Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Ubytki płynu chłodniczego


wooojtus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Dwa tygodnie po wymianie rozrządu zaświeciła sie, obca dla mnie do tej pory, kontrolka temperatury (czerwona). Sprawdziłem poziom płynu - poniżej minimum. Dolałem i zostawiłem w spokoju. Po dwoch tygodniach znowu to samo. Z poziomu max. zrobiło sie minimum i kontrola raziła. Co może być przyczyną?Czy mam powód do obaw czy to może jakaś drobna nieszczelność?

Dziekuję za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pompa wody nie była wymieniana. Nie była wymieniana chyba również przy poprzedniej wymianie rozrządu. Tylko skad taki zbieg okoliczności, że akurat po wymianie rozrządu (ani miesiąc wcześniej ani później) dolewam litr płynu chlodniczego co 2 tyg.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że akurat nieszczęśliwie w tym czasie się rozszczelniła, długo jej nie zmieniałeś i miała prawo paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to przyjmuję, że to naprawdopodobniej wyciek z pompy wodnej. A czy mogę tak na razie jeżdzić dolewając płynu (średnio 1 litr raz na dwa tygodnie)? nic nie uszkodzę? Aha i nie wiem czy to powiązany objaw, ale z rana na mrozie, do pełnego rozgrzania silnika (tem. nie wzrasta powyżej 90'C) do kilkunastu minut po uruchomieniu silnik pracuje jak traktor, prawie doslownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas od biedy możesz pojeździć, byle nie za długo bo jeszcze się rozsypie. Najlepiej byłoby jednak zawinąć na dniach do warsztatu i próbować sprawdzić skąd dokładnie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wooojtus

Sprawdź jeszcze czy masz szczelny zbiornik wyrównawczy, czy nie puszcza przez korek albo któryś z węży.

Często się zdarza, że zaczyna popuszczać trójnik przy wejściu do głowicy. Zobacz czy nie jest tam mokro zwłaszcza jak silnik jest zimny, najlepiej po nocy.

No i ostatnia z możliwości to mikropęknięcia głowicy. Wtedy nie widać gdzie jest mokro a płynu ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG serwis zaleca wymianę pompy wody wraz z wymianą rozrządu i pasków

najczęściej po wymianie paska klinowego "lecą " łożyska pompy wody ( inne naprężenia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy zamiast oleju nie masz białej emulsji skoro silnik tak pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wskazówki, dopiero w przyszły weekend bedzie czas na gruntowne oględziny. Chociaż pojęcie o temacie mam ograniczone, ale czy przypadkiem przy padniętej pompie wody nie miałbym wzrostow temperatury powyżej 90'C? dodam, że temp. zawsze jest równiutko, prawidłowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również ubywa, zobacz czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego nie jest mokro. Niestety u mnie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest walnięta i ciśnienie idzie w układ chłodzenia no i przy ostrzejszej jeździe wypluwa co nieco przez przelew w zbiorniczku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przypadkiem przy padniętej pompie wody nie miałbym wzrostow temperatury powyżej 90'C? dodam, że temp. zawsze jest równiutko, prawidłowo...

Jeżeli pompa jest cała i pracuje, nie ukręciło wirnika, a tylko jest nieszczelna to będzie dalej spełniać swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się jednak wypowiem, że to króciec - do zdjęcia osłona silnika, latarka w dłoń. Przejedź się, zgaś silnik i patrz po kilkunastu minutach na prawą stronę silnika - będzie widać, czy jest mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspominałem, w weekend na podnośniku sprawdzę dokładnie skąd wyciek. Chyba nie jest bardzo źle i to wyciek zewnętrzny, bo olej nie ma koloru "bialej emulsji", jest w takim samym kolorze i gęstości w jakiej powinien być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejnosci sprawdź zbiorniczek oraz króciec...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sprawdził przy chłodnicy wszystko tam gdzie musiał mechanik rozpiąć układ przy zrzucaniu pyska auta. może mu sie zawiną oring na króćcu od chłodnicy zakładając przewód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...