Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie wtryskiwaczy - pompowtryskiwaczy Diesla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wstawiam logi podczas czyszczenia:

Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_48716.html

A tu zaraz po odpięciu zestawu, czyli normalna praca:

Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_48717.html

O co chodzi filtr paliwa zapchany? Zobaczcie na dawke paliwa (znow trzesie), dodam ze zaczelo sie tak 2 dni temu jak go przegonilem porzadnie, od razu zaczelo telepac..

Filtr paliwa zmieniony na Mann i jest jeszcze gorzej... korekcje do 2,5 wzrosly a dawka spada nawet do 1,6...

Opublikowano

Witam

Wrażenia po wykonanym zabiegu czyszczenia wtryskiwaczy [silnik AJM]... a więc:

Od razu po otwarciu gdy poczułem zapach naszego specyfiku pomyślałem tylko jedno, czuć na kilometr dodatkiem castrola do ON, wystarczy kupić w szczególności zimą 'lepszą' ropę w stylu Verva i powąchać, identyczny zapach. Oczywiście tutaj mamy na pewno większe stężenie, przynajmniej mam taką nadzieję... [specyficzny zapach owego dodatku pamiętam gdyż wymieniałem filtr paliwa w okresie zimowym]

Podczas wykonywania zabiegu naszła myśl żeby zrobić to samo ze zwykłą ropą... auto chodzi ponad 40min na małej objętości zamkniętym źródle, ponadto omija chłodnice paliwa, a podczas zabiegu wszystko nagrzewa się dość konkretnie [u mnie butelka uległa zdeformowaniu] zatem całkiem prawdopodobne że na zwykła ropa też by poczerniała... oczywiście nie mówię że na pewno tak będzie. Zabieg na zwykłej ropie postaram się przeprowadzić w najbliższym czasie :)

Jeśli chodzi o wyniki zabiegu to sama praca silnika jak i odpalanie pozostała bez zmian. Szczerze mówiąc to nie oczekiwałem jakiejś poprawy skoro wszystko było w najlepszym porządku dlatego ciężko mi mówić ze płyn coś pomógł. Powiem tylko że na pewno nie popsuł :wink4: a 75zł poszło z dymem :decayed:

Dodam jeszcze wyniki operacji na golfie IV a silnikiem ALH zawirusowanym na 130hp, a mianowicie płyn czyściutki do samego końca nawet intensywne wkręcanie na obroty nie przynosiło rezultatów i mimo że golf za pięknie nie odpala to zabieg nie pomógł...

a na koniec powiem ze nie przypuszczałem za paliwo w układzie silników PD tak szybko zapier... :kox:

Opublikowano

Ja również przeprowadziłem czyszczenie zgodnie z normami sposobem domowym.

Audi A4

Silnik: 1Z

Środek: Liqui Moly Diesel System Reiniger 1 L Part no. 5149 Pro Line Jet Clean

Mój Cel: Obniżenie Korekcji

Korekcje Przed czyszczeniem:

http://vaglog.rtnet.pl/leskom_53339.html czyli 1.32 1.25 1.04

Korekcje po czyszczeniu:

http://vaglog.rtnet.pl/LESKOM_53701.html czyli 1.62 1.48 1.44

Wniosek:korekcje wzrosły.

Warunki testu: nie zmienione

Zmiana koloru płynu podczas testu: stosunkowo niedostrzegalna, pozostawał barwy żółtej.

Zmiany podczas testu: dziwnie zaczęła pracować pompa po zużyciu 700 ml środka - test przerwano

Uszkodzenia na chwilę obecną: brak

Osiągniecie celu: odwrotnie do zamierzonego - korekcje wzrosły jeszcze bardziej.

Zmiana spalin na mniej zanieczyszczone: nie testowano

Wydatki do osiągnięcia celu: środek czyszczący 81zł, filtr paliwa 67, miały filterek paliwa 6zł, trójnik 4zł, wąż przezroczysty 3zł, strzykawka 100ml 4zł, opaski 5zł

Razem 170zł

Ogólne wrażenie: można było w lepszy sposób wydać pieniądze na samochód

Odczucie prywatne: Negatywne

Czy zastosuje kiedykolwiek chemiczne czyszczenie wtrysków: NIE

Czy stosowałem chemiczne płukanie silnika: Tak

Wrażenia: Bardzo pozytywne

Czy zastosuje chemiczne czyszczenie silnika: Tak, ale raczej nie w tym samochodzie

Opublikowano

Poczekaj z werdyktem odnośnie korekcji, pojeździj dwa tygodnie i wtedy sprawdź pompki. Zobaczysz czy są efekty czy ich całkowicie brakuje.

Opublikowano

Panowie a czy przypadkiem nie wszyscy czyścicie tym samym preparatem? na większości filmów ludzi czyszczą Disel Purge co u nas odpowiada numerowi 2666 czyli http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=42&category_id=17 "DIESEL SPÜLUNG 2666" z tego co czytam większość czyści DIESEL SYSTEM CLEANER PRO-LINE 5154 może temu efekty są rózne? Czym najlepiej przeczyścić 'zatkane' pompki?

Opublikowano

To jest polski odpowiednik, tak powiedziano mi u przedstawiciela liqui moly.

Opublikowano

ja wam powiem tak, borykalem sie z brudnymi wtryskami dosyc dlugo. samochod zamiast 170 KM mial 155. czyscilem domowymi sposobami, zaraz po wyjedzie odczuwalna byla poprawa. po 100-200 KM robilo sie tak samo jak bylo. w koncu zdecydowalem sie na wyczyszczenie wtryskow w myjce ultradzwiekowej. ze 155KM zrobilo sie 177.

hamownia3y.th.jpg

mysle, ze jesli ktos naprawde ma problem z wtryskami to powinien je wyjac i wyczyscic w myjce. to czyszczenie bez wyjmowania mozna stosowac jako profilaktyke raz na jakis czas - ale jak widac cudow nie ma.

Opublikowano

Kuba ile takie czyszczenie kosztuje i o prócz spadku mocy czy miałeś jakieś inne objawy?

Opublikowano

Kuba ile takie czyszczenie kosztuje i o prócz spadku mocy czy miałeś jakieś inne objawy?

z cena mialem troche zamoty. Robilem to u Gladyska w Krakowie. Zanim sie do nich wybralem wyslalem maila i dostalem wycene - czyszczenie wtrysku 123 pln brutto/sztuka. Wymontowanie/zamontowanie 400-500 pln brutto. Wydalo mi sie duzo wiec szukalem kogos innego w Krakowie. Nie znalazlem wiec w koncu pojechalem do Gladyska. Na miejscu powiedzieli mi, ze demontaz/montaz okolo 300 pln netto, czyszczenie tak jak wczesniej (4x123 pln brutto). Jak juz wyciagneli, wyczyscili to zadzwonili, ze sie okazalo, ze do wtryskow Siemensa sa inne oringi niz do Bosha i oni takich nie maja. Znalezli jedynie w ASO, koszt 134 pln brutto per wtrysk - czyli ponad 500 pln wiecej bede musial zaplacic. Wkurzylem sie, sprawa skonczyla sie u mlodego Gladyska, ktory nota bene wczesniej mailowo przyslal mi wycene tej roboty. Powiedzial, ze sie pomylil, jego blad i bierze te oringi na siebie. Ja zaplacilem 1080 pln brutto, wymienilem sruby, oringi, uszczelke pod pokrywa zaworow oraz filtr paliwa.

jesli chodzi o te oringi, to na ebay'u w tej chwili sa po 11 funtow komplet na wtrysk - czyli o polowe taniej niz w ASO. A bywaja jeszcze taniej. W ASO niestety jest koszmarnie drogo a nieoryginalnych nie widzialem.

a teraz do objawow. samochod zdecydowanie gorzej jezdzil "z dolu". przy wlaczonej klimie, na zimnym silniku czesto mi gasl przy ruszaniu. jadac na 5 lub 6 biegu przy obrotach 2K rpm i naglym wcisnieciu gazu bylo odczuwalne delikatne drzenie. spalanie tez wzroslo. Codziennie do pracy jezdze ta sama trasa - 25 km, 15km autostrada (zazwyczaj 150 km/h), pozniej miastem. Na oponach 18 cali 235 komputer po takiej przejazdzce pokazywal srednia okolo 8,5l/100. w tej chwili pokazuje 7,5-7,7. nie wiem w jakiej mierze to zasluga czystych wtryskow a w jakiej programu - bo wtryski czyscilem w piatek a w poniedzialek robilem program - wiec nie mialem okazji jezdzic na seryjnym sofcie i czystych wtryskach.

Opublikowano

Yoghurt - tylko że ty masz chyba wtryski pizo a nie PD więc to inna nieco bajka...

Opublikowano

Yoghurt - tylko że ty masz chyba wtryski pizo a nie PD więc to inna nieco bajka...

tak, u mnie sa PPD (Piezo-Pumpe-Düse) w ktorych czesto pada cewka. ale jak padnie to teoretycznie kaplica, wtrysk niby nie rozbieralny (chociaz sa macherzy, ktorzy to naprawiaja). pytanie tylko czy jest roznica miedzy zabrudzonym PD i PPD?

Opublikowano

Może różnicy nie ma ( w brudzie ) ale jest w konstrukcji samego wtrysku, chociaż dziwi mnie fakt zapychania się wtrysków, w końcu tam niezłe ciśnienie jest :/ tak czy siak będę próbował motulem, zdam relacje...

Opublikowano

To jest pseudo czyszczenie takimi preparatami to można sobie wyczyścić portfel,jeżeli znacie budowę wtryskiwacza to wiadomo że po długiej pracy uszkodzeniu ulega stożek w korpuśie oraz na igle końcówki wtryskiwacza ponadto jeżeli zapchaniu uległ otworek-otworki końcówki wtrysku to żaden preparat go nie udrożni.Poza tym na pewno jest za niskie ciśnienie wtrysku żaden preparat nie podniesie ciśnienia trzeba rozebrać i zrobić to manualnie.Wniosek preparaty tego typu polepszają samopoczucie właściciela pojazdu na pewno nie polepszają samopoczucia naszemu samochodowi.Jeżeli chodzi o przedstawiony sposób ''czyszczenia'' wtryskiwaczy to nie polecam można narobić poważnych szkód nie będę tego komentował bo nie warto. :mysli:

Opublikowano

To jest pseudo czyszczenie takimi preparatami to można sobie wyczyścić portfel,jeżeli znacie budowę wtryskiwacza to wiadomo że po długiej pracy uszkodzeniu ulega stożek w korpuśie oraz na igle końcówki wtryskiwacza ponadto jeżeli zapchaniu uległ otworek-otworki końcówki wtrysku to żaden preparat go nie udrożni.Poza tym na pewno jest za niskie ciśnienie wtrysku żaden preparat nie podniesie ciśnienia trzeba rozebrać i zrobić to manualnie.Wniosek preparaty tego typu polepszają samopoczucie właściciela pojazdu na pewno nie polepszają samopoczucia naszemu samochodowi.Jeżeli chodzi o przedstawiony sposób ''czyszczenia'' wtryskiwaczy to nie polecam można narobić poważnych szkód nie będę tego komentował bo nie warto. :mysli:

:oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

jak to mowia "szklem sie d..y nie da rady wytrzec"ale polak chyba mysli ze sie da i probuje :kox:

Opublikowano

Zna ktoś może na śląsku dobry warsztat gdzie mi te wtryski umyją?

Opublikowano

Dokładnie to jak się nie da samemu to gdzie je "umyć"/"wyczyścić" swojego czasu gdzieś na forum golfa był taki "ktoś". Co wszystko czyścił itd... ja jestem samo co po wymianie uszczelniaczy wtrysków :/ I troszke mi żal je znowu wyciągać :(

Opublikowano

To jest pseudo czyszczenie takimi preparatami to można sobie wyczyścić portfel,jeżeli znacie budowę wtryskiwacza to wiadomo że po długiej pracy uszkodzeniu ulega stożek w korpuśie oraz na igle końcówki wtryskiwacza ponadto jeżeli zapchaniu uległ otworek-otworki końcówki wtrysku to żaden preparat go nie udrożni.Poza tym na pewno jest za niskie ciśnienie wtrysku żaden preparat nie podniesie ciśnienia trzeba rozebrać i zrobić to manualnie.Wniosek preparaty tego typu polepszają samopoczucie właściciela pojazdu na pewno nie polepszają samopoczucia naszemu samochodowi.Jeżeli chodzi o przedstawiony sposób ''czyszczenia'' wtryskiwaczy to nie polecam można narobić poważnych szkód nie będę tego komentował bo nie warto. :mysli:

To dziwne, że tak to komentujesz bo właśnie tego preparatu używają w czyszczeniu wtrysków które kosztuje Cię 300zł u mechanika a różnicą jest tylko profesionalna maszynka do której wlewasz ten preparat i tworzy się tam obieg zamknięty bez powietrza i tyle :) Fakt faktem, na pewno preparat nie wyczyści wszystkiego tak jak ultradźwiękowa myjka i nie udrożni zapchanych wtrysków ale nie o to tu chodzi. Jestem przekonany w 100%, że taki zabieg wykonywany raz na 20-30k km nie doprowadzi Twoich wtrysków do momentu w których się zapchają albo będą wymagały myjki ultradźwiękowej. To nie jest sposób na naprawę pompowtrysków ale na przedłużenie ich żywotności. Może Twoim zdaniem, wywalone 70zł w powietrze, a moim...wolę w powietrze co jakiś czas i będę spał spokojnie , że nie wywale kilku tysięcy na nowe pompowtryski :)

Opublikowano

Ja zaraz jade przeczyścić tym ustrojstwem u siebie :naughty: Zrobie logi statyczne wtrysków zobaczymy czy bedzie jakaś różnica :wink4:

I po zabiegu, przy okazj nauczyłem się wymieniać się filtr paliwa :decayed:

Niebieskim było czyszczone czerwony został wlany dziś podczas tankowanie do baku.

DSC00294_resize.jpg

DSC00296_resize.jpg

Różnice minimalne na + po czyszczeniu, silnik pracuje równiej i mniej kopci.

Moje pompki były w dobrej kondycji wiec zabieg bardziej profilaktyczny i wykonany przez ciekawośc, płyn w butelce po przygazówce zmienił kolor ale nie był czarny.

Raz na jakis czas można zrobić napewno przedłuzy życie pompek :wink4:

Opublikowano

tak z ciekawosci - mozesz podac dokladna nazwe tego czerwonego srodka liqui moly?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...