Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Jakie wymiany zaraz po kupnie?


Embe
 Share

Recommended Posts

Witam!

Powoli szukam Audi A4 B5 1,8T dla siebie i w związku z tym dużo czytam forum. Chciałbym również poradzić się Was co wymienić zaraz po kupnie - wolę sobie już wszystko przekalkulować :good:

Po kupnie na dobry początek myślę o wymianie następujących rzeczy:

1. Olej

2. Filtr oleju

3. Filtr powietrza

4. Filtr paliwa

5. Filtr kabinowy

6. Płyn chłodniczy

7. Świece

8. Przewody zapłonowe

9. Rozrząd

10. Pasek klinowy

Warto coś jeszcze wymienić? Oczywiście po zakupie wyjdzie co trzeba będzie zrobić ale to jest taka lista podstawowych rzeczy. Swoją drogą części jakich firm warto stosować w A4?

Piszcie też co warto i koniecznie sprawdzić, żeby się nie nadziać w bambuko :tongue4:

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Cze :hi:

To co wymieniłeś to podstawa.Warto również zobaczyć jak w jakim stanie jest płyn hamulcowy,czy nie jest stary.Co do autka to obejrzeć dokładnie,sprawdzić włączniki,przełączniki itp (niby drobiazgi,ale po co robić sobie dodatkowe koszta :confused4: )

Jak byś miał możliwość to jedz na diagnostyke,sprawdz czy ma błędy.Szukasz Q?To sprawdz czy nie ma wycieków z tylniego mostu.Przejedz się i zobacz czy turbinka się wkręca,nie rzęzi podejrzanie...To są moje porady na początek,ale są Tu większe głowy które też Ci pomogą.Powodzonka :good:

Link to comment
Share on other sites

...zobacz czy w skrzyni biegów jest olej... :gwizdanie: Co do rozrządu to niekiedy warto się rozejrzeć np. ja po zakupie też zmieniałem ale w ASO. Po przeliczeniu wszystkiego ( robocizna + części ) wyszło mi porównywalnie jak u mechanika.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Przy wymianie rozrządu pamiętaj też o wymianie wszystkich uszczelniaczy (simeringów czy jak to się fachowo pisze). Koszt nie wielki a jak któryś potem zacznie puszczać to znowu cały rozrząd do demontażu łącznie z przodem. Polecam też wymianę wszystkich przewodów podciśnieniowych między kolektorem i zaworkiem N75, żebyś potem nie musiał szukać przyczyny braku mocy.

Link to comment
Share on other sites

podstawa to podłaczyc kompa i zobaczyć co tam siedzi.

sprawdzenie doładowania.

Przeglad układu hamulcowego. sprawdzenie czy każdy zacisk pracuje.

wszystko zalezy co kupisz

przewodów nie ma, wymienia się cewki ale to bez sensu jak są dobre. swiece to też ciężko przewidzieć

Link to comment
Share on other sites

No i oprócz silnika zobacz jeszcze w jakim stanie jest zawiecha klocki/tarcze :)

Link to comment
Share on other sites

podstawa to podłaczyc kompa i zobaczyć co tam siedzi.

sprawdzenie doładowania.

Przeglad układu hamulcowego. sprawdzenie czy każdy zacisk pracuje.

wszystko zalezy co kupisz

przewodów nie ma, wymienia się cewki ale to bez sensu jak są dobre. swiece to też ciężko przewidzieć

tak jak Buba napisał, dokładny rentgen auta

jak masz czas i sie nie spieszysz z zakupem to wszystko dokładnie posprawdzaj

VAG to podstawa!!!!

Link to comment
Share on other sites

VAGa ma znajomy więc na pewno pójdzie w ruch ;) Myślę, że po kupnie sam się w niego zaopatrzę :good:

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

Link to comment
Share on other sites

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

to zalezy od tego co potrzebuujesz

Link to comment
Share on other sites

A części jakich firm polecacie/odradzacie do Audi?

to zalezy od tego co potrzebuujesz

No mam na myśli rzeczy z pierwszego postu. O filtrach Manna słyszałem dobre opinie - co myślicie? Jakie świece, olej itp polecacie?

Generalnie warto jest też coś wymienić przy turbinie zaraz po kupnie?

Link to comment
Share on other sites

w kazdym dziale forum znajdziesz interesujace Cie watki

jest tego do zaj....bania

Link to comment
Share on other sites

jak dev. napisal, forum az ocieka wszelkimi informacjami takze jesli bedziesz chcial wymienic konkretna rzecz to wpisz w szukajke interesujaca Cie kwestie i znajdziesz potrzebne info.

a jesli Ci sie nie chce czytac, to pamietaj o zasadzie ze chytry zawsze traci dwa razy i o tym ze jestesmy zbyt biedni na to, aby oszczedzac, markowe czesci i bedzie git:)

Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja tez nie dawno nabylem A4 1.8 T :hi: Też wymieniłem olej wszystkie filtry no i ten nieszczesny zawór doładowujący ,widzę że każdy ma z nim problemy :confused4: ja bym ci radził też wymienić płyn chłodzący ja wlałem G -12 ,zresztą powinnien być ten symbol na zbiorniczku g-12 ja mam.Wymieniłem też płyn od wspomagania bo było mało no i nie miałem pewności co tam jest ... :confused4:.Koszty nie wielkie ,ale lepiej wymienić bo pompa od wspomagania możę być do wymiany.Wymieniłem też termostat bo temperaturka szalała. A co do przewodów to ich nie ma są cewki , ale szt kosztuje koło 200zł niestety ,ale jak się nic nie dzieje to nie ma sensu wymieniac :wink4: No i przygotuj się na duże spalanie, te silniki nie są oszczedne :naughty:.

Link to comment
Share on other sites

...no i ten nieszczesny zawór doładowujący...

to jest DV, zawór upustowy

Link to comment
Share on other sites

45-55Ah

Link to comment
Share on other sites

45-55Ah

chyba wiekszy zalezne od wyposarzenia
Link to comment
Share on other sites

sprawdz turbo ... zawieszenie .. i podlącz się pod kompa :cool1:

To obowiązkowo :) Generalnie interesują mnie punkty, którymi warto się zająć po kupnie. Słyszałem, że warto wymienić DV, termostat, obudowę odmy... coś jeszcze? :cool1:

Link to comment
Share on other sites

czujnik wody....

ale te elementy które podałes moga byc całkiem sprawne wystraczy tylko sprawdzic

Link to comment
Share on other sites

czujnik wody....

ale te elementy które podałes moga byc całkiem sprawne wystraczy tylko sprawdzic

Jasna sprawa. Ale zaraz po kupnie przede wszystkim je będę miał na uwadze :good:

Link to comment
Share on other sites

wszystko zalezy od tego w jakim stanie kupisz auto, no ale podstawa to olej klocki tarcze, jeżeli kupisz samochód z serwisowanym rozrządem to tez nie ma sensu go wymieniac chyba ze konczy sie termin eksploatacji. najlepiej zaprowadż auto do zaufanego mechaniki niech do obejrzy podepnie pod komputer i powie ci co jest do wymiany a co nie, bez sensu robic sobie dodatkowe niepotrzebne koszty .

Link to comment
Share on other sites

Po kupnie na dobry początek myślę o wymianie następujących rzeczy:

1. Olej

2. Filtr oleju

3. Filtr powietrza

4. Filtr paliwa

5. Filtr kabinowy

6. Płyn chłodniczy

7. Świece

8. Przewody zapłonowe

9. Rozrząd

10. Pasek klinowy

Warto coś jeszcze wymienić? Oczywiście po zakupie wyjdzie co trzeba będzie zrobić ale to jest taka lista podstawowych rzeczy. Swoją drogą części jakich firm warto stosować w A4?

Piszcie też co warto i koniecznie sprawdzić, żeby się nie nadziać w bambuko :tongue4:

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Maciek

Kolego ja bym jeszcze radził pomyśleć o płynie do wspomagania kierownicy i odgrzybieniu klimy :)

O wspomaganie warto dbać, a klima tez jest ważna, żebyś nie łapał zaraz jakichś infekcji grzybopochodnych ;p

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

jesli masz stan plynu chlodniczego ok to nie ma po co wymieniac... to jest obieg zamkniety sprawdz tylko testerem do jakiej jest temp i jesli bedzie ok zostaw ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...