bratpit Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) Świetny materiał dotyczący koła dwumasowego , zasady działania i najczęstych usterek koła dwumasowegohttps://www.youtube.com/watch?v=aenFgmg6F5I#t=29 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/cala-prawda-o-kole-dwumasowym-wszystko-co-chcielibyscie-wiedziec-o-dwumasie/ewb9k#fp=ashttp://www.motofocus.pl/technika/technika_1576.phphttp://www.motofocus.pl/technika/technika_3316.php Edytowane 12 Lutego 2015 przez wrclaguna
and Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 dalej ne jest tam napisane o co chodzi i jakie sa symptomy
pehjoe Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 To ja na to pytanie Ci odpowiem - poniewaz jade dzis do serwisu i bede to prawdopodobnie robil. Auto wpada Ci w wibracje bardzo podobnie jak przy wywalonych poduszkach pod silnikiem tylko ze z tego co rozmawialem z mechanikami przy poduszkach jak masz strzelone silnik przechyla sie w jedna strone. Przy strzelonej dwumasie auto na biegu i biegu jalowym wpada w nierowna prace i drgania - gaszac samochod tez odczowasz drganie
zdanpak Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 W poznaniu jest gościu , który regeneruje dwumasy SPRZEGLO-SERVICE ul. Ziębicka 37 60-163 Poznan Tel.(061) 868-46-14 Tel. 609-888-868 Tel. 609-888-838 wystawia sie taż na Allegro . Czy ktoś korzystał już z jego usług?
lukasz Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 tez z ciekawosci jestem ciekawy czy da sie zregenerowac dwumasa
maciekpolanica Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 W poznaniu jest gościu , który regeneruje dwumasy SPRZEGLO-SERVICE ul. Ziębicka 37 60-163 Poznan Tel.(061) 868-46-14 Tel. 609-888-868 Tel. 609-888-838 wystawia sie taż na Allegro . Czy ktoś korzystał już z jego usług? Ja korzystalem z uslug tego Pana. Robilem kumplowi Mazde 6 o przebiegu 170 tys z wywalonym dwumasem. Pewnie tego by nie regenerowal ale jak uslyszal cene 2900 za samego dwumasa to zdebial:) Za regeneracje tego kola wzieli 1200zl. Ogolnie po zmontowaniu wszystko bylo ok. Na poczatku strasznie szarpalo przy ruszaniu ale to normalne bo musialo sie sprzeglo dotrzec. Na chwile obecna wszystko dziala ok. Zrobil juz na nim ok 5000km. W przypadku audi gdzie dwumas kosztuje ok 1600zl uwazam ze regeneracja jest nie warta zachodu. Pozdrawiam
marcinzulek Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam czy może ktoś opisać jak poznać ze to koło jest rozwalone?? U mnie przy jeździe na niskich obrotach od 1000-2000 słychać tak jak by dwie tarcze metalowe tarły się o siebie, niewiem co to jest moze ktoś pomoże. z góry dzięki.
TOMET4 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 witam generalnie jest to taki metaliczny odglos ja regenerowalem w poznaniu do volvo v80 nabili mi nowa wykladzine i zalozyli nowe cwieki awtko jezdzilo ale czy bylo idealnie to chyba raczej nie wiecej nie moge nic powiedziec bo szybko zostalo sprzedane wiec niewiem ile to pochodzi
RAFLIK A4 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 oznaka kończącego się dwumasu to jak ruszasz z pierwszego biegu to szarpie do przodu tak jak by tarcza sprzęgła odskakiwała i łapała na nowo się dwumasu, ale to już jest efekt wykończonego dwumasa na maxa [br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 09:52_________________________________________________nie dawno byłem w motoryzacyjnym i dowiedziałem się ze valeo ma specjalnie robione komplety sprzęgła. w taki zestaw wchodzą : -tarcza sprzęgła -łożysko oporowe -docisk - i specjalnie już koło zamachowe jedno-masowe pod AFN bo o ten silnik się właśnie pytałem za jedyne 1500zł i co wy na to dobra cena za taki zestaw dedykowany pod motor AFN?
mazi171 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam, Za 1650 masz na al....ro zestaw sprzęgło+ dwumas. Trzymaj się z daleka od tego zamiennika z jednomasowym kołem bo skrzynia szybko odmówi posłuszeństwa. pozdrawiam
RAFLIK A4 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam, Za 1650 masz na al....ro zestaw sprzęgło+ dwumas. Trzymaj się z daleka od tego zamiennika z jednomasowym kołem bo skrzynia szybko odmówi posłuszeństwa. pozdrawiam No to ja już mam rozdwojeni jaźni :/ Powiedzcie mi co mam założyć czy jednomasa czy dwumasa?? Ale proszę o konkrety!
acev78 Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Witam ja mam audi a4 b5 rok 99 AHU dodam ,że jest zawirusowany i mam 216ki i podczas przyspieszania na 3,4 i5 biegu trzesie budą .dodam,że nie było tego przed zawirusowaniem .czy to może być kończące sie sprzęgło albo 2-mas??jeśli takowy posiadam...pozdro Mariusz
RAFLIK A4 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 myślę ze wirus do poprawek jeśli to od razu po zawirusowaniu się to szarpanie pojawiło
acev78 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Odp: [ALL] Koło dwumasowe , świetny materiał plus filmik « Odpowiedz #12 : 03 Luty 2011, 21:17 » myślę ze wirus do poprawek jeśli to od razu po zawirusowaniu się to szarpanie pojawiło witam...właśnie tego wirusa robił mi tiuner partacz najwidoczniej bo wpierw zrobiłem wirusa a potem po miesiącu wstawiłem wtryski 216ki i pytałem czy trzeba robić korektę odpowiedział,że nic się już nie robi ,że tak jest ok..a wydaje mi się ,że jest coś spieprzone bo strasznie kopci... :thumbdown:i bierze od samego dołu a potem się jakby muli...sprzęgło się nie ślizga ale to drżenie podczas deptania mnie rozwala...myślisz,że korekta wskazana????pozdro Mariusz
SHADEpl Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Witam panowie :>podczepię się pod temat z tym trzęsieniem budą, silnikiem. Przeczytałem miliony forum na ten temat i nic konkretnego w sumie się nie dowiedziałem! Może opisze swój przypadek. Podobnie jak opisał Pehjoe w 3 poście, przy odpalaniu autka za każdym razem zatrzęsie całą budą, silnikiem, kierownicą lewarkiem zmiany biegów i czym się tylko da 1 bieg wszystko ok 2 bieg tak samo natomiast przy 3 już troszkę trzęsie.. 4,5 bieg wyraźne odczucie trzęsienia autem wszystko się to dzieje gdy przyspieszam od 1200 do 2000 obr/min natomiast kiedy puszcze nogę z gazu wszystko wraca do normy zauważyłem ze stojąc w korku na biegu jałowym tez zatrzęsie silnikiem, przy gaszeniu również zatelepota dosyć mocno! myślałem, że to poducha pod silnikiem któraś może walnięta, ale po postach wyżej bardziej wydaje mi się prawdopodobne to kolo dwumasowe! juz sam nie wiem
RAFLIK A4 Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Witam panowie :>podczepię się pod temat z tym trzęsieniem budą, silnikiem. Przeczytałem miliony forum na ten temat i nic konkretnego w sumie się nie dowiedziałem! Może opisze swój przypadek. Podobnie jak opisał Pehjoe w 3 poście, przy odpalaniu autka za każdym razem zatrzęsie całą budą, silnikiem, kierownicą lewarkiem zmiany biegów i czym się tylko da 1 bieg wszystko ok 2 bieg tak samo natomiast przy 3 już troszkę trzęsie.. 4,5 bieg wyraźne odczucie trzęsienia autem wszystko się to dzieje gdy przyspieszam od 1200 do 2000 obr/min natomiast kiedy puszcze nogę z gazu wszystko wraca do normy zauważyłem ze stojąc w korku na biegu jałowym tez zatrzęsie silnikiem, przy gaszeniu również zatelepota dosyć mocno! myślałem, że to poducha pod silnikiem któraś może walnięta, ale po postach wyżej bardziej wydaje mi się prawdopodobne to kolo dwumasowe! juz sam nie wiem No w twoim przypadku bardziej stawiał bym na poduchy :/ Bo jak przy ruszaniu z jedynki nic ci nie szarpie to dwumasa bym zostawił w spokoju (Jak nie szarpie to nie ruszać bo jeszcze można ładnych kilkanaście tysiączków zrobić na dwu masie) Po sprawdzaj poduchy na silniku i skrzyni najlepiej jak masz znajomego co się na tym zna
SHADEpl Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 No w twoim przypadku bardziej stawiał bym na poduchy :/ Bo jak przy ruszaniu z jedynki nic ci nie szarpie to dwumasa bym zostawił w spokoju No właśnie przy ruszaniu delikatnie szarpie :gwizdanie: sry że nie napisałem o tym i w dodatku sprzęgło łapie wysoko, ale nie slizga! w piątek jadę do znajomego mechanika to obczaję o co kaman ale mam cicha nadzieje ze to poduch(oby) dzięki za odp
k4mil3k Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Przeczytalem wiele tematow o drganiach, rezonansie, itp. Niestety zaden nie odpowiadal dokladnie moim objawom. Wiec, opisze dokladnie co sie dzieje. Generalnie w aucie (podczas jazdy i postoju) czuc bylo dosc mocne wibracje, drgania w okolicach 3 tys obrotow. Jezdzilem z tymi drganiami juz dobre 50 tys km, poprostu albo maks 110km/h, albo powyzej 130km/h :> W ostatnich dniach dosc sie to nasililo. Dzis bylem u mechanika i okazalo sie ze brak jest 3 srub dolnych M10(dwie przelotowe i jedna normalna) laczacych skrzynie z blokiem silnika. Te dwie przelotowe zostaly uzupelnione, pozostala niestety nie, gdyz najprawdopodobniej w korpusie/obudowie skrzyni jest zerwany gwint. Dwie inne sruby byly lekko luzne. Po dokreceniu wszystkiego na tzw "beton" owe dosc odczywalne drgania przy 3 tys obrotow ustapily. Jednakze teraz pojawily sie one w zakresie obrotow od 4500 wzwyz i do tego sa naprawde bardzo mocno odczuwalne. Jadac autem slychac dosc mocne i glosne buczenie i czuc je na wszystkim. Nie jest to zaden rezonans wydechu, gdyz przy probach naciagania, czy odciagania wydechu nic sie nie zmienialo. Plecionka cala. Tak samo przy probach szarpania silnikiem nic sie nie zmienialo. Poduchy sa cale, guma nawet nie popekana. Mechanik - zreszta bardzo zaufany stwierdzil ze te buczenie ewidentnie wydobywa sie z miejsca laczenia skrzyni z blokiem. Podejrzewam kolo dwumasowe - i teraz pytanie do znawcow....czy ktos sie z czyms podobnym spotkal ? Czy to mozliwe ze sruby laczace zaczely same sie wykrecac od drgan ? Bo niewiem czy zrzucac skrzynie ;/
rafaele84 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Witam Czy wie ktos ile mniej wiecej ile kilometrow wytrzymuje kolo dwumasowe? Ja sie oczytalem chyaba za duzo na forum i po moich objawach czyli. -na postoju (przy uruchomionym silniku) problem z wbiciem jedynki lub wstecznego podczas jazdy juz nie najgorzej ale z lekkim oporem, sprzeglo bralo mi wysoko od roku ale nie ciaglo czasem szarplo delikatnie przy ruszeniu. Kupilem caly komplet sprzeglo dwuams Luka. I co sie okazalo mialem rozsypane łożysko igiełkowe ktore jest na walku i to byla glowan przyczyna. Kumpel ktory mi to zakladal moiwl ze kolo jest jeszcze w dobrym stanie i na sprzegle bym jeszcze posmigal (Przy wymianie mialem 240tys km) Teraz jest wszytsko nowe i jest miodzio:) Lecz nieraz nie warto sie spieszyc z zakupem czesci. Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się