Jump to content
1 1
szyba

[ALL] Czyszczenie wtryskiwaczy - pompowtryskiwaczy Diesla

Recommended Posts

Witam.
Mimo tego, że 2 dni temu jakiś $%@[email protected]# wyjechał na czerwonym i skasował moją kochaną audi, postanowiłem zamieścić wam sposób na czyszczenie wtryskiwaczy oraz pompowtryskiwaczy.
Mnie osobiście silnik szarpał na 4,5 biegu przy 1500 RPM, rano po odpalaniu bardzo się trzepał i był jakby przymulony, na innych forach wyczytałem, że czyszczenie jest też dobre przy mocnym dymieniu, złym odpalaniu itp.
Pomysł zaczerpnięty został po wizycie w warsztacie który oferował czyszczenie za 300zł.
Do tego używają specyfików liqui moly oraz specjalnej maszyny JetClean, do której wlewa się preparat i tworzy próżnie po czym podłącza się pod filtr paliwa.

A więc ... domowy system JetClean :)

Czego potrzebujemy:
1. Preparat Liquily Moly Diesel-System-Intensiv-Reiniger Liqui Moly 5154 (czytałem, że jest jednym z najlepszych). Do kupienia przez allegro oraz przez sieć InterCars.
2. Czystą butelkę PET (najlepie 2L).
3. 0,5 L ropy
4. Strzykawkę
5. Dwa przeźroczyste przewody o średnicy 9mm po 1metrze każdy.
6. Opaski zaciskowe oraz metalowe do zaciśnięcia przewodów przy filtrze paliwa.


Do dzieła !

1. Czekamy aż silnik osiągnie temp. 90stopni, wyłączamy, odkręcamy osłonę silnika i lokalizujemy filtr paliwa.
2. Wypinamy z filtra paliwa przewody które są skierowane do kabiny pasażera i zaślepiamy je (śrubką).
3. Wpinamy do filtra paliwa przewody jak na zdjęciu.
Lewy przewód (ten bliżej silnika) jest przewodem WEJŚCIA PREPARATU a ten po prawej WYJŚCIA PREPARATU.

image.jpg

4. Montujemy nasz Home Jet Clean na masce samochodu. Ja przeciąłem butelkę PET na samej górze i opaskami zaciskowymi zawiesiłem na masce, mniej więcej tak.

60339191.th.jpg

5. Do przewodu WEJŚCIA PREPARATU wlewamy strzykawką trochę ropy tak aby doszła ona do poziomu naszej butelki PET, ja miałem może 15cm przewodu na samej górze który był zapowietrzony i w niczym to nie przeszkodziło.
6. Ściskamy wszystkie przewody i przy butelce PET i przy filtrze paliwa tak aby nie wyleciały podczas pracy silnika i wlewamy preparat do butelki.

65585395.th.jpg

7. Sprawdzamy jeszcze raz wszystko i odpalamy silnik. Zauważamy jak oba przewody w sekundzie zapełniają się preparatem i silnik pracuje tylko i wyłącznie na nim.
8. Po 15-20 minutach pracy silnika zaczynamy przygazówki do około 2500RPM powtarzając to przez 5 minut, u mnie osobiście w tym momencie działy się cuda :) Preparat momentalnie zmienił kolor na czarny, więc wniosek jest prosty - DZIAŁA !

48892605.th.jpg


9. Czekamy aż silnik przepali całą resztę preparatu, u mnie trwało to około 40minut. Po tym czasie wlałem jeszcze trochę ropy do butelki żeby preparat całkowicie się spałił.

10. Wpinamy wszystko po staremu.

Jedyne na co musimy uważać to poziom preparatu w butelce tak aby nie zapowietrzyć silnika.
Z tego względu , że paliwo będzie gorące butelka może wydawać się miekka a paliwo będzie parowało, ale u mnie nic się z nią nie stało.


Po całym procesie pojechałem na jazdy próbne i byłem w szoku. Zero szarpania silnika, bardziej reagował na gaz, pracował lekko.
Preparat bez porównania działa o wiele lepiej jak środki STP i temu podobne.
Myślę, że po czyszczeniu spokojnie można stosować STP jako profilaktykę ale po samym STP takich efektów na pewno nie osiągniemy.

POZDRAWIAM !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę ze przed tym zabiegiem lepiej by było wymienić filtr paliwa na nowy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

calkiem ciekawy sposob tylko czy nie ma grozby uszkodzenia silnika wypalenia gniazd zaworowych jakis wzerow itp.? zauwazmy ze silnik jest przystosowany do on a ten preparat niewiadomo co zawiera sam w sobie i jest przeznaczony do mieszania z paliwem w zbiorniku w jakims tam stosunku do ON(no chyba ze inaczej jest podane w instrukcji ze to ma wlasnie pracowac na only tym preparacie to wszystko wyjasnia) jak mozesz to napisz co tam jest na ulotce ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ulotce jest napisane, że preparat stosowany jest do czyszczenia wtryskiwaczy itp przez urządzenie jetClean (a je wpina się właśnie pod filtr paliwa) lub jako dodatek do paliwa.

Środek sam w sobie zawiera ropę a po drugie w momencie wpięcia naszego układu do filtra paliwa i odpalenia silnika środek momentalnie zmienia barwę na barwę ropy.

Przecież mamy jeszcze ropę w filtrze paliwa, w przewodach itp itd. więc momentalnie wymiesza się z ropą w tym "małym układzie".

Co do pomysłu zmiany filtra na nowy, owszem, ale po zabiegu. Jak zobaczycie na zdjęciach pod sam koniec nasz preparat jest cały czarny z nagaru który wyczyścił więc momentalnie zawalilibyśmy sobie nowy filtr paliwa.

Co do składu znalazłem kartę charakterystyki tego specyfiku na stronie importera:

http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.getfile&file_id=0&product_id=90&f=k&product_sku=5154

Dodam jeszcze, że podczas czyszczenia silnik pracował normalnie, postaram się wrzucić jeszcze film który nakręciłem.

[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 09:22_________________________________________________

Ja bym nie zaryzykował czyszczenia tylko preparatem (bez mieszania z ropa) :cool1:

Lepiej juz chyba proporcje zmienic.

...Lub moze cos takiego: http://ofertyfirm.com.pl/o_53528_Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly/Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly.html

Koles testował na swoim aucie i zyje :kox:

Podałeś stronę firmy która wykonuje tą samą usługę która ja przedstawiłem wyżej :) Agregat Liqui Moly to właśnie ta maszynka JetClean, nie robi nic innego jak tworzy próżnie co zapobiega zapowietrzeniu się silnika. Jeżeli umieścisz pojemnik nad filtrem paliwa (tak jak na zdjęciach) i będziesz uważał , żeby podczas pracy nie wypadł Ci przewód z butelki to możesz być spokojny, że nic się nie stanie.[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 09:35_________________________________________________Obiecany film :) Krótki ale widać i słychać, że silnik normalnie pracuje na preparacie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten pkt 8 to wg instrukcji czy sam to wymyśliłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten pkt 8 to wg instrukcji czy sam to wymyśliłeś?

Według instrukcji, nie jest ona zamieszczona na opakowaniu ale na innych forach oraz youtubie zawsze tak robią.

Można sobie wpisać "clean pd" w serwisie youtube i wyskoczy kilka filmów z całą instrukcją.

Zauważyłem, że niektórzy w przewody wpinają jeszcze proste przepływowe filtry paliwa celem bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałem zrobić coś podobnego, z tym samym środkiem LM z tym ze chciałem iść na łatwiznę i wlać całość do nowego filtra paliwa (lub starego a później zamontować nowy). Pochodził by sobie z 15 min na wolnych obrotach, a później w drogę..... Podczas jazdy pompki są bardziej obciążone wiec, podejrzewam ze szybciej by się przeczyściły. Skutek powinien być ten sam...a mniej kombinacji :) Sprawdzałeś może jak przed i po zabiegu poprawiły się gr 13 i 23?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałem zrobić coś podobnego, z tym samym środkiem LM z tym ze chciałem iść na łatwiznę i wlać całość do nowego filtra paliwa. Pochodził by sobie z 15 min na wolnych obrotach, a później w drogę..... Podczas jazdy pompki są bardziej obciążone wiec, podejrzewam ze szybciej by się przeczyściły. Skutek powinien być ten sam...a mniej kombinacji :) Sprawdzałeś może jak przed i po zabiegu poprawiły się gr 13 i 23?

Pozdr

Jeżeli wlejesz ten środek do filtra paliwa i zaczniesz jeździć to efekt będzie taki jakbyś wlał go do baku, ponieważ paliwo krąży do pompowtryskiwaczy i część która nie zostanie "użyta" wraca do baku, dlatego do butelki podłączyłem 2 przewody, jednym (tym od strony silnika) paliwo wchodziło do filtra a drugim wracało do butelki. 15minut pracy na wolnych obrotach też niczego nie da. 0,5L preparatu silnik przepalił dopiero po 40minutach pracy. Z tego względu, że pompki podczas jazdy są obciążone bardziej to po 20minutach pracy silnika przez 5 minut robiłem przygazówki do 2500RPM i faktycznie dopiero po tym widziałem jak preparat zaczyna robić się czarny czyli czyścił o wiele skuteczniej. Niestety nie sprawdziłem grup 13 i 23 ponieważ tak jak pisałem wcześniej jeździłem po czyszczeniu 4 dni i miałem wypadek - aktualnie samochód nie nadaje się do jazdy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co z pompą w baku ona nadal tłoczy paliwo nic się z nią nie stanie poprzez zaślepienie przewodów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co z pompą w baku ona nadal tłoczy paliwo nic się z nią nie stanie poprzez zaślepienie przewodów?

Nic się nie stanie, w baku jest paliwo, smaruje pompe więc będzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A np jakby te zaślepione przewody połączyć ze sobą jak żeby zrobiły obieg zamknięty. Co ty na to szyba? A tak w ogóle to fajny pomysł z tym czyszczeniem :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A np jakby te zaślepione przewody połączyć ze sobą jak żeby zrobiły obieg zamknięty. Co ty na to szyba? A tak w ogóle to fajny pomysł z tym czyszczeniem :good:

Też widziałem takie sposoby ale nie potrafiłem kupić takiego łącznika. Myślę, że nawet jest to lepsze rozwiązanie niż śrubki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam zaproponuje , jak sie boicie o pompe to wyciagnijcie na czas testu wtyczke od pompy nie bedzie ona wtedy pracowac :)

Dobrze widze szyba robiłes to na PD AJM ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam zaproponuje , jak sie boicie o pompe to wyciagnijcie na czas testu wtyczke od pompy nie bedzie ona wtedy pracowac :)

Dobrze widze szyba robiłes to na PD AJM ???

PD AVB

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest takiej samej konstrukcji silnik który również posiada pompę w baku identycznie podłączasz jak wyżej tylko twój filtr jest z podgrzewaczem paliwa podpinasz pod zasilanie i powrót

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radekk2000

Myślicie,że po zastosowaniu poprawią się też bipy?Czy to tylko na korekcję działa?Bo korekcje mam ok,ale bipy trochę poza normą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zamierzam przetestować ten środek bo mam lipę przy pierwszym odpaleniu przebiera cylindrami przez kilka sek a dokładniej 2 sek czasami 5 sek bipy ok do maks 18 dochodzą ale korekta na trzecim cylindrze przy odpaleniu dochodzi do maks granicy 2.99 po 20 sek spada do 0.99 na pierwszym -0.82 drugi -0.52 czwarty -0.64 są to wyniki na zimnym silniku -4 stopnie zobaczymy czy to coś da jak tylko wykonam test dam info jak wyszło :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zamierzam przetestować ten środek bo mam lipę przy pierwszym odpaleniu przebiera cylindrami przez kilka sek a dokładniej 2 sek czasami 5 sek bipy ok do maks 18 dochodzą ale korekta na trzecim cylindrze przy odpaleniu dochodzi do maks granicy 2.99 po 20 sek spada do 0.99 na pierwszym -0.82 drugi -0.52 czwarty -0.64 są to wyniki na zimnym silniku -4 stopnie zobaczymy czy to coś da jak tylko wykonam test dam info jak wyszło :rolleyes:

Super by było gdyby ktoś z forumowiczów przetestował to i dał znać bo jak dotąd tylko ja sobie to chwalę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

5154 jest do czyszczenia diesli. Sprzedawcy sugerują się, że jest do benzyny, bo na stronie producenta pod tym kodem jest zdjęcie preparatu z nazwą BENZIN, ale jest to złe zdjęcie.

5154 można używać bez żadnej ropy, na filmiku który zamieściłem możecie sobie posłuchać jak silnik na tym pracuje. W składzie tego preparatu jest już ropa więc rozcieńczanie nie ma sensu. Na samym końcu dolejcie ropy żeby wszystko się zmieszało i silnik przepalił cały preparat bez zasysania powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja zrobiłem dokładnie jak opisał szyba z tym ze wężyki włożyłem do butelki z preparatem a butelkę postawiłem na ziemi bo wężyki się rozgrzały i zaczęły się załamywać.

Podczas czyszczenia preparatem faktycznie po jakimś czasie kolor preparatu zrobił się bardzo ciemny a sam silnik pracował tak jak na ropie .

Po zakończonym czyszczeniu wymieniłem filtr paliwa na nowy ale tak szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika .

Pozdrawiam

mxzibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można użyć dwu butelek, do jednej wlać preparat i włożyć wężyk aby zasysał do silnika, a drugi do drugiej aby tam zbierał się syf??


Jeśli budzisz się i czujesz, że to będzie *ujowy dzień, najeb się przed śniadaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można użyć dwu butelek, do jednej wlać preparat i włożyć wężyk aby zasysał do silnika, a drugi do drugiej aby tam zbierał się syf??

Wydaje mi się, że nie bo tu masz obieg zamknięty... czyli paliwo krąży cały czas a wtryski pobierają sobie odpowiednią ilość... jak zrobisz tak jak piszesz to porostu wszystko przeleje się do drugiej butelki i zapowietrzysz układ :gwizdanie:


[sIGPIC][/sIGPIC]

RABAT NA UBEZPIECZENIA OC W AXADIRECT! - WIĘCEJ INFO NA PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tak jak kolega SZYBA pisał bardzo dobrym pomysłem jest zaaplikowanie dodatkowego filtra np. z WSK-i :evil: na wężyku powrotnym z PD idącym do naszego tymczasowego zbiornika (butelki). No i zmostkowanie króćcem wężyków idących ze zbiornika w celu odciążenia pompy w zbiorniku.

Tak jak inni czekam na testy. :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam no i znalazłem czas i wyczyśćiłem zgodnie z opisem szyby.

Zmieniłem kila rzeczy a mianowicie dodałem filterek z benzyny na powrocie,zamontowałem filterek z diesla na przewodach zasilania i powrotu te które odpielismy od filtra które szyba zaślepili srubami połaczylem oby dwa przewody zrobilem tzw lacznik mozna tez wyciagnac bezpiecznik nr 28 i tez pompka nie bedzie tloczyla. tutaj sa logi przed i po czyszczeniu.

po_wyczysczeniu_i_jezdzie_probnej.jpg

po_wyczysczeniu.jpg

przed_wyczyszczeniem.jpg

moje wrazenia silnik chyba troche ciszej chodzi przyspieszanie nie odczuwalne na cieplym zobacze rano na zimnym silniku odpalanie na cieplym bez zmian zobaczymy czy pomoglo na poranne odpalanie zimnego motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj jeszcze info jakim preparatem czyściłeś i i czy rozcieńczałeś go z ropa. Po logach nie wiele się zmieniło. Logi robiłeś przed czyszczeniem i po czyszczeniu na w pełni rozgrzanym silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyściłem takim samym preparatem jak kolega szyba Moly Diesel-System-Intensiv-Reiniger Liqui Moly 5154.

Nie rozcienczałem go z ropa na samym końcu dolałem ropy zeby przepalił resztę preparatu.

logi robiłem od razu po czyszczeniu rozgrzany motor potem przegoniłem go na 10 kilometrach i znowu zrobiłem loga.

wymieniłem filtr paliwa po całej operacji na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zamieszczam logi po drugim dniu po czyszczeniu

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_36999.html

Grupy: 013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_37000.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_37001.html

dzisiaj Rano -1 stopni odpalam ładnie cichutko chodzi nie przebiera cylindrami wiec zobaczymy przez nastepne dni co będzie sie działo wczoraj zalałem ropę z lotosa wiec nie wiem czy moze ropa czy czyszczenie pomogło zobacze jak coś będę dawał znać i czekam na opinie innych użytkowników jak u was wyszło.

A co do logów widać poprawę ten pierwszy i drugi był robiony prze temp. silnika 70stopni a trzeci przy temp 89stopni.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

JET CLEAN - LIQUI MOLY Limpieza sistemas de inyección Diesel

Zamieszczam film z czyszczenia wtryskiwaczy oryginalnym urządzeniem Jet Clean, wyraźnie widać, że wpinają to w filtr paliwa więc widocznie robiłeś jakieś inne czyszczenie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...