Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zawieszenie obniżone a komfort jazdy


HaVoK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopiero zaczynam modowanie swojego auta, a co za tym idzie ważnym krokiem w tym kierunku jest dobranie ładnych felg. Ale jak wiadomo na ori zawieszeniu duża felga robi z auta kozę.

Pytanie moje jest następujące. Czy wymieniając same sprężyny na te niższe nie skrócę mocno żywotności amorów? Czy komfort jazdy nie pogorszy się przez to zbytnio?

Poprzednio miałem mercedesa klasy C w wersji Sport który ma fabrycznie obniżone zawieszenie i powiem szczerze ze te wszystkie nierówności wybierał znakomicie i był na tyle sztywny że nie było strachu szybko jechać na nierównej drodze. A w Audi jest tak że jak zaczynają się duże nierowności to staje sie takie "gumowe" i podskakuje że mam wrażwenie ze zaraz oderwie się od ziemi...

Chciałbym trochę utwardzić auto, ale tylko trochę. Kolega miał tak utwardzonego golfa że nawet stojąc obok samochodu nie dało się go docisnąć bardziej do ziemi rękoma ;P A podczas jazdy zęby dzwoniły i plomby wylatywały... ;)

Czekam na jakieś porady. Ważne żeby nie było za twardo, ale twardziej niż na ori ;P Mam nadzieję że mi coś doradzicie.

PS: I powiedzcie mi jak to z tymi sprężynami. Czy można same wymienić na te niższe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem mercedesa klasy C w wersji Sport który ma fabrycznie obniżone zawieszenie i powiem szczerze ze te wszystkie nierówności wybierał znakomicie i był na tyle sztywny że nie było strachu szybko jechać na nierównej drodze. A w Audi jest tak że jak zaczynają się duże nierowności to staje sie takie "gumowe" i podskakuje że mam wrażwenie ze zaraz oderwie się od ziemi...

Już chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :cool1:

Tak się jeździ na sportowym zawieszeniu (sprężyny i dostosowane do nich amortyzatory).

Przeczytaj od początku do końca ten wątek:

http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=76817&highlight=amortyzatory

i sam zdecyduj.

Przerabiałem sportowe sprężyny (mam je na aucie) i seryjne amortki (były w bardzo dobrym stanie, ktoś jeszcze na nich długo pojeździ), nikomu tego nie polecę. Kupiłem do tych sprężyn, "sportowe" amortyzatory i jeździ się o niebo lepiej. Szkoda, że się wcześniej nie odezwałeś, miałem na sprzedaż zestaw sportowego zawieszenia w cenie "tuningowych" sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, ale zależy mi na tym żeby auto jednak było komfortowe. Czy kupując markowe sportowe zawieszenie nie będzie jednak za twardo na nasze cudowne drogi? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, ale zależy mi na tym żeby auto jednak było komfortowe. Czy kupując markowe sportowe zawieszenie nie będzie jednak za twardo na nasze cudowne drogi? :wallbash:

Po przerobieniu kolejno 15", 16", 17" i teraz osiemnastek mogę powiedzieć, że tzw komfort zależy bardziej od wielkości felgi (i profilu opony) niż od zawieszenia. Jeździłem na 17" i seryjnym zawieszeniu, zmieniłem na sportowe i jedyne co się zmieniło to sztywność. Sportowe zawieszenie nie jest twarde, jest stabilniejsze i bardziej sztywne.

Auto zaczęło się jeszcze lepiej prowadzić (same 17" już powodowały, że lepiej się jechało w zakrętach itd).

Szkoda, że spotów teraz nie ma żadnych bo mógłbyś byś się przejechać moim autem. I zobaczył czy coś takiego w ogóle Cię interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam zakładanie niższych sprężyn do seryjnych amorków, auto będzie podskakiwało przy większych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pytanie ile chcesz na to wydać kasy. Polecę Ci zestaw Eibach pro kit lub same sprężyny Eiabach plus amory bilstein b6 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych którzy mają amorki 1BE, ile centymetrów ugina wam się tył auta po naciśnieciu na róg klapy bagażnika?

Mam sprężyny h&r -30 i jakie bardzo twarde amorki, przy próbie naciśnięcia na róg bagażnika, auto ledwie drgnie i jak dla mnie jest troche za twardo.

Czy amorki 1BE są bardziej miękkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm sam nad tym myslę żeby to utwardzic bo na serii troche strach.

Miałem golfa 2 na amorach gazowych to był wrednie twardy ale trzymał sie jak złoto a to auto troche dołków i zakret i sie leci jak samolot :wallbash:

Kompletne zawieszenie 1BE poprawi to z zachowaniem komfortu? Ja jeżdżę na 15" i wymieniał ich nie będę na większe a mówie o spręzynach i amorach oryginalnych z 1BE? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam nad obniżeniem auta. Wiem, że powinno się wymieniać sprężyny wraz z amortyzatorami ale.. jeździłem wcześniej E46 Coupe. Obniżyłem ją samymi sprężynami 40/20 i powiem Wam, że było naprawdę dobrze. Nieznacznie twardziej, autko zachowywało się w zakrętach super, nie odczuwałem żadnych minusów. Przejeździłem tak rok (ok. 30 tys. km) i amortyzatory były w dobrej kondycji. Teraz też (do B6) raczej skuszę się na same sprężyny - mam już na oku MTS Technik 30/20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bmw seryjne amortyzatory nie są przypadkiem troszkę twardsze? Takie 1be w serii?

Wtedy rzeczywiście delikatne obniżenie nie zrobi na tych amorkach wrażenia :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Jakby wyglądał samochód na kołach 15" 195/60/R15 na zawieszeniu 1BE ? Nie będzie za niski ten samochód? Bo nie chce przycierac niczym o ziemie tym bardziej jak troche śniegu zpadnie :przebiegly:

Bo ja bym zmieniał nie ze względu na wygląd a na prowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bmw seryjne amortyzatory nie są przypadkiem troszkę twardsze? Takie 1be w serii?

Wtedy rzeczywiście delikatne obniżenie nie zrobi na tych amorkach wrażenia :wink4:

W sumie coś w tym jest.. Jak dla mnie Bmw było sporo sztywniejsze od Audi. A co powiecie na taką opinię? Ostatnio usłyszałem i bardzo mnie to zdziwiło... Chodzi o to, że A4 B6 powinno się obniżać sprężynami np. 30/30 a w żadnym wypadku nie robić tego np. 40/20. Że niby ze względu na wielowachaczowe zawieszenie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dzisiaj zakończyłem wymianę na gwinta MTS. Byłem na zbieżności i wszystko ok nic sie nie przestawiło. Obniżyłem fure jakieś -50 przód i -40 tył. Narazie jeszcze niech się ustoi bo po wczorajszej wymianie dzisiaj rano zauważyłem ze troche bardziej siadł aż przód musialem troche podnieśc :polew: bo by mi ocierał. Wstępnie mogę powiedziec, ze sie nawet na tym jezdzi, nie jest strasznie za twardo czy cos-auto lepiej sie trzyma drogi. W porównaniu z orginalnym zawieszeniem co mialem to przy depnieciu gazu az przód mi zrywalo do góry. Zakupiłem niedawno 8J/18 i stad ta wymiana bo stał jak koza a orginalne zawieszenie strasznie wysoko jest ze chyba u mnie nawet sama wymiana sprezyn na obnizajace dala by chyba za malo :wink4: . Miałem przedliftowe 2.8 to ono juz orginalnie mialem posadzone. Narazie bede testował tego MTSa bo jeszcze na tym nie jezdzilem. Pozdro :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem obnizony o 40 i na seryjnych amorkach teraz mam gwint bo nurkowal w dziurach i koleinach nosem do gleby i obcieralo glebe na gwincie nie dobija mi tak jak na seri amorki i sprezyny -40 zreszta gwint na zime nie musisz zdejmowac wystarczy rozkrecic(do góry) i zabezpieczyc (np.smarem) a na glebie w zimie albo wymiana sprezyn do gory albo linka i telefon do przyjaciela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załozysz górna i dolna rozpórke i bedzie malina :good: przy obnizonym zawiasie komfort poostanie duzy :wink4::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja juz powiem, ze albo sie przyzwyczaiłem albo gwint sie ulozył bo duzo na komforcie sie nie pogorszyło. Duze plusy bo nie buja autem na wybojach i lepiej sie trzyma drogi. Troche telepie bardziej nic pozatym. Myslalem ze wywale te 18-stki ale jak narazie dla mnie coraz bardziej jest git. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was powiedzieć, jak takie obniżone i utwardzone zawieszenie wpływa na sztywność karoserii? Czy po pewnym czasie zaczęły Wam bardziej trzeszczeć plastiki w środku? Jeśli tak, to w jakim stopniu i po jakim czasie pojawia się ten problem przy zawieszeniu 1be i niższych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...