H4mm3R Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam, od poniedziałku męczy mnie nietypowy problem. Z początku myślałem że to immobiliser, alarm, rozrusznik... a okazuje się że coś jest nie tak z elektryką skrzyni multitronic, skrzynia odcina rozrusznik. Cały problem polega na tym że z niewiadomych przyczyn znika mi podświetlenie P i N na FISie co uniemożliwia odpalenie auta. Ranem wszystko działa, auto odpala, problem pojawia się jak trochę się pojeździ, zagrzeje skrzynie, zgasi silnik i jak się ponownie przekręci kluczyk to na FISie niema podświetlenia P i N. Zauważyłem że wystarczy wyjąć kluczyk na ok 5min i znowu wszystko działa, choć czasem auto postoi z 30min - 1h i problem ciągle jest. Skrzynia natomiast działa poprawnie a VAG nie wskazuje żadnych błędów poza jednym który pojawił się ostatnio i tylko raz Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl Control Module Part Number: 8E0 910 157 H HW: 01J 927 156 HT Component and/or Version: V30 01J 2.0l PD RdW 0060 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 70230 259 98468 VCID: 2C5C06EEB051217C 1 Fault Found 005924 - Starter Interlock Signal: Short to Ground P1724 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Time Indication: 0 Sprawdzałem już płytkę która określa położenie lewarka zmiany biegów i jak się ją odłączy gdy wszystko działa, można odpalić auto i ruszyć, a w przypadku kiedy znika podświetlenie P i N jej odpięcie nic nie pomaga... Wrzucam schemat elektryki i liczę na pomoc, bo mi już opadają ręce http://www.speedyshare.com/files/26872564/automat_sch87.pdf
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Potrzebny mi odczyt z MVB5 gdy usterka występuje... Na pierwszy ogień do sprawdzenia przekaźnik rozrusznika (pozycja 1 na rysunku poniżej - przekaźnik jest w skrzynce sterownika silnika): Jeśli się nie mylę przekaźnik ma nr 7M0 951 253 C (ale trzeba by to potwiedzić) - koszt w ASO to 35zł. Jeśli to nic nie da - kontrola wiązki elektrycznej pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem skrzyni (kabelek brązowo/biały - wychodzi z pinu 1 w przekaźniku - wchodzi w pin 4 w sterowniku skrzyni). W przypadku gdy powyższe zawiedzie - pozostaje niestety po raz kolejny uszkodzenie czujnika F125 w sterowniku skrzyni (jeśli pękł lut od ostatniego czujnika halla to wtedy pojawia się problem z identyfikacją pozycji P i N, objawem jest m.in. brak możliwości uruchomienia silnika). Działaj Tomku i daj mi znać - zależy mi na tym abyś miał sprawne auto bo naprawdę chętnie napiję się z Tobą w Bukowinie
H4mm3R Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Dzięki Bartku, będę działać MVB5 to pozycja w której znajduje się lewarek podczasz problemu? Jak tak to zamiast P wyświetla ZR
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Potrzebuję wszystkich wskazań MVB5 - dorzuć jeszcze MVB2.[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 09:56_________________________________________________Zapisz wskazania dla obu pozycji (P i N).[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 10:00_________________________________________________Jeśli w pozycji P masz ZR a w pozycji N będzie ZN - to wg. mnie znów walnął F125. Oczywiście sprawdź też co pokazuje dla pozostałych pozycji drążka (MVB2, printscreen w każdej pozycji). Jeśli pozostałe pozycje są OK, to tylko potwierdza moją teorię...
H4mm3R Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Jak dobrze pamiętam to w pozycji N jest N a reszta działa prawidłowo i podświetla te biegi na FISie ale dla pewności sprawdzę. Jestem też w kontakcie z kumatym elektronikiem, który pracował u Sopy i ma dziś do nich zadzwonić i zapytać czy mieli podobny przypadek, bo już sam za bardzo niewie.. [br]Dopisany: 15 Luty 2011, 10:21_________________________________________________Zapodaje screeny Pozycja P Pozycja R Pozycja N Pozycja D Pozycja S
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Jednak sterownik. Brakuje sygnału z ostatniego czujnika halla wbudowanego w F125. Daje to objawy dokładnie jak u Ciebie - przy P pokaże ZP a na N będzie ZN. Do tego przekaźnik nie pozwala uruchomić auta (sterownik skrzyni nie potwierdza prawidłowej pozycji wybieraka - odczyt z F125).
H4mm3R Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Czyli trzeba się udać do Sopy [br]Dopisany: 15 Luty 2011, 13:43_________________________________________________Dziwne że raz działa a raz nie...
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Dopiero co klękło... Lut jest jeszcze na swoim miejscu - widocznie zależnie od tego jak się ułoży, raz zamyka obwód a raz nie. Do Sserwis masz blisko ale... Może warto pomyśleć o kimś kto da Ci gwarancję (ile km masz do Ozorkowa?).
H4mm3R Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Na zimnym problemu niema, dopiero po czasie się pojawia... Do Ozorków k/Łodzi mam ponad 300km a do Sopy 25km i auto odbieram tego samego dnia a gwarancje też dają na to co naprawili. Choć z tego co słyszałem Sopa wycofuje się z naprawy automatów a szczególnie z DSG, bo to podobno porażka...
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Coraz więcej złego słysze na temat DSG Ale nie robiąc OT - rzeczywiście jeśli Sopa daje gwarancję to uderzaj do niego. Swoją drogą - raz daje, raz nie... Max. z tego co słyszałem to 6 miesięcy (w Ozorkowie lub Zielonej masz rok, no ale ten dystans ). Jeśli dobrze pamiętam to Sserwis naprawiali Ci driver w sierpniu - zatem wytrzymał pół roku (fakt nie padł lut, który naprawiali, tylko kolejny fabryczny ).
H4mm3R Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Jestem umówiony u Sopy na środę na wymianę sterownika w skrzyni.
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Wymianę? Naprawę? Orientacyjne koszty? Gwarancja?
H4mm3R Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Wymianę na inny używany. Co do kosztów i gwarancji jeszcze nie pytałem. Stary pewnie oddam w rozliczeniu.[br]Dopisany: 18 Luty 2011, 13:56_________________________________________________Wstępny koszt sterownika + wymiana to 1500zł.
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Tylko nie daj sobie nic wciskać - sterownik pod 7L dla GYJ i ten sam soft co ostatnio (0060)
H4mm3R Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 A stary zostawię w rozliczeniu [br]Dopisany: 18 Luty 2011, 15:57_________________________________________________Auto zrobione, sterownik mi wymienili (stary dostałem na pamiątkę). Koszt naprawy to 1500zł za wszystko (sterownik, robocizna). Gwarancja 12miesięcy. Jakąwersję softu mam teraz, to jeszcze nie sprawdzałem.
Bart-S Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Świetnie - cel osiągnięty Zatem do zobaczenia w BT Tomku temat zamykam a Ty jeśli możesz podeślij mi jeszcze na pw aktualny RdW sterownika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się