P-U-M-A Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 O co ci chodzi z tylnimi słupkami nic nie cięte;)
duffy Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 wsadzales cala poliftowa podsufitke ? oslony tylnych słupków przecież nie pasuja....... chyba ze poliftowa s4 ma jeszcze inna podsufitke ...
P-U-M-A Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Ja podsufitke przedliftową tylko obijałem i dokładałem lampki poliftowe w podsufitke.
woj-o Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 O które dokładnie osłony słupków chodzi - te przy bagażniku 9kombi) czy na tylnych drzwiach?
moskal Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 nie wsadzisz podsufitki , problem jest tak jak napisałeś z rączkami i inaczej umiejscowione są uchwyty do rolety/siatki
woj-o Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 jeżeli tylko położenie mocowania rączek jest to samo (przód-tył) to się da to zrobić. Co do siatki znowu - nie mierzyłem suwmiarką ale położenie mocowań wygląda na takie samo - i to też da się zrobić. No chyba że złośliwie przesunęli te mocowania np. w przód o 1 cm [br]Dopisany: 12 Maj 2011, 17:31_________________________________________________myślałem że mówisz o plastikowych osłonach słupków - te mogę sprawdzić zaraz na żywo [br]Dopisany: 12 Maj 2011, 17:31_________________________________________________OK - poszedłem dokładnie pooglądałem. Masz rację - niestety. Jest różnica w miejscu mocowania tylnej rączki (przednia rączka jest tak samo a mocowanie siatki powinno się zmieścić jak stoi). Ale chyba nie wszystko stracone, nie miałem pod ręką tego dystansu alu co jest w polifcie, jeżeli on by mi się zmieścił w przetłoczenie blachy mimo przesunięcia 1-2cm do tyłu (taka jest różnica mocowania tylnej rączki) to da się to zrobić. Niestety będzie trudniej bo otwory trzeba będzie wiercić mając przymierzoną i ustaloną podsufitkę... Wiercić i tak trzeba więc tutaj to kwestia 2 dziur więcej. Jak zaraz nie lunie to pójdę pstryknę foty to pokaże o co chodzi. [br]Dopisany: 12 Maj 2011, 17:50_________________________________________________No to wygląda tak: Takie jest przesunięcie mocowania tylnej rączki: (z tyłu nowa podsufitka - polift, z przodu stara) A tutaj widać jak to wygląda od strony budy w przed lifcie: Na drugim obrazu widać że pod rączkę jest przetłoczenie (wgłębienie). Jeżeli odległość od ori mocowania do tego przetłoczenia wystarczy żeby przesunać mocowanie i żeby się dystans zmieścił to spoko da się to przymocować. Jeżeli nie wystarczy to sprawa będzie jeszcze trudniejsza po jedno mocowanie by było poza przetłoczeniem a drugi na nim (trzeba by dodatkowo jakieś podkładki dawać na jednej stronie żeby to wyrównać.
moskal Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Przerabiałem podsufitke poliftowa w przedlifcie i uwierz mi ze ciezko bedzie ci to ogarnąć tak jak należy. ale powodzenia zycze :good:
woj-o Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 heh dzięki za dobre słowo - na razie plan jest "przerobić budę pod podsufitkę poliftową". W weekend spróbuje to przymierzyć i zobaczę jak stoję. Ja tam bym brał starą podsufitkę gdyby była blisko Wroca a tak była tylko po liftowa. Jak już pisałem moja po prostu się rozpadła - no i teraz mam niezamierzoną rzeźbę Musze to ogranąć co najmniej b.dobrze bo auto powinno jakoś wyglądać a nie jak złom - generalnie jak na markę premium to trwałość wnętrza pozostawia wieele do życzenia w Audi.
moskal Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 generalnie jak na markę premium to trwałość wnętrza pozostawia wieele do życzenia w Audi. to musiałeś miec jakis felerny model bo bardzo rzadko dzieje sie coś z podsufitką , moze masz auto po powodzi ???? ja miłem B5 z 95 roku , potem z 96 roku , teraz z 98 roku i podsufitki miały sie wyśmienicie. W tej z 96 roku wymieniałem na esową poliftową i było duuuzo rzeźby , nie dokończyłem rzeźbić i mi auto roz...li wiec ci nie powiem jak to sie skończyło
woj-o Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 po powodzi nie jest - raczej po praniu co nie zmienia faktu że nie bardzo jakość odpowiada marce (a przynajmniej opinii o niej). P.S. Rzeźba w pół drogi - mocowania raczej zrobione, niestety tylne mocowania siatki nie podejdą bo blacha dachu jest zbyt przetłoczona w starym (w polifcie musi być tam bardziej płasko), na razie nie widzę możliwości przykręcenia tego w jakikolwiek sposób oprócz cięcia budy i wspawania inaczej mocowań (lub zrobienia własnych mocowań co raczej estetyczne nie będzie). Przednie mocowania siatki powinny się załapać za to. [br]Dopisany: 14 Maj 2011, 15:39_________________________________________________Update. No to podsufitka w aucie - trzyma się ale jeszcze do końca trochę zostało. Elektryka pociągnięta - zostaje to podłączyć przód przy słupku i z tyłu lampkę. Ogólnie jak ktoś nie ma dużo silnej woli i zaplecza technicznego to odradzam zabawę Od przodu do środkowego słupka - plug & play - wszystko pasi co do dziurki. Od środkowego słupka w tył - rzeźba jakich mało. Trzeba przenosić mocowania tylnej rączki. Potrzebne są też oryginalne dystanse od lifta (lub rzeźba we własnym zakresie. Ale to nie koniec... Jakimś cudem po skręceniu rączki i dystansu podsufitka ma luz w tej przestrzeni między rączką a dystansem - nie wiem dlaczego (głębokość mocowań w karoserii nie miałaby na to wpływu). Więc na szybko rączkę troszkę porzeźbiłem i jest gitara. To mniej więcej tyle jeżeli chodzi o rączki. Z mocowaniami siatki jest tak: - przednie się załapuje na otwór mocujący i da się to przykręcić bez rzeźby w budzie. - z tylnym natomiast jest jak pisałem - nie da rady tego zrobić na oryginalnych mocowaniach. Karoseria przedliftowa praktycznie idzie w płaszczyźnie podsufitki (-0.5cm) przy tym mocowaniu - natomiast mocowanie liftowe potrzebuje co najmniej 3 cm wgłębienia. Wygląda na to że polift miał dużo węższe wzmocnienia przy dachu (jakby próbowali zyskać te 2 cm przestrzeni na szerokość...). Przedliftowe mocowanie nie podejdzie bo dziura w podsufitce poliftowej jest 2x większa (nie zakryje). Na razie nie mam na to pomysłu (oprócz spawania aluminium i grubej rzeźby poliftowego mocowania (wyciąć ścianki boczne skrócić i przyspawać ściankę tylną dużo bliżej. Nie wiem czy to realne (bo np. wtedy może już bolec siatki się nei mieścić w ten otwór ale jak ktoś nie ma dostępu do spawania aluminium (lub stopu magnezowego) (i to artystycznego) to jest to raczej w sferze rozważań teoretycznych. Poniżej zdjęcie poglądowe z czym jest najwięcej problemów (uwaga dużo waży - 6MB): Jak znowu będzie jasno na dworze to zapodam zdjęcia rączek i tego co w nich przerabiam, żeby ładnie się skręcało do podsufitki. [br]Dopisany: 14 Maj 2011, 21:25_________________________________________________OK - operacja prawie skończona - zostało trochę lektryki. Obiecane fotki rączek: Oto materiał wyjściowy: A tak to wygląda po rzeźbie: A tu efekt końcowy:
abdul81 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 hmm myślałem tez nad taka zmianą na podsufitke s4 polift ale widzę że dość sporo kombinacji z tym jet
woj-o Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 No jest jest - też się nie spodziewałem że tyle w sumie drobnych rzeczy zmienili. No ale jak się zaczęło to trzeba było skończyć Tak samo boczki bagażnika Avanta są inne (bo inne jest mocowanie (zamek) oparcia tylnej kanapy) - tak jakby ktoś miał ochotę urwane zaczepy rolety sobie "naprawić" wymieniając boczki.
Tomek Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 A ja mam też podsufitkę poliftową W sedanie nie trzeba dużo przerabiać :cool1:Tylne słupki,mocowania trzeba podciąć i przy słoneczkach zrobić miejsce do przewodu i można się cieszyć nową podsuwitką :>
pawelwor Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 To jeszcze parę uwag co do rączek ode mnie. Potrzebne blachowkręty o dł. gwintu 48-50mm, główka i grubość taka sama jak blachowkręty przed liftem; Potrzebne wiertła o grubości 3,5 i 4,5 + ew. mniejsze, żeby zrobić pierwszy otwór prowadzący. Dobrze jest zrobić z ori plastikowym bolcem, bo on trzyma aluminiowy dystans, jak nie ma rączek przykręconych; Co do poliftowych uchwytów na siatkę to potwierdzam, że tylko większa rzeźba. Z tyłu trzeba by uciąć uchwyt i go przyspawać, a po środku jeśli nie spawać, to zrobić tulejkę w kształcie wąskiego trapezu, bo otwór do przykręcenia (ale nie ori przedlifta na ampula, bo jest przesunięty w stosunku do uchwytu) blachowkrętu jest pod kątem. Aha, jeszcze jedno. Jakbyście wiercili otwory to podłóżcie sobie jakąś folię, bo naprawdę ciężko odkurzać opiłki z siedzeń i podłogi
fragless1 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 A ja mam też podsufitkę poliftową W sedanie nie trzeba dużo przerabiać :cool1:Tylne słupki,mocowania trzeba podciąć i przy słoneczkach zrobić miejsce do przewodu i można się cieszyć nową podsuwitką :> Odświeżę trochę. Mógłbyś kolego trochę więcej napisać o montażu tej podsufitki do sedana. Chciałbym to sobie zrobić, ale nie wiem, czy warto się zabierać za taką robotę.
grippen Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 A ja mam też podsufitkę poliftową W sedanie nie trzeba dużo przerabiać :cool1:Tylne słupki,mocowania trzeba podciąć i przy słoneczkach zrobić miejsce do przewodu i można się cieszyć nową podsuwitką :> Odświeżę trochę. Mógłbyś kolego trochę więcej napisać o montażu tej podsufitki do sedana. Chciałbym to sobie zrobić, ale nie wiem, czy warto się zabierać za taką robotę. Powiem ci że ja montowałem z polifta do swojego i pasuje p&P (tylko sedan) w avancie jest więcej zabawy Musisz mieć komplet tzn podsufitke dystanse do tej podsufitki rączki osłony słupków przednich oraz tylnich (w tylnich trzeba tylko usunąć dwa albo trzy zaczepy ale to będziesz sam wiedział które jak przymierzysz) a i osłony środkowe na pasy bo są inne. Aha musisz kupić wieksze wkręty do zamocowania dystansów z rączkami ale to też będziesz wiedział co i jak jak kupisz. Teraz masz mocowane na wkrętach a w poliftach jest na śruby i będziesz musiał kupić wkręty takie jak masz teraz tylko takie długie jak w poliftach
fragless1 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Dzięki za dobry opisik. Napisz mi jeszcze, jak jest z włożeniem tej podsufitki? Trzeba wyrzucać szybę, czy przez drzwi jakoś to przejdzie?
grippen Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 spokojnie włożysz kładziesz oparcie foteli i przeciskasz przez przednie drzwi pasażera żadnej szyby nie trzeba wycinać
pawelwor Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 A skladanego oparcia kanapy nie masz?
grippen Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 ale poco się mordować przez bagażnik wystarczy że położy przednie siedzenia możesz nawet zagłówki powyciągać i wkładasz od strony pasażera i finito
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się