radimm Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam, panowie może troche smieszne pytanie, ale ile powinno wynosić prawidlowe wskazanie voltomierza na zegarach? Bo dzisiaj pokazywało mi 16V i nie wiem czy to ma jakis z tym związek ale przestał mi sie podswietlac na zegarach voltomierz. Wczoraj wydaje mi się że napiecie pokazywało 12V i podświetlenie działalo normalnie. Po za tym na klimatroniku pojawiły sie jakies jasniejsze rozrzucone losowo kreski
rikardo Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Prawidłowe ładowanie powinno wynosić 14,4 i wskazanie tej wartości na tym woltomierzu jest na kresce znajdującej się pomiędzy cyfra 12 a 16. Może ci szwankuje regulator napięcia co może skutkować spaleniem któregoś z urządzeń lub wskaźnik. Brakujące podświetlenie tego wskaźnika może być związane z awarią regulatora napięcia. Sprawdź to ponieważ szkoda akumulatora a mojemu znajomemu skoki napięcia uszkodziły fabryczne radio.
radimm Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 a propo radia, czy ono moze miec na to wplyw, bo wlasnie mi sie zepsulo kilka dni temu, tzn, czesciowo dzialalo czesciowo nie ;P a dzisiaj problem z tym ladowaniem. Czy moze odwrotnie ladowanie kilka dni temu zespulo radio a dzis sie ujawnił jego problem ?
OQS Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Zdecydowanie opcja druga, również podejrzewałbym regulator.
radimm Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 ok dzieki wielkie koledzy. Musze skolowac jakis miernik i bede dzialal pomierzyłem dzisiaj wszystko. Wskazanie miernika 14,5 , jak trzymam wieksze oboty, swiatla nawiewy itp. rowniez podobna wartosc, takze ksiazkowo natomiast na zegarach w aucie przy tylko odpalonym silniku wskaznik pokazuje 14,5V ale po dodania gazu nadal ok. 16V. Kreski z klimatronika zniknely (może spowodowane byly mrozem). Moze tylko padl wskaznik od voltomierza? Jakies propozycje? Dziekuje z gory bardzo
rikardo Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 ok dzieki wielkie koledzy. Musze skolowac jakis miernik i bede dzialal pomierzyłem dzisiaj wszystko. Wskazanie miernika 14,5 , jak trzymam wieksze oboty, swiatla nawiewy itp. rowniez podobna wartosc, takze ksiazkowo natomiast na zegarach w aucie przy tylko odpalonym silniku wskaznik pokazuje 14,5V ale po dodania gazu nadal ok. 16V. Kreski z klimatronika zniknely (może spowodowane byly mrozem). Moze tylko padl wskaznik od voltomierza? Jakies propozycje? Dziekuje z gory bardzo 14,5 to już chyba już jest za dużo Najlepiej jak byś podjechał do jakiejś firmy zajmującej się profesjonalną naprawą alternatorów np http://www.bendiks.krakow.pl/start.shtml na pewno udziela ci pomocy. Znajomy korzystał właśnie z usług takiej firmy i podczas pomiarów okazało się, że regulator wadliwie działał gdzie wcześniej domowi elektrycy wprowadzali go w błąd.
nowal Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 14,5 jest ok na wskażnik nie patrz, zmierz dobrze miernikiem na wolnych obrotach i na wyzszych. jak bedzie 14,4-14,5 max to dobrze jak wyzej to moze regulator byc walnięty
jihad Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 14,5 jest ok na wskażnik nie patrz, zmierz dobrze miernikiem na wolnych obrotach i na wyzszych. To po co jest ten wskaźnik, skoro nie nalezy na niego patrzeć?
nowal Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 nie w takim sensie to napisalem. Wskaznik jest po to aby na niego patrzec ale widocznie u ciebie przeklamuje. Sprawdz najpierw ladowanie miernikiem na alternatorze na wolnych obrotach i przy np. 2000 obr/min. Wtedy bedzie wszystko jasne
radimm Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Opublikowano 2 Marca 2011 na mierniku było ok, na niskich i na wyzszych obrotach oraz przy obciazeniu. A czy duzo praacy jest zeby jakos skalibrowac ten wskaznik zeby dobrze wskazywal, bo mi jakos na podswiadomosc nie dobrze dziala
nowal Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 tego nie wiem bo nigdy tego nie robilem. Moze ktos inny pomoze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się