Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Jakie wymiany zaraz po kupnie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Powoli szukam Audi A4 B5 1,8T dla siebie i w związku z tym dużo czytam forum. Chciałbym również poradzić się Was co wymienić zaraz po kupnie - wolę sobie już wszystko przekalkulować :good:

Po kupnie na dobry początek myślę o wymianie następujących rzeczy:

1. Olej

2. Filtr oleju

3. Filtr powietrza

4. Filtr paliwa

5. Filtr kabinowy

6. Płyn chłodniczy

7. Świece

8. Przewody zapłonowe

9. Rozrząd

10. Pasek klinowy

Warto coś jeszcze wymienić? Oczywiście po zakupie wyjdzie co trzeba będzie zrobić ale to jest taka lista podstawowych rzeczy. Swoją drogą części jakich firm warto stosować w A4?

Piszcie też co warto i koniecznie sprawdzić, żeby się nie nadziać w bambuko :tongue4:

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Maciek

Opublikowano

Cze :hi:

To co wymieniłeś to podstawa.Warto również zobaczyć jak w jakim stanie jest płyn hamulcowy,czy nie jest stary.Co do autka to obejrzeć dokładnie,sprawdzić włączniki,przełączniki itp (niby drobiazgi,ale po co robić sobie dodatkowe koszta :confused4: )

Jak byś miał możliwość to jedz na diagnostyke,sprawdz czy ma błędy.Szukasz Q?To sprawdz czy nie ma wycieków z tylniego mostu.Przejedz się i zobacz czy turbinka się wkręca,nie rzęzi podejrzanie...To są moje porady na początek,ale są Tu większe głowy które też Ci pomogą.Powodzonka :good:

Opublikowano

...zobacz czy w skrzyni biegów jest olej... :gwizdanie: Co do rozrządu to niekiedy warto się rozejrzeć np. ja po zakupie też zmieniałem ale w ASO. Po przeliczeniu wszystkiego ( robocizna + części ) wyszło mi porównywalnie jak u mechanika.

Opublikowano

Witam! Przy wymianie rozrządu pamiętaj też o wymianie wszystkich uszczelniaczy (simeringów czy jak to się fachowo pisze). Koszt nie wielki a jak któryś potem zacznie puszczać to znowu cały rozrząd do demontażu łącznie z przodem. Polecam też wymianę wszystkich przewodów podciśnieniowych między kolektorem i zaworkiem N75, żebyś potem nie musiał szukać przyczyny braku mocy.

Opublikowano

podstawa to podłaczyc kompa i zobaczyć co tam siedzi.

sprawdzenie doładowania.

Przeglad układu hamulcowego. sprawdzenie czy każdy zacisk pracuje.

wszystko zalezy co kupisz

przewodów nie ma, wymienia się cewki ale to bez sensu jak są dobre. swiece to też ciężko przewidzieć

Opublikowano

No i oprócz silnika zobacz jeszcze w jakim stanie jest zawiecha klocki/tarcze :)

Opublikowano

podstawa to podłaczyc kompa i zobaczyć co tam siedzi.

sprawdzenie doładowania.

Przeglad układu hamulcowego. sprawdzenie czy każdy zacisk pracuje.

wszystko zalezy co kupisz

przewodów nie ma, wymienia się cewki ale to bez sensu jak są dobre. swiece to też ciężko przewidzieć

tak jak Buba napisał, dokładny rentgen auta

jak masz czas i sie nie spieszysz z zakupem to wszystko dokładnie posprawdzaj

VAG to podstawa!!!!

Opublikowano

VAGa ma znajomy więc na pewno pójdzie w ruch ;) Myślę, że po kupnie sam się w niego zaopatrzę :good:

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

Opublikowano

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

to zalezy od tego co potrzebuujesz

Opublikowano

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

to zalezy od tego co potrzebuujesz

No mam na myśli rzeczy z pierwszego postu. O filtrach Manna słyszałem dobre opinie - co myślicie? Jakie świece, olej itp polecacie?

Generalnie warto jest też coś wymienić przy turbinie zaraz po kupnie?

Opublikowano

w kazdym dziale forum znajdziesz interesujace Cie watki

jest tego do zaj....bania

Opublikowano

jak dev. napisal, forum az ocieka wszelkimi informacjami takze jesli bedziesz chcial wymienic konkretna rzecz to wpisz w szukajke interesujaca Cie kwestie i znajdziesz potrzebne info.

a jesli Ci sie nie chce czytac, to pamietaj o zasadzie ze chytry zawsze traci dwa razy i o tym ze jestesmy zbyt biedni na to, aby oszczedzac, markowe czesci i bedzie git:)

Opublikowano

Witam.Ja tez nie dawno nabylem A4 1.8 T :hi: Też wymieniłem olej wszystkie filtry no i ten nieszczesny zawór doładowujący ,widzę że każdy ma z nim problemy :confused4: ja bym ci radził też wymienić płyn chłodzący ja wlałem G -12 ,zresztą powinnien być ten symbol na zbiorniczku g-12 ja mam.Wymieniłem też płyn od wspomagania bo było mało no i nie miałem pewności co tam jest ... :confused4:.Koszty nie wielkie ,ale lepiej wymienić bo pompa od wspomagania możę być do wymiany.Wymieniłem też termostat bo temperaturka szalała. A co do przewodów to ich nie ma są cewki , ale szt kosztuje koło 200zł niestety ,ale jak się nic nie dzieje to nie ma sensu wymieniac :wink4: No i przygotuj się na duże spalanie, te silniki nie są oszczedne :naughty:.

Opublikowano

...no i ten nieszczesny zawór doładowujący...

to jest DV, zawór upustowy

Opublikowano

45-55Ah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...