Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciał bym wam wszystkim zameldować kolejną udaną przekładkę z Multi na Manual

Wszystko zrobione w serwisie skrzyń Automatycznych Daniela Kowalczyka w Parysowie koło Garwolina

Profesjonalna obsługa i wszystko na Gotowo w 4 Dni

Pozdrawiam i Polecam

Wiktor

Opublikowano

Witam

Chciał bym wam wszystkim zameldować kolejną udaną przekładkę z Multi na Manual

Wszystko zrobione w serwisie skrzyń Automatycznych Daniela Kowalczyka w Parysowie koło Garwolina

Profesjonalna obsługa i wszystko na Gotowo w 4 Dni

Pozdrawiam i Polecam

Wiktor

ile cie to kosztowało ? cześć twoje czy ich ?

sprawdzałeś na vagu czy nie ma żadnych błędów ?

no i jak wrażenia z jazdy manualem ? ręka nie boli ? :polew:

Opublikowano

Części do przekładki daje warsztat ja wziołem usługe na gotowo

Stare części oczywiście zwracają więc w zasadzie wychodzi na zero

Warsztat w pełni profesjonalny więc nie ma co sprawdzać Takie przekładki mają w swojej ofercie i co jakiś czas je robią.

Ręka wreszcie ma co robić .... Wrażenia z jazdy naprwde dobre.

Pozdrawiam

Opublikowano

oka, ale napisz w końcu ile cie to kosztowało... ???

to że jak się sprzeda stare graty to część kasy sie zwróci to logiczne

Opublikowano

tak jak mówie wyszło prawie na zero a co do Ceny to kwestia Dogadania z Danielem tel: 513104167 bo zależy jaka skrzynia i jakie inne części ja naprzykład poprosiłem o to aby nie było TANIO tylko DOBRZE a jak poprosisz żeby było Tanio To Ci inaczej wyliczy

Zależy też jakie części Ci kupi ?

Opublikowano

tak jak mówie wyszło prawie na zero a co do Ceny to kwestia Dogadania z Danielem tel: 513104167 bo zależy jaka skrzynia i jakie inne części ja naprzykład poprosiłem o to aby nie było TANIO tylko DOBRZE a jak poprosisz żeby było Tanio To Ci inaczej wyliczy

Zależy też jakie części Ci kupi ?

nie chodzi żeby mi ktoś coś wyliczał bo mnie swap nie interesuje.

Interesuje mnie po prostu cena za taką usługę, ale widzę że to chyba tajemnica więc sory że spytałem :)

Opublikowano

no ok poco "chwalisz" sie robota skoro nie zdradzasz tajemnicy kosztów, robisz nie potrzebne OT w tym wątku, mamy sobie pomagać a nie reklamować mechaników z zajebnistymi tajemczymi cenami nie masz nic więcej konkretnego do dodania - nie śmieć

Opublikowano

no ok poco "chwalisz" sie robota skoro nie zdradzasz tajemnicy kosztów, robisz nie potrzebne OT w tym wątku, mamy sobie pomagać a nie reklamować mechaników z zajebnistymi tajemczymi cenami nie masz nic więcej konkretnego do dodania - nie śmieć

Słuchaj czaki

Zwróć uwagę że jest to forum techniczne a nie Handlowe Cena jest kwestia indywidualną i zależy od kilku czynników więc nie będę o niej wspominał a jak chcesz wiedzieć to w niczym się nie różni od tej podawanej wcześniej w innych warsztatach.

Tak się składa że ten punkt to pierwszy adres gdzie można to zrobić w pobliżu warszawy więc jeśli jest to dla Ciebie śmiecenie to jak nazwać twoją nic nie wnoszącą wypowiedź.

Bo na przykład ja długo szukałem punktu gdzie mogę to zrobić i nie interesowała mnie Cena a jakość i kompleksowość wykonanej usługi i to żeby ktoś z niej był zadowolony.

Myślę ze na tym zamkniemy temat ile mnie to kosztowało

Opublikowano

techniczne z podawaniem numeru telefonu do pana mechanika reklamowania kompleksowej uslugi kompletnie nic tu nie wnosi

- nie masz zapewne najmniejszego pojęcia co dokładnie zrobili i jak wykonali usługę ,

cenę - jak najbardziej trzeba podać gdyż potrzebne nam to do uporządkowania wątku,

zbieramy informacje jakie przeszkody były w jakich wersjach nadwoziowych i silnikowych ściślej, co, gdzie , jak

koszty części kolo 2500 z nowym sprzęgłem dociskiem i tarcza koszty roboty do 1000 zł, sprzedając to co zostało, mowie o sprawnej skrzyni można wyjść na zero,

można także kupić wszystko do 1500 zł nie zakładając jakiejkolwiek nowej części dodac robociznę do 1000zł sprzedając resztki uszkodzonej skrzyni i wyjść na dopłacie do 1500zł

wszystko zależny z kad ma sie części, czy skrzynia na aucie sprawna, i czy mechanicy sa kumaci.

lechwik, sprawdzales bledy ? jaka masz chlodnice ? co z wezami ? coz resztą instalacji ?

Opublikowano

- nie masz zapewne najmniejszego pojęcia co dokładnie zrobili i jak wykonali usługę ,

lechwik, sprawdzales bledy ? jaka masz chlodnice ? co z wezami ? coz resztą instalacji ?

:polew:

Po to się oddaje do Fachowca żeby się tym nie interesować

Wiem jaki jest Final i że mam na całość gwarancję

Do sterownika i błędów - jutro zajrze specjalnie dla Ciebie

Podaje numer bo był bym wdzieczny gdyby ktoś wcześniej podał numer do kogoś z kogo usługi mógł bym skorzystać

Czki - wystarczająco się już namęczyłem leżąc pod samochodem - wyciągając i zakładając kolejny sterownik z tego multi żeby mieć tego dosyć

Choć pewnie gdybym miał gdzie to całą przekładke zrobił bym sam.

Co do kosztów - skrzynia + 2 mas już sprzedane za 4000 zostały pół osie po 200 wybierak 250 i rozrusznik 200

Do tego dopłaciłem 500 zł

Opublikowano

Rowniez jestem na etapie swapa z multi na manual. Czy ktos wspomoze schematem? Potrzebuje rozpiske pinow z multi i ecu. B7 bpw, kolejny problem z jakim sie napotykam to to ze w skrzyni jest tylko jeden dwupinowy czujnik. Czyli pewnie wsteczy, czyzby predkosc bral sobie z abs?

Opublikowano

2 wtyczki wsteczny i czujnik predkosci , masz bpw pytaj kolegi wczesniej robil to samo

Opublikowano

Jedna wtyczka, naprawde jedna :gwizdanie: Mialem do wyboru dwie skrzynie, HCF (ta kupilem) i JEM, obie to szostki montowane oryginalnie miedzy innymi w BPW. W obu tych skrzyniach jest tylko jedna dwupinowa wtyczka.

Opublikowano

prędkość masz z abs, 2 pinowa wtyczka to wsteczny

Opublikowano

Tak tez myslalem ;)

Kilka rzeczy potrzebnych w przypadku BPW + HCF lub JEM

06B103551G - oslona blaszna w kolo rozrusznika (suma sumarum okazalo sie ze pasuje od multi)

06B105313C - lozysko igielkowe

1J0973702 - wtyczka do czujnika wstecznego (przy skrzyni)

000979131EA - przewody do ww wtyczki

Poza tym sruby, jesli ktos chce kupic normalnie w sklepie metalowym a nie w aso to wymiary:

10x50 1szt imbus (reszta srub jest zwykla, normalna, najlepiej z kolnierzem, ew podkladki)

12x95 3szt

12x80 1szt

12x90 1szt

12x105x90 2szt

10x45 4szt

nakretki:

10 2szt

12 1szt

Edit:

Jestem po operacji, kilka uwag (uzupelnienia) do calosci:

podpora (tyl) skrzyni pasuje od multi, inna jest tylko poduszka, cala reszta zgadza sie wymiarowo. Jedyne co to w podporze jest dodakowa przykrecana poprzeczka.

Mechanicznie nie ma za wielkich problemow, nalezy pamietac aby przeprowadzic po grozi przewod laczacy pompe sprzegla i wysprzeglik, zanim wsadzimy skrzynie.

Pedaly, nie ma potrzeby zmiany pedalu gazu, w pedale z multi jest kickdown ale to tylko do niczego nie podlaczony pstryczek, wystarczy go skleic w pozycji wcisnietej lub zamienic pstryczek na twarda zaslepke. Caly stelaz pedalow rowniez pozostaje na miejscu, wyjmujemy dwie zawleczki wyciagamy oske i pedaly sa luzno. Pedal hamulca jesli sie uprzemy mozna przerobic na taki jak jest w manualu. W automacie wyglada to tak ze na zwykly pedal hamulca naspawana jest szersza nakladka z blachy. Wystarczy przeciac cztery punktowe spawy i mamy normalny pedal hamulca. Pozoztaje kupic na niego nakladke i plastikowy pedal sprzegla z czujnikiem, pompke i dluzsza oske.

Tyle z rzeczy mechanicznych, w tym stanie auto odpala, jezdzi i rzyga bledami. O braku swiatla wstecznego i czujnikow cofania nie wspomne.

Ja poleglem na walce z elektronika -chociaz Bart-S byl baaardzo pomocny zo co wielkie dzieki, caloscia ogarniecia elektroniki zajela sie firma G-lab z Lodzi. Caloscia czyli, podpiecie rozrusznika, wstecznego (sterowny canem) czujnika sprzegla, przekodowanie sterownika abs i tu najlepsze przerobienia sterownika silnika. Obylo sie bez jego wymiany, uysy powalczyl z softem i efekt jest taki ze mam sterownik silnika od multi ktory obsluguje wszystkie funkcje manuala, lacznie z czujnikiem sprzegla. Nie sypie zadnymi bledami, wszedzie jest czysto i slicznie.

Tak wiec koszty swapu spadaja i robia sie coraz bardziej przyjemne, szczegolnie jesli polaczymy swap z delikatnym wirusem w g-lab'ie :>

Jeszcze jakis tam kosztorys, wszystkie czesci potrzebne do przekladki kosztowaly mnie 1700zl w tym sprzeglo z minimalnym przebiegiem i jakies tam duperele serwisowe typu wtyczki, srubki, kabelki itp. Biorac pod uwage ze mam dwie blachy oslaniajace rozrusznik, dwie pasujace podpory, dwa stelaze pedalow itp sadze ze koszty te mozna spokojnie ograniczyc o przynajmniej 500zl. Wszystko jest kwestia cierpliwosci i szukania odpowiedzniego zestawu. Najwazniejsze zeby wiedziec czego konkretnie sie szuka i nie kupowac za duzo... jak wiadomo czlowiek uczy sie na bledach.

Znalazlem rowniez firme w okolicach lodzi, baner serwis (sa na allegro) ktora zajmuje sie przekladkami. Wstepnie za wszystko powiedzeli mi 3700 do 4000pln odstawiamy multi odbieramy samochod sprawny z manualem. Cena jest srednia, poza tym w chwili malego kryzsu zwiazanego z mechanicznym wsadzaniem skrzyni zadzwonilem do nich i dowiedzialem sie ze za samo wlozenie i pospinanie manuala (multi bylo juz w bagazniku) zycza sobie 800pln, szybko mi kryzysz przeszedl :polew:

Co do elektroniki to kosztow jeszcze nie znam, powiazane to jest z chiptuningiem i dobrymi znajomosciami w g-lab wiec cene raczej bede mial indywidualna ;) Ale zapytam przy odbiorze samochodu ile taka usluga kosztuje normalnie.

Chetnie odpowiem na wszelkie pytania.

Opublikowano

Panowie może coś pomożecie robiłem przekładkę z multitronica na manuala mechanicznie prosta sprawa utknolem troszke z przegubami ale po zlozeniu kilku do kupy udalo sie ale byla to benzyna 1.8T BFB i jest problem ze nie można przekodować kompa :( . Oznaczenia kompa to 8E0909518AA pytanie jest moje takie jak sprawdzic który komp bedzie pochodzil z manuala aby go zamienić znalazłem ze do tego silnika byly takie numery komputerów :

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AQ

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AR

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AA

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AA

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AC

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AE

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AL

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518AM

Audi A4 (8E2) Turbo 1,8 BFB 8E0909518BA

ale nie potrafie sobie sprawdzić który jest z manuala

Opublikowano

Kilka modeli, które podałeś nie są przeznaczone dla silnika BFB (np. AQ, AC czy RX).

8E0 909 518 AA i AL oraz 8E0 909 528 X i EX to sterowniki dla aut ze skrzynią Multitronic.

Próbowałbym szczęścia z 8E0 909 528 AX, FX, NX oraz ich starszymi wersjami czyli 8E0 909 518 AC, AM i BA (chociaż gwarancji nie daję, bo rozpiski dla tych driverów nigdzie nie ma).

Opublikowano

X na końcu numeru zazwyczaj oznacza konieczność zdania "starej" części :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...