Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po przekładce działa prawie wszystko no właśnie prawie bo kierownica jakby ciężej chodziła takie mam wrażenie i hamulce czasem się zaciskają  tzn podczas hamowania później już nie odpuszczają aż tarcze się grzeją i samochód nie ma siły jechać i np 5 już nie wrzucę, a z górki zamiast się toczyć to staje na niej, a po jakimś czasie znowu odpuszczają wszystkie 4 bo sprawdzałem, czy może jest to wina uszkodzonej maglownicy jeśli chodzi o kierownicę ?? czy to jakoś współgra ze sobą ?? Dodam , że przed przekładką tak się nie działo

Opublikowano
5 godzin temu, fronek22 napisał(a):

Witam

Po przekładce działa prawie wszystko no właśnie prawie bo kierownica jakby ciężej chodziła takie mam wrażenie i hamulce czasem się zaciskają  tzn podczas hamowania później już nie odpuszczają aż tarcze się grzeją i samochód nie ma siły jechać i np 5 już nie wrzucę, a z górki zamiast się toczyć to staje na niej, a po jakimś czasie znowu odpuszczają wszystkie 4 bo sprawdzałem, czy może jest to wina uszkodzonej maglownicy jeśli chodzi o kierownicę ?? czy to jakoś współgra ze sobą ?? Dodam , że przed przekładką tak się nie działo

Servo i pedał hamulca jest skrecony razem i skontrowany śrubą, wkęć tą śrubę o kilka obrotów jeszcze tak by pedał stopu był o jakies 2 cm niżej jak peał sprzęgła. Bo zapewne dałeś to na równo a pedał hamulca powinien być troche niżej.  Po tym zabiegu przereguluj czujnik stopu na stelazu pedał.

Opublikowano
W dniu 10.05.2023 o 06:42, DamianT4 napisał(a):

Witam, Gdyby ktoś potrzebował przeróbki na manual to zapraszam. Jestem z okolic Rzeszowa na Podkarpaciu. Na manual ogarniam wszystkie typy multitroników i tip-troników grupy VAG, z pełnym kodowaniem  oraz przeróbką elektryczną i elektroniczną.  Kabelki przerobione ksiązkowo po oryginalnym schemacie. Po mojej przeróbce niema problemu z prędkościa, odpaleniem, swiatłem wstecznym ABS, Airbag, Tempomatem , PDC i innymi układami w aucie. 

Możliwość rozbudowy wyposażenia o Tempomat, Multifunkcje, Odblokowanie pełnego FISu, grzane fotele, 4 el szyby i inne.

Częśći moje lub Twoje jeśli chodzi o auta przednionapedowe FWD, auta z napedem na 4 koła częśći Twoje lub pomagam w doborze i zakupie.

Części dobrane oryginalnie lub zakłądamy skrzynie z nowszych modeli aut z lepszymi przełożeniami np TFSI TDI

Poprawiam kończe przeróbki po innych. 

 

Najchetniej przerabiane AUDI A4 B5/B6/B7/B8; A6 C5/C6; VW Passat B5/B5FL, Seat Exeo, Skoda Superb.

Nie daj sie namówic na kosztowne naprawy skrzyni automatycznej które są krótkotrwałe, wymiana na manual na dobre pomaga pozbyć sie problemu z napedami oraz z reguły podnosi wartość pojazdu.

 

Jesli czegoś nie przedstawiłem jasno to chetnie odpowiem na pytania co do takiej przeróbki najchetniej w wiadomości prywatnej lub telefonicznie.

super to skoro w tym siedzisz to skoryguj jeżeli jestem w błędzie , zrobiłem rozpiskę kolejności jak to ma wyglądać: 

swap z cvt a4 b7 2.0 tdi BPW na Quattro manual 6 .

Kolejno w pkt :

 

1 .Bak Quatro drugi pływak

-Pin z wtyczki nr 2 fiolet pin 2 do licznika wtyczka niebieska  pin 11 , brazowy kabel pin 3 do wtyczki seryjnej pod mase w baku 

-adaptacja baku etc

-demontaż kanapy demontaż boczków kanapy plus boku od baku , odczepić wtyczki abs , przeciągnąć wtyczke ori baku pod  Quatro

2. Odpalenie wstecznego i pdc w cvt

- od  wtyczki ze skrzyni  dwa kable ,  + 12 z bezpiecznika F31 15 A czarno-nieb  podać na włącznik skrzyni  i wrócić drugim pinem do modułu komfortu (wtyczka 12 pin czarna III) do pinu nr. 7

 

3. Zworka przekaźnika rozrusznika w cvt pod Ecu

- przekaźnik nr 4  demontaż i zworka na stałe dwóch prawych dolnych 50do50  pinów

 

4. Montaż czujnika sprzęgła

- kabel z ECU wtyczka T94 pin 43 podać na pin 2  przełącznika , pin nr 3 z przełącznika zmostkować z pinem nr 3 hamulca masa

 

 

5. Rozpiska wtyczki cvt vl300

- teoretycznie może wykorzystać kable tej wtyczki pod wsteczny

Pin 9 i 10 to 12 V

 

6. Mam pompę abs z quattro co wtedy z pinami ? albo czy zostawienie serii z cvt nie wadzi obecnie ?

 

Kilka jeszcze zapytań :

- ponoć przed mechaniką zacząć od kodowania vcds ecu na manual bo nie pości później i tak samo abs ? 

- czy jak bd spawał podporę to trzeba wydzierać okładzinę ze środka ?  tunel środkowy i tak pewnie do wydarcia żeby lewarek zmienić ? 

 

image.png

image.png

image.png

image.png

Elektryka pod a4 b7 swap z cvt na Quatro 2.docx

Opublikowano
9 godzin temu, Penzo_ napisał(a):

1 .Bak Quatro drugi pływak

-Pin z wtyczki nr 2 fiolet pin 2 do licznika wtyczka niebieska  pin 11 , brazowy kabel pin 3 do wtyczki seryjnej pod mase w baku 

 

6. Mam pompę abs z quattro co wtedy z pinami ? albo czy zostawienie serii z cvt nie wadzi obecnie ?

 

Kilka jeszcze zapytań :

- ponoć przed mechaniką zacząć od kodowania vcds ecu na manual bo nie pości później i tak samo abs ? 

- czy jak bd spawał podporę to trzeba wydzierać okładzinę ze środka ?  tunel środkowy i tak pewnie do wydarcia żeby lewarek zmienić ? 

 

Witam, co do pierwszego podpunktu to pin 3( brązowy z zółtym) jest wspólny dla prawego i lewego pływaka podpinamy sie pod prawy czujnik do lewego Pin3. Pin 2 (fioletowy z czarnym) do licznika jak masz w opisie.

Punkt 6. Pompa ABS do wymiany przynajmniej sterownik tej pompy, w niektórych przypadkach np w B6 do przepinowania czujnik lewego koła bo inaczej idą piny.

Kodowanie robie na końcu, niema potrzeby wczesniej ale każdy ma  swoją technike,. Dywan kazdorazowo podnosze do góry żeby spać spokojnie i nic nie nadpalić w aucie podczas wspawywania podpory, do lewarka niema potrzeby wyciągac tunelu, gładko wychodzi po odkreceniu go. Co do reszty wmiare wszystko rozpisane. 

 

Opublikowano
14 godzin temu, DamianT4 napisał(a):

 

Hej dzięki za odzew . 

Czyli w B7 wystarczy zmienić samą elektroniczną stronę pompy ABS   i nic w kablotece się nie rusza ? Sądziłem że cała pompa quattro to jedność  a nie że sama elektronika tylko ? 

A jak ci się widzi pomysł z wykorzystaniem kabli z wtyczki multitronika, są tam dwa plusy juz no i do tego jakieś kable idą do lewarka zmiany biegów więc też bym je wykorzystał ?   

 

A wiem jeszcze co zapomniałem ....  jak to wygląda z blokadą stacyjki  (chodzi mi o brak możliwości wyciągnięcia kluczyka jak nie jesteś w park ) tam jest jakaś linka do zlikwidowania czy nic z tym nie trzeba robić ? 

 

PS. opis klepnąłem na kolanie  na pewno trzeba go trochę lepiej spisać  ,ale teraz bynajmniej wiadomo jaki swap po kolei z jakim silnikiem itp 

Z ciekawości w opisie masz B7 jako swoje auto  czy to juz nie aktualne i jest cos nowszego bo stoje przed dylematem następcy ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...