pokson Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam, to mój 1 post. Szukałem troche i nie znalazłem za dużo info na temat wymiany turbo. Zamierzam sam wymienić turbo, juz tłumaczę dlaczego. Mieszkam w belgii i tutaj ceny takiej wymiany troche mnie przerazają :/ więc turbinka przyjedzie do mnie z polski i tu zacznę zabawe. Wiem o zapieczonych śrubach itp itd. Podpowiedzcie, co oprócz turbinki wymienić? jakie uszczelki? Może jakieś węże, kable? Poza tymi zapieczonymi śrubami to chyba nie ma większego problemu z wyjęciem turbo? Potrzebuje kanału do tego? ps. sorki za nazwę tematu ale nie wiem jakie oznaczenie ma ten silnik.
Dev Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 oznaczenie silnika masz na osłonie paska rozrzadu potrzebujesz odpowiednich kluczy, kanał tez sie by przydał czesto zdarza sie że sie urywaja sruby i nakretki, wiec musisz miec zamienne uszczelki i przewody podcisnieniowe tez mogłes zamówic w PL
pokson Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 jeszcze nic nie zamówiłem, dlatego pytam co się jeszcze przyda. Co do śrub to mam zamiar przez 2 dni co parę godzin psikać wd40 więc nie powinno być aż takiego problemu z nimi. Nie przeczytam oznaczenia silnika bo samochód dopiero będzie na dniach u mnie. Wiem że kanał by się przydał ale czy jest niezbędny? Może takie głupie pytanie zadam, ale turbo pobiera olej z silnika, więc muszę spuścić olej i wymienić tak jak i filtr?
sowa73 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 witam bez kanału dasz rade,co do oliwy zalej nową(oczywiście wymiana razem z filtrem) pozdro
pokson Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Tak czy siak oliwa do wymiany, tylko chciałem być pewny że ta w turbo to ta sama co silnik smaruje:) Dodam że np. rozrządu bym się nie czepiał bo tam trzeba ustawiać dużo rzeczy, a tu troche gimnastyki (mam nadzieje) i może się uda. Jak skończe transplantację powodzeniem to spróbuje jakiś poradnik wrzucić ze zdjęciami. Na pewno zakupie nowe śruby na wszelki wypadek, ale jakie uszczelki kupić? do kolektora to wiem. A są może jeszcze inne?
k0za Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 co do uszczelek to wymienił bym jeszcze uszczelkę od spustu oleju ( taka mała papierowa jest od dołu turbiny ) jeżeli chcesz to również możesz wymienić uszczelki pomiędzy złączem elastycznym a turbiną ( to są takie 3 blaszki, aczkolwiek jak są w dobrym stanie to nie musisz) Przydałyby się też nowe nakrętki z ASO Co do wd40 to sobie to od razu daruj, preparaty WURTH są o niebo lepsze.
Proof Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Myślę,że spokojnie w Belgii znajdziesz polskiego mechanika który Ci to zrobi za uczciwe pieniądze. Jak chcesz się bawić to porządne klucze się przydadzą i nie WD40 tylko porządny odrdzewiacz typu Wurth,Loctite, Liqui Moly czy Fuchs.
pokson Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Takie jak oryginał, regenerowaną. ps. dzięki za zmianę tematu.
pokson Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 fayera :> może i lepiej, ale mi wystarczy w zupełności standardowa. Chciał bym żeby ten samochód mi posłużył ładnych parę lat. Jestem tylko ciekawy czemu turbo padło... Czy to dlatego że ktoś nie umie jeździć czy może wina innych czynników.
fayera Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 fayera :> może i lepiej, ale mi wystarczy w zupełności standardowa. Chciał bym żeby ten samochód mi posłużył ładnych parę lat. Jestem tylko ciekawy czemu turbo padło... Czy to dlatego że ktoś nie umie jeździć czy może wina innych czynników. a jaki przebieg?i przy jakim ją przygarnąłeś?
pokson Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 190 000 km. Jeszcze nie mam tej audiczki. Jak na razie czekam. Tak w nastepnym tygodniu będe szczęśliwym jej posiadaczem.
fayera Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 yhy myślałem,że masz ją od jakiegoś czasu... a więc po wymianie turbo życzę bezawaryjności
pokson Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Dzięki. A tak dla jasności, kupuję ją pomimo zepsutej sprężarki bo ogólnie samochód w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, blacha, elektryka itp. itd. no poza właśnie jedną małą rzeczą edit. Możecie mi powiedzieć w jakich przypadkach się czyści turbo? Jak przyjedzie samochód to najpierw go sprawdze i może się okazać że turbina będzie do czyszczenia a nie do wymiany.
Orange Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Jak mozesz to po zakupie zrob logi i wrzuc, ktos madry napewno cos doradzi
pokson Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Może to głupio zabrzmi... co to są logi? Chyba coś z testem komputera samochodowego? Przepraszam wszystkich ale to jest tak jak np. ja bym was zapytał jakie macie fsb w pc albo vddr, vgpu Każdy się zna na swoim sorki jeszcze raz za to ze jestem laikiem, ale moim zdaniem przydał by się temat pt. "słownik" dla nowicjuszy, opisujący różne zagadnienia itp. bo prawde mówiąc niektóre sformułowania to w google nawet nie występują i ciężko czasami załapać o co chodzi dla takiego żółtodzioba
Orange Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Wejdz do dzialu dignostyka i zotbacz podwieszone watki, do zrobienia logow potrzebny Ci bedzie kabel i program vag com, ew jakis znajomy ktory ma kabel... jaki kabel wybrac sprawdz w odpowiednim temacie w w/w dziale
aju Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 czyści się turbo jak "łopatki" nie mogą się ruszać, łapiesz wtedy błąd przeładowania (na forum o tym jest wszytko)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się