boro80 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam, Od jakiegoś czasu słyszę stuk w silniku. Nie jestem fachowcem, ale to jakby dźwięk popychacza. Nie występuje zawsze, ale ostatnio coraz częściej. Pojawia się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. 2 mechaników powiedziało mi, że mogę tak jeździć aż do wymiany rozrządu, bo wtedy zrobią wszystko za jednym razem. Problem w tym, że wymianę mam za 30 tys. km. Stąd moje pytanie: czy jazda ze stukającym dość głośno poychaczem rzeczywiście jest bezpieczna dla silnika? Dlaczego wypisujesz w prefixie [ALL B5] jak pytasz o konkretny silnik - poprawione
gucia Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 30 tyś. to trochę dużo. Według mnie powinieneś to zmienić, ponieważ krzywki mogą się "stłuc". Poczekaj może wypowie się któryś ze znawców tematu.
malinek21 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Gucia ma racje możesz przesadzić i trzeba bedzie popychacze wymienic razem z wałkiem rozrządu.
dante0018 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Nie czekaj tylko wymieniaj odrazu. Nie jest to drogie i nie warto ryzykować!
dariodario Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 ciekawe czy ktos zdradzi jak sie to wymienia bez sciagania przodu. tez mnie to czeka w pl za jakies 2-3 tyskm. troche z tym roboty jak trzeba przod sciagnac. :mysli:
malinek21 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Poszukaj troche a na pewno znajdziesz odpowiedz szukaj w warsztat zrób to sam nma pewno jest i to nie jeden wątek.
dariodario Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 szukam juz pewien czas ale nikt dokladnie tego nie opisal(chyba ze zle szukam)
Grzesiekkbc Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Koledzy a powie ktoś tak na chłopski rozum co się dzieje jak popychacze stukają i jest do tego już wałek uwalony. Jakie są wtedy objawy na pracującym silniku oprócz wiadomego stukotania.
boro80 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 A ile taka wymiana może kosztować orientacyjnie?
dariodario Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 http://moto.allegro.pl/popychacze-szklanki-audi-vw-seat-skoda-1-9-2-0-tdi-i1542992989.html za sztukex8 czyli 400 plus robota
boro80 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Właśnie interesuje mnie koszt robocizny. Jakiego rzędu to jest kwota?
akmon Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Wałek w AFN ? To rzadki przypadek żeby go zajechać
dariodario Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 jak sie wymienia olej raz na 100 lat to czesty,a jak dbasz to masz go dlugo
Duch^ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja osobiście mierzyłem 2 Afn-y po przebiegu 350k+ i miały zużycie do 0.8mm i wszystko grało jak trzeba nie buczało ani nic czyli całe nic. Ale widziałem wałki od 2.5 TDI katastrofa i odradzam te silniki! tam nie ma często co mierzyć nawet jak będziesz wymieniał olej co 7k . Reklama koncernu audi-vw to 1.9 tdi.
Grzesiekkbc Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Nikt nie da odpowiedzi na moje pytanie?
Maraas Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Najbardziej mi znany dźwięk zużytego wałka to buczenie z okolicy filtra powietrza.
SotoM Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania. skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci.
Grzesiekkbc Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania. skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci. Kolego i o to mi chodzi metaliczy stugot-klepanie, brak mocy bo u mnie klepie i jechać nie chce a na Vagu wsi jest dobrze. Co powoduje to że silnik jest słabszy? To że szklanka się wyciera i w tym momencie szybciej się domyka niż powinna?
RAFLIK A4 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 ciekawe czy ktos zdradzi jak sie to wymienia bez sciagania przodu. 100% się da bez problemów na własne oczy to widziałem jak w mojej Niuni to robili z tym że musisz mieć zgrabne rączki pompę paliwa sobie zablokowujesz a korbowód ustawisz na znak w skrzyni no chyba ze się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)
dariodario Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 taaaaaaaaaaa ja mam pd nie vp i jest inny napinacz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się