Debian27 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Witam, nie wiem czy zaraz nie dostanę po "głowie" za poniższy post, ale szukał na forum informacji nt usuwania ognisk korozji i niestety nic nie znalazlem. Na drzwiach kierowcy mam kilka ognisk korozji wielkości od 5mm do 1 cm i chciałbym je we własnym zakresie usunąć(nigdy tego nie robiłem). Plss może jakis opis albo fotostory Byłbym bardzo wdzięczny Pozdrawiam
koman Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 poszperaj trochę na forum lakierniczym
adrianus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 w auto-swiecie, lub motorze z zeszlego tygodnia byl taki mini poradnik dla megaamatorow:)
kalik Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Papier ścierny w garść i szoruj do żywej blachy. Na początek jakaś gradacja 400, gdy już będzie blacha lśnić odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną, nakładasz szpachlę. Potem docieranie, papier wodny 1000, 1500. Docierać najlepiej na klocku z korka żeby nie porobić górek i dołków. Czekasz aż szpachla wyschnie dobrze, dobrze jest odczekać kilka dni aż wyschnie cała woda z niej. Odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjna, nakładasz podkład (można kupić w sprayu), malujesz kolorem, a na koniec bezbarwny. Na jesieni robiłem w Tikaczu teściowi zaprawki. Na razie nowej rdzy nie widać. Jak się suka raz w da to potem ciężko się jej pozbyć.
koman Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 no dobra liczmy że zrobię tak jak każesz czyli przycieranie do gołej blachy odtłuszczę,szpachla itp ... jak będę kład bazę i po wyschnięciu nie będzie widać różnicy ?
kalik Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Zależy czy masz wprawę w malowaniu i czym będziesz malował. Żeby nie było różnicy trzeba dobrać kolor i cieniować i musi to zrobić ktoś kto to umie. Jeżeli chcesz zrobić sam zaprawki farbą z puszki to będzie różnica.
adrianus Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 dlatego najlepiej kup sobie dobierany komputerowo kolor w puszce spray. koszt to jakies 38-50pln . na jesieni malowalem sobie takim lakierem lusterko i wyszlo w miare fajnie, jak laikowi nie powiem ze robilem sam to sie nie zorientuje
Debian27 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 dzięki Panowie za porady:)
domjenick Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 najlepiej pomalować element od załamania,do załamania,czy listwy,bo wpylić się w kolor-jak ktoś nie umie-będzie niezmiernie trudno... -okleić taśmą,pomalować,na koniec bezbarwny i spolerowac na załamaniu-nawet,jeśli nowy kolor będzie ciut ciemniejszy(bo stary lakier płowieje i blaknie)to na załamaniu nie będzie widać,bo światło inaczej pada najlepiej potrenoweać na starej pralce,czy lodówce,żeby nie było zacieków,niepotrzebnych zgrubień itp
marekmartysz Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Witam, nie wiem czy zaraz nie dostanę po "głowie" za poniższy post, ale szukał na forum informacji nt usuwania ognisk korozji i niestety nic nie znalazlem. Na drzwiach kierowcy mam kilka ognisk korozji wielkości od 5mm do 1 cm i chciałbym je we własnym zakresie usunąć(nigdy tego nie robiłem). Plss może jakis opis albo fotostory Byłbym bardzo wdzięczny Pozdrawiam Jezeli masz kilka ognisk to nie baw sie w zaprawki tylko maluj cale drzwi
kalik Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Nie wiem czy nie taniej i nie lepiej poszukać w kolorze z anglika.....
marekmartysz Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Nie wiem czy nie taniej i nie lepiej poszukać w kolorze z anglika..... to rownież dobre wyjscie, tylko znalezc w takim samym odcieniu zeby nie zrobic kameleona
jarek_135 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Robić na zasadzie szlif, a później na gołą blachę szpachla, czy też podkład i lakier to bardzo słaba robota Panowie. Trzeba przecież tą gołą blachę czymś zabezpieczyć i nie żadnym ocynkiem w spray'u, bo to gówno, tylko odpowiednim specyfikiem. Po doczytaniu należy stosować podkład reaktywny i na to akrylowy, albo zamiast reaktywnego+akryl, dwie warstwy podkładu epoksydowego ( 2 opcja mniej skuteczna ). Jest forum lakiernicze i tam można zapytać, co najlepiej stosować i jak. A nałożenie na gołą blachę, tym bardziej w miejscu, gdzie była rdza, szpachli, podkładu i lakieru przed niczym nie zabezpiecza. Rdzę zobaczymy tak szybko, jak tylko przebije się przez warswę, którą nałożyliście.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się