muchabzz Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 witam silnik 1.9 rocznik 2001 samochod byl dosc pobieznie (ladnie powiedziane) serwisowany. wlasciciel wymienil w nim uszczelke pod glowica. pare tygodni byl spokoj a potem rozpadla sie turbina. po prostu pekla na dwie oddzielne czesci. turbina zostala wymieniona na calkowicie nowa. od tego czasu samochod nie ma mocy podlaczylem komputer i wyswietlilo mi blad LMM i blad g62. obydwa czujniki wymienione na calkowice nowe. i tutaj juz rodzi sie kilka pytan 1. Lmm - czy po zamonotowaniu nowego nalezy zaadaptowac go do ecu? nigdzie sie nie spotkalem na forach z tym ze trzeba ale kolega upiera sie ze tak 2. lmm dostarczono razem ze kawalem rury. oczywiscie chodzi o gniazdo dla lmm. oryginalnie jest to wyprofilowana w srodku rura z miejsce ma lmm. ale czesc ktora do mnie doszla to po prostu pusta rura w srodku z kratka na jej koncu zabezpieczajaca przed przedostawaniem sie wiekszych zanieczyszczen. 3. sam lmm mimo zamowienia pod ten konkretny silnik jest jednak inny. tzn pasuje oczywiscie do gniazda ale zamiast rownej plaskiej plytki ma w jej - plytki- srodku taki cycek milimetrowy. 4 i teraz pytanie, czy mam zamontowac ten nowy lmm do ori rrury w ktorej jest zwezka pelniaca role gniazda dla lmm ? czy mam zamontowac nowy lmm z rura ktora z nim razem dostarczono? 5. egr zostal calkowicie odciety. czy to moze miec wplyw na utrate mocy ? 6. po zamontowaniu lmm i g62 zniknal jedynie blad lmm ale zostal g62 jako sporadyczny. co moge jeszcze zrobic jesli jest wymieniony g62na nowy a blad jest nadal?? 7 wywala mi teraz dwa bledy 17664 czyli g62 (mimo ze jest nowy ) 17978 i tego bledu nie potrafie polaczyc z brakiem mocy/ to na razie tyle...dziekuje za wszelka pomoc
leo... Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 nie musisz przeprowadzac adaptacji LMM jesli rura pasuje P&P - wsadz LMM z nowa rura nowy LMM moze wygladac troche inaczej niz oryginal G62 - sprawdz wiazke kabli zrob logi statyczne/dynamiczne - bedzie mozna ocenic w jakiej kondycji sa podzespoly silnika ...
pastaldo Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 5. egr zostal calkowicie odciety Co masz dokładnie na myśli? Może wyjałeś egr i masz przelotowo nie zaślepiony wlot do kolektora ssącego to wtedy nie będzie mocy :gwizdanie:
muchabzz Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 5. egr zostal calkowicie odciety Co masz dokładnie na myśli? Może wyjałeś egr i masz przelotowo nie zaślepiony wlot do kolektora ssącego to wtedy nie będzie mocy :gwizdanie: egr jest zamontowany z kroccow egr wychodza kilkucentymetrowe wezyki nie jestem w stanie znalezc polaczen do tych wezy. czyli nie jestem w stanie stwierdzic czy sa prawidlowo zaslepione.
pastaldo Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Zrób fotki jak to wygląda to się okaże bo podejrzewam że w tym może być problem z brakiem mocy.
muchabzz Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 Ale to jest AJM bo piszesz chyba o 1.9? tak to jest 1.9 fotki nie predzej jak w piatek jak bede mial do czynienia z tym samochodem. wtedy tez pomysle o logach. problem w tym ze nie znam dobrze vaga. dopiero sie ucze. pol roku temu to ja samochod do mechanika oddawalem:)
pastaldo Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Przecierz autor napisał silnik 1.9 rocznik 2001 Więc dobrze mówie chyba że to dotyczy silnika z profilu to fakt moja wtopa nie zauważyłem róznicy w tekście i profilu. Ale to jest AJM bo piszesz chyba o 1.9? No AJM to 1,9TDI PD chyba że jeszcze raz powtarzając miało być AYM tak jak autor ma w ipisie w profilu Ale to jest AJM bo piszesz chyba o 1.9? tak to jest 1.9 fotki nie predzej jak w piatek jak bede mial do czynienia z tym samochodem. wtedy tez pomysle o logach. problem w tym ze nie znam dobrze vaga. dopiero sie ucze. pol roku temu to ja samochod do mechanika oddawalem:) A więc właśnie Dlatego jak możesz to zrób fotki i logi i sie coś wyjaśni
muchabzz Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 tutaj mam jeszcze jedno podejrzenie... jakis czas temu samochod najpierw mial robiona uszczelke pod glowica a potem rozerwane bylo turbo - stad nowe. i podczas tych napraw jestem prawie pewnien ze zostaly pomylone przewody podcisnienia. chodzi o wiazke lecaca w okolicach filtra powietrza i dwa przewody do egr. tylko jak teraz dojsc ktory jest ktory ? no i gdzie sa przewody z egr? chcialem tez zmierzyc przewody g62 ale znikaja one w wiazce przewodow i tez nie mam pojecia dokoad siegaja... no coz..trzeba sie uczyc:)
pastaldo Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Gdzieś na forum był nie dawno schemat przedstawiający silnik AJM z wężykami podciśnienia. Był to wątek o wywaleniu EGR. Co do wiązki elektrycznej to nie pomogę.
muchabzz Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 witam dziekuje wszystkim za sugestie. okazalo sie ze problem byl dosc blachy a jednoczesnie wart wyciagniecia wnioskow na przyszlosc. otoz podczas montazu g62 ktos (byc moze nawet ja bo tez tam grzebalem) przypadkowo rozpial przewody podcisnienia napedzajace sztange turbo. po nitce do klebka doszedl kolega. teraz samochod wyrywa az milo bardzo dziekuje wszystkim za sugestie i pomoc w rozwiazaniu problemu. pozdr
pastaldo Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 witam dziekuje wszystkim za sugestie. okazalo sie ze problem byl dosc blachy a jednoczesnie wart wyciagniecia wnioskow na przyszlosc. otoz podczas montazu g62 ktos (byc moze nawet ja bo tez tam grzebalem) przypadkowo rozpial przewody podcisnienia napedzajace sztange turbo. po nitce do klebka doszedl kolega. teraz samochod wyrywa az milo bardzo dziekuje wszystkim za sugestie i pomoc w rozwiazaniu problemu. pozdr Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się