carlooss Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Mam 1Z z automatem 4 biegowym, jeżdżę nim ponad rok i do tej pory nic mnie nie zastanawiało dopuki nie przejechałem się innym ale innej marki. Chodzi o to ze przy przyspieszaniu np od prędkości 80km/h i wciśnięciu gazu do oporu skrzynia zredukuje auto przyspiesza normalnie(szybko) ale obroty wahają się w zakresie 2700 do 3200 i nie idą dalej i gdy mam już 120km/h przerzuca już na 4 bieg i idzie dalej już nie falując obrotami. Gdy ruszam od zera i dam mu w podłogę to ciągnie do 4000 obrotów na 1 i 2 biegu a na 3 znów to samo. Powiem tylko ze gdy wciskam gaz równomiernie auto przyspiesza dobrze tzn ciągnie obrotami płynnie i gładko.
Aydaho Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 to pewnie kwestia zestopniowania skrzyni - na wyższych biegach nie będzie tak wysoko kręcił jak na starcie ( poza trybami typu sport etc. ). Miałem tak w omedze
lukaszr Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Taka nagła redukcja biegu po mocnym wciśnięciu pedału gazu to tzw. kick-down i jest to normalne.
carlooss Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2007 Kick-down rozumiem ale nie rozumiem ze obroty falują w zakresie 2700- 3500 a auto przyspiesza wydaje się płynnie nie ma szarpnięć ani przyhamowań
czarnyGT Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 A sprobuj przepompować gazem - tzn. wciskasz gaz do dechy popuszczasz i znowu w podłogę ,następuje wtedy większa redukcja i autko lepiej przyspiesza. W każdym razie tak jest u mnie - wtedy redukuje 2 biegi. W moim 1Z automat włącza 4bieg przy 140km/h oczywiście przy kick-downie
carlooss Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2007 CzarnyGT a czy u Ciebie robi się tak jak u mnie?
Aydaho Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Kick-down rozumiem ale nie rozumiem ze obroty falują w zakresie 2700- 3500 a auto przyspiesza wydaje się płynnie nie ma szarpnięć ani przyhamowań w czasie przyspieszania obroty spadają i rosną ???? czegoś takiego jeszcze nie widziałem ... może potencjometr lewy ?
carlooss Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2007 to przypomina minimalne falowanie w zakresie 500 obr , nie rozumiem tego ze obroty nie wzrastają a wzrasta prędkość
czarnyGT Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Tzn. obroty mi nie falują , przyspiesza dobrze. Wcześniej troszkę poszarpywał na 4 biegu przy ok 150-160km/h ,ale po skasowaniu błędu na automatycznej skrzyni VAG'iem problemu nie ma...
lukaszr Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zadam może banalne pytanie: a patrzyłeś czy nie ma jakiś błędów ???
carlooss Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2007 kiedyś podłączałem pod kompa ale to z innego powodu i w skrzyni nie było żadnych błędów
blaster99 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 chyba wiem o czym kolega carlos mowi. tez mam automata 4 biegowego i zauwazylem ze wystepuja hmmm jakby to nazwac, "male biegi" tzn. auto przyspiesza a obroty troche spadaja a po chwili wlacza sie nastepny bieg i wtedy obroty bardziej wyraziscie sie obnizaja
Gość MorgothV8 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 to są półbiegi / biegi hydrauliczne czy jakoś tak..... generalnie też mam skrzynię 4 biegi i przy 80 km/h jak wcisne w podłogę to z 4 redukuje do 1 i zarzuca kolejne biegi gdy dojedzie do obrotów mniej więcej mocy max - czyli u Ciebie powinien zredukować na najniższy bieg na którym ma obroty poniżej 4000 a potem dociągać na kolejnych biegach do tych 4000, tak mi sie wydaje, pólbiegi raczej są słabo widoczne przy max gazie....
blaster99 Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 faktycznie, przy całym gazie nie sa wyczowalne ..,.
adadur Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 to są półbiegi / biegi hydrauliczne czy jakoś tak..... generalnie też mam skrzynię 4 biegi i przy 80 km/h jak wcisne w podłogę to z 4 redukuje do 1 i zarzuca kolejne biegi gdy dojedzie do obrotów mniej więcej mocy max - czyli u Ciebie powinien zredukować na najniższy bieg na którym ma obroty poniżej 4000 a potem dociągać na kolejnych biegach do tych 4000, tak mi sie wydaje, pólbiegi raczej są słabo widoczne przy max gazie.... MorgothV8 ty chyba masz tiptronica a to jest 5 biegowa skrzynia. Pozatym jakie półbiegi ... to nie tiry Co do pytania z pierwszego posta to myślę że kolega jechał czymś w rodzaju BMW i załączony był program SPORT wówczas wyraźnie przecięga zmiane wyższych biegów. W audi nie ma takich trybów więc raczej wszystko w normie.
carlooss Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2007 Kolega adadur ma rację jechałem bmw
adadur Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Też jezdziłem 2.0 V6 150KM w automacie i powiem że jezdzilo to bardzo podobnie do mojego auta (przyspieszenia) pozatym że przyjemność z jazdy zaczynała się dopiero od 5000 obr ... i tu pewnie mój traktor by już troszkę niedomagał.
RadaR Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Witam, jeśli masz skrzynie 4 biegową to jest to "zwykły" automat, tzn nie tip/multitronic. Koncern VW robił w tym okresie skrzynie lockupowe. Tzn między 2 i 3 biegiem oraz 3 i 4 włącza sie lock up i wtedy obroty lekko skaczą między biegami. Jak przyspieszasz powoli to wachnięcie na lock upie jest niezauważalne a jak depniesz to może być zuważalne. Lock up mówiąc prosto to taki jakby półbieg mający na celu zredukowanie zużycia paliwa. Powoduje on bezpośrednie spięcie sprzęgła z silnikiem bez poślizgu, który występuje zawsze na właściwych biegach co powinno spowodować mniejsze zużycie paliwa. To tak po krótce Tak mi to wytłumaczono, tzn tak zrozumiałem. Niemniej jest to normalne w tych skrzyniach. Są przez to też bardziej awaryjne. Robiłem ostatnio remont w swojej T4 (drobne 3000zł, tylko bo ponoć skrzynia była w nienajgorszym stanie). Sypie sie przede wszystkim hydraulika skrzyni (płyta z aworami) oraz sprzęgło. Przy tym reszta to pikuś i i tak sie zwykle wymienia. Pozdrawiam RadaR.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Były 4-biegowe Tiptroniki - ja np. mam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się