Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wskazanie woltomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie może troche smieszne pytanie, ale ile powinno wynosić prawidlowe wskazanie voltomierza na zegarach? Bo dzisiaj pokazywało mi 16V i nie wiem czy to ma jakis z tym związek ale przestał mi sie podswietlac na zegarach voltomierz. Wczoraj wydaje mi się że napiecie pokazywało 12V i podświetlenie działalo normalnie. Po za tym na klimatroniku pojawiły sie jakies jasniejsze rozrzucone losowo kreski

Opublikowano

Prawidłowe ładowanie powinno wynosić 14,4 i wskazanie tej wartości na tym woltomierzu jest na kresce znajdującej się pomiędzy cyfra 12 a 16. Może ci szwankuje regulator napięcia co może skutkować spaleniem któregoś z urządzeń lub wskaźnik. Brakujące podświetlenie tego wskaźnika może być związane z awarią regulatora napięcia. Sprawdź to ponieważ szkoda akumulatora a mojemu znajomemu skoki napięcia uszkodziły fabryczne radio.

Opublikowano

a propo radia, czy ono moze miec na to wplyw, bo wlasnie mi sie zepsulo kilka dni temu, tzn, czesciowo dzialalo czesciowo nie ;P a dzisiaj problem z tym ladowaniem. Czy moze odwrotnie ladowanie kilka dni temu zespulo radio a dzis sie ujawnił jego problem ? :)

Opublikowano

ok dzieki wielkie koledzy. Musze skolowac jakis miernik i bede dzialal

pomierzyłem dzisiaj wszystko. Wskazanie miernika 14,5 , jak trzymam wieksze oboty, swiatla nawiewy itp. rowniez podobna wartosc, takze ksiazkowo :) natomiast na zegarach w aucie przy tylko odpalonym silniku wskaznik pokazuje 14,5V ale po dodania gazu nadal ok. 16V. Kreski z klimatronika zniknely (może spowodowane byly mrozem). Moze tylko padl wskaznik od voltomierza? Jakies propozycje? Dziekuje z gory bardzo :)

Opublikowano

ok dzieki wielkie koledzy. Musze skolowac jakis miernik i bede dzialal

pomierzyłem dzisiaj wszystko. Wskazanie miernika 14,5 , jak trzymam wieksze oboty, swiatla nawiewy itp. rowniez podobna wartosc, takze ksiazkowo :) natomiast na zegarach w aucie przy tylko odpalonym silniku wskaznik pokazuje 14,5V ale po dodania gazu nadal ok. 16V. Kreski z klimatronika zniknely (może spowodowane byly mrozem). Moze tylko padl wskaznik od voltomierza? Jakies propozycje? Dziekuje z gory bardzo :)

14,5 to już chyba już jest za dużo :mysli: Najlepiej jak byś podjechał do jakiejś firmy zajmującej się profesjonalną naprawą alternatorów np http://www.bendiks.krakow.pl/start.shtml na pewno udziela ci pomocy. Znajomy korzystał właśnie z usług takiej firmy i podczas pomiarów okazało się, że regulator wadliwie działał gdzie wcześniej domowi elektrycy wprowadzali go w błąd.

Opublikowano

14,5 jest ok na wskażnik nie patrz, zmierz dobrze miernikiem na wolnych obrotach i na wyzszych. jak bedzie 14,4-14,5 max to dobrze jak wyzej to moze regulator byc walnięty

Opublikowano

14,5 jest ok na wskażnik nie patrz, zmierz dobrze miernikiem na wolnych obrotach i na wyzszych.

To po co jest ten wskaźnik, skoro nie nalezy na niego patrzeć? :tongue4:

Opublikowano

nie w takim sensie to napisalem. Wskaznik jest po to aby na niego patrzec ale widocznie u ciebie przeklamuje. Sprawdz najpierw ladowanie miernikiem na alternatorze na wolnych obrotach i przy np. 2000 obr/min. Wtedy bedzie wszystko jasne

Opublikowano

na mierniku było ok, na niskich i na wyzszych obrotach oraz przy obciazeniu. A czy duzo praacy jest zeby jakos skalibrowac ten wskaznik zeby dobrze wskazywal, bo mi jakos na podswiadomosc nie dobrze dziala :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...