Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

stukot na zimnym silniku po rozruchu to rzecz normalna w tym silniku .wszyscy mamy tam 20 zaworow regulowanych cisnieniowo olejem po starcie i tak dlugo jak nie znajda sie we wlasciwej pozycji slyszycie stukot jak z diesla to norma .trwa to bardzo krotko do 2 sekund

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

calkiem mozliwe bo u mnie tak bylo od poczatku jak go kupilem - rok temu.

Nie zwracalem na to uwagi az do teraz.

Marek86232: jedz do ASO i zapytaj czy to cos groznego zanim wydasz te 1200zł

Opublikowano

Byłem koledzy w ASO w Czewie, no i mechaniorzy powiedzieli że to nic groźnego i że te motory tak mają, podobno jakiś regulator ćiśnienia oleju pada i olej schodzi. Polecili mi żeby wlać olej Mobila i podobno ma pomóc bo obecnie śmigam na Castrolu. Dopiero co wymieniłem olej a mam longlife III czyli musze nim zrobić ok 25 000 km i dopiero zmienie ma Mobila. Napisze czy pomogło

Opublikowano

Panowie u mnie jest tak samo i wcale sie tym nie przejmuje ... przebieg 170tys..

nie możliwe żeby to była poważna awaria, bo inaczej wszyscy maja popsute auta ....

a wydawanie 1200 zł na naprawę to już naprawdę szaleństwo ....

u mnie stukot trwa oczywiście na zimnym około 2s....

Proponuje sie tym nie przejmować ....

Opublikowano

Witam klubowicze.U mnie z rana występuje dokładnie taki sam stukot jak na filmiku. Zauważyłem że zaczęło się tak dziać po wlaniu przeze mnie ,,MODYFIKATORA PLUS".Chciałem silniczek lepiej zabezpieczyć a tu efekt wydaje się być odwrotny.Silnik przeszedł remont kapitalny jakieś 15000 km temu.

Opublikowano

Witam posiadam a4 2.0 benzynę 2002 mam 131 tyś z książką u siebie i jest tak samo po prostu hydraulika puszcza olej i te 2 sekundy to jest to jak się napełnią i już jest ok .

Także silniki audi tak mają miałem wcześniej b3 1.8 90 koni i było tak samo.

Pozdrawiam

Opublikowano

Siemanko

u mnie stukało tak samo tylko na początku ale teraz stuka cały czas na wolnych obrotach więc chyba lepiej jest to zrobić nie czekać aż siś całkiem zepsuje mechanik powiedział że to napinacz łańcuszka rozrządu ale ten napinacz kosztuje 1300 zł więc masakra jeśli to nie to więc może pierw wymienię tą nastawkę. a może wiecie czy są jakieś foty w serwisie na temat wymiany tego napinacza lub nastawki i (rozrządu z paskiem i łańcuszkiem)

Dzięki

Opublikowano

Witam panów. Mam ten sam problem :wallbash:

Widzę, że temat umarł jakiś czas temu, ale może już ktoś wymienił tą nastawkę? Zamierzam uporać się z tą kwestią (kolejną zresztą :kox:), a rzucanie monetą przy wyborze "nastawka-napinacz" i kasie 1.300PLN to ciężka kwestia...

I słuszna uwaga - lepiej to naprawić niż wymknie się spod kontroli, a to że wszyscy tak mają, nie oznacza, że to dobrze i tak ma być.

Opublikowano

Witam

Aby był jakis pogląd na sprawe ja mam 120 tys i też ten klekot lekko mnie to wkur......a pozdrawiam

Opublikowano

panowie nic na to nie poradzicie ...

Najważniejsze to utrzymywać prawidłowy poziom oleju ...

Ponieważ stukot jest tym wyraźniejszy i dłuższy przy odpalaniu,

im więcej brakuje nam oleju (poziom jest bliski poziomu minimalnego)...

Opublikowano

No i coś się wyjaśniło w tej sprawie? Ja kiedyś słyszałem że to napinacz łańcucha, zmiennych faz rozrządu - no jakoś tak to było. Tyle że koszt wymiany był porażający, a nie było pewności 100%-towej więc nie wymieniłem.

I bardzo, bardzo Was proszę, niech nikt nie pisze że to jest normalne.

Opublikowano

zobacz tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_dziwny_halas_przy_uruchamianiu_silnika_po_dluzszym_postoju-t128905.0.html

kolega Jajo! calkiem sensownie to opisał.

na 90% to nastawnik(wariator) zmiennych faz rozrządu tak halasuje.

pewnie ze to nie jest normalne - ale tez nie jest super pilne. Poniewaz przy wymianie tego nastawnika trzeba wymienic pasek rozrządu - wiec mozna jeszcze troche pojezdzic jak termin do wymiany paska nie jest zbyt odlegly.

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, byłem w sklepie z częściami dowiedzieć się czy nie mają tego nastawnika. Pan nie za bardzo wiedział o co chodzi, dzwonił, cudował, ale koleś w magazynie powiedział, że żeby coś powiedzieć potrzebuje numer seryjny tej części.

Doradzał sprawdzenia jakiś gumowych szklaneczek na zaworach czy coś takiego... I gadał to samo: że hydrauliczne, że muszą się nastawić, itd. na co ja że nowe auta tak nie mają, a on, że owszem - nowe też tak miewają - niekiedy. A od czego to "niekiedy" jest zależne? Nie wiadomo. Kiedy dodałem, że również Alfy na to chorują, odparł, że mówimy o samochodach (w domyśle nie o ludziach) - miłośnik pełną gębą...

Czy zatem ktoś posiada numer seryny wariatora vel nastawki vel regulatora faz rozrządu?

Koleś dodał też, że wariator to zupełnie co innego (zgodnie z jego definicją z głowy) i że "ma za zadanie się nie psuć". Co za gigant :doh1:

PS. Artykuł o BMW nie dotyczy chyba tego wątku. Nastawnik pompy a faz rozrządu to dwie różne rzeczy.

Opublikowano

hymm to teraz czekać jak ktoś wymieni i podzieli się uwagami ......

Opublikowano

Wielkie dzięki gregorypeck!!! Cena mnie rozbraja... Zajmę się tym stukotem, ale mimo wszystko zacząłbym od pomniejszych rzeczy... Kwota jest spora, wyłożyć sumę i przekonać się czy skutkuje będzie ciężko...

Zastanawiam się czy nie pojechać do dobrego serwisu i nie zlecić przejrzenia tej części. I ciekaw jestem jak spece zapatrywaliby się na kwestię nie ruszania rozrządu przy ewentualnej wymianie...

Paranoja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...