wooojtus 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Dwa tygodnie po wymianie rozrządu zaświeciła sie, obca dla mnie do tej pory, kontrolka temperatury (czerwona). Sprawdziłem poziom płynu - poniżej minimum. Dolałem i zostawiłem w spokoju. Po dwoch tygodniach znowu to samo. Z poziomu max. zrobiło sie minimum i kontrola raziła. Co może być przyczyną?Czy mam powód do obaw czy to może jakaś drobna nieszczelność? Dziekuję za każdą pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Czy wraz z rozrządem była wymieniana pompa wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wooojtus 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Nie, pompa wody nie była wymieniana. Nie była wymieniana chyba również przy poprzedniej wymianie rozrządu. Tylko skad taki zbieg okoliczności, że akurat po wymianie rozrządu (ani miesiąc wcześniej ani później) dolewam litr płynu chlodniczego co 2 tyg.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Możliwe, że akurat nieszczęśliwie w tym czasie się rozszczelniła, długo jej nie zmieniałeś i miała prawo paść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wooojtus 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Ok, to przyjmuję, że to naprawdopodobniej wyciek z pompy wodnej. A czy mogę tak na razie jeżdzić dolewając płynu (średnio 1 litr raz na dwa tygodnie)? nic nie uszkodzę? Aha i nie wiem czy to powiązany objaw, ale z rana na mrozie, do pełnego rozgrzania silnika (tem. nie wzrasta powyżej 90'C) do kilkunastu minut po uruchomieniu silnik pracuje jak traktor, prawie doslownie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Jakiś czas od biedy możesz pojeździć, byle nie za długo bo jeszcze się rozsypie. Najlepiej byłoby jednak zawinąć na dniach do warsztatu i próbować sprawdzić skąd dokładnie cieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżej 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 wooojtus Sprawdź jeszcze czy masz szczelny zbiornik wyrównawczy, czy nie puszcza przez korek albo któryś z węży. Często się zdarza, że zaczyna popuszczać trójnik przy wejściu do głowicy. Zobacz czy nie jest tam mokro zwłaszcza jak silnik jest zimny, najlepiej po nocy. No i ostatnia z możliwości to mikropęknięcia głowicy. Wtedy nie widać gdzie jest mokro a płynu ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bell23 1 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 VAG serwis zaleca wymianę pompy wody wraz z wymianą rozrządu i pasków najczęściej po wymianie paska klinowego "lecą " łożyska pompy wody ( inne naprężenia ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_sky 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 sprawdź czy zamiast oleju nie masz białej emulsji skoro silnik tak pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wooojtus 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Bardzo dziękuję za wskazówki, dopiero w przyszły weekend bedzie czas na gruntowne oględziny. Chociaż pojęcie o temacie mam ograniczone, ale czy przypadkiem przy padniętej pompie wody nie miałbym wzrostow temperatury powyżej 90'C? dodam, że temp. zawsze jest równiutko, prawidłowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maraas 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 U mnie również ubywa, zobacz czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego nie jest mokro. Niestety u mnie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest walnięta i ciśnienie idzie w układ chłodzenia no i przy ostrzejszej jeździe wypluwa co nieco przez przelew w zbiorniczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 czy przypadkiem przy padniętej pompie wody nie miałbym wzrostow temperatury powyżej 90'C? dodam, że temp. zawsze jest równiutko, prawidłowo... Jeżeli pompa jest cała i pracuje, nie ukręciło wirnika, a tylko jest nieszczelna to będzie dalej spełniać swoją funkcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oscar/Mariusz 0 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 tak jak kolega wyżej napisał sprawdź poziom oleju jak najszybciej bo możesz stracić silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeeJay_Kill 1 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 ja się jednak wypowiem, że to króciec - do zdjęcia osłona silnika, latarka w dłoń. Przejedź się, zgaś silnik i patrz po kilkunastu minutach na prawą stronę silnika - będzie widać, czy jest mokro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wooojtus 0 Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 jak wspominałem, w weekend na podnośniku sprawdzę dokładnie skąd wyciek. Chyba nie jest bardzo źle i to wyciek zewnętrzny, bo olej nie ma koloru "bialej emulsji", jest w takim samym kolorze i gęstości w jakiej powinien być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tezet627 0 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 W pierwszej kolejnosci sprawdź zbiorniczek oraz króciec... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygal 0 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Ja kiedyś wymieniłem korek zbiornika i pomogło na ubywający płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 a ja bym sprawdził przy chłodnicy wszystko tam gdzie musiał mechanik rozpiąć układ przy zrzucaniu pyska auta. może mu sie zawiną oring na króćcu od chłodnicy zakładając przewód... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygal 0 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Tak jak pisze SotoM sprawdź takie pierdoły często właśnie to jest przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_sky 0 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 był weekend sprawdziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się