Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Skrzypi przy kręceniu kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie skrzypi czy może piszczy przy kręceniu ale tylko w lewą stronę. Nie skrzypi jak auto jest zimne tylko jak trochę się przejedzie. Wydaje się jakby te dźwięki dochodziły spod kierownicy ale nie mogę tego zlokalizować. Pomóżcie koledzy

Opublikowano

wiesz co

raz na jakis czas mam to samo

pierwszy raz gdy uslyszalem ten dzwiek, to zamarlem, bo wydawalo mi sie ze dochodzi z zawieszenia z lewego kola

potem dopiero zlokalizowalem go na kierownicy

wydaje mi sie ze to piszczy plastik miedzy sama kierownica, a jej kolumna, dokladnie na styku

sprobuj posmarowac to miejsce lekko jakims kremem na przyklad

(sam nie probowalem tego robic, bo skrzypienie zniknelo jakis czas temu i nie wraca)[br]Dopisany: 22 Grudzień 2007, 15:35 _________________________________________________i widze zes z krotoszyna '-)

moje korzenie w miliczu '-)

Opublikowano

Bywam w miliczu. Nie wiem czy smarowanie coś da bo piszczy tylko jak się trochę pojeździ czyli jak się rozgrzeje. Jedyne co mi przychodzi do głowy to maglownica a ona jest za ścianą grodziową i może się jakoś niesie...

Opublikowano

jesli piszczy caly czas, to zdjemij oslone kolumny i popatrz co sie dzieje

tak jak mowie, zdarzylo mi sie to kilka razy, w duzych odtepach czasu i trwalo krotko, stad diagnoza, ze u mnie to plastik

ech, kocham milicz, po nowym roku sie wybiore, i na 99% bede jechal przez krotoszyn '-)

Opublikowano

no cóż - chciałbym odświerzyć temat bo u mnie zaczęło dziać się to samo: przy skręcaniu lecz tylko w lewo zaczyna wydobywać się odgłos ocierającej się gumy - co to może być ?

Opublikowano

czy to na pewno guma?

gadałem z mechanikami o tych skrzypieniach, które i sam posiadam od czasu do czasu, i oni twierdzą że może to być.

1. łożysko na górze kolumny kierowniczej

2. końcówka drążka

3. jakieś tajemnicze gumy w kolumnie kierownicy

Mnie skrzypi z zewnątrz i obstawiam na drążek. Niedługo wstrzyknę mu smaru i zacznę zbierać na nowe. :disgust:

Opublikowano

przejadę się do magika jakiego w okolicy i zobaczymy co to może być - zaczyna mi to co raz bardziej przeszkadzać (aha a pojawiło mi sie to po przejażdzce po wertepach)

Opublikowano

Witam!

Ja miałem takie same objawy.Po oględzinach okazało się,że spadła mi opaska zaciskowa z kolumny kierowniczej(tam gdzie jest drążek kierowniczy) i guma przegubu przy drążku kierowniczym jest dziurawa.Po wymianie objawy zniknęły.Dodam,że przed wymianą skrzypienie,piszczenie jak zwał tak zwał :decayed: zniknęło.Takie objawy często też są przyczyną pęknietych gum przy przegubach wahaczy.Kolumna kierownicza(maglownica)raczej odpada,gdy kolumna kończy żywot raczej puka,stuka :rolleyes: a nie piszczy.

P.S. u mnie piszczało,skrzypiało przy kręceniu w lewo(w/w części wymieniłem właśnie z lewej strony).

Opublikowano

Dzięki Darek za podpowiedź - napisz jeszcze tylko czy dużo przy tym roboty (no i co trzeba ściągnąć żeby wymienić).

Opublikowano

Hej,

Jeżeli masz dostęp do kanału lub podnośnika(bez tego też się da zrobić tylko trzeba zwalić koła) zrób sobie dokładny przegląd zawieszenia i układu kierowniczego tzn.gumy sworzni wahaczy i końcówek drążków,gumowe osłony kolumny kierowniczej i przegubów napędowych.Najprawdopodobniej gdzieś do sworznia dostała się woda lub piasek i skrzypi.Sprawdź przy okazji czy nie ma luzów.A co do roboty to zależy jaka będzie diagnoza,ale generalnie wszystko się da zrobić samemu o ile masz minimum wiedzy nt. mechaniki.Zawsze jest satysfakcja i kasa zostaje w kieszeni :naughty:

Tu masz wskazówki dotyczące w/w spraw:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wymiana_wahaczy_dolnych-t8812.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wymiana_wahaczy_gornych-t10195.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t13148.0.html;highlight=końcówka

Pozdrawiam.

P.S.Postaraj się najpierw sam znaleźć problem,a dopiero później do magika czyt.mechanika :decayed:

Opublikowano

Witam

Podłacze sie do tematu otóż u mnie skrzypi własnie łożysko na górnej części kolumny kierowniczej, dokładnie jak auto postoi na słońcu albo po dłuższej jezdzie.

Opublikowano

Dzięki Darek za pomocne odpowiedzi - dam znać pod koniec tygodnia co było przyczyną (bo mam nadzieję że znajdę ;) )

Opublikowano

Czyli jeśli przy kręceniu kierownicą w prawo (stojąc czy jadąc) słyszę (i czuje czasem jak skrzypnie) że to przy kierownicy, to może być ta jakaś podkładka ewentualnie taśma od poduszki ?

Zaznaczam, że wjechałem w dziurę kilka dni temu i wydaje mi się, że to od tego czasu, albo kilka dni później. Przednie zawieszenie miałem kompletnie wymienione końcem kwietnia :/ doradźcie co zrobić, żeby nie skrzypiało a portfel żeby nie schudł (obiecałem żonie wakacje ...)

Opublikowano

Czyli jeśli przy kręceniu kierownicą w prawo (stojąc czy jadąc) słyszę (i czuje czasem jak skrzypnie) że to przy kierownicy, to może być ta jakaś podkładka ewentualnie taśma od poduszki ?

Zaznaczam, że wjechałem w dziurę kilka dni temu i wydaje mi się, że to od tego czasu, albo kilka dni później. Przednie zawieszenie miałem kompletnie wymienione końcem kwietnia :/ doradźcie co zrobić, żeby nie skrzypiało a portfel żeby nie schudł (obiecałem żonie wakacje ...)

:szukaj: Nie gryzie!Przyczyn może być wiele.

Po pierwsze,znajdź miejsce gdzie ci skrzypi.Audi daleko odbiega konstrukcyjnie od taczki(gdzie skrzypieć mogą tylko koła/o).A to,że wymieniałeś zawiasy w kwietniu nie znaczy,że nic im nie dolega.Jak sam napisałeś"wjechałem w dziurę".Nawet markowe części padają na kolana w starciu z Polskimi drogami.

P.S."(obiecałem żonie wakacje ...)" :good:

Opublikowano

szukałem, dlatego tu zapytałem :)

Po kilku podstawowych testach skrzypy mi przy kolumnie kierowniczej, przy kołach nic nie skrzypi, a szczerze wątpię by skrzypienie zawieszenia słychać było przy kierownicy a przy samym zawieszeniu nie.

Znajdę magika co mi to sprawdzi, ewentualnie podjadę na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów na szybki przeglądzik (a tak w kwestii informacji, skrzypienie zrobiło się ledwo słyszalne).

Tak więc jak się dowiem co i jak to napiszę.

Opublikowano

moje skrzypienie okazało się luzami na końcówkach drążka.

Obydwie mam do wymiany :wallbash:

Opublikowano

Więc zakasać rękawy i wymiana :decayed:

Na finish ustawienie zbieżności. :gwizdanie:

Opublikowano

U mnie zakończyło się dokładnie tak samo, pęknięta guma chroniąca drążek wychodzący z zawieszenia do kolumny kierownicy (nie wiem czy dobrze opisuje) no i naleciało syfu. Po wymianie już nie skrzypi. Na koniec zbieżność. Łączny koszt: 150 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...