mazzy Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Witam serdecznie. Jak w temacie. Podczas jazdy zaswiecila mi sie kontrolka oleju na wyswietlaczu (1/2 FIS) oraz uslyszalem sygnal dzwiekowy (dwukrotne bip-niecie). Po chwili kontrolka zgasla. Po ujechaniu ok 500-1000 (m) sytuacja sie powtorzyla. Zatrzymalem auto, wyszedlem sprawdzic poziom oleju w silniku. Okazalo sie ze jest prawidlowy stan oleju. Wsiadlem i pojechalem dalej. Wedlug mnie dziwna sytuacja. Z tego co sie orientuje to niski poziom oleju zasygnalizowane jest kontolka oleju z dopiskiem MIN. Spotkala kogos podobna sytuacja ? Moze ktos sie orientuje dlaczego ow kontrolka zaswiecila mi sie i co bylo tego przyczyna?? Pozdrawiam serdecznie.
Musashi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 byc moze to pierwsze objawy awarii czujnika cisnienia oleju ew. problem styku kabelka, jakies zasniedzenie, wilgoc. kiedys mialem taki problem w dziadku audi 100 byly dwa czujniki cisnienia przy roznej predkosci predkosci obrotowej. jeden z nich sie zawieszal. moze byc to rowniez objaw awarii ukladu smarowania i to mogloby byc grozne. sprawdzilbym szybko vag-iem ew. bledy.
mazzy Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 Dobry pomysl, jutro moze zdobede kabelek to sprawdze ewentualne bledy. Dzieki za podpowiedzi. Jesli macie inne pomysly to nie obawiajcie sie proponowac [br]Dopisany: 10 Grudzień 2007, 23:33 _________________________________________________Sprawdzilem vag-iem. Jedyny blad jaki znalazlem w sekcji silnika dotyczyl wentylatora. Ponizej błąd: 01028 - Fan Relay (J323) 31-00 - Open or Short to Ground po polskiemu: 1028 Przekaźnik dmuchawy - J323, Obwód wiatraka - J323 Gdzie znajde ten przekaznik ?? i o ktorym wiatraku mowa ?
Flyer Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Zatrzymalem auto, wyszedlem sprawdzic poziom oleju w silniku. Okazalo sie ze jest prawidlowy stan oleju. Wsiadlem i pojechalem dalej. Tuz po zatrzymaniu i (mam nadzieje) wylaczeniu silnika nie sprawdzisz prawidlowo stanu oleju. Trzeba odczekac 10-15 min i dopiero wtedy mozna lapac za bagnet... inaczej mija sie to z celem.
mazzy Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2007 Ale ja nie potrzebuje prawidlowo zmierzyc poziomu oleju. Skoro chwile po za trzymaniu olej jest i jeszcze caly nie splynal to chyba lepiej jezeli by go w ogole nie bylo. Olej jest na 100% i nie na tym bym sie skupial.
Flyer Opublikowano 14 Grudnia 2007 Opublikowano 14 Grudnia 2007 No ale wypada sprawdzic ile tego oleju faktycznie jest, moze jest na granicy bezpiecznego poziomu i dlatego komputer Cie o tym informuje...
mazzy Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2007 SIlnik nie bierze w ogole oleju, tyle ile zostalo nalane podczzas wymiany - tyle jest !! To nie jest problem oleju. Stawiam na czujnik cisnienia oleju lub przewody. Wiecie gdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju w 2,5 V6 TDi ??
Musashi Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 położenie czujnika cisnienia opisałem tobie tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21773.msg254246.html#msg254246
rob74 Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Panowie mam ten sam problem w b7 zapala mi się kontrolka minimum oleju, chodzi jest tyle ile być powinno. Problem ten rozwiązuje wyciągnięcie bagnetu lub odkręcenie korka od wlewu oleju i kontrolka gaśnie do następnego razu jakby któryś z Panów miał propozycję rozwiązania problemu będę wdzięczny. Pozdrawiam
kudalty66 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 to jest wina czujnika poziomu, skoro za[ala się min, jaklby było za słabe ciśnienie byłoby OIL na czerowno,. u mnie problemem był raz castrol magnatec, a drugi raz stycznik maski, wystarczyło zatrzymac sie, otworzyc i zamknąć maskę i na kilkaset kilometrów spokój. w Touranie brata był taki sam problem to wyłączyłem vagiem sprawdzanie poziomu przez czujnik w zegrach, tak samo w galaxy zrobiłem,. w naszych nietstety trzeba wymieniać czujnik, ja swój wymieniłem dopiero jak pojawił sie komunikat oil sensor, i temperatura oleju świrowała,.
przemek4net Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Panowie mam ten sam problem w b7 zapala mi się kontrolka minimum oleju, chodzi jest tyle ile być powinno. Problem ten rozwiązuje wyciągnięcie bagnetu lub odkręcenie korka od wlewu oleju i kontrolka gaśnie do następnego razu jakby któryś z Panów miał propozycję rozwiązania problemu będę wdzięczny. Pozdrawiam jestes pewny ze trzeba wyciagnac bagnet? moze wystarczy tylko otworzyc maske? w passacie b5v6tdi mam tak, ze kontrolke poziomu olej (pomijam czy zapalona bo czujnik sie popsul czy bo oleju jest malo) "gasi" otworzenie maski - inaczj: auto "mysli" ze otworzyles maske by sprawdzic poziom i na jakis czas (100km?) kontrolka poziomu jest "wylaczona" Pozdrawiam, Przemek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się