Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL] Problem z zawieszeniem gwintowanym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problem chciałem sobie troszkę obniżyć zawieszenie przy mojej audi,ale strasznie zapiekły mi się nakrętki od gwintu nie mogę ich poruszyć ani jednej ani drugiej, doszło do tego ze aż się klucz wygiol a nakrętki i tak nie pościły :disgust: :disgust:

Ma ktoś możne pomysł co z tym zrobić??

Opublikowano

Wyczyść

lej dużo odrdzewiacza

opukaj na około nakrętki młotkiem

może przecinakiem delikatnie spróbuj

Opublikowano

Ja u siebie też miałem taki problem i zrobiłem jak kolega ŁYSY44 pisał tylko zamiast przecinaka użyłem takiego dużego klucza co używają hydraulicy, chyba nazywa się to rol-hak czy coś takiego. Założyłem go na nakrętkę od gwintu i skręciłem na maksa, no i kręcisz. Klucz ma zęby wiec powinien zaczepić o te wpusty na nakrętce. Tylko musisz się liczyć z tym ze nakrętki mogą się troche pokaleczyć jak będzie bardzo zapieczony gwint. Ale to w sumie jak i przecinak, też zostawi ślady. A ślady do kluczu można przelecieć pilnikiem i nie będzie za dużo widać.To mój sposób na bardzo zapieczony gwint i jak chcesz to możesz spróbować a jak nie to nie, może ktoś ci jeszcze coś innego doradzi. Musisz próbować. Pozdrawiam

Opublikowano

spryskaj WD i odczekaj potem opukaj nakrętki ale tak żeby nie uszkodzić gwintów możesz spróbować też płynu hamulcowego

polać musi puścić

Opublikowano

najlepiej polac wieczorem i zabrac sie za to dnia nastepnego :) mnie tez to chyba czeka :hi:

Opublikowano

palnikiem na goraco podgrzać na pewno pusci :decayed:

Opublikowano

moj kolega za to moczyl w Coca Coli :D ale raczej w Twoim przypadku to odpada bo musialbys amory wyciagac ;D wiec pozostaje opcja jak wyzej, ale musisz uwazac zeby za mocno tymi nakretkami nie probowac ruszac bo sie pokrusza i pipa bedzie

Opublikowano

palnikiem na goraco podgrzać na pewno pusci :decayed:

kumpel tak robił i amor wybuchł

ja wczoraj walczyłem i WD40 + żaba dwuramienna + przecinak i młotek 1kg ... puściło.. ale nakrętki do wyjeb*nia .. więc tokarz na wiosne ma do roboty jakąś porządną nakrętke... teraz mysle zrobić na normalny klucz np 70 fi ... łapie na większej powierzchni a nie w jednym miejscu jak na tym ta technics...

a do tego dodam, że jak nakrętka trzymająca strasznie trzyma to dobrze jest ściągnąc ściągaczem sprężyne.. wtedy nie dociska tej nakrętki i nie potrzeba aż takiego szarpania do tego żeby puściła... ja wczoraj kręciłem 2 cm w góre.. i efekt taki..stracone 6 h... zmiażdżone 2 palce( 1 do szycia ) i rozwalone 2 nakrętki... ale już mam spokój na pół roku :P

Opublikowano

:kox: no ładnie panowie, ja przerabiałem ostatnio to samo - zapiekły się na amen, powód prosty - gwint nie posmarowany niczym po jednym sezonie ameno :kox: nie pomogło grzanie i mega klucze, nakrętka pękła, poprzednio udało mi się poprzez moczenie w nafcie na spokojnie przez jeden dzień i w końcu puściła.

Teraz zrobiłem sobie porządne stalowe nakrętki, dałem dodatkowo do ocynkowania i jest :kox: W gwincie KW jest fajny patent na tyle - gdzie nakrętka jest z specjalnego tworzywa, ale jeżeli odpowiednio zabezpieczymy to u siebie to nie będzie takich akcji. Widziałem fajne ochraniacze na gwint do rajdówek, można by sobie samemu coś takiego uszyć i zamontować na gwint żeby chronić przed brudem i wymywaniem smaru, w ostateczności to gruba folia i powertape też załatwi sprawę :) Może jak będzie mi się nudzić to sobie coś takiego wyrezam :

gwintoslona14.th.jpgoslonkagwint.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...