sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam Kolegów. Mam pytanie: Jakieś osiem miesięcy temu wymieniałem turbo na regenerowane. Niestety turbina zaczęła ostro gwizdać przy małych delikatnych obrotach i im wyższe obroty tym gwizdanie ustaje albo przynajmniej tak mi się wydaje i zauważyłem że ma wylocie z turbo na tym giętkim łączniku widać że jest on cały zaolejony. Dodam jeszcze że auto ma seryjne graty, zmieniony został jedynie program na 144km przy 4200 i 333nm już nie pamiętam przy ilu, mam gdzieś na wykresie muszę poszukać, ale chyba było coś przy 2200 obr. Poza tym gwizdaniem i tą plamą oleju wydaje mi się że auto nie straciło osiągów chodź głowy nie dam bo to by trzeba na hamowni sprawdzić. I stąd pytanie jak myślicie , kiepska jakościowo zregenerowana turbina czy chip załatwił sprawę? Dodam jeszcze że autem jeżdżę z głową i nie katuje go na co dzień...
Dev Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 zdejmij rurki od dolotu i sprawdz to ze turbo gwizdze przy niskich obrotach nie swiadczy o jej uszkodzeniu
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 Tak, tylko że ona konkretnie zaczęła wyć jak syrena i do tego ten olej.... i wydaję mi się że zaczęła mocno olej wyciągać bo zacząłem grube dolewki robić w porównaniu do paru miesięcy wcześniej....
dante0018 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Jednak nie wszyscy śpią o tej godz Sprawdzałeś czy pojawiły się luzy na wirniku? Ile bierze tego oleju? U mnie też gwiżdże na niskich obrotach i przy odpalaniu.
Dev Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 no to masz turbo do naprawy masz jeszcze gwarancje ?
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 tak nie wszyscy śpią Tak jest na gwarancji , będę coś musiał wykombinować aby gość o chipie się nie dowiedział bo wtedy może będzie chciał ręce umyć.... Oleju dokładnie nie wiem ile bierze ale wcześniej były dosłownie dolewki a ostatnio to dolałem 1l przez miesiąc.... Teraz tak czytam te watki może moja turbina seryjna jest za słaba do tych osiągów bo ludzie z tego co widzę wyciągają na serii mniej nm a koni ok 135.....?
Dev Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 nie musisz sie przyznawac ze masz virusa jak najszybciej zgłaszaj reklamacje
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 kat wywalony, mechanik poradził abym pojechał do gościa bez sciagania turbo i abym pokazał mu jak ona wyje i ten olej tylko będzie problem jak gościu będzie chciał się przejechać, bo to czuć ze to nie seria chociażby po tym ze ciągnie do końca obrotomierza bez spadku mocy... Myślicie że ta turbinka może być po prostu za słaba dla tego pada mi powoli czy po prostu jakaś lipna bo muszę przyznać ze prawie iod początku odkąd ja mam to miałem po wyczyszczeniu wszystkich węzy w pewnych miejscach plamy oleju...
Dev Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 jak sie boisz ze sie gosc kapnie to wgraj serię kto wrzucał Ci program ? Vtech czy Robert ?
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 Już kit z tą turbina w sumie, jest na gwarancji tylko teraz nie wiem właśnie co jest przyczyna jej zachowania się aby uniknąć tego problemu ponownie....[br]Dopisany: 06 Luty 2011, 02:01_________________________________________________Robert, v-tech słyszałem że potrafi skopać....
dante0018 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Te 144 konie to ty chciałeś czy tuner ci tyle ustawił? Bo jak dla mnie to dobry tuner powinien dobrać mniej więcej tyle mocy by seryjne graty wytrzymały...
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 tuner tyle ustawił bo stwierdził ze silniczek w bardzo fajnej kondycji, na hamowni wypluł 116km czyli więcej niż z założenia seria..... a chip był przy okazji jak turbo zmieniałem bo stare za dużo oleju już wyciągało i w sumie to już po kupnie auta wiedziałem ze jest na wykończeniu zresztą nawet o ostatnim wydech to moje stare nie wyło jak to nowe po regeneracji...
dante0018 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 no to pewnie ktoś skopał regeneracje...
sahipp Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 No i w tym problem tak miał zrobić aby to wszystko było z rezerwą bezpieczeństwa i z tego co wiem to gościu dobrze robi i jest polecany i ja tez zastrzeżeń do jego pracy nie miałem mila obsługa itp itd dla tego się zastanawiam co jest grane czy kiepskie turbo po regeneracji dostałem czy zwyczajnie moje seryjne turbo nie nadaje się do takiej mocy...... tak jeszcze mogę powiedzieć ze dostałem propozycje wymiany jeszcze wtrysków i wtedy była opcja pod ponad 150km uderzyć bez wymiany turbo...[br]Dopisany: 06 Luty 2011, 02:48_________________________________________________Dla tego założyłem watek aby wypowiedzieli się doświadczeni i mądrzejsi ludzie ode mnie co o tym sadza, czy to za dużo dla tej turbiny czy może powinna wytrzymać i po prostu jakaś skopana mi się trafiła.....?[br]Dopisany: 06 Luty 2011, 02:50_________________________________________________Podczas chipa to przez chwile nawet 150km było tylko za dużo kopcił i te 144 to optymalny wynik.... tak stwierdził tuner
dante0018 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Dla tego założyłem watek aby wypowiedzieli się doświadczeni i mądrzejsi ludzie ode mnie co o tym sadza, czy to za dużo dla tej turbiny czy może powinna wytrzymać i po prostu jakaś skopana mi się trafiła.....? To jeszcze się wypowiedzą
nowal Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 moja tez gwizdze na wolnych obrotach i przy normalnej jezdzie ale jest to normalny gwizd turbiny bez kata. Tyle ze mi oleju nie bierze
sahipp Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 No i nikt nie pisze do jakich wartości bezpiecznie pracuje turbo od afn?
rob555 Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 No i nikt nie pisze do jakich wartości bezpiecznie pracuje turbo od afn? Nie ma "bezpiecznych" wartosci...dla jednego silnika 140KM bedzie wiazalo sie z takim wyciskaniem sokow ze cos zaraz poleci a drugi motor 145KM klepnie na "lajcie".... Widze ze robilem Ci softa i zazwyczaj ustawiam 1.2-1.15 bara schodzace w dol. Gwarantuje Ci ze takie doladowanie nie zabije turbiny (dobrej) od AFN. Problemem jest to iz od ponad roku Garrett nie sprzedaje org zestawow naprawczych. Wiec kto co mial na magazynie i sie pokonczylo musi kupic albo wloskie, albo francuskie albo chinskie zamienniki. Jakosc tych podzespolow jest...lipna. Dlatego tez odeszlem od budowy hybryd ktore z ww. czesci korzystaja. Za duzo bylo ostatnio reklamacji. Dochodzi do paradoksow ze wole wsadzac klientom uzywki z allegro niz regenerowac turbiny mimo ze wiele warszatow ze mna wspolpracowalo i wiedza dla kogo robia. Jak chcesz to zajedz sprawdzi sie cisnienie doladowania, czasem po zimie kierowniczki sie chacza i doladowanie trzyma wyzsze niz zadane przez ECU co nie sluzy dobrze sprezarce. Jak cos to wtedy szybko trzeba czyscic geometrie nim wirnik wyleci wydechem
jnx Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 No i nikt nie pisze do jakich wartości bezpiecznie pracuje turbo od afn? Nie ma "bezpiecznych" wartosci...dla jednego silnika 140KM bedzie wiazalo sie z takim wyciskaniem sokow ze cos zaraz poleci a drugi motor 145KM klepnie na "lajcie".... Widze ze robilem Ci softa i zazwyczaj ustawiam 1.2-1.15 bara schodzace w dol. Gwarantuje Ci ze takie doladowanie nie zabije turbiny (dobrej) od AFN. Problemem jest to iz od ponad roku Garrett nie sprzedaje org zestawow naprawczych. Wiec kto co mial na magazynie i sie pokonczylo musi kupic albo wloskie, albo francuskie albo chinskie zamienniki. Jakosc tych podzespolow jest...lipna. Dlatego tez odeszlem od budowy hybryd ktore z ww. czesci korzystaja. Za duzo bylo ostatnio reklamacji. Dochodzi do paradoksow ze wole wsadzac klientom uzywki z allegro niz regenerowac turbiny mimo ze wiele warszatow ze mna wspolpracowalo i wiedza dla kogo robia. Jak chcesz to zajedz sprawdzi sie cisnienie doladowania, czasem po zimie kierowniczki sie chacza i doladowanie trzyma wyzsze niz zadane przez ECU co nie sluzy dobrze sprezarce. Jak cos to wtedy szybko trzeba czyscic geometrie nim wirnik wyleci wydechem Jeszcze są chyba angielskie zamienniki......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się