trezor4 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Witam od jakiegoś czasu walczę z piszczącym paskiem ... dzisiaj ściągnałem pasek z alternatora i sprawdzałem sprzęgiełko alternatora i jak kręce rolką powoli to wirnik kreci się w obie strony , jak krece szybko to przy kręceniu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara to napędza wirnik a jak kręce zgodnie ze wzkazówkami zegara tak gwałtownie i zatrzymuje to wirnik robi jeszcze 3-4 oborty wiec wygląda na sprawne sprzęgiełko ? ale jest duże bicie wzdłużne ok 2mm jak ruszam rolką na alternatorze i jak krece to słuchać piszczenie jakby zatarte łożyska , czy mogły sie zatrzeć tylko łożyska wew, alternaotra ? czasem mam tak też ze jak zapale silnik to pali sie kontrolka aku dopiero jak obroty zwieksze do 1500 to gasnie i wskazowka na dece idze na 14v . Moze ktoś pomoże w diagnozie mojego alternatra ? czy to sprzęgiełko jednak czy łożyska ...
OLIVER Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Witaj ... Najpierw jeszcze sprawdź sobie regulator napięcia ....jakie są szczotki ..czy w ogóle są jeszcze ...
trezor4 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Opublikowano 5 Marca 2011 narazie chce rozwiazac problem piszczenia wiec regulator napiecia mnie nie interesuje.... chyba musze jutro wyciagnac altek z auta i rozebrac
fly07 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Z tego co piszesz, to sprzęgiełko wygląda na sprawne. Najpierw sprawdź napinacz alternatora - może być problem z rolką, to częściej siada niż łożyska alternatora.
trezor4 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Opublikowano 5 Marca 2011 napinacz tez jest ok .... jak krece rolka alternatora to wlasnie slychac to piszczenie .... wiec to jest napewno przyczyna
rikardo Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 napinacz tez jest ok .... jak krece rolka alternatora to wlasnie slychac to piszczenie .... wiec to jest napewno przyczyna Przypuszczalnie nie piszczą łożyska lecz szczotki na komutatorze wirnika. Skoro świeci się ładowanie to możesz mieć już wyżłobiony na komutatorze rowek w którym wieszają się szczotki i pojawia się piszczenie. Aby to sprawdzić trzeba wymontować alternator natomiast sam komutator można kupić jako oddzielna część.
Sztomel Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 co Wy piszecie, że sprzęgiełko alternatora jest sprawne : jak krece szybko to przy kręceniu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara to napędza wirnik a jak kręce zgodnie ze wzkazówkami zegara tak gwałtownie i zatrzymuje to wirnik robi jeszcze 3-4 oborty wiec wygląda na sprawne sprzęgiełko ? przecież ten opis świadczy o uszkodzeniu sprzęgiełka - podczas gwałtownego kręcenia kołem pasowym alternatora w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara wałek alternatora nie może być napędzany.
trezor4 Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Opublikowano 6 Marca 2011 ale dlaczego w drugą stronę działa sprzęgiełko ? kierunek obrotów opisywałem względem mnie stojącego przodem do auta , czyli zgodnie ze wskazówkami obracałem rolką w prawą stronę , w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara kręciłem w lewo czyli w kierunku napinacza - to tak do jasności w która stronę co sie dzieje. Jeżeli chodzi o to ładowanie to zdarza mi sie żadko żeby wskazówka się zawiesiła i musze go przygazować do 1500 żeby ładowanie wzrosło do 14v , ale napisałem o tym żeby łatwiej było zdiagnozować . A co może powodować luz wzdłużny ?
Sztomel Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 kierunek zawsze opisuje się względem podzespołu który opisujesz, ja mam Golfa z silnikiem montowanym poprzecznie więc gdy coś opisuję to robię to tak by na innych forach było to również zrozumiałe a nie piszę, że stoję do silnika z lewej strony - proste. Nigdy nie miałem Audi bo ja biedak jestem i jeżdżę autem dla mas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się