Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] po czym poznać że ma się chipa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam silnik AEB i coś mi się zdaje że jest dłubnięty. Jak to poznać. Gazownik który konfigurował mi gaz stweirdził ze moge mieć chipa. Na podstawie długich czasów otwrcia wtryskiwaczy. Przekraczają one 25ms na wysokim obciązeniu tzn powyżej 5 tys.

Może to być jakiś progostyk na chipa?

stosuj proszę regulamin,

zajrzyj jeszcze raz upewnić się na przyszły raz jak należy poprawnie pisać temat

pre_pl

Opublikowano

moze - przykladowo wskazanie przeplywomierza w okolicach 160g/s

Opublikowano

na hamownie jedź

nie ma jak twórcze myślenie :decayed:

Opublikowano

niskobudżetowo, to proponuję CI wziąć stoper w rękę i zmierzyć, ile ma do setki. Jak dość duża różnica w stosunku do serii będzie, to wiadomo, ze dłubnięty (jednak 100% pewności Ci to chyba nie da, a komputeraz pewnie rozbierać też nie chcesz).

Opublikowano

niskobudżetowo, to proponuję CI wziąć stoper w rękę i zmierzyć, ile ma do setki. Jak dość duża różnica w stosunku do serii będzie, to wiadomo, ze dłubnięty (jednak 100% pewności Ci to chyba nie da, a komputeraz pewnie rozbierać też nie chcesz).

Też masz pomysły.

Tak jak poziek napisał - można przeanalizować logi i na pewno da się z nich jakiś wniosek wyciągnąć.

Opublikowano

Witam ponownie

Mam samochód z 96 roku silnik AEB , czy po rozebraniu komputera moza jednoznacznie ocenic czy byl chipowany czy nie?

Podobno te modele z tych lat mialy pamiec jednokrotnego zapisu i tylko wlutowanie chipa pomagało. Czy jednak była mozliwośc tylko przeprogramowania ori sterownika?

Pozdrawiam

Opublikowano

moze - przykladowo wskazanie przeplywomierza w okolicach 160g/s

Poziek 160g/s to seria tyle pożera. Po chipsie będzie więcej wciągał. Zrób Logi w grupie 002 i wklej je na forum to coś ci powiemy.

Opublikowano

nie widziałem serii ze 160 jeszcze :P

Opublikowano

Za dużego doświadczenia w tym temacie nie mam, ale prawdą jest że kość jest jednorazowego zapisu, dlatego też po wyjęciu i rozkręceniu kompa( max 10 min. roboty) będzie widać że w miejsce kości wlutowana jest przystawka w którą włożona jest kość (wielorazowego zapisu). No chyba że ktoś nową kość wlutował bezpośrednio w płytkę ale tak raczej się nie robi.

Opublikowano

nie widziałem serii ze 160 jeszcze :P

1.8T AEB Seria 150KM bardzo prosze:

logigrupa002ri0.jpg

Opublikowano

to gdzie ta 160 ?? :tongue4::P:polew:

Opublikowano

to gdzie ta 160 ?? :tongue4::P:polew:

Sam napisałeś:

moze - przykladowo wskazanie przeplywomierza w okolicach 160g/s

:D:tongue4:

To po chipsie wsysa tylko 6g/s więcej :polew: czyli jak napisałeś 160??

Opublikowano

Ja też chciałbym sprawdzić czy mam chipa bo seryjnie mam 90km, koleś mówił ze chip wstawiony na 115km ale juz nie wie kto i kiedy go wstawiał. Wczoraj z tyłu zostawiłem bete 1.6 106km i tak sobie myśle ze jednak moze byc tam ten chip, tylko jak sie upewnić?

Opublikowano

Wczoraj z tyłu zostawiłem bete 1.6 106km

Na tej podstawie to można sobie gdybać, nie wiesz w jakim stanie była tamten silnik, beta mogła być zarżnięta :wink4: Poza tym idąc tym tokiem myślenia to 90 konnym TDi można zapewne objechać 1.6 -Całkiem inny moment, inna masa, beta jest ciężka.

Zrób logi, albo dopytaj się na forum jakie powinno być doładowanie w twoim silniku i podłącz pod kolektor ssący jakiś manometr przemysłowy z małą skalą -np. do 3barów na próbe, który kosztuje pare zł. Przejedz sie kawałek na bucie i będziesz widział ile załaduje. Jeśli będzie Chips na pokładzie to będzie ci więcej ładować.

Opublikowano

Za dużego doświadczenia w tym temacie nie mam, ale prawdą jest że kość jest jednorazowego zapisu, dlatego też po wyjęciu i rozkręceniu kompa( max 10 min. roboty) będzie widać że w miejsce kości wlutowana jest przystawka w którą włożona jest kość (wielorazowego zapisu). No chyba że ktoś nową kość wlutował bezpośrednio w płytkę ale tak raczej się nie robi.

No tak czytam ten temat i jedyna w miarę sensowna odpowiedź. Zrobiłbym to samo. Rozkręcił ECU i zobaczył co tam się dzieje. Nie wiem jak w Audi, ale czasami nie ma wlutowanej wstawki żadnej, tylko po prostu jest kość inna w "ori przystawce"

Opublikowano

Za dużego doświadczenia w tym temacie nie mam, ale prawdą jest że kość jest jednorazowego zapisu, dlatego też po wyjęciu i rozkręceniu kompa( max 10 min. roboty) będzie widać że w miejsce kości wlutowana jest przystawka w którą włożona jest kość (wielorazowego zapisu). No chyba że ktoś nową kość wlutował bezpośrednio w płytkę ale tak raczej się nie robi.

No tak czytam ten temat i jedyna w miarę sensowna odpowiedź. Zrobiłbym to samo. Rozkręcił ECU i zobaczył co tam się dzieje. Nie wiem jak w Audi, ale czasami nie ma wlutowanej wstawki żadnej, tylko po prostu jest kość inna w "ori przystawce"

a co bys zrobił gdyby nie było "wlutowanej wstawki" w "ori przystawce" ?? :naughty: :naughty:

słyszałeś o programie? programie wgrywanym przez gniazdo diagnostyczne?? :gwizdanie:

Opublikowano

pewnie, że słyszałem. wówczas dumałbym dalej. ale to jest najprostszy sposób na sprawdzenie i bardziej dokładny niż mieżenie czasu stoperem, czy hamownia :tongue4:

mierzenie czasu do setki jest mało dokładny, każde auto zjeżdżające z taśmy ma inną moc tak naprawdę i może inaczej chodzić. Jedne lepiej, drugie gorzej więc to mało wymierny test. Najlepiej podjechać i podpiąć pod gniazdo u kogoś, kto się tym zajmuje i po sprawie. nie powinien skasować 1500zł.

Opublikowano

a ja kupiłbym sobie wskaźnik za 80 zeta albo nawet taniej za 60 zeta autogauge czy inny i podpiął.

Jeżeli doładowanie będzie w okolicach 1 bara to jest czip/program

jezeli max 0,6 to seria

czyli koszt podpinania powiedzmy od 50-150 zeta

a tak masz cos materialnie w postaci wskaźnika

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...