FANTOMAS Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam Jak w temacie mam zagwozdkę dotyczącą negatywnego wpływu (czyt. możliwości zj**....a) napędu Quattro w przypadku poszerzenia rozstawu tylnej osi dystansami po 20mm na stronę czy to jest dopuszczalne czy nie ?
Rdzewek_RdK Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Podłączam się do pytani bardzo mnie to ciekawi :gwizdanie:
Młody Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Hmm i co można ? też jestem ciekaw :gwizdanie:
Tomson Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 dobre pytanie i jak się ma sytuacja w FWD? Mogą się np. opony szybciej i nierówno zdzierać? bo po coś producent robi węższy tył o 5mm niż przód.. a ja w sumie mam szerszy o 13
Kowi87 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Mi sie kiedys o uszy obiło że w przypadku Q trzeba dawać dystans na 4 koła, ale ile w tym prawdy to ja nie wiem
MARCIN607 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Mi sie kiedys o uszy obiło że w przypadku Q trzeba dawać dystans na 4 koła, ale ile w tym prawdy to ja nie wiem też tak słyszałem
Rdzewek_RdK Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 żaden specjalista się nie wypowie ?
Cuber Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 W B6 ośce jeździłem na dystansach i nic się nie działo :gwizdanie: W B7 Quattro również nie pamietam dokładnie ale chyba tylko na tyle były Obecnie w B8 Quattro przy letniej ORI feldze 18 i zimowej 16 również mam dystanse założone 15 mm na wszystkie 4 koła
FANTOMAS Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 dobre pytanie i jak się ma sytuacja w FWD? Mogą się np. opony szybciej i nierówno zdzierać? bo po coś producent robi węższy tył o 5mm niż przód.. a ja w sumie mam szerszy o 13 Jeśli chodzi o FWD to dystans z tyłu nic nie "popsuje". Jedyne co to może wystąpić szybsze zużycie łożysk z racji przesunięcia osi ciężaru koła (budy) z osi łożyska tył jest praktycznie w każdym aucie węższy robią to po to aby samochód miał lepszą trakcję w pokonywanych łukach W B6 ośce jeździłem na dystansach i nic się nie działo :gwizdanie: W B7 Quattro również nie pamietam dokładnie ale chyba tylko na tyle były Obecnie w B8 Quattro przy letniej ORI feldze 18 i zimowej 16 również mam dystanse założone 15 mm na wszystkie 4 koła Wiem Grześ że miałeś w B7 bo nawet o tym dyskutowaliśmy z Kerczim ale ciekaw jestem czy to na 100% nie ma znaczenia ponieważ na pewno poszerzony rozstaw osi powoduje że koło zewnętrzne pokonuje większą drogę w łukach co nie ma znaczenia przy FWD ale przy Q może to już się przekładać na jakieś nieprzewidziane konstrukcyjnie dla Torsena obciążenia i to mnie właśnie ciekawi czy takie poszerzenie rozstawu osi w sumie o 40mm na pewno nie zrobi bobu toresnowi
pawel1380 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 W B7 Quattro również nie pamietam dokładnie ale chyba tylko na tyle były Z tego co wiem takie kombinacje przy napędzie Quattro są zabronione.Podobnie jak i różne wielkości kół między osiami. Jeśli zakładać dystanse w Q to tylko na 4 koła.
Młody Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 No dobra ale wszystkie muszą być takie same ? nie może być różnicy z 7 mm ?
Rdzewek_RdK Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 no właśnie, nie ma przyjętej jakiejś tolerancji jeżeli chodzi o rozstawy ?
skalarx Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 mi się wydaje, że nie powinno być problemu. W końcu chodzi o rozstaw a nie o średnicę. Średnica owszem, quattro będzie miało problemy bo będzie mrugać kontrola trakcji (tak miałem jak były inne gumy przód tył). Dystanse miałem założone wszędzie równe (17mm) więc nie potwierdzę, czy będzie problem. Teraz leżą w garażu bo mam felę z odpowiednim ET .
Cuber Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Z tego co wiem takie kombinacje przy napędzie Quattro są zabronione.Podobnie jak i różne wielkości kół między osiami. Audi R8 przednie koła są inne niż tylnie zestaw 18-stek do modelu R8 przód felga 8,5Jx18 ET42 opona 235/40 tył felga 10,5jx18 ET50 opona 285/35 felga na tył do opon zimowych ma ET55 :gwizdanie:
Rdzewek_RdK Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Czyli jednak coś w tym jest.. i omijam fakt że połowa zrobionych audi w quattro za oceanem ma inną szerokość na tyle niż na przodzie.. Chociaż Oni to akurat są tępi ale może wiedzą coś lepiej
pawel1380 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Z tego co wiem takie kombinacje przy napędzie Quattro są zabronione.Podobnie jak i różne wielkości kół między osiami. Audi R8 przednie koła są inne niż tylnie zestaw 18-stek do modelu R8 przód felga 8,5Jx18 ET42 opona 235/40 tył felga 10,5jx18 ET50 opona 285/35 felga na tył do opon zimowych ma ET55 :gwizdanie: R8 jest na sprzęgle wiskotycznym... :gwizdanie: :gwizdanie: Więc cytując może mieć to znaczenie: "Tego typu sprzęgło spotkamy w super sportowym modelu Audi R8. Napęd w sposób ciągły trafia na tylne koła, natomiast na wejściu przedniego mostu znajdziemy sprzęgło wiskotyczne. Jego zasada działania jest prosta.Pod wpływem różnic prędkości kół przednich i tylnych dochodzi do sklejania się płytek pracujących w oleju silnikowym co w konsekwencji powoduję przeniesienie napędu również na przednie koła. Układ reaguje wyłącznie na różnicę prędkości obrotowych (a nie momentów obrotowych), więc jego działanie nie jest wyrafinowane. W R8 to jednak nie przeszkadza gdyż auto z założenia jest tylno napędowe. Napęd przedni pełni funkcje wspomagającą." Na Torsenie bym nie eksperymentował szczerze mówiąc...Dystanse OK, ale na wszystkie koła.
Cuber Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Na Torsenie bym nie eksperymentował szczerze mówiąc...Dystanse OK, ale na wszystkie koła. Testowałem około roku czasu i się nic nie działo w B7 a miałem tylko na tyle, przecież jeździ bardzo dużo Quattrówek z różnym ET tylnich felg względem przednich Wiadome jest ze obwód kola powinien byc wszedzie taki sam z tolerancja chyba do 2% w przypadku poszerzenia rozstawu tylnej osi dystansami po 20mm na stronę czy to jest dopuszczalne czy nie ? Fantomas ( Tomku) a dlaczego nie chcesz założyć 4 dystansów ? Tylko myslisz o tylniej osi ?
FANTOMAS Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Opublikowano 8 Lutego 2011 Fantomas ( Tomku) a dlaczego nie chcesz założyć 4 dystansów ? Tylko myslisz o tylniej osi ? Nazwałem temat "założenie dystansów" ale w moim przypadku chodzi o fele 18"x7,5" z ET20 co poniekąd to więcej niż dystans 20mm ale to już chyba nie ma znaczenia 20 czy 25mm chodzi mi o zasadę i możliwości Mam taki komplet http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=185232.msg2174641#msg2174641 i u mnie w B7 te fele z przodu wystają pare milimetrów i myślałem żeby dokupić 2 z ET43 a na tył dać te z ET20 bo na tyle jest sopoko (15mm od błotnika) i wtedy z przodu byłoby OK i z tyłu też by wyglądało git no i o to się właśnie rozchodzi co w temacie wątku Też mi się wydaje że przy Haldex-ie to jest inna bajka bo tam "Q" jest chwilowe lub jest możliwość spięcia ręcznego ale chyba tylko do 30-40km/h a u nas to biega na okrągło spięty tył z przodem Temat wielkości kół różnic w wysokości i typów bieżnika między osiami pomijam bo to chyba raczej wszyscy wiedzą że tego nie wolno zmieniać
posti_a6 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 ja w a6 c5 2,7T Q i w a4 b7 2.0T Q miałem dystanse innez przodu i inne z tyłu i nic sie nei działo... ważne zeby opony były takie same rozmiarowo, zeby zgadząl sie obwód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się