Bartas Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 a aj tylko jakbym sie znal zeby ten szit odnowic wzial bym bez wahania a swoja padline wyjebal
bartek1605 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ps2: taaaakk.. dobrze widzisz Kimiasz... w RS5 jest ta proteza masz może info co wynalazek tam siedzi
Panton Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ps2: taaaakk.. dobrze widzisz Kimiasz... w RS5 jest ta proteza masz może info co wynalazek tam siedzi o skrzynie automatyczną pytasz?
Panton Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ta "proteza" jak to nazwał Kimiasz to S-tronic.... dwusprzęgłowa (coś jak DSG ale szybsza i mocniejsza), 7 biegowa skrzynia... http://www.eurocarblog.com/post/677/the-new-audi-s-tronic-7-speed-gearbox http://www.audiworld.com/news/08/audi-s-tronic/content.shtml Siedem biegów, które można zmieniać błyskawicznie i bez przerywania siły ciągu: Audi prezentuje nowy etap ewolucyjny mechanizmu przenoszenia siły. Siedmiobiegowy S-tronic łączy dynamiczny sposób działania z wysoką efektywnością. Ta dwusprzęgłowa przekładnia przystosowana jest do współpracy z podłużnie zamontowanymi silnikami i napędem na wszystkie koła quattro, a ze swoją zdolnością przenoszenia momentów obrotowych do 550 Nm nadaje się do wielu sportowych modeli. Audi wprowadzi nowego S-tronica jeszcze w tym roku jako seryjną skrzynię biegów do kilku serii modeli. Siedmiobiegowy S-tronic Audi inicjuje nowy etap strategii optymalizacji napędu. Nowa skrzynia biegów, będąca w stu procentach własną konstrukcją marki, jest przeznaczona do samochodów średniej wielkości. Audi zaprojektowało ją jako sportowy, a jednocześnie wysoce efektywny, supernowoczesny podzespół. Kierowcy Audi mogą korzystać z nowego siedmiobiegowego S-tronica na różne sposoby. Tryb w pełni automatyczny, w którym biegi wybiera komputer, dysponuje programami D (Drive) i S (Sport). Przełożenie można również zmieniać manualnie dźwignią zmiany biegów lub opcjonalnie „łopatkami” na kierownicy, a proces zmiany biegów robi wrażenie swoją szybkością. Nowa przekładnia „hightech” Audi podczas zmiany przełożenia daje poczucie dynamiki, a zarazem komfortu i najwyższej precyzji. Łączy w sobie efektywność z dużym potencjałem sportowym. Siedmiobiegowy S-tronic współpracuje z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, obsługującymi różne biegi. Dużej średnicy zewnętrzne sprzęgło K1 przekazuje moment obrotowy przez wałek napędowy na koła zębate nieparzystych biegów 1, 3, 5 i 7. Znajdują się one w tylnej części korpusu skrzyni biegów odlanej z aluminium, czyli bliżej środka samochodu. Wokół pełnego wałka napędowego obraca się wałek w przekroju drążony. Jest on połączony z mniejszym sprzęgłem K2, wbudowanym w większe sprzęgło obsługujące biegi parzyste 2, 4 i 6 oraz bieg wsteczny. Wszystkie koła zębate poszczególnych biegów leżą w jednej linii jedno za drugim na obu wałach napędowych w kolejności 4, 6, 2, R, 1, 3, 7 i 5. Obie części przekładni są przez cały czas aktywne, lecz tylko jedna z nich jest połączona z silnikiem. Na przykład podczas przyspieszania na trzecim biegu w drugiej przekładni włączony jest już czwarty bieg, można powiedzieć, że „jest przygotowany”. Proces zmiany przełożenia następuje przez zmianę sprzęgieł – gdy K1 otwiera się, K2 błyskawicznie zamyka. Proces ten trwa tylko kilka setnych sekundy i następuje bez przerywania siły ciągu, płynnie i komfortowo, w sposób prawie niezauważalny dla kierowcy. Z wału napędowego siły są przenoszone na samoblokujący centralny mechanizm różnicowy napędu quattro, rozgałęziający się w dwóch kierunkach. Przy podstawowym podziale 60 procent momentu przenoszone jest przez wał napędowy na mechanizm różnicowy tylnej osi i 40 procent na mechanizm różnicowy przedniej osi. Ponieważ wał ten jest zamontowany z pochyleniem 7,2 stopnia, wykorzystuje on ukośne zazębienie, zwane Beveloid. Ze względu na ograniczenie masy jest ono również wydrążone. Asymetryczno-dynamiczny rozdział siły gwarantuje sportową, dynamiczną charakterystykę jazdy z zaznaczonym silniej tylnym napędem. W razie potrzeby środkowy mechanizm różnicowy może przenieść do 85 momentu obrotowego na tylną oś lub maksymalnie 65 procent na przednią. [br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 22:49_________________________________________________
bartek1605 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 mnie chodziło tylko o model i producenta
Panton Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 mnie chodziło tylko o model i producenta
Panton Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 mnie chodziło tylko o model i producenta tutaj widać jak "proteza" jest szybka
bartek1605 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 DSG i w góre to jest to samo co Opticruise czyli manual z automatycznym sterowaniem tylko jestem ciekaw czy niemiaszki dalej kładą od sąsiada czy ściągają z kraju skośnookich
Panton Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 DSG i w góre to jest to samo co Opticruise czyli manual z automatycznym sterowaniem tylko jestem ciekaw czy niemiaszki dalej kładą od sąsiada czy ściągają z kraju skośnookich o to jest pytanie.... czytałem ostatnio artykuł jaką zajebistą współpracę Audi podjęło z tymi co robią za paczkę ryżu... i jak to jest prawda to aż boję się pomyśleć jaka będzie trwałość takiej B8... czy silników, skrzyni itp... [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 00:17_________________________________________________Bartek a Ty w ASB to słyszałem, że ostro siedzisz i developujesz.... :gwizdanie:
Panda z Teksasu Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 :hi: :hi:Piątek wkońcu Panowie i Panie czas na uśmiechy 8 godzin i po zabawie w tym tygodniu
MarianekZg Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Elo Ziomy :thumbup: Jak zwykle Panda-Teo na straży prawa i porządku od samego rana :decayed: :decayed:
Panda z Teksasu Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 dokładnie tak jest ktoś musi jest Panda z Teksasu :D:D ewentualnie Strażnik Panda:D
Seba_LDZ Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 i nie ma opierdalania sie bez lypy
Kimi Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Ohayoo :hi: Piąteczek :decayed: :decayed: [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 07:44_________________________________________________Lecę, na razie, miłego dnia
Bartas Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 jak mi sie nie chce, jeszcze tydzien i urlop
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się