wielkie dzięki kolego
notorious Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Dokladnie kolego sprawdz bezpoiecnziki a jest chyba 2 przy strowniku i na kablach.. dodatkowo bezpieczniki auta.. Skoro rozkrecales akumulator i klemy - to sprawdz czy nie bylo przy nich jakis mini zlaczy - konektorów.. bo u mnie jest akurat tak podlaczone..moze nei wpiałeś? mam ta sama instalke i ladowalem aku przez kilka godzin... i po 2 dniach wlozylem aku do auta bo robilem jeszcze inne rzeczy i tylko przepustnica sie ustawiala i tyle..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się