martin a4 Opublikowano 23 Grudnia 2007 Opublikowano 23 Grudnia 2007 panowie mam prosbe powiedzcie mi jakie sa roznice w silnikach 1z czy afn co jest innego :a4fan:
xavier Opublikowano 23 Grudnia 2007 Opublikowano 23 Grudnia 2007 żeby tylko... 1z turbo z zaworem upustowym... sterowane nadciśnieniem afn turbo vnt z kierownicami sterowane podciśnieniem inny rozrząd, inne wtryski, inny komp (ale to można softem nadrobić) i pewnie masa innych... generalnie afn jest nowszy
marewel Opublikowano 23 Grudnia 2007 Opublikowano 23 Grudnia 2007 Dzisiaj te obydwa silniki to zabytki
baskecior Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Rozrząd identyczny. Pompa prawie bez różnic, podobnie wtryskiwacze. Inna turbina ze zmienną geometrią. Różnica w mocy i momencie obrotowym na korzyść AFN`a. 1Z zdecydowanie mniej kłopotliwy (nie zapiekają się kierownice spalin w turbinie). Marewel - zabytki powiadasz ... tak, ale to ostatnia seria naprawdę bezproblemowych diesli.
sokolnh Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Dzisiaj te obydwa silniki to zabytki napewno pomogłes koledze tym zdaniem, teraz kupi najnowocześniejszy silnik 1.8T taki jak Ty masz :th: przede wszystkim różnią się sterowaniem turbiny, 1z nie ma też dwumasa co dla mnie jest plusem zmienisz wtryski, zrobisz program i bedzie juz miło ewentualnie mozna pokusis sie o zmiane pompy
Norbi TDI Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Dzisiaj te obydwa silniki to zabytki Widać że wiedza jest ograniczona dlatego wypowiedzi również
martin a4 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2007 a np jesli zmienie turbo w 1z na ze zmienna geometria bedzie chodzic to z afn-a
sokolnh Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 a np jesli zmienie turbo w 1z na ze zmienna geometria bedzie chodzic to z afn-a wg mnie to nie opłacalne
kozaTD Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 żeby tylko... 1z turbo z zaworem upustowym... sterowane nadciśnieniem afn turbo vnt z kierownicami sterowane podciśnieniem inny rozrząd, inne wtryski, inny komp (ale to można softem nadrobić) i pewnie masa innych... generalnie afn jest nowszy a np jesli zmienie turbo w 1z na ze zmienna geometria bedzie chodzic to z afn-a wg mnie to nie opłacalne Tak jak koledzy napisali koszty naprawe nibagatelne - turbo plus układ sterowania :gwizdanie: Mam 1Z i naprawdę jestem zadowolony, a wiem z forum że jeżeli ten model silnika jest zdrowy to rogalotti potrafi z nigo dużo wyciągnąć . Pozdrawiam i wesołych świąt
berciu Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 te zapiekające się łopatki to nie aż taki feler, jedno czyszczenie starcza na spoko km a moment o moc na plus dla afn, nie jest tak czuły na ropę - chyba jeden z najbardziej udanych silników VW, szedł bym a AFN`a[br]Dopisany: 24 Grudzień 2007, 11:43 _________________________________________________z afn`a można więcej wyciągnąć niż z 1z, jeśli chce się bawić w mod`y - więc większe pole do popisu
martin a4 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2007 no wlasnie prblem w tym ze mam ibize 1z ile na samym programie by szlo go podciagnac
sokolnh Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 no wlasnie prblem w tym ze mam ibize 1z ile na samym programie by szlo go podciagnac 110 - 115 KM i czemu masz problem ?
martin a4 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2007 kurde no ze 1z silnik tam jest ale jak mowisz ze na 115 to moze byc bo myslalem nad golfem gti 115 konnym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się