Jump to content

[B5 AFN] Stukające popychacze


boro80
 Share

Recommended Posts

Witam,

Od jakiegoś czasu słyszę stuk w silniku. Nie jestem fachowcem, ale to jakby dźwięk popychacza. Nie występuje zawsze, ale ostatnio coraz częściej.

Pojawia się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. 2 mechaników powiedziało mi, że mogę tak jeździć aż do wymiany rozrządu, bo wtedy zrobią wszystko za jednym razem.

Problem w tym, że wymianę mam za 30 tys. km. Stąd moje pytanie: czy jazda ze stukającym dość głośno poychaczem rzeczywiście jest bezpieczna dla silnika?

Dlaczego wypisujesz w prefixie [ALL B5] jak pytasz o konkretny silnik - poprawione

Link to comment
Share on other sites

30 tyś. to trochę dużo. Według mnie powinieneś to zmienić, ponieważ krzywki mogą się "stłuc". Poczekaj może wypowie się któryś ze znawców tematu.

Link to comment
Share on other sites

Nie czekaj tylko wymieniaj odrazu. Nie jest to drogie i nie warto ryzykować!

Link to comment
Share on other sites

Koledzy a powie ktoś tak na chłopski rozum co się dzieje jak popychacze stukają i jest do tego już wałek uwalony. Jakie są wtedy objawy na pracującym silniku oprócz wiadomego stukotania.

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście mierzyłem 2 Afn-y po przebiegu 350k+ i miały zużycie do 0.8mm i wszystko grało jak trzeba nie buczało ani nic czyli całe nic. Ale widziałem wałki od 2.5 TDI katastrofa i odradzam te silniki! tam nie ma często co mierzyć :cool1: nawet jak będziesz wymieniał olej co 7k :hi:. Reklama koncernu audi-vw to 1.9 tdi.

Link to comment
Share on other sites

co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania.

skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci.

Link to comment
Share on other sites

co masz na mysli uwalonego wałka rozrzadu ?? wałek moze peknac w pół lub zetrzec sie krzywka wałka- co jest bardzo rzadko spotykane... najczestrza przyczyną jest pekniecie hydrosztosu- metaliczy stugot-klepanie, brak mocy... ptrafi niezle zmasakrowac gniazdo popychacza -ale jest to do zregenerowania.

skoro jestes pewien ze to popychacze stukaja to je wymień, bo jak ci peknie popychacz to niezły kibel bedzie pod pokrywą... do wymiany pyska nie trzeba demontowac dobry mechanik ustawi rozrzad jak nalezy bez problemu - miejsce do nałozenia paska jest jak i do napiecia go. zaopatrz sie w nowy uszczelniacz wałka rozrzadu iraz uszcz.pokrywy walka rozrzadu. wiele osób jak wymienia hydro postanawiaja równierz zmienic uszczelniacze- lecz nie jest to robota dla kogos kto potrafi zmienic koło i zarówke... - chytry 2 x traci.

Kolego i o to mi chodzi :)

metaliczy stugot-klepanie, brak mocy
bo u mnie klepie i jechać nie chce a na Vagu wsi jest dobrze.

Co powoduje to że silnik jest słabszy? To że szklanka się wyciera i w tym momencie szybciej się domyka niż powinna?

Link to comment
Share on other sites

ciekawe czy ktos zdradzi jak sie to wymienia bez sciagania przodu.

100% się da bez problemów :) na własne oczy to widziałem jak w mojej Niuni to robili :)

z tym że musisz mieć zgrabne rączki :)

pompę paliwa sobie zablokowujesz a korbowód ustawisz na znak w skrzyni :) no chyba ze się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy a co to za popychacze na Allegro co koleś sprzedaje jako INA po 15zł, kiedyś było takie ogłoszenie które co jakiś czas się pojawia.

Jakości za 15 zł nie kupisz chyba, że chcesz poeksperymentować :naughty:.

Link to comment
Share on other sites

Co za problem iść do sklepu motoryzacyjnego... Napewno są szklanki.

Czy wszystko trzeba przez neta kupować...

Ja za sztuke płaciłem 23 zl INA oczywiście

Link to comment
Share on other sites

ja ze zniżkami bo kumpel pracuje w motoryzacyjnym, płaciłem po 15 za ina na każdej szklance było wyryte a pakowaczem wtedy był rouvil, i wymieniałem sam ale ściągałem przód

Link to comment
Share on other sites

Koledzy a co to za popychacze na Allegro co koleś sprzedaje jako INA po 15zł, kiedyś było takie ogłoszenie które co jakiś czas się pojawia.

Jakości za 15 zł nie kupisz chyba, że chcesz poeksperymentować :naughty:.

Co za problem iść do sklepu motoryzacyjnego... Napewno są szklanki.

Czy wszystko trzeba przez neta kupować...

Ja za sztuke płaciłem 23 zl INA oczywiście

Ja się tylko pytam czy za 15zł idzie kupić INA czy to jakiś bubel.

U mnie są szklanki tylko po 40zł szt za jakąś tam firmę tak że sam widzisz przyjacielu że wolę szukać po necie. Mieszkam w małej miejscowości i tutaj z braku konkurencji sprzedawcy robią majątek na częściach. Nie mam możliwości za bardzo szukania czegoś 50km od domu bo czas mi na to nie pozwala.

Link to comment
Share on other sites

panowie jak jest z ustawieniem walka tzn zebatki?

w vp zaklada sie blokade(plaskownik)na przeciwnej stronie walka a jak jest w pd?

czy trzeba pompe tandem zciagac?

sprzedawca klubowy mi odpisal bo zapytalem o cene szklanek do mojego

57,50 za sztukex8 to wychodzi niezla sumka,

za duza rozbieznosc tych cen,nic juz nie rozumie :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...