turdzi Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Moim zdaniem bm-ka ma na serio fajne silniki, ale podniecenie kończy się w momencie jak się pomyśli o napędzie- filozofia napędu, wykończeniu wnętrza, stylizacji.... itd. Pojedź takim 3.5D tak samo na innej nawierzchni niż sucha jak pieprz :gwizdanie: Quattro na mokrym pojedzie nawet nieco lepiej Mirek ustaw się z tą bm-ką na mokrym Myślę, że pewnie silnik nie wykorzysta 3/4 potencjału. Za to B8 można na prawdę pochwalić za jeszcze ulepszone quattro Poza tym to silniki porównuje się pojemnościowo. Można porównać z 3.0D i myślę, że w tym porównaniu silniki będą zbliżone to prawda BMW pod wzgledem stylizacji przy audi i Mercedesie wypada najgorze , w sumie to jak by nie parzec to poza X5 nic mi sie tam nie podoba a kiedy byly to na prawde piekne auta , im wieksze tym ladniejsze a dzis jest dokladnie odwrotnie
T-żółw Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Poza tym to silniki porównuje się pojemnościowo. Można porównać z 3.0D i myślę, że w tym porównaniu silniki będą zbliżone BMW też nie m 3.5tdi jak wcześniej wspomniałeś 330d 6 2993 cm³ 170 kW (231 KM) przy 4000 obr./min 500 Nm przy 1750 obr./min E90, E91, E92, E93 335d 6 2993 cm³ 210 kW (286 KM) przy 4400 obr./min 580 Nm przy 1750 obr./min E90, E91, E92BMW też nie m 3.5tdi Niestety Audi poza 2.0 tfsi, 3.0 tdi i 3.0tfsi nie posiada nic ciekawego do zaoferowania Jest co prawda 2.5 tfsi ale tylko w dwóch topowych modelach więc nieliczni tym jeżdżą Dla mnie Audi broni się tylko przed BMW, quattro, bez tego nie byłoby szału
gregory Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 BMW też nie m 3.5tdi jak wcześniej wspomniałeś My bad, dałem się złapać w pułapkę oznaczeniową, a na znaczkach na klapie się nie znam Kolego T-żółw Audi miało wiele udanych jednostek i może nieco przespałeś. większość 5 cylindrówek, wszystkie 20V na czele z 2.2T , tak samo 2.5TDI-R5 , 1.8T , 2.7BiT , 3.0TDI , 4.2TDI , 2.0TFSI , 2.5TFSI , 3.0TFSI , itd.....
T-żółw Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 fakt oznaczenia BMW są nieźle mylące nie przespałem po prostu odnosiłem się do obecnie oferowanych silników 1.8tq sam miałem i chwaliłem
turdzi Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Niestety Audi poza 2.0 tfsi, 3.0 tdi i 3.0tfsi nie posiada nic ciekawego do zaoferowania no tak tylko ilu jest potencjalnych chetnych na moce pod 300KM.Dla mnie paleta jest bardzo szeroka i w sumie jdnynym mniej ciekawym silnikiem jest 3.2 V6 i szkoda ze 2.7 TDI nie mozna miec w quattro.
Gość mmcv Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Panowie temat BMW kontra AUDI to dlugi temat... Stylizacja BMW z zew. wg mnie jest idealna ... zarowno 3ka w mapkiecie jak i e60 i F10 w Mpakiecie. 5ka ma 8 lat od premiery i jak wyglada??? Kladzie na ziemie A6 i nawet A6 po FL . Wyjatek stanowi Avant gdzie BMW wyglada tak samo lub ciut gorzej. Jesli chodzi o sedana to nie ma wg mnie watpliwosci. Jesli chodzi o stylizacje wew. mi sie podoba jest ascetycznie i tak mialo byc. Straszono mnie I-Drivem a przyznam szczerze ze obsluguje mi sie to lepiej niz RNS-E. Szybciej bardziej intuicyjnie nie robie zadnego polowania na klawisze i nie patrzac moge 2-3 ruchami zrobic co chce. Dodatkowo fajna opcja w BMW to mozliwosc programowania 2przyciskow na kierownicy . Ale mowie to temat rzeka. Wg mnie obydwa samochody sa swietne i kwestia gustu i tego jak sie mozna wnich odnalesc. Jednemu odpowiadaja wodotryski w Audi i ze jest tak kolorowo miedzy zegarami (u niektorych ) innym to ze jest spokojnie , nieco pusto itp. Mi sie oba samochody wew. podobaja choc sa rozne ...Jeden ma cos czego nie ma drugi. Jesli chodzi o Q to ok zgodze sie ale RWD w wykonaniu BMW to swietny naped , zreszta najbardziej sportowy z mozliwych ... Jak ktos lubi moze domowic z X-em i tez pojezdzi po mokrym jak trzeba , bez zadnych problemow z prowadzeniem . po 6 tyg jazdy e91 moge powiedziec ze najwieksza rzecza jakiej mi brakuje z A4 jest naglosnienie,ato tylko dlatego ze mam standardowe...bo HIFI gra jak trzeba , i dzwiek V6 (tu byl swiadomy wybor ) p.s. Miron mam nadzieje ze nie urazisz sie za lekkie zasmiecanie watku
badboy Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Stylizacja BMW 5 e60 czy 7 e65 owszem była kontrowersyjna gdy wprowadzono te modele do produkcji, czego dowodem jest szybka reakcja samego koncernu i lift 7mki. Jednak mówiąc całkiem szczerze, chyba nie można powiedzieć iż BMW wyposażone w M pakiet odstaje stylistycznie od Audi czy tym bardziej Merca, oczywiście mówię tutaj o modelach powyżej, bo nowa gama to już zupełnie inna bajka, bardziej stonowane mniej kontrowersyjne linie nadwozia, dlatego nie zgodzę się tutaj z turdzim jeśli chodzi o nowe modele BMW, gdyż niejak nawiązują one kształtami do tych starszych... czego dowodem jest zwolnienie projektanta poprzedniej serii 5 czy 7. O ile w tych starszych można było się przyczepić do kontrowersyjnych linii nadwozia i były one nie jak kwestią gustu (abstrahując od m pakietu) to obecne powróciły do swojego propagowanego przez starsze modele klasycznego Piękna, a środek najlepiej bym przeszczepił z Audi hehe chociaż bogatsze wersje również nie prezentują się źle, tak jak zostało wspomniane to temat rzeka, napęd na tył nie bez powodu jest od tylu lat, zapewnia najbardziej sportową charakterystykę prowadzenia auta, a tak jak już zostało powiedziane jeśli ktoś lubi napęd na 4 koła zawsze ma do wyboru X. sorry za zaśmiecenie wątku Miron
Thom4s Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Co do napędu, to nawet nowe M5 ma być dostępne z xDrive. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to bardzo ciężki wybór między B8, a E90 FL... szczególnie coupe E92, które wyglądem bije na głowę A5. Środek oczywiście lepszy w Audi, ale w przypadku prowadzenia wygrywa BMW, głównie jeśli chodzi o ośki, a nie oszukujmy się większość A4 to FWD. W przyszłym roku wychodzi F30 i wnętrze ma być "driver focused", wtedy dziennikarze będą porównywać z B8 FL i znowu sytuacja się odmieni. Dlatego spieranie co jest lepsze nie ma sensu. Każdy kupuje samochód pod kątem własnych upodobań i potrzeb. Co mnie irytuje w audi to ich "spóźniony" marketing, mianowicie na każdą nowość każą czekać nie wiadomo ile. Przykład: załóżmy chciałbym kupić S5 Coupe 3.0TFSI z S-tronic, ale nie kupię, bo to nie możliwe. Wg audi muszę kupić Sportback'a lub Cabrio, bo to nowości, które mi się nie podobają. Wprowadzenie tego silnika na rynek w S5 coupe ma być dopiero w 2012roku. To samo z S6 C7. BMW ze swoim 550i może konkurować tylko z Mercem E. Podobnie z RS3, RS4 B5, RS6... Niestety Audi poza 2.0 tfsi, 3.0 tdi i 3.0tfsi nie posiada nic ciekawego do zaoferowania Jest co prawda 2.5 tfsi ale tylko w dwóch topowych modelach więc nieliczni tym jeżdżą Dla mnie Audi broni się tylko przed BMW, quattro, bez tego nie byłoby szału Prawda
mgtan Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 co do dobrych silników i kilerów to jest jeden w VAG który daje rade... 1.4 Turbo i 1.4 turbo z kompresorem.... montowane w A3 A1... A3 Sportback przy najniższej mocy 1.4 T 122 Km ma 9,6 (9.4 w A3 zwykłym) do paczki... jest kozak... 1.4 Turbo z kompresowrem mają po 180 KM i ma ten silnik byc w S1... inna nową jednostką (choć tylko do klasy kompakt - ale nawet w Octavii i Jettie jest) świetną do klasy kompakt jest 1.2 TFSI - jednostka która jest szlifowana na niezły diamencik w kwestii downsize`ingu... 105 km na papierze, serie trzymane z nawiązką... delikatne softy i 130 km jest. co do uddanych konstrukcji teraz na rynku mamy jeszcze 1.8T 163 Km.. rewelacyjny potencjał.. Rogal je grzebie softem na 220 km bez problemu...w B8... moim zdaniem najlepszym silnikiem od Audi jest R5 2.5 TFSI... nie samowity motor.. oraz 3.0T 333KM ale to dla bogatych...a z klekotów 3.0 TDi na CR oraz 4.2 TDi z A8
skovroon Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Moim zdaniem bm-ka ma na serio fajne silniki, ale podniecenie kończy się w momencie jak się pomyśli o napędzie- filozofia napędu, wykończeniu wnętrza, stylizacji.... itd. Pojedź takim 3.5D tak samo na innej nawierzchni niż sucha jak pieprz :gwizdanie: Quattro na mokrym pojedzie nawet nieco lepiej A jechałeś kiedykolwiek dobrym bmw ? pisząc dobrym nie miałem na myśli starych e24 e28 itd, tylko powiedzmy już bez podziału na serie auta od 2000r. w górę. Skoro od razu takie teorie wysuwasz?Gregory w ogóle porównujesz g.ówno do tortu za przeproszeniem Jak już porównywać to quattro vs xdrive i RWD vs FWD. Gdyby B8 Mirka było w FWD to pewnie ze startu by jeszcze większe straty zanotował. [br]Dopisany: 31 Maj 2011, 22:50_________________________________________________ co do dobrych silników i kilerów to jest jeden w VAG który daje rade... 1.4 Turbo i 1.4 turbo z kompresorem.... osiągowo może i jest ciekawy, ale wytrzymałością (w sensie odpornością na spore przebiegi) z tego co mi wiadomo nie grzeszy..
turdzi Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 moim zdaniem najlepszym silnikiem od Audi jest R5 2.5 TFSI... nie samowity motor.. oraz 3.0T 333KM ale to dla bogatych...a z klekotów 3.0 TDi na CR oraz 4.2 TDi z A8 no tak ale ten R5 jest ale tak jak by gonie bylo , nie kazdy kupi TT RS a A3 za 250K to wole kupic EX i jeszcze 70 dych zostanie na na niezly dupowoz do miasta.
badboy Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 nie ma cudów downsizing,a co za tym idzie uzyskiwanie zbliżonych mocy do starszych silników z mniejszej pojemności musi równać się krótszej wytrzymałości... no chyba że się mylę.
skovroon Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 nie ma cudów downsizing,a co za tym idzie uzyskiwanie zbliżonych mocy do starszych silników z mniejszej pojemności musi równać się krótszej wytrzymałości... no chyba że się mylę. Nie mylisz się
Thom4s Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Ale te silniki nie są dmuchane 1,5 bara, żeby ich żywotność znacznie się skróciła. Ja w poprzednim aucie w 1.8T miałem prawie 250kkm i chodził jak nowy.
skovroon Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Ja w poprzednim aucie w 1.8T miałem prawie 250kkm i chodził jak nowy. a ile km zrobiłeś po sofcie?Ale tu robimy za***isty OT Mirkowi
Thom4s Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 a ile km zrobiłeś po sofcie? Nie było softu. Seria.
miron78 Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 i tak tu za jakiś czas posprzątam więc z 40 stron pewnie poleci [br]Dopisany: 31 Maj 2011, 23:08_________________________________________________...............ale przesadzać nie musicie - można nowy wątek otworzyć
pawel1380 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 .. szczególnie coupe E92, które wyglądem bije na głowę A5. Hmm no z tym biciem toś przesadził :decayed:
skovroon Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 a ile km zrobiłeś po sofcie? Nie było softu. Seria. coś mi się ubzdurało że miałeś 250PS, a faktycznie napisałeś 250kkm sorry my mistake.Tylko widzisz... kiedys auta miały jeździć i jeździć, teraz przy produkcji z góry większość podzespołów ma narzuconą określoną wytrzymałość. Tzn np turbo 100kkm i gleba. Albo zazwyczaj wystarczają do końca gwarancji :wallbash: Nie mają na czym kasy trzepać to trzeba na ASO zarobić
Thom4s Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Hmm no z tym biciem toś przesadził :decayed: Może i przesadziłem, oba mi się podobają. Ale z zewnątrz bardziej sportowo wygląda E92. A5 wydaje się większym bardziej biznesowym autem. Tak jak pisałem ciężki wybór. coś mi się ubzdurało że miałeś 250PS, a faktycznie napisałeś 250kkm sorry my mistake. Tylko widzisz... kiedys auta miały jeździć i jeździć, teraz przy produkcji z góry większość podzespołów ma narzuconą określoną wytrzymałość. Tzn np turbo 100kkm i gleba. Albo zazwyczaj wystarczają do końca gwarancji :wallbash: Nie mają na czym kasy trzepać to trzeba na ASO zarobić Mam 272KM, ale w A4. A3 1.8T miałem serię. KONIEC OT.
Rekomendowane odpowiedzi