Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Chciałem poruszyć dość ważny temat bo wszystko co znalazłem na forum to jakieś spekulacje .
Otóż jestem świeżo po przekładce automatu (multitrona) na manual i chciałem powiedzieć że się da i wcale tonie jest takie trudne I nie opłacalne jak niektórzy piszą , zresztą to rzecz gustu ja przed stawie jak to wyglądało u mnie Audi A4 B6 1,9tdi 131ps
2800zł całkowity koszt przeróbki
Części potrzebne do przeróbki
skrzynia 6
sprzęgło z dwumasem
kryza między silnikiem i skrzynią
alu osłona pod dwumas
wybieraki do biegów
półośki
pedały (bez pedału gazu pasuje na 100% automatu)
Jak już to mamy to tylko kumaty mechanik mój skasował 500zł
I nie dajcie się nabrać że to taka wielka rewolucja wszystko polega na wyjęciu jednego i włożeniu drugiego tylko kabelek od wtyczki światła wstecznego trzeba przerobić a tak wszystko pasuje






  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

pewnie ze sie da... u nas na slasku wszystko sie da :wink4:

a tak powaznie gratki i oby wszytsko spisywalo sie :good: :good: :good:

Opublikowano

przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica.

Opublikowano

przecież krakowa nie zbudowałeś.Przeróbka była pięknie opisana i obfotografowana choć chyba dotyczyła b5 ale to żadna różnica.

pokaż bo żadnej takiej nie widziałem na tym forum, fotostory nie przypominam sobie :gwizdanie:

Opublikowano

faktycznie w dziale warsztat zrób to sam jest tylko opis ale nie ma fotek.Wątek: [b5 AHU] Wymiana Automatu na manual

Opublikowano

jak b5 nie rozni sie od b6 to gratki dla panów , ciekawe ile bledów na vagu ci teraz wyskakuje ? hmm ? nie chce nic marudzic ale nie widzi sie mi to troche

a co ze skrzynia zrobiles ? i reszta gratów

pominołes wiele aspektów jak :

wspornik skrzyni jest inny , kodowania, sterowniki, czujniki , wiecej szczegółów ?

Opublikowano

Do dzisiaj zrobiłem ponad 500km i wszystko OK Co do błędów to trzeba zmienić kodowania na manual i wszystko gra . W B6 nawet zegary są uniwersalne mogą być stosowane w auto i wmanual wszystkie dane potrzebne do esp i abs oraz szybkość są sczytywane z przegubów tak że z tym niema najmniejszego problemu a jeśli chodzi o tajle to są już wystawione

belka pod skrzynią jest ta sama co w automacie

Opublikowano

Mam do kupienia w okazyjnej cenie audi b6 1.9Tdi 131PS

Zamontowana jest tam jednak skrzynia multitronic, chciałbym przełożyć do niej manual.

Nie piszcie że jest to nie opłacalne bo jeżeli sprzeda się skrzynie i graty od multitronica to wychodzi prawie na równo.

Czy ktoś z was kiedyś to robił??

Potrzebne mi jest wiedzieć co dokładnie będzie mi potrzebne

- skrzynia 6-biegów 800zł

- półosie 200zł

- dwumas ze sprzęgłem 600zł

- wybierak 150zł

- pedały 350zł

Czy o czymś zapomniałem?

I niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy kwestie sprzęgła ( czego jeszcze brakuje pomiędzy pedałem a skrzynią)

Opublikowano

Sprzedasz skrzynie, zwrócą Ci się koszta przerobu. Sam jest ciekaw co potrzeba, zamierzam się z wymianą tego k**estwa w Pasku.

Opublikowano

z tego co się orientowałem w tym teamcie to nie wygląda tak różowo dwie sprawy są

1 - podobno może być tak że jak odłączysz skrzynię i silnik pali to jest OK, jak nie pali to musisz ciągną jakąś dodatkową wiązkę instalacji

2 - może być inaczej zarobiony trzpień walu przystosowany do automatu u to już jest mega problem nie do przejścia w miare tanio

no i trzeba pewnie jeszcze jakiegoś kumatego komputerowaca żeby ci zaprogramował to co trzeba po wmianie skrzyni

sprawa nie jest taka ciekawa jak się wydaje

Gość Damian A4
Opublikowano

Na inny trzpień wału jest rozwiązanie - adapterr :wink4:

Opublikowano

o widzisz a ja nie wiedziałęm i sprzedałem po taniości swojego multi :kwasny:

Opublikowano

Kumatego goscia od komputerow w vagach to ja mam. Tym sie nie martwie, bardziej chodzi mi o mechaniczna strone tego problemu. Co mi dokladnie bedzie potrzebne. Zeby auto dlugo nie stalo rozebrane

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

600zł dwumas ze sprzegłem? to chyba używka? jak juz przerabiac to dwumas i sprzegło wsadzic nowe, chociaz pojezdzisz :)

Opublikowano

Działajcie, działajcie, bo temat i mi przemknął przez głowę.

Póki co, wydaje mi się mechanicznie dosyć proste do ogarnięcia. Gorzej z elektroniką.

Opublikowano

Kodówanie ECU wystarczy :)

Obyś miał rację. Póki co czekam, aż ktoś przetrze szlaki :decayed:
Gość Damian A4
Opublikowano

Mówię tak bo w przekładce Tiptronic-Manual wystarczy kodowanie no i tutaj chyba też. Oprócz tego, że skrzynia maja inna zasadę działania to samo połączenie z ECU jest chyba takie samo. Tylko gdzieś mi się obilo o uszy że w awx/avf jest inny trzpien wału ale ile w tym prawdy to Bóg wie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...