Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Wymiana turbiny krok po kroku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój 1 post. Szukałem troche i nie znalazłem za dużo info na temat wymiany turbo. Zamierzam sam wymienić turbo, juz tłumaczę dlaczego. Mieszkam w belgii i tutaj ceny takiej wymiany troche mnie przerazają :/ więc turbinka przyjedzie do mnie z polski i tu zacznę zabawe. Wiem o zapieczonych śrubach itp itd. Podpowiedzcie, co oprócz turbinki wymienić? jakie uszczelki? Może jakieś węże, kable? Poza tymi zapieczonymi śrubami to chyba nie ma większego problemu z wyjęciem turbo? Potrzebuje kanału do tego?

ps. sorki za nazwę tematu ale nie wiem jakie oznaczenie ma ten silnik.

Opublikowano

oznaczenie silnika masz na osłonie paska rozrzadu

potrzebujesz odpowiednich kluczy, kanał tez sie by przydał

czesto zdarza sie że sie urywaja sruby i nakretki, wiec musisz miec zamienne

uszczelki i przewody podcisnieniowe tez mogłes zamówic w PL

Opublikowano

jeszcze nic nie zamówiłem, dlatego pytam co się jeszcze przyda. Co do śrub to mam zamiar przez 2 dni co parę godzin psikać wd40 więc nie powinno być aż takiego problemu z nimi. Nie przeczytam oznaczenia silnika bo samochód dopiero będzie na dniach u mnie. Wiem że kanał by się przydał ale czy jest niezbędny? Może takie głupie pytanie zadam, ale turbo pobiera olej z silnika, więc muszę spuścić olej i wymienić tak jak i filtr?

Opublikowano

Tak czy siak oliwa do wymiany, tylko chciałem być pewny że ta w turbo to ta sama co silnik smaruje:) Dodam że np. rozrządu bym się nie czepiał bo tam trzeba ustawiać dużo rzeczy, a tu troche gimnastyki (mam nadzieje) i może się uda. Jak skończe transplantację powodzeniem to spróbuje jakiś poradnik wrzucić ze zdjęciami. Na pewno zakupie nowe śruby na wszelki wypadek, ale jakie uszczelki kupić? do kolektora to wiem. A są może jeszcze inne?

Opublikowano

co do uszczelek to wymienił bym jeszcze uszczelkę od spustu oleju ( taka mała papierowa jest od dołu turbiny )

jeżeli chcesz to również możesz wymienić uszczelki pomiędzy złączem elastycznym a turbiną ( to są takie 3 blaszki, aczkolwiek jak są w dobrym stanie to nie musisz)

Przydałyby się też nowe nakrętki z ASO

Co do wd40 to sobie to od razu daruj, preparaty WURTH są o niebo lepsze.

Opublikowano

Myślę,że spokojnie w Belgii znajdziesz polskiego mechanika który Ci to zrobi za uczciwe pieniądze.

Jak chcesz się bawić to porządne klucze się przydadzą i nie WD40 tylko porządny odrdzewiacz typu Wurth,Loctite, Liqui Moly czy Fuchs.

Opublikowano

Jakie turbo wrzucasz?

Opublikowano

a nie lepiej coś większego :mysli:

Opublikowano

fayera :> może i lepiej, ale mi wystarczy w zupełności standardowa. Chciał bym żeby ten samochód mi posłużył ładnych parę lat. Jestem tylko ciekawy czemu turbo padło... Czy to dlatego że ktoś nie umie jeździć czy może wina innych czynników.

Opublikowano

fayera :> może i lepiej, ale mi wystarczy w zupełności standardowa. Chciał bym żeby ten samochód mi posłużył ładnych parę lat. Jestem tylko ciekawy czemu turbo padło... Czy to dlatego że ktoś nie umie jeździć czy może wina innych czynników.

a jaki przebieg?i przy jakim ją przygarnąłeś?

Opublikowano

190 000 km. Jeszcze nie mam tej audiczki. Jak na razie czekam. Tak w nastepnym tygodniu będe szczęśliwym jej posiadaczem.

Opublikowano

yhy myślałem,że masz ją od jakiegoś czasu...

a więc po wymianie turbo życzę bezawaryjności :hi:

Opublikowano

Dzięki. A tak dla jasności, kupuję ją pomimo zepsutej sprężarki bo ogólnie samochód w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, blacha, elektryka itp. itd. no poza właśnie jedną małą rzeczą :)

edit. Możecie mi powiedzieć w jakich przypadkach się czyści turbo? Jak przyjedzie samochód to najpierw go sprawdze i może się okazać że turbina będzie do czyszczenia a nie do wymiany.

Opublikowano

Jak mozesz to po zakupie zrob logi i wrzuc, ktos madry napewno cos doradzi :mysli:

Opublikowano

Może to głupio zabrzmi... co to są logi? Chyba coś z testem komputera samochodowego? Przepraszam wszystkich ale to jest tak jak np. ja bym was zapytał jakie macie fsb w pc albo vddr, vgpu :D Każdy się zna na swoim :D sorki jeszcze raz za to ze jestem laikiem, ale moim zdaniem przydał by się temat pt. "słownik" dla nowicjuszy, opisujący różne zagadnienia itp. bo prawde mówiąc niektóre sformułowania to w google nawet nie występują i ciężko czasami załapać o co chodzi dla takiego żółtodzioba :)

Opublikowano

Wejdz do dzialu dignostyka i zotbacz podwieszone watki, do zrobienia logow potrzebny Ci bedzie kabel i program vag com, ew jakis znajomy ktory ma kabel... jaki kabel wybrac sprawdz w odpowiednim temacie w w/w dziale :good:

Opublikowano

czyści się turbo jak "łopatki" nie mogą się ruszać, łapiesz wtedy błąd przeładowania (na forum o tym jest wszytko)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...