intel18 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 witam wszystkich dzis wymieniałem uszczelke pod pokrywa zaworów i przezyłem szok cała pokrywa była pokryta w takiej jasnej mazi było tego fuul co to moze byc? skad to sie bierze? nie wiem co mam teraz zrobic ?? posiadam audi 1.6 benzyne z 96 r 101 km bez zadnego chipowania. http://img716.imageshack.us/img716/5672/hkhhihih.jpg
pablo_9 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Efekt jazdy zimą na krótkich odcinkach tzw. budyń się tworzy
intel18 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Opublikowano 2 Marca 2011 ale to az tak zasyfiały? moze to uszczelka pod głowica?
pablo_9 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 wiesz co ja nigdy u siebie nie zdejmowałem pokrywy zaworów ale jak wyciągnę bagnet olejowy to takie coś mam na bagnecie co zimę
intel18 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Opublikowano 2 Marca 2011 nie były w czyms takim. odme tez przeczysciłem bo troszeczke tez była tym zasyfiała
kred Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 to nie ma sie czym przejmowac umyj wszystko i przegon auto po trasie i problem zniknie niech sie wszystko przemiesza i odparuje
kamilmlody Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 To jest standard. Woda skrapla się na pokrywie, a gdy miesza się z oparami oleju, on się ścina. Wyszysc dokladnie odme z tego, bo mialem przypadek w jednym aucie, ze cos takiego zamarzlo w odmie i bagnetem wypluło cały olej
WinterOOOO Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Podłącze się do tematu w związku z tym osadem należy częściej wymieniać olej czy dać sobie spokój?
cichy s4 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 dogrzewaj auto i dobrej jakości olej lej. [br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 16:08_________________________________________________oleju czesciej nie wymieniaj bo nie ma sensu. tak się robi poprostu czasem takie masełko
Labiel Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Rzecz normalna tak jak piszą koledzy. Wpływ na to ma niedogrzewanie auta oraz kijowy olej.
WinterOOOO Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Rzecz normalna tak jak piszą koledzy. Wpływ na to ma niedogrzewanie auta oraz kijowy olej. Wiem, że jak się robi krótkie odcinki to tak się dzieje. Chodzi mi o to czy przy czymś takim jest wskazana częstsza wymiana oleju? Nie wiem, może się mylę ale czy np. ten osad nie będzie miał złego wpływu na elementy silnika np. Wariator. Kiedyś słyszałem rozmowę mechaników z ASO jak rozmawiali o tym że wymieniają olej dwa razy w roku (przed i po zimie) i nie z przebiegu a właśnie z tego że robią krótkie odcinki. Nie wiem, może to zbytnia nadgorliwość a może jest w tym jakaś prawda.
motor144 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Przyczyną tak dużej ilości emulsji mogą być : 1.Niewłaściwa eksploatacja : -jazda na bardzo krótkich odcinkach (poniżej 2-3 km) , na tyle że silnik nigdy nie osiąga pełnej temperatury 90 stopni. -jeżdżenie mało dynamiczne na małych obrotach, co sprzyja zbyt wolnemu nagrzewaniu się silnika -notoryczne jeżdżenie na małej ilości paliwa w baku( przy niskich temperaturach optymalnie jest utrzymywanie stanu powyżej połowy baku)- po jakimś czasie w paliwie masz dużo wody która skrapla się w baku z powietrza które napowietrza bak 2.Uszkodzenie : -układu chłodzenia (termostat, stary lub niewłaściwy płyn, słaba pompa układu chłodzenia) i silnik za długo osiąga 90 stopni lub wcale (przy nawet dużych mrozach w benzynie po 2-3 km ma być pełna temperatura) -uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do oleju W twoim konkretnym przypadku przyczyną powstania całej emulsji mogła być uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów jeśli nieszczelność była duża albo długo było tak jeżdżone (pod podrywkę mogło zasysać wilgoć z powietrza). Teraz jak wszystko pod pokrywką wyczyściłeś, to po wymianie oleju i przy prawidłowej eksploatacji, co jakiś czas sprawdzać czy od spodu na korku oleju nie zbiera się ponownie maziuga.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się